![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gisteren op VTM gezien... camera's in (Londen?) filmden de brutale moord op een jongen van 19 die zat te zitten met een vriend en opeens van achteren een dreun kreeg, zich lamschrok, neerviel, waarna hem de gsm werd afgepakt en hij een paar messteken kreeg en stierf.
Ik heb nog nooit zoiets vreselijks gezien. Die plotse keiharde dreun, die hij niet eens heeft zien aankomen, van dat schorum dat voorbijkwam, even verderliep en dan terugkwam om hem te vermoorden. Waarom toonde VTM dit? En dan nog wel 2x, tegen middernacht? Ik vermoed dat de moeder van de jongen de beelden wilde laten zien als een aanklacht tegen al dat messengeweld - want de daders zijn, volgens wat ik begreep uit het bericht, wel gepakt. Of is er nog één op de vlucht? De moord gebeurde verleden jaar en er werd verder weinig stampei over gemaakt. Misschien is alles met de moord op Joe weer in de aandacht gekomen. De beelden zijn echt zo schokkend, ik hoop dat jongen kijkers al sliepen. Wat ik graag zou willen weten is of het hier ook ging om gekken die een pilletje op hadden en dol waren op gewelddadige video spelletjes. Maar racisten kan natuurlijk ook, ik geloof dat degene die de dreun en de messteken gaf een zwarte was. Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 31 mei 2006 om 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
En die zwarte, die hield enkel die tweede persoon tegen. Degene die stak, was op de beelden onherkenbaar gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() het is de bedoeling van de ouders om deze beelden via internet en media te verspreiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() met als reden?
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik wil niet ontkennen dat men ook racistisch kan zijn tegen de meerderheid. Eerlijk gezegd vind ik die discussie dwaas, want het zou betekenen dat als Hans Van Temsche in Marokko een paar moslimvrouwen had doodgeschoten het geen racistische moord meer is. Mss dat men die vereiste stelt om oorlogen in Irak goed te praten. Maar je kunt er bij de moord op Joe van Holsbeeck, Patrick Mombaerts en die in Londen, telkens niet omheen dat er iets gestolen werd. Bij de moord op Joe van Holsbeeck, ging het bovendien ook nog om een Pool. Kon die zien aan Joe dat hij geen Poolse roots had? Laatst gewijzigd door Shadowman : 31 mei 2006 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Waar zijn de beelden?
Iemand die ze kan linken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
je bent racistisch in je stelling: "kleurlingen zijn slimmer dan blanken" je mag niet veralgemenen. BTW, zijn blanken eigenlijk geen minderheid in de wereld? Welke kleur (ras is racistisch) is het best vertegenwoordigd in de wereld?
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Pieke was me voor. Laatst gewijzigd door longhorn : 31 mei 2006 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Misschien. Lijkt me een logische redenering. We zouden elke roofmoord eens beter onder de loupe mogen leggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In België zouden de daders in ieder geval een gepaste Lejeunesque Hiltongevangenisstraf krijgen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Het beeld dat me achtervolgt is hoe de jongen opschrikt en zijn armen naar boven houdt, in een soort van gruwelijke verbazing voordat hij neervalt.
Heeft iemand informatie over ; 1) waarom VTM/de ouders van de vermoorde jongen deze gruwel-live-moord willen tonen aan de wereld 2) of ze alle daders en medeplichtigen, van dreun en steken en wie er nog bij was, gepakt hebben? 3) wat de straffen zijn? 4) wat de toedracht is (kenden ze elkaar? waren de daders onder invloed en zoja waarvan?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) ouders hoopten zo te laten inzien dat zulke dingen gewoon niet kunnen en de mensen/jongeren wakker te schudden 2) ja ze zijn opgepakt 3) ik heb gehoord dat ze veroordeeld zijn, maar weet de strafmaat 4) ze wilden zijn gsm afnemen, ze kenden elkaar niet, de jongen in kwestie stond met een vriend op een lift te wachten, de vriend heeft nog geprobeerd tss te komen, maar dat was te laat Laatst gewijzigd door Duupje : 31 mei 2006 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() ja, het hele geval duurde maar een paar seconden, waarvan je natuurlijk al de eerste seconden alleen met stomheid geslagen kunt zijn (helaas letterlijk voor de jongen die 'afgemaakt' werd). Volgens wat ik zag, hadden ze het met de eerste dreun helemaal op niks gemunt, en hebben de lijers rechtsomkeer gemaakt om de gsm te pakken.
Nog één vraagje blijft open: Onder invloed van welk middel is het mogelijk om op die manier te ontmenselijken? Of met andere woorden: hadden ze drugs gebruikt, en zoja: welke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb ook nog nooit zo'n gruwelijke beelden gezien als deze. Ben er nen halve dag niet goed van geweest...
![]() Hoe een mens zoiets kan doen....onbegrijpelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() PS: dankje voor de info, Duupje.
Zeno: ik ben er nog steeds verbauwereerd van ![]() Heb mijn zoon - die 19 is, het verhaal verteld, en erbij gezegd dat ik hoop dat hij die beelden voorlopig niet te zien krijgt. Iets 'weten' is nog anders dan het zien... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |