![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() [FONT=Arial][SIZE=2]Oorlog tegen terrorisme alleen te winnen, door geschiedenis te herschrijven.
De oorlog tegen het terrorisme heeft de wereld onveiliger gemaakt, zoals blijkt uit een peiling onder meer dan honderd Amerikaanse deskundigen. De EU moet in staat zijn deze desastreuze ontwikkeling te keren, door oog te krijgen voor de cruciale historische betekenis van de val van de Muur in ’89. Deze vrijwel geweldloze revolutie bood namelijk de mogelijkheid tot transformatie van het uitzichtloze dictatoriale vijanddenken van de Koude Oorlog periode, in hoopgevend democratisch gemeenschapsdenken. Politiek is dat helaas niet uit de verf gekomen, omdat de Europese Unie in 1989 haar kaarten op de Verenigde Staten heeft gezet. Gelukkig wordt echter met de dag duidelijker dat wij-Europeanen daarmee op het ‘vale paard’ (zie het bijbelboek Openbaringen 6:8) hebben gewed, met alle desastreuze gevolgen van dien. Kortom: het terrorisme is wel degelijk zonder wapengekletter te verslaan. Voor dat huzarenstukje zou de EU de aanzet kunnen geven door allereerst de geschiedenis te herschrijven en vervolgens haar handelen daarop af te stemmen. De afstemming die er simpelweg op neerkomt, dat de EU de VS duidelijk maakt dat de supermachtstatus die de Amerikanen zich in ‘89 toegeëigend hebben op een catastrofale historische vergissing berust. Een vergissing die koste wat het kost hersteld moet worden, omdat deze zal uitdraaien op een oncontroleerbare wereldomvattende oorlog van allen tegen allen, waaraan geen einde zal komen. Om dit doemscenario te voorkomen wordt het tijd dat de EU haar pijlen gaat richten op de reorganisatie van de VN van een organisatie van regeringen tot een ware volkerenorganisatie. Wat die broodnodige reorganisatie betreft, moet met name gedacht worden aan de opheffing van de dictatoriale (vetorecht!) Veiligheidsraad en de overheveling van zijn primaire taak – de handhaving van de internationale vrede en veiligheid – naar de Algemene Vergadering. Deze kan zich daardoor ontwikkelen van een ongeloofwaardig mondiaal praatcollege tot een geloofwaardig mondiaal daadcollege met bovennationale bevoegdheden. Een gezaghebbend mondiaal beleidscentrum, passend bij ons mondiaal tijdperk, dat bij machte is de mondiale problemen en het daaruit voortvloeiende onrecht adequaat (want zonder wapengekletter!) het hoofd te bieden, ofwel de alom beoogde wereldvrede - waar de VN voor staan - te realiseren. Een en ander moet zijn beslag kunnen krijgen door het beleggen van een algemene VN-conferentie ter herziening van het Handvest, waartoe artikel 109 de mogelijkheid biedt. Officieel had deze conferentie voor de tiende zitting van de Algemene Vergadering moeten plaatsvinden. Onder zware druk van de toenmalige Sovjet-Unie is de conferentie in 1955 echter uitgesteld ‘tot een daartoe geschikt tijdstip’. Ter beteugeling van het wereldomvattend terrorisme dat geen weldenkend mens onberoerd laat, leent 2006 zich daar bij uitstek voor. [/SIZE][/FONT] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zitten aardig wat landen in die algemene raad waarvan de bevolking juicht bij elke aanslag om van hun lokale dictators maar niet te spreken. M.i. kunnen we de VN maar beter opheffen, zeker de algemene raad is eerder een spreekbuis van de moslimlanden en dictators dan iets anders. Nee dank u, de VN die hoofdzakelijk bevolkt wordt door afgezanten van dictators hoeft m.i. zeker niet mee macht te krijgen en europa zou er zich beter samen met de VS en de rest van de democratische landen (die 3 andere) van afscheuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stel voor dat de EU eerst en vooral probeert om haar eigen interne problemen op te lossen. Die zijn niet van de poes en vereisen dringende aandacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() de laatste oorlogen zijn allen trouwens gestart door de VS, een door de VS gesteunde staat schendt aan de lopende band mensenrechten, de VS hebben hier in belgique illegaal kernwapens liggen, de VS steunt zo wel eens staatsgrepen tegen democratisch verkozen presidenten. Volgens de eigen normen dus een schurkenstaat. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() De EU IN ZIJN HUIDIGE VORM IS AF TE WIJZEN EVENALS DE VN.Elke vorm bvan supranationalisme is onaanvaardbaar.Voor het overige moeten de europese staten op een lijn staan met de VS.Het vastberaden beleid van de VS is de goede aanpak.8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En jij waar zou jij willen wonen als je hier niet leefde? De VS, Saudi-Arabië of China? De keuze lijkt mij héél gemakkelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een SOEVEREIN EN DEMOCRATISCH EN ONAFHANKELIJK Vlaanderen, los van bemoeienissen uit VS, China, Saoudi Arabië of eender welk land.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hiermee heb je ineens je eigen hypocrisie aangetoond, je bent allesbehalve democraat.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gezien u naast de vraag antwoord weet ik uw antwoord wel. Gelieve dan ook uw hypocrisie zelf in te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik antwoord wel op de vraag, uw vraag is gewoon dom. Ik woon in Vlaanderen, niet ergens anders.
Laatst gewijzigd door Pelgrim : 11 juli 2006 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik begrijp heel goed waar ge naartoe wilt. ge dwingt mij te kiezen tussen SA, VSA en China. Maar ik trap niet in uw val, ik kies voor geen van de drie, zo simpel is dat.
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Europa heeft nu eenmaal bondgenoten nodig en u hebt blijkbaar liever een moslim of communistische dictatuur als bondgenoot dan de VS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gij kent blijkbaar evenveel kleurtjes als uwen bondgenoot bush: zwart en wit. Ik kies niet tegen iets of iemand, ik kies voor een soeverein Vlaanderen in een europese confederatie der volkeren, en daar hebben noch chinezen, noch arabieren noch amerikanen iets te zeggen.
Citaat:
![]() Uw blind atlantisme vertroebelt uw wereldbeeld zwaar, meneer rroott, of moet ik zeggen zzwwaarrttwwiitt.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat in aanmerking genomen weet ik dan ook dat gij een marginaal figuur zijt op politiek vlak, en dus hoegenaamd geen bedreiging vormt.
![]() |