![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat mij opvalt is dat vele forumgangers geboren masochisten lijken. Laat de zweepjes maar in de kast, het gaat hem over intellectueel masochisme.
Vindt u het niet vreemd dat kleine partijtjes-lijsten die te lijden hebben onder de kiesdrempels zoals LSP, BUB, Resist,... zich zo vrolijk maken om de N-VA uit te schijten (excuseer me de term, maar zo is het nu eenmaal) dat ze de kiesdrempels niet halen (terwijl dat helemaal niet zeker is, integendeel, het omgekeerde is waar)? Dat kan ik alleen maar verklaren als masochisme, want het gaat hem niet alleen om de laagste vorm van vreugde, schadenfreude, maar om het eigen ongeluk. Zelfs mensen die categoriek tegen de drempels zijn, zoals Gustave®, plegen wel eens aan dit sadomasochisme deel te nemen, ook al zijn ze niet hun volle verstand verloren, want ze beseffen ook dat dit een ondemocratische maatregel is van hun andere politieke opponenten. Ook masochistisch vind ik de verzaking van sommigen hier van de eigen cultuur. Raf e.d. verheugen er zich op dat Vlaanderen franstalig zal zijn. Of dat we hier een asociale drempel krijgen in het hoger onderwijs door de opgelegde engelstaligheid. Al deze schizofrene toestanden waarbij zelfkastijding gelauwerd wordt, zijn ook een zuivere vorm van intellectueel masochisme. Sadisme dan... Alle beschaafde partijen storten zich als een verwilderd dier op de zwakste van de hoop. Liberaal Appel heeft het al mogen voelen, N-VA ondervindt het dagelijks. Blijkbaar is de beschaving een dunner laagje (geworden) dan men denkt, en primeert het recht van de sterkste, nee, de dictatuur van de sterkste, nog steeds. Dat heeft onlangs ook Agalev ondervonden toen ze ei zo na op de hoogte kwamen van N-VA in een peiling. De horde stortte zich op Agalev, en vriend en vijand probeerde van het nog dampende kadaver (ahum, ze leven nog hoor) te pikken alsof het een delicatesse betrof, waar Agalev voorheen zulke bullshit niet hoefde te slikken. Afin, het zijn verkiezingen en die gaan gepaard met politieke spelletjes. Misschien moeten die wel gespeeld worden, misschien niet, maar onderbouwd door een intellectuele sterkte zijn ze zeker niet, en verlagen degenen die ze bezigen tot het niveau van een dier. Als u het niet kan laten om ze te spelen, doet u maar, u zal met uw zelfingenomen arrogantie enkel degenen overtuigen die zich op hetzelfde niveau bevinden als tot waartoe jij je net verlaagd hebt.
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Look who's talking.
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() moet er nog meer gezegd worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die zullen lachen dat de N-VA de kiesdrempel niet zal halen, maar zij weten ook dat hun partijen (Vivant, BUB, Resist, LSP, M.A.R.I.A.) nog veel minder kans hebben om deze kiesdrempel te halen.
Wie laats lacht, best lacht. We gaan veel plezier hebben op 18 mei wanneer de N-Va de kiesdrempel haalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk wel. We hebben de kiesdrempel niet gehaald, maar de BUB deed het ook niet goed. Zo'n 10.000 stemmen zeker.
![]()
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tienduizend stemmen was echt wel boven onze verwachtingen! Voor een nieuwe partij is dat echt een goed resultaat, we hadden gehoopt op iets tussen de 1000 en 2000 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
Maar je bewering is fout. Die Belgische partijen zijn immers geen belgicistische partijen.
![]() |
![]() |
#19 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Na de verkiezingen merkten we dat dat niet meer geloofwaardig was, met de megalomane feesten die de regering voor ons land en onze vorst voorzien had. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Fijn dat je toegeeft dat jullie je kiezers bedriegen...