Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2006, 16:15   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Bert is Beschaamd!

www.bertanciaux.be

Was gisteren Bertje nog maar eens boos op "degenen die garen spinnen door het uitvergroten van het geweld" of op "degenen die een collectief graf gingen delven", vandaag is hij beschaamd!

Ik wil het jullie niet onthouden:

Ik ben beschaamd. Ik voel me totaal belachelijk gemaakt. Al twee dagen loop ik rond met veel meer vragen dan antwoorden. Hoe is het mogelijk dat keer op keer een kleine bende rotzakken de boel verpesten voor duizenden anderen jongeren?

Alle brave aanpakken, alle grondig doordachte maatregelen, alle ernstige begeleidingen, alle sociale voorstellen ten spijt, een kleine groep jongeren is klaarblijkelijk zo ver afgedreven van de normale gedragsregels dat geen enkele van al deze terechte sturingen op iets uitdraaien. Nada. Niks. Geen greintje resultaat. Geen grammetje respect.
Ik blijf ervan overtuigd dat 99% van de jongeren in een positief verhaal passen. Recht hebben op correcte kansen. Recht hebben op ruimte. Recht hebben op nu en dan een vergissing. Ik blijf voor deze grote groep jongeren het recht opeisen dat ze niet gestigmatiseerd worden. Dat ze meer dan een kans krijgen. Begeleiding en steun verdienen. Dat ze niet vergeten worden. Niet opgegeven.
Maar keer op keer moeten we vaststellen dat een kleine groep de boel verpesten voor de grote meerderheid. Voor deze 1% gewoonte-criminelen is onze aanpak veel te soft gebleken. Ik zoek tevergeefs naar een antwoord op het gedrag van deze beesten. En tot mijn scha en schande moet ik vaststellen dat ik niet verder kom dan wat ook extreem-rechts hiervoor voorziet. De harde aanpak. Ja, niets meer, niets minder. Kansen moeten ze nadien zelf maar verdienen. Die groep van 500 jongeren, die met de regelmaat in contact komen met politie en gerecht, die mogen niet meer zacht aangepakt worden. Ze zijn gekend bij justitie. De softe aanpak van het laten gaan en laten lopen leidt slechts tot meer criminaliteit. De waarde van een mensenleven is verworden tot een MP3-speler. De agressie wordt opgewekt door de eenvoudige vraag om het aub wat rustiger aan te doen.
Deze kuddebeesten hebben geen ruggengraat. Ze voelen zich enkel sterk in groep. Ze motten en kloppen zonder enige wroeging. En ze verpesten dagelijk het leven van vele honderden mensen. Slechts bij het 'toevallig' zeer slecht aflopen van een zoveelste agressie, lopen ze gevaar opgepakt te worden.
Ik voel me beschaamd vast te stellen dat deze vorm van criminaliteit niet voldoende ernstig werd genomen. Ik bleef me focussen op die groep van 99%. Maar vandaag opnieuw is duidelijk dat ons terecht verhaal van kansen en steun voor de grote meerderheid van de jongeren maar gehoord wordt wanneer we tegelijk die 1% aanpakken.
Zonder de keiharde afwijzing van dit onaanvaardbaar gedrag, komen we meer en meer in een spiraal van haat en wantrouwen. In een naast elkaar leven in angst en geweld. Nochtans is dit juist de voedingsbodem voor nog meer criminaliteit. Het afdwingen van veiligheid door de overheid is vooral voor heel gewone mensen een noodzaak. En daar moet ook heel de gemeenschap zijn verantwoordelijkheid in opnemen. Heel de samenleving moet blijven opkomen tegen gewelddaden. Het is ook een collectieve verantwoordelijkheid. De man die vermoord werd was zo een moedig iemand. Hij kon geen onrecht zien.
Ook de verantwoordelijkheid van ouders is bijzonder groot. Die ouders die geen enkele stap zetten om het criminele gedrag van hun kinderen aan banden te leggen, zijn mee verantwoordelijk voor deze wandaden. Enkel mits een gedeelde bestraffing is de aanpak van jeugdige delinquentie haalbaar. De verantwoordelijkheid van deze groep hardline-criminelen is bijzonder groot. De collectieve afschermingsreactie die je vaststelt is volkomen misplaatst. Het is niet met het beschermen van jonge criminelen dat je meer respect en meer samenleving realiseert. Je doet er alleen minder kansen en minder begrip door ontstaan. Het onaanvaardbaar asociaal gedrag van deze 1% verpest het samenleven tussen de verschillende culturen. Natuurlijk blijf ik vechten tegen extreem-rechts, omdat hun denkbeelden leiden tot de meest onveilige samenleving denkbaar. Maar vandaag zijn deze 1% criminelen de vijanden. Niet andersom. Ze voeden extreem-rechts. Ze verraden hun eigen moeders en vaders. Hun eigen gemeenschap. Daarvoor kan geen greintje begrip meer bestaan.

