![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Siësta op het werk verhoogt productiviteit
Niet langer en harder werken, minder vakantie nemen en/of loonverlies aanvaarden, verhogen de productiviteit op het werk, maar wel slapen op het werk. Dat is geen wishful thinking, maar het resultaat van ernstig wetenschapswerk van het Britse overheidsinstituut EEDA (East of England Development Agency), vandaag besproken in de krant The Guardian. Een tukje op de werkvloer, zeg maar een meditterane siësta, verhoogt de arbeidsproductie omdat de menselijke geest creatiever is wanneer hij ontspannen en ontdaan van alle druk is. Het EEDA stelt zelfs voor dat bedrijven bedden installeren. Uit de EEDA-studie onder 1.000 proefkonijnen bleek dat zo'n dertig procent van de ondervraagden zijn beste ideeën heeft op het moment dat het zandmannetje zijn werk begint te doen. Slechts tien procent heeft zijn supreme momenten van inspiratie op de werkvloer. The Guardian ziet enkele probleempjes in het toepassen van de studie, bijvoorbeeld het in onbruik raken van het excuus "overslapen" wanneer je laattijdig op het werk verschijnt. In dat geval zal de baas immers een van ideeën borrelende werknemer verwachten. (MAE/VRW, belga) __________________________________________________ _ dus ipv van naar die neoliberale zever over langer werken te luisteren kunnen we beter de wetenschap volgen en wat langers slapen en ook smiddags een uurke of twee maffen. daar worden we creativer en intelligenter van en zo zal er meer initiatief genomen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Tof, ik heb hier wel een paar collega-innetjes waarmee ik wat productief zou willen zijn.
![]() Ik betwijfel of dit echt productief werkt, voor intellectueel werk misschien, maar als ik een duurbetaalde elektrieker bij mij thuis laat komen en die legt zich te maffen, dan ga ik daar toch niet hard mee kunnen lachen.
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() pff allemaal zever gericht op avondmensen. Ik als ochtendmens bol van de ideeën als ik wakker ben geworden. Maar dat slapen zie ik hoe dan ook zitten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Ik slaap 's nachts. Da's voldoende om de ganse dag voluit te presteren en alert te blijven.
Naar 't schijnt blijkt dat meerdere malen per dag slapen niet zo gezond blijkt....heb ik ergens gelezen, maar weet niet meer uit welke bron. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een uur of 6 maffen op nen nacht is meer dan genoeg voor mij, vanaf 6 uur 's morgens ben ik terug actief, zelf in het weekend slaap ik zelden langer dan een uur of 6 - 7. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() aah Herr Flick ook nen vroegen vogel zoals ik. Ik ben zelden wakker na 7 uur ook in het weekend. tot groot ongenoegen vanmijn vrouw als ik haar dan wakker maak. Mijn vrouw is iemand die graag eens wat langer slaapt. en 's morgens sta ik stijf van de energie ...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn vrouw zegt dat ook altijd.. ??? Ze zegt waar dat gij altijd die energie vandaan blijft halen ...
Tja as ik wakker word en door het raam kijk en de natuur zie leven, de eekhorentjes hun voedsel zie verzamelen, de vogels hoor fluiten dan moet ik mijn dag beginnen.. en dan te weten dat ik 's avons nooit nie moe ben (of toch heel uitzonderlijk). 's zateredags rond 2 uur gaan slapen en om 7 uur 's morgens opstaan fris als een hoentje en dan wat sport gaan doen in de natuur ... daar krijg ik ne kick van ze .. nu nog mijne kick-off die in slaap is gevallen wakker krijgen ..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als je slaapt maak je minder fouten !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |