Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2006, 10:01   #1
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard Een minuut stilte

Bij het vorige dodelijke 'incident' in Antwerpen hield het Vlaams Parlement één minuut stilte in acht. Dit op vraag van de burgemeester van Antwerpen.

Ik vraag mij af of er ook nu ten parlemente een minuut stilte uit de bus zal komen.

Indien dit een gewoonte wordt bij �*lle gevallen van interetnische doodslag, dan ontstaat meteen ook een soort objectieve teller die na enkele jaren zal toelaten om op statistisch verantwoorde wijze na te gaan in welke richting nu eigenlijk de meeste gevallen van doodslag plaatsvinden.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...nt/index.shtml
Oud 25 juni 2006, 12:19   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als we voor elke inter-etnische moord een minuut stilte in acht gaan nemen staan we nu al evenveel stil als in de files en binnen tien jaar helemaal.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 12:26   #3
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als we voor elke inter-etnische moord een minuut stilte in acht gaan nemen staan we nu al evenveel stil als in de files en binnen tien jaar helemaal.
t'is waar, binnen hier en een paar jaar vinden we dit toch allemaal NORMAAL dat we vermoord kunnen worden als we naar grootsteden gaan waar de allochtoon het meest is vertegenwoordigd.

Verzekeringen zullen daar op inspelen in de toekomst

alvast mijn innige deelnemingen aan de familie en vrienden v/d overleden persoon.

Laatst gewijzigd door colargo : 25 juni 2006 om 12:29.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 12:32   #4
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Bij het vorige dodelijke 'incident' in Antwerpen hield het Vlaams Parlement één minuut stilte in acht. Dit op vraag van de burgemeester van Antwerpen.

Ik vraag mij af of er ook nu ten parlemente een minuut stilte uit de bus zal komen.

Indien dit een gewoonte wordt bij �*lle gevallen van interetnische doodslag, dan ontstaat meteen ook een soort objectieve teller die na enkele jaren zal toelaten om op statistisch verantwoorde wijze na te gaan in welke richting nu eigenlijk de meeste gevallen van doodslag plaatsvinden.

De NMBS houdt alleszinds al een minuut stilte. Bij het vorige geval van zinloos geweld vielen drie slachtoffers waaronder een 2,5 jarig meisje.
Als we een teller moeten bijhouden voor zotten die hun hele gezin afknallen dan weet ik al wie daar proportioneel oververtegenwoordigd gaat zijn hoor.

Citaat:
t'is waar, binnen hier en een paar jaar vinden we dit toch allemaal NORMAAL dat we vermoord kunnen worden als we naar grootsteden gaan waar de allochtoon het meest is vertegenwoordigd.
We zullen het nooit normaal vinden om vermoord te worden. Als ik jouw redenering volg dan kan ik ook zeggen dat allochtonen het nog NORMAAL gaan vinden om neergeschoten te worden.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 12:49   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Als we een teller moeten bijhouden voor zotten die hun hele gezin afknallen dan weet ik al wie daar proportioneel oververtegenwoordigd gaat zijn hoor.
Het nationaal buro voor statistiek biedt u een job aan.
Uw helderziendheid zou hen een substantïele besparing van onderzoeken opleveren.
Oud 25 juni 2006, 12:53   #6
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat zijn de exacte omstandigheden van die moord? Is er een spoor van de daders?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 12:54   #7
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht

En net dat is het verschil.
In die gevallen gaat het over een enkeling die door het lint gaat, een zot dus.
Maar hiet gaat het over een groep van zes man en dat die allemaal tegelijk zot zijn is moeilijk aan te nemen.
Dit is niet meer of minder dan moorddadige agressieviteit.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 13:26   #8
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wat zijn de exacte omstandigheden van die moord? Is er een spoor van de daders?
Tuurlijk, we weten al drie dingen :
dat de daders 'jongeren' zijn
dat het slachtoffer overleden is aan een 'hartstilstand'
dat het Vlaams Belang 'moreel' verantwoordelijk is.

Laatst gewijzigd door stab : 25 juni 2006 om 13:26.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 14:40   #9
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Bij de moord door Van Temsche is een enorme reactie op gang gekomen, met bv. een stille anti-VB mars, en momenteel verdere gesubsidieerde uitmelkerij, bv. met een filmproject en een straat-zonder-haat-actie, allemaal gericht op de zo grondig mogelijke culpabilisering van de usual suspects. De politieke klasse deed gaarne haar duit in de zak, ondermeer met die minuut stilte in het Vlaams Parlement.

Wel, ik zou nu eens willen zien wat het preciese doel was van die stille minuut.