Bert

-----------------

Het gaat niet over 500 gevalletjes hoor Bertje, in Antwerpen alleen hebben ze een boekje met 900 fotookes!

Allez, nog een pilletje pakken en morgen ga je dat misschien ook inzien. Dan kan je van je 1% misschien eens 15% gaan maken. Zorg misschien al eens voor wat statistiekjes die openbaar mogen worden gemaakt.

Hoe voel je je in je zelf-gedolven graf Bert? Rustig daar beneden zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 16:17   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Hij is medeverantwoordelijk, den Bert.. Hij moet inderdaad beschaamd zijn.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 16:21   #3
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Die groep van 500 jongeren, die met de regelmaat in contact komen met politie en gerecht, die mogen niet meer zacht aangepakt worden.
Ik merk tot mijn genoegen dat Bert de draad http://forum.politics.be/showthread.php?t=52237 gelezen heeft en mijn voorstellen steunt!

Go, go, Bert!
Oud 27 juni 2006, 16:31   #4
noledge
Burger

Standaard

Inderdaad, vandaag wil hij iets doen aan die 1% op z'n extreem rechts. Morgen trekt hij weer ten strijde tegen extreem rechts op z'n 1%.

Ik vind Bert Anciaux een vd idiootste ministers die ik ken.
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 16:38   #5
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over 500 gevalletjes hoor Bertje, in Antwerpen alleen hebben ze een boekje met 900 fotookes!
ik denk dat je alle cijfers nog eens goed moet bekijken
Oud 27 juni 2006, 16:45   #6
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik denk dat je alle cijfers nog eens goed moet bekijken
Ach, het cijfer is IMHO niet belangrijk. Essentieel is dat het princiepe erkend wordt: niet de hele maatschappij moet beveiligd worden, maar de 500/1000/enkele 1000-en moeten beveiligd worden. En vooral de opvoeding krijgen die hen tot nu toe onthouden is.
Oud 27 juni 2006, 16:48   #7
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ach, het cijfer is IMHO niet belangrijk. Essentieel is dat het princiepe erkend wordt: niet de hele maatschappij moet beveiligd worden, maar de 500/1000/enkele 1000-en moeten beveiligd worden. En vooral de opvoeding krijgen die hen tot nu toe onthouden is.
het preciese cijfer is idd niet zo belangrijk, maar ik heb niks met discussies waarbij zomaar ergens een cijfer genomen wordt (waarvoor men niet eens kijkt voor wat het staat) en in de discussie gegooid wordt in een poging iets aan te tonen wat niet is aangetoond.

Politics.be is het grootste politiek discussieforum in vlaanderen. Het is jammer dat je hier geen eerlijke en doortastende discussie kunt voeren.
Oud 27 juni 2006, 16:55   #8
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Politics.be is het grootste politiek discussieforum in vlaanderen. Het is jammer dat je hier geen eerlijke en doortastende discussie kunt voeren.
Dat kan toch?

Een aanzet tot discussie is al gegeven in de draad over het foto-album van de Antwerpse politie: 800 tot 900 onhandelbare jongeren op niveau van 't Stad.

Voila. Iets pro of contra?
Oud 27 juni 2006, 16:58   #9
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Dat kan toch?

Een aanzet tot discussie is al gegeven in de draad over het foto-album van de Antwerpse politie: 800 tot 900 onhandelbare jongeren op niveau van 't Stad.

Voila. Iets pro of contra?
heb je die discussie verder gelezen?
het slaat nergens op, cijfers worden verkeerd geïnterpreteerd naargelang het goed uitkomt, besluiten worden getrokken waar geen grond voor is.

ik ben dat moe.
Oud 27 juni 2006, 17:07   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
www.bertanciaux.be

Was gisteren Bertje nog maar eens boos op "degenen die garen spinnen door het uitvergroten van het geweld" of op "degenen die een collectief graf gingen delven", vandaag is hij beschaamd!

Ik wil het jullie niet onthouden:

Ik ben beschaamd. Ik voel me totaal belachelijk gemaakt. Al twee dagen loop ik rond met veel meer vragen dan antwoorden. Hoe is het mogelijk dat keer op keer een kleine bende rotzakken de boel verpesten voor duizenden anderen jongeren?

