![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Silhoutte : 3 juli 2006 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ja en de vlaamse regering waar de n-va nota bene inzit heeft die tarnsfer nog verhoogd?
door A) eenzijdige aflossing federale staatsschuld B) Nog meer flitspalen te plaatsen ... dus nog meer boetegeld dat naar wallonie flitst het zou pas nieuws zijn mocht de vlaamse regering iets aand e transfers zou doen en niet lanegr de melkkoe van de federale regering zou spelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Alweer maar eens onjuistheden. Ik begrijp waarom het VB zo makkelijk VLD'ers aantrekt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Tuurlijk gaat het om Wallonië en Brussel, wees toch eens realistisch dat de francofonie Brussel ook tot Wallonië rekent, of tast de warmte nu zo erg jullie hersenen aan ofzo?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ipv ruzie te maken zouden nva en vb beter samen proberen te verwezenlijken dat de miljarden wegstromen (eender naar waar)
Solidariteit moet kunnen, profetariaat moet stoppen !!! Maak daar samen werk van ipv mekaar (als klein kinderen) uit te maken aub |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Alle bestaande rapporten, onderzoeken en stellingnames inzake de transfers, van voor- zowel als tegenstanders, vind je op www.belgiantransfers.org.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Is het dan niet waar mssh dat leterme de federale staatsschuld aflost en het waalse gewest zegt dat het geen middelen heeft omdat te doen en weigert?
u wilt dat blijkbaar gewoon niet zien net zoals u blijkbaar niet wilz ien dat uw partij zegt dat ze nooit met de sossen wil regeren maar juist het datgene is watz e het eerste doet. net als uw partijz eg dat ze tegen het cordon is .. maar iedereen die daar naar handelt uit de partij zet. veel geblaat en niks wol dat is de n-va. Steeds opnieuw met eden afkomen zoals we stappen nooit in een vlaamse regering als b-h-v niet gesplitst is mar als het zover is nogeens niet dreigen met een coalitiewissel. jullie vormden verdorie ei zo na een kartel met de VLD., dat etrwijl bourgois boekjes schreef over de puinhopen van paars... zat hij etrwijl samen met de gucht te onderhandelen over een kartel met een belangrijke component van paars. En ja dat er VLD'ers zijn die inzien dat hun partij fout is daar kan je enkel bij om zijn , dat ze dan niet overstappen naar een partij die dezelfde ziekte heeft nl woordbreuk lijkt me dan ook enkel logisch. U ligt voortdurend uit te halen naar partijen waar je zelf bijna een kartel meer vormde en waar je op alla niveau's mee samenwerkt , zwijgakoorden mee sluit en aan lijstverbinding mee doet... erg geloofwaardig. Maar zoals Bourgois zei na het b-h-v devbacle:" geloofwaardigheid... dat is een probleem van de anderen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Nogmaals: eerst zegt de N-VA "er stroomt 11 miljard naar Wallonië".
Als je dan het bericht leest blijkt het naar Wallonië en Brussel te zijn. Wie legt dit uit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Lees het manifest van de Warande. Daar staat alles in en wat de NV-A zegt... wie ligt daar nu wakker van?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Wie de studie van ABAFIM leest zal vaststellen dat de transfers opgedeeld kunnen worden in3 miljard voor Brussel en 8 miljard voor Wallonië. Wie een beetje kan rekenen stelt dus vast dat de grootste transfers naar Brussel gaan en niet naar Wallonië.
Zowel N-VA als Vlaams Belang pleiten voor een Vlaanderen waar Brussel deel van uitmaakt. Waarop ze zich dan basseren voor de stellingname dat de transfers naar wallonië solidairder zouden zijn in een gesplitst België en die van Brussel binnen een unitair Vlaanderen geen enkel probleem vormen blijft voor mij een raadsel. Daarnaast leest men op de site van N-VA dat men, bij gebrek aan recentere cijfers, zich baseert op cijfer van 1985 oftewel 20 jaar geleden oftewel enkele staatshervormingen, opsplitsingen en welvaartprocentjes later. Een vrij correcte rijkenwijze lijkt me dat niet. Daarnaast spreken we nog niet over de massaal investerende Vlaming in Wallonië die na het recuperen van zijn dividenten het Waalse geld versluizen naar Vlaanderen. Natuurlijk zijn deze stromen moeilijk traceerbaar. Gelukkig voor de flaminganten. Soit transfers hier en daar, als stad Antwerpen 2 miljard schulden wordt kwijtgescholden door de Vlaamse Gemeenschap dan zitten ook mijn centen daarin. Wat nu?
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat Vlaanderen de enige zal kunnen zijn die Brussel kan opvangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 100% akkoord!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Slecht argument jongen. Schrik dat je even zal moeten nadenken over de slogantaal die je voorgeschoteld krijgt.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen problemen met die 11 miljard per jaar. Alleen zijn daar voorwaarden aan gekoppeld: In ruil wil ik Vlaamse onafhankelijkheid (inclusief Brussel).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Waarom voorwaarden stellen aan solidariteit als ze u toch niet storen. Stel dan voorwaarden aan iets wat u gewijzigd wil zien.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaamse onafhankelijkheid. Volgens mij moeten daar evenzeer voorwaarden aan gekoppeld zijn. Bijvoorbeeld doorzichtigheid, resultaatverbintenissen en beperktheid in de tijd.
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken geen enkele staat of deelstaat in de wereld waar men de eigen hoofdstad zo verafschuwt. |
|
![]() |
![]() |