![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() U zal wellicht even de wenkbrauwen fronzen als u mijn titel hebt gelezen, maar ik had dan ook niet gedacht dat ik zoiets ook ooit zou hoeven te schrijven.
Is het niet beter meteen 'burgerzin kweken' te schrappen uit de leerplannen van het onderwijs? Burgerzin wil immers zeggen dat je opkomt voor jezelf en je omgeving. Dit houdt dan ook in dat mensen een assertief gedrag vertonen. Doch, na de busmoord in Antwerpen lijkt het eerder dat assertief synoniem is geworden voor agressief. U bent dus gewaarschuwd: ziet u iemand verkracht, bestolen, vermoord worden, ... laat de criminelen gewoon begaan, want je zou nog wel eens kunnen aangeklaagd worden voor slagen en verwondingen. Neen, het is niet normaal wat ik schrijf, maar is de maatschappij dit dan wel nog? Jong N-VA'er
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Burgerzin heeft weinig met assertiviteit te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb destijds genoeg gezeik gekregen op het regentaat om te weten dat je tegenwoordig die begrippen zéér ruim moet gaan interpreteren.
![]() |
#4 |
|
![]() Alleen op het regentaat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik wist niet eens dat burgerzin werd onderwezen in ons onderwijs? Ligt daar misschien niet een stuk van het probleem dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Neen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd: ik weet uit ondervinding dat dat dus geen lap uithaalt, waarden en normen moeten al vroeger aanwezig zijn en eigenlijk moet je al daarop hameren van in de kleuterklassen.
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ja, afschaffen.
Burgerzin leren ze wel in de Quick. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die gasten weet verdomd goed dat hun gedrag niet strookt met de algemeen geldende normen en waarden. Evenwel het naleven van deze normen begint thuis bij de ouders en hun opvoeding !! Het naleven van deze normen begint met een lik op stuk beleid !! In het onderwijs is het evenwel niet meer mogelijk om de normen en waarden in het schoolgebeuren te integreren. Zowat alles wat een leerkracht gezag / autoriteit geeft is met eindeloos veel regeltjes onmogelijk gemaakt . Het gekende vehaal van veel rechten maar weinig plichten, het eindeloze zich moeten indekken tegen een klacht hier en daar maakt van de leerkracht dikwijls een slap afkooksel. v.b. overlaatst antwoordde men in het parlement dat het een leerkracht niet toegelaten is om in een boekentas te kijken , privacy, weet je wel. Enkel een politie agent is gemachtigd. Als men denkt dat een leerkracht , als hij/zij vermoedens heeft, de politie gaat waarschuwen, wachten , een klas op stelten, de politie antwoord géén tijd.....dan laat de leerkracht het rap afweten om maar zelf niet al teveel miserie te hebben. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 28 juni 2006 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik moest eens een proefles geven en allemaal zeiden ze da ze later wilden gaan 'doppen', ja daar sta je dan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() En met die 'ze' bedoelde ik zowel autochtonen als allochtonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Ik zou dat om eerlijk te zijn ook gezegd hebben mocht er ne vreemde leraar dat komen vragen en ik daarmee de plezante kan uithangen.
|
![]() |
![]() |