Alle brave aanpakken, alle grondig doordachte maatregelen, alle ernstige begeleidingen, alle sociale voorstellen ten spijt, een kleine groep jongeren is klaarblijkelijk zo ver afgedreven van de normale gedragsregels dat geen enkele van al deze terechte sturingen op iets uitdraaien. Nada. Niks. Geen greintje resultaat. Geen grammetje respect.
Ik blijf ervan overtuigd dat 99% van de jongeren in een positief verhaal passen. Recht hebben op correcte kansen. Recht hebben op ruimte. Recht hebben op nu en dan een vergissing. Ik blijf voor deze grote groep jongeren het recht opeisen dat ze niet gestigmatiseerd worden. Dat ze meer dan een kans krijgen. Begeleiding en steun verdienen. Dat ze niet vergeten worden. Niet opgegeven.
Maar keer op keer moeten we vaststellen dat een kleine groep de boel verpesten voor de grote meerderheid. Voor deze 1% gewoonte-criminelen is onze aanpak veel te soft gebleken. Ik zoek tevergeefs naar een antwoord op het gedrag van deze beesten. En tot mijn scha en schande moet ik vaststellen dat ik niet verder kom dan wat ook extreem-rechts hiervoor voorziet. De harde aanpak. Ja, niets meer, niets minder. Kansen moeten ze nadien zelf maar verdienen. Die groep van 500 jongeren, die met de regelmaat in contact komen met politie en gerecht, die mogen niet meer zacht aangepakt worden. Ze zijn gekend bij justitie. De softe aanpak van het laten gaan en laten lopen leidt slechts tot meer criminaliteit. De waarde van een mensenleven is verworden tot een MP3-speler. De agressie wordt opgewekt door de eenvoudige vraag om het aub wat rustiger aan te doen.
Deze kuddebeesten hebben geen ruggengraat. Ze voelen zich enkel sterk in groep. Ze motten en kloppen zonder enige wroeging. En ze verpesten dagelijk het leven van vele honderden mensen. Slechts bij het 'toevallig' zeer slecht aflopen van een zoveelste agressie, lopen ze gevaar opgepakt te worden.
Ik voel me beschaamd vast te stellen dat deze vorm van criminaliteit niet voldoende ernstig werd genomen. Ik bleef me focussen op die groep van 99%. Maar vandaag opnieuw is duidelijk dat ons terecht verhaal van kansen en steun voor de grote meerderheid van de jongeren maar gehoord wordt wanneer we tegelijk die 1% aanpakken.
Zonder de keiharde afwijzing van dit onaanvaardbaar gedrag, komen we meer en meer in een spiraal van haat en wantrouwen. In een naast elkaar leven in angst en geweld. Nochtans is dit juist de voedingsbodem voor nog meer criminaliteit. Het afdwingen van veiligheid door de overheid is vooral voor heel gewone mensen een noodzaak. En daar moet ook heel de gemeenschap zijn verantwoordelijkheid in opnemen. Heel de samenleving moet blijven opkomen tegen gewelddaden. Het is ook een collectieve verantwoordelijkheid. De man die vermoord werd was zo een moedig iemand. Hij kon geen onrecht zien.
Ook de verantwoordelijkheid van ouders is bijzonder groot. Die ouders die geen enkele stap zetten om het criminele gedrag van hun kinderen aan banden te leggen, zijn mee verantwoordelijk voor deze wandaden. Enkel mits een gedeelde bestraffing is de aanpak van jeugdige delinquentie haalbaar. De verantwoordelijkheid van deze groep hardline-criminelen is bijzonder groot. De collectieve afschermingsreactie die je vaststelt is volkomen misplaatst. Het is niet met het beschermen van jonge criminelen dat je meer respect en meer samenleving realiseert. Je doet er alleen minder kansen en minder begrip door ontstaan. Het onaanvaardbaar asociaal gedrag van deze 1% verpest het samenleven tussen de verschillende culturen. Natuurlijk blijf ik vechten tegen extreem-rechts, omdat hun denkbeelden leiden tot de meest onveilige samenleving denkbaar. Maar vandaag zijn deze 1% criminelen de vijanden. Niet andersom. Ze voeden extreem-rechts. Ze verraden hun eigen moeders en vaders. Hun eigen gemeenschap. Daarvoor kan geen greintje begrip meer bestaan.

Bert

Het moet al heel erg zijn als Bertje zelfs zijn grootste vijand gelijk begint te geven.

Intussen zitten we wél met de gebakken peren.

Waarover kloeg Madam Bertje, lerares van beroep, nochtans al een hele tijd geleden?
Citaat:

"Ze geeft les in het beroepsonderwijs in Brussel in zo een pikzwarte school”, schrijft Bert Anciaux op zijn website.

