![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gerechtspsychiater krijgt strafverzwaring
di 27/06/06 - Het Gentse hof van beroep heeft een strafverzwaring uitgesproken voor gerechtspsychiater Vincent Martin. ![]() De man bekend van tv-programma's, was aangeklaagd voor seksueel misbruik van patiënten en oplichting van het ziekenfonds. In eerste aanleg was hij veroordeeld tot een voorwaardelijke straf. Intussen waren de slachtoffers vergoed en de psychiater tekende beroep aan tegen het vonnis. In beroep heeft Martin nu acht maanden effectieve gevangenisstraf gekregen. Hijzelf noch zijn advocaat waren op de zitting aanwezig. ---------------------------------------------------------------- Op den duur zou men nog gaan vergeten dat er nog andere drama's gebeuren in vlaanderen. Het seksueel misbruiken van meerdere patiënten, leidde in eerste instantie tot... een voorwaardelijke straf. Nog een geluk dat het beest zelf nog beroep aantekende, anders was er zelfs helemaal géén celstraf gekomen. Een verkrachting is natuurlijk steeds gruwelijk, maar het krijgt nog een gruwelijker dimensie wanneer een psychiater in functie, die de opdracht op zich neemt mensen met problemen te helpen, deze mensen gewoon om zeep helpt. Psychiatrische patiënten zijn vaak mensen die in het leven al beschadigd zijn geraakt door anderen of de wereld rond hen heen. De 'veilige plek' die hulpverlening moet zijn, wordt door deze beestachtigheden tot gruwelplek gemaakt. Voor een aantal psychiatrische patiënten betekent het dat het laatste beetje vertrouwen dat ze hebben, voorgoed wordt vernietigd. Binnen nog geen 3 maanden kan hij vrijkomen. Tof.
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gelieve geen aandacht te trekken op misdaden als ze niet worden gepleegd door allochtonen. Het gaat anders veel te complex worden voor sommigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Naar marokko ermee
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ook "grappig":
Citaat:
Als hij vrijkomt, mag hij dus meteen weer slachtoffers van seksueel misbruik en dergelijke dieptastend behandelen. Laatst gewijzigd door Nynorsk : 27 juni 2006 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet belangrijk wegens autochtoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een jaar geleden postte jij hier nog interessante stukken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ook niet, vandaar de " ".
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor alle duidelijkheid: een groot deel patiënten die bij hem kwamen aankloppen waren slachtoffers van seksueel misbruik. Hij maakt gebruik van hypnose om de mensen te behandelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk ( hoop ) het niet, het is gedaan met zijn carriere veronderstel ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veroordeelde pedofielen wil men het na hun gevangenisstraf onmogelijk maken nog in de buurt van kinderen te werken. En die zou gewoon weer als psychiater zijn ding kunnen doen met zijn patiënten? ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Pedofielen moesten ze kastreren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 15:33 : beginpost
15:34 : eerste geklaag dat extreem-rechts er geen interesse voor heeft 15:48 : nog geklaag dat extreem-rechts geen interesse heeft 15:55 : meer geklaag dat het niet interessant is omdat het niet over allochtonen gaat ---- On-topic : weerzinwekkend. Dat het gerecht al niet te veel problemen heeft met sexueel misbruik, dat was me nog al wel opgevallen. Maar dat de orde der geneesheren die gast meteen terug toelaat in de buurt van minder weerbare mensen is walgelijk. Ze zijn daar doorgaans wel rap om artsen die gratis werken te schorsen. Laatst gewijzigd door Jazeker : 27 juni 2006 om 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Levenslange schorsing lijkt me hier niet overdreven.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noh een mistoestand vind ik dat enkel de Orde een beroepsverbod kan opleggen.
Een rechtbank moet dat evengoed kunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() tja, je kan het vergelijken met militairen die enkel door een militaire rechtbank veroordeeld kunnen worden (hoewel die afgeschaft is denk ik)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik kan eveneens niet begrijpen dat men die man niet levenslang schorst: hij heeft nondedjû de feiten gepleegd tijdens zijn consultaties! en dan gaat men hem terug toelaten patiënten te "verzorgen"??? ![]() Zou ik zo'n dingen doen, ik zou onmiddelijk "dada" kunnen zeggen tegen mijn job, en dat zou volledig normaal zijn ook.
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gebeurde de verkrachting tijdens de hypnose of erbuiten?
|
![]() |
![]() |