Ofwel was het kwestie van échte betrokkenheid en bekommernis omwille van het gebrek aan verstandhouding tussen de diverse 'gemeenschappen', maar dan zie ik niet in waarom er dan nu geen parlementaire minuut stilte zou komen (tenzij de daders zullen blijken katholieke Polen te zijn), evenals bij de volgende interetnische doodslagen die ongetwijfeld nog zullen volgen. Dood is dood, slachtoffer is slachtoffer, en alle bloed is even rood.

Ofwel was het een kwestie van politieke recuperatie, en was die minuut stilte een politiek culpabilisatiemanoeuver vanwege de politieke kaste.

Ik zie geen derde mogelijkheid.
Oud 25 juni 2006, 14:42   #10
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Indien dit een gewoonte wordt bij �*lle gevallen van interetnische doodslag
Bah, een uurtje stilte per dag kan misschien nuttiger zijn dan veel hol geblaat dat er nu plaatsheeft.
Oud 25 juni 2006, 14:45   #11
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, ik zou nu eens willen zien wat het preciese doel was van die stille minuut.
Dat ze sinds lange tijd weer eens iets echt nuttigs deden?

Laatst gewijzigd door baarle : 25 juni 2006 om 14:45.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 14:53   #12
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ofwel was het een kwestie van politieke recuperatie, en was die minuut stilte een politiek culpabilisatiemanoeuver vanwege de politieke kaste.

Politieke recuperatie, meer is dat niet.

Laatst gewijzigd door daiwa : 25 juni 2006 om 14:53.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 15:42   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij de moord door Van Temsche is een enorme reactie op gang gekomen, met bv. een stille anti-VB mars, en momenteel verdere gesubsidieerde uitmelkerij, bv. met een filmproject en een straat-zonder-haat-actie, allemaal gericht op de zo grondig mogelijke culpabilisering van de usual suspects. De politieke klasse deed gaarne haar duit in de zak, ondermeer met die minuut stilte in het Vlaams Parlement.

Ofwel was het kwestie van échte betrokkenheid en bekommernis omwille van het gebrek aan verstandhouding tussen de diverse 'gemeenschappen', maar dan zie ik niet in waarom er dan nu geen parlementaire minuut stilte zou komen (tenzij de daders zullen blijken katholieke Polen te zijn), evenals bij de volgende interetnische doodslagen die ongetwijfeld nog zullen volgen. Dood is dood, slachtoffer is slachtoffer, en alle bloed is even rood.

Ik zie geen derde mogelijkheid.
Als wetenschapper wil jij geen uitspraken doen die je niet kan bewijzen, maar, wat zegt jouw intuïtie en je jarenlange ervaring je?
Moeten we echt wetenschappelijke bewijzen hebben om te kunnen vaststellen wat er effectief al jaren te zien is, en wat steeds duidelijker te zien is?
Oud 25 juni 2006, 18:15   #14
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als wetenschapper wil jij geen uitspraken doen die je niet kan bewijzen, maar, wat zegt jouw intuïtie en je jarenlange ervaring je?
Moeten we echt wetenschappelijke bewijzen hebben om te kunnen vaststellen wat er effectief al jaren te zien is, en wat steeds duidelijker te zien is?
Men moet geen wetenschappelijke studies hebben gedaan, maar enkel zijn gezond verstand gebruiken, om te beseffen dat uit één of een klein aantal feiten geen enkel algemeen maatschappelijk besluit kan getrokken worden van het type, dat we de laatste weken zoveel gehoord hebben n a v de door Van Temsche begane moorden. Zeer vele mensen gebruiken ook dat gezond verstand, en dat is m.i. de verklaring voor het feit dat het VB elektoraal geen last heeft van de door Van Temsche begane misdaad, doch eerder garen spint bij de irrationele campagne die door het establishment bij deze gelegenheid tegen die partij werd gevoerd.

Wat men inzake criminaliteit ten individuelen titel ziet en ervaart is altijd zeer beperkt, hangt sterk af van je particulariteiten, van toevalligheden enz. Daar kan men niet op steunen; de ruis op de data is gewoon te groot. Op de media kunnen we uiteraard ook niet betrouwen, en op ons wantrouwen jegens de media ook al niet, omdat we niet weten tot op welk punt zij juist liegen en desinformeren.

Men kan natuurlijk nulhypotheses formuleren. Er zijn bv redelijk betrouwbare cijfers die aantonen dat er verhoudingsgewijs erg veel vreemdelingen in de gevangenis vertoeven. Dit leidt tot het algemeen vermoeden, dat vreemdelingen verhoudingsgewijs meer zware misdaden begaan, maar ook niet meer.

Omwille van de conclusies die door politici als Verhofstadt, de Gucht, Anciaux of Dua werden getrokken uit de door Van Temsche begane moorden, ben ik me gaan afvragen of er in België nu verhoudingsgewijs meer allochtonen door autochtonen worden vermoord dan omgekeerd. Ik vind het namelijk zeer merkwaardig dat sommige interetnische moorden aanleiding geven tot zo'n struise politieke verklaringen en andere, even wrede moorden met relatieve stilte worden omhuld. Ik heb op dit forum daarop reeds de aandacht getrokken.

Om na te gaan of inderdaad vertekening optreedt, kan men om te beginnen bekijken wat bepaalde protagonisten in analoge omstandigheden doen. We hebben gezien dat het Vlaams Parlement bij één interetnische moord een minuut stilte in acht nam (let wel dat de wetgevende macht deze daad stelde voordat van enige uitspraak door de rechterlijke macht sprake is). Zal dit parlement nu ook bij andere interetnische moorden op dezelfde wijze handelen? Dit kan men opvolgen.

Ik verwacht niet van iedereen objectiviteit. Bij de doodslag die een geestesgestoorde autochtoon enkele jaren geleden in Borgerhout pleegde op een Marokkaan, was de ambassadeur van Marokko er als de kippen bij om tirades af te steken tegen het 'racisme'. Diezelfde ambassadeur blijft low profile wanneer Marokkanen een autochtoon vermoorden (zoals bijvoorbeeld Trippaers). Ik verwacht niet anders van die ambassadeur. Die functioneert gewoon volgens het eigen-volk-eerst-principe. Maar tegenover het Vlaams parlement, hoe intriestig deze instelling ook weze, blijf ik de eis der objectiviteit stellen.

Indien men ziet dat het gedrag van het parlement in deze niet consequent is, dan heeft men een objectief element dat op een verborgen agenda wijst bij de Vlaamse heersende kaste. Gedragen zij zich wél consequent, dan ontstaat meteen ook een objectieve teller inzake interetnische moorden, die op termijn voldoende data zal leveren om statistisch verantwoorde conclusies te trekken.

Terloops weze opgemerkt dat in de USA (itt België) cijfers over interetnische moorden worden opgesteld en via het internet gemakkelijk toegankelijk zijn.

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 25 juni 2006 om 18:18.
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 18:31   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hieruit zal ik onthouden:

Omwille van de conclusies die door politici als Verhofstadt, de Gucht, Anciaux of Dua werden getrokken uit de door Van Temsche begane moorden, ben ik me gaan afvragen of er in België nu verhoudingsgewijs meer allochtonen door autochtonen worden vermoord dan omgekeerd. Ik vind het namelijk zeer merkwaardig dat sommige interetnische moorden aanleiding geven tot zo'n struise politieke verklaringen en andere, even wrede moorden met relatieve stilte worden omhuld.

Bij de doodslag die een geestesgestoorde autochtoon enkele jaren geleden in Borgerhout pleegde op een Marokkaan, was de ambassadeur van Marokko er als de kippen bij om tirades af te steken tegen het 'racisme'. Diezelfde ambassadeur blijft low profile wanneer Marokkanen een autochtoon vermoorden (zoals bijvoorbeeld Trippaers). Ik verwacht niet anders van die ambassadeur. Die functioneert gewoon volgens het eigen-volk-eerst-principe. Maar tegenover het Vlaams parlement, hoe intriestig deze instelling ook weze, blijf ik de eis der objectiviteit stellen.

Het Vlaamse Parlement heeft alvast de nieuwste gelegenheid laten voorbijgaan, maar voor Vlaanderen mag dan ook in geen geval het principe gelden dat voor een Marokkaanse ambassadeur (en elke andere ambassadeur ter wereld) vanzelfsprekend is.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 juni 2006 om 18:31.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 18:35   #16
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Ik zie geen enkele reden om interethnische moorden, door wie ze ook begaan worden anders te evalueren, of aan te pakken dan moorden 'onder mekaar'
De eventuele racistische intentie achter een moord is immers nooit objectief bewijsbaar.
Een interethnische moord kan evengoed uit jaloezie gepleegd zijn, uit hebzucht, ..............
Er bestaat geen rangorde van ondeugden, enkel het gepleegde feit dient bestraft te worden, en de objectieve schade vergoed.
Oud 25 juni 2006, 18:42   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik zie geen enkele reden om interethnische moorden, door wie ze ook begaan worden anders te evalueren, of aan te pakken dan moorden 'onder mekaar'
De eventuele racistische intentie achter een moord is immers nooit objectief bewijsbaar.
Een interethnische moord kan evengoed uit jaloezie gepleegd zijn, uit hebzucht, ..............
Er bestaat geen rangorde van ondeugden, enkel het gepleegde feit dient bestraft te worden, en de objectieve schade vergoed.
Omdat jij dat zo ziet is het nog niet zo.
Bijlange niet zelfs.