“De gasten in haar klassen zijn helemaal niet gemotiveerd. Ze zitten in het Nederlandstalig onderwijs, maar vertikken het een woord Nederlands te spreken. Ze zien het nut niet in van onderwijs. Ze hangen wat rond en werken tegen waar het kan. Met meer dan 26 zitten ze in het voorlaatste jaar van de beroepsschool. Wachtend op geen toekomst. Damienne gaat er zichtbaar aan kapot.”

“In de drie klassen waar ik lesgeef zit welgeteld één Vlaming. De rest zijn nieuwe belgen en Franstalige Brusselaars. Daar loopt het hele emancipatieverhaal serieus mank.”

“Sommige gasten – de bendeleiderkes – hebben totaal geen zin om te studeren en slepen meelopers mee”, gaat Damienne verder. “Ze halen tijdens de les hun gsm boven, steken muziekapparatuur in hun oren, draaien hun rug naar de leerkracht …"

"Bij sommige allochtone jongens voel ik dat ze het gezag van een vrouw niet aanvaarden. Ze tonen weinig respect.”
Bertje wist 'het' dus al veel langer...
Oud 27 juni 2006, 17:09   #11
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
heb je die discussie verder gelezen?
het slaat nergens op, cijfers worden verkeerd geïnterpreteerd naargelang het goed uitkomt, besluiten worden getrokken waar geen grond voor is.

ik ben dat moe.
Ik nodigde je net uit om er jouw visie op te geven...

Het is toch niet omdat er volgens jou verkeerde conclusies getrokken worden dat een discussie afgelopen is?
Oud 27 juni 2006, 17:10   #12
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

En ik moet jullie teleurstellen mensen, als Bert het heeft over de VB-aanpak zal hij niet bedoelen dat die criminelen moeten uitgewezen worden, maar gewoon zware celstraffen moeten krijgen.
(Ik weet dat nog niemand iets in die richting in deze topic gezegd heeft, maar ik ben ze dan maar even voor.)
KeyserH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 17:14   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

'Jongeren' kunnen geen zware celstraffen gegeven worden.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 17:35   #14
vjeeke
Schepen

vjeeke's schermafbeelding

Standaard

geef bertje maar een berg zakdoeken zodat hij goed kan janken

deze regering heeft jaren en jaren niets serieus genomen - ze moeten zich allemaal maar schamen maja dat zullen ze natuurlijk niet echt doen buiten ons bertje die het nu doet
vjeeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 18:00   #15
ilfalco
Minister-President

Standaard

precie sof het is zo een kleine minderheid... daarom dat de politie omsingeld werd door 50 allochtonen...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 18:33   #16
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Als Bertje het heeft over gedeelde bestraffing(ouders+jongere), heeft ie gelijk. Maar ook politici -zoals hem- zouden eigenlijk ook verantwoordelijk mogen gesteld worden(en dus bestraft) aan de criminele daden van dat crapuul....wegens het niet willen ingrijpen sinds jaren. Ik zou niet zeggen dat ze medeplichtig zijn, maar ze hebben op zijn minst de mogelijkheid gecreëerd tot.... (weet niet hoe men dit juridisch noemt)
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 18:34   #17
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
precie sof het is zo een kleine minderheid... daarom dat de politie omsingeld werd door 50 allochtonen...

Die liepen daar toevallig rond.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 18:46   #18
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noledge Bekijk bericht
Inderdaad, vandaag wil hij iets doen aan die 1% op z'n extreem rechts. Morgen trekt hij weer ten strijde tegen extreem rechts op z'n 1%.

Ik vind Bert Anciaux een vd idiootste ministers die ik ken.
U geeft hem toch ietsje te veel eer, denk ik terwijl een traan over mijn voorhoofd rolt...neen, neen, shit, het is een zweetdruppel, sorry...als ik Anciaux hoor dan vergis ik me nog al eens...Nogmaals excuses!
Oud 27 juni 2006, 18:54   #19
humble
Burgemeester

Standaard

Verschrikkelijk
Dan zijn er niet minder dan 500 X 99= 50.000 Marokkaanse jongeren actief in Antwerpen. Meer waarschijnlijk zelfs 1000 "jonge gewoonte criminelen" dit begint op een echt horrorscenario te lijken zitten we zitten met een nest van 100.000 man in Antwerpen
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 18:56   #20
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Verschrikkelijk
Dan zijn er niet minder dan 500 X 99= 50.000 Marokkaanse jongeren actief in Antwerpen. Meer waarschijnlijk zelfs 1000 "jonge gewoonte criminelen" dit begint op een echt horrorscenario te lijken zitten we zitten met een nest van 100.000 man in Antwerpen
Correctie: 500 x 99 = 49.500
U bent toevallig geen allochtoon van de tweede generatie?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be