Feit is dat de machthebbers onvoorstelbaar selectief met het begrip 'racisme' omspringen.

Waarom?
Oud 25 juni 2006, 18:48   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om bepaalde verschijnselen aan te pakken moet men ze eerste in statistieken verwerken. Wat in de VS de normaalste zaak is, kan bij ons niet gebeuren door allerlei vooropgestelde ideologische overwegingen. Er worden geen criminaliteitscijfers bijgehouden die de ethnische achtergrond van de dader aantonen. Nochtans zou dat een goed instrument kunnen zijn. Nu moeten we ons baseren op allerlei afgeleid cijfermateriaal. Zo werd laatste bekend dat in de gevangenis van Vorst 600 gevangenen verblijven. Bijna de helft van deze gevangenen heeft een speciale regeling aangevraagd overeenkomstig het islamitisch geloof (maaltijd en gebedsmogelijkheid). Aldus weten we dat er dus een heel grote concentratie misdadigers zijn opgesloten van islamitisch geloof. Veel te groot in vergelijking tot het geheel van de bevolking. Er is dus weldegelijk een probleem. Alleen officieel kan dat niet worden nagegaan: er is geen cijfermateriaal.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 19:24   #19
noledge
Burger

Standaard

Jos,

Ik denk dat niemand jouw vaststellingen kan tegenspreken.

Wat ik ook niet zal vergeten is dat Verhofstadt na de moord door Van Temsche, iedereen eraan herinnerde waartoe rechts extremisme kan leiden. Terwijl hij zich nu direct achter de slogan "Zinloos geweld" verschuilde.

Natuurlijk is dit zinloos geweld. Maar er is wel meer aan de hand. Al verscheidene keren, de afgelopen weken, zijn er maatregelen getroffen om iets te doen aan dit soort "amokmakers".
http://www.merksem.net/regio/2006/me..._bus_640.shtml
Of kijk maar naar de problemen die De Ster heeft.

Het is dus zeker geen alleenstaand geval, enkel zal dit foutgelopen zijn met nu een dode als gevolg. Helaas gebeurt het zowat dagelijks dat er gelijkaardige situaties zich voordoen, gelukkig is de "schadeschaal" zelden zo dramatisch.

Hoe dan ook, is dit alles naar mijn mening eerder vorm van systematisch geweld gepleegd in groep, door allochtone jongeren, gericht tegen Westerse burgers.
Zeker iemand die "macht" over hen wil hebben.. zoals deze man hen ergens op wees, of vb een badmeester, moeten het regelmatig ontgelden.

De politiekers die u daar opnoemt vinden al deze toestanden vaak simpelweg toevalligheden. Voor alles hebben ze wel een uitleg.

Cijfers hoop ik niet op, ooit misschien. Het is verwonderlijk dat men over zowat alles wel cijfers heeft, behalve dat.

Men zegt wel eens dat een volk zijn leiders heeft die het verdient. Het feit dat nu blijkbaar weer een hoop getuigen niet hebben geholpen, naar huis zijn gewandeld, en geen verklaring hebben afgelegd, bewijst dit nog maar eens.
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 19:40   #20
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik ben het daar 100,1% mee eens.

Het parlement heeft met die minuut stilte zeker niet vooruit te lopen op het gerecht. Het parlement kan bv geen minuut stilte in acht nemen, omdat de dader een 'racistische moord' zou hebben gepleegd, want het proces was zelfs nog niet begonnen en het onderzoek was nog bezig, toen de minuut werd stilgehouden.

Maar blijkbaar is het parlement bekommerd om het fenomeen van de interetnische doodslag, zodat het bij zo'n moord een minuut stilte in acht nam. Over het motief konden de parlementsleden zich uiteraard niet uitspreken, want dat is de zaak van het gerecht (volgens de Belgische wet, tenminste); maar aan het uiterlijke feit dat de doodslag interetnisch was kon natuurlijk wel een geste worden vastgeknoopt. En ook kon door velen besloten worden wie moreel verantwoordelijk is, maar dat spreekt.

Wat nu zal blijken is, of de Vlaamse volksvertegenwoordigers dit enkel doen bij bepaalde types interetnische doodslag, of dat ze deze gedragslijn zullen aanhouden voor alle vormen van internetnische doodslag. Idem dito voor de burgemeester van Antwerpen: neemt hij ook nu het initiatief, of niet?

Als het tenminste een interetnische moord betreft, want de daders zijn nog niet gevonden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be