![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Een niet zo verwonderlijke kombinatie van de Franstalige partijen en de direkteur van het Centrum voor Racismebestrijding wil, tegen de wens van de meeste Vlaamse partijen in, een systeem doordrukken dat een paar honderd (nieuw te benoemen ?) Belgische ambtenaren in staat moet stellen om in bedrijven die verdacht worden van dicriminatie nep-sollicitaties te verrichten, - een soort rechercheurs dus die, allicht met een verborgen micro'tje ergens in hun zak, voor een baan gaan solliciteren en dan noteren hoe racistisch de werkgever zich opstelt.
Dit is een van de meest ergelijke zaken die een politiestaat kan bedenken. Zoals de zeer linkse uitgever Leo De Haes (ex-Humo) zegt (in Knack, 7.6.6) doet dit denken "aan de ergste uitwassen van het McCarthyisme", aan de tijd dus van de vervolging van communisten in de Verenigde Staten en elders. Dit is pure vervolging van (eventueel) andersdenkenden. Volgens De Haes zal dit niet tot resultaat hebben dat enigerlei racisme wordt bestreden, maar wel dat er een algemeen klimaat van wantrouwen ontstaat en dat mensen tegen elkaar worden opgezet. "Hebben we zo'n geïnstitutionaliseerde heksenjacht wel nodig ?" vraagt De Haes zich af, die voorts zegt het heel normaal te vinden als een bedrijf voor een bepaalde funktie geen allochtoon wenst aan te nemen, omdat dit nadelig zou kunnen zijn voor de verkoop. Wij worden volledig beheerst door een generatie die geen ervaring meer heeft met de gebruiken van het totalitaire denken, en die het heel normaal blijkt te vinden om mensen tot publieke deugdzaamheid aan te sporen door wetten uit te vaardigen tegen hen die zich niet willen conformeren naar het correcte politieke denken en ze vervolgens door rechters te laten vervolgen en veroordelen. Men beseft gewoon niet meer dat dit praktijken zijn die een oudere generatie nog steeds associeert met een totalitaire denkwijze waarvan we ooit dachten dat we ze overwonnen hadden. De zogenaamde 'praktijktests' gaan in dezelfde richting : het is een heksenjacht, en zelfs dat woord is hier goed op zijn plaats, want in de late middeleeuwen werden ook heksen door inquisiteurs "betrapt" door vermomde priesters op hen af te sturen met de opdracht te doen alsof ze aan een heksensabbat wilden deelnemen, en dan te zien hoe de 'heks' op zo'n voorstel reageerde. Wij noemen dat walgelijk als we zo'n verhaal ergens in een boek tegenkomen, maar we schijnen niet te beseffen dat er overheden zijn in dit land die zich op precies dezelfde manier gedragen als de inquisiteurs van weleer. Het wordt hoog tijd dat er in Vlaanderen een reaktie komt tegen de agressiviteit die wordt aan de dag gelegd door de wereldverbeteraars (het genoemde Centrum, en Groen, en het tegenwoordig haast per definitie anti-Vlaamse Spirit, plus alle Franstaligen) die slechts schijnbaar goede bedoelingen hebben maar in werkelijkheid mensenhaters zijn (geworden), bezeten van hun grote ideologische gelijk en van hun missioneringsdrang. Ze willen de mensheid naar hun hand zetten, niet met overtuigingskracht maar met de zweep, zoals men destijds kristenen maakte in Kongo. In wezen zijn het lafaards, zoals elkeen die begint te slaan als zijn argumenten het niet halen. En zoals Bart de Wever (N-VA) terecht opmerkt (in De Standaard, 3.6.6), " de heilige strijd tegen het Vlaamse racisme doet misschien de corruptie in de eigen partij (de PS van bevoegd minister Dupont) vergeten". bron : Journaal 22.6.6 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bruno Valkeniers is ook vol van de "Vlaamse identiteit". Waaraan alle Vlamingen zich moeten conformeren (aanpassen of opkrassen?) Het valt op hoe geweldenaars, en dus ook de flamingante, steevast de werkelijkheid op zijn kop zetten. Flaminganten onverdraagzaam? Neen hoor, DE ANDEREN, die zijn onverdraagzaam. En waarom? Omdat ze anders zijn. Op één punt zit Valkeniers juist: als hij het verband legt tussen de houding van het VB tegenover "de Walen" en tegenover "multicultuur", beter gezegd, al zal hij het zo wel niet formuleren: de VB houding tegenover Wallonië is racistisch, zoals de VN houding tgv andere culturen ook racistisch is. Ik kies voor een Anti-Vlaams Front.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 30 juni 2006 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pieke : 30 juni 2006 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is verschil tussen mijn mening en het aanhalen van die van iemand anders, hé Ik bedoel dat Valkeniers eigenlijk toegeeft dat de VB-houding tgv Wallonië een vorm van "racisme" is. Meestal worden die problemen gescheiden, maar hij brengt ze samen.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 30 juni 2006 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat Black cat er dan ook geen enkel probleem mee heeft dat de zogenaamde solidariteit tussen beide onbestaande bevolkingsgroepen kan ophouden?
Black cat gaat er in dat geval voor zorgen dat er in wallonie evenveel flitspalen komen als in vlaanderen zodat ze zelf hun inkomsten kunnen opstrijken. Bovendien gaat Black cat ervoor zorgen dat de werkloosheidscriteria op exact dezelfde manier worden toegepast in het zuiderse landgedeelte dan in het noorden, idem ditto voor gezondheidszorgen? Zou Monsieur Le Blanc ook spionnen gaan uitsturen in Wallonië? of moéten die daar geen allochtonen aanwerven? Misschien al heel leuk om eens te zien of ze daar wel vlamingen willen aanwerven? Zou interessant zijn sé! Laatst gewijzigd door circe : 30 juni 2006 om 12:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En de rest is melting-pot, dwz monocultuur binnen de staten, maar veel kleine staatjes (de slakom)
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Voor elke Black Cat die hier rondloopt word ik dubbel zo Vlaamsgezind, want het is blikbaar nog altijd nodig. Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 1 juli 2006 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En het spreekt vanzelf dat ik die denkwijze verwerp, of ze tegenover andere culturen of tegenover Wallonië is, of wat dan ook. Valkeniers heeft "zich laten kennen", waarvan nota.
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De belangrijkste vraag blijft waarom flaminganten denken dat ze aan de andere Vlamingen hun flamingante-minderheids-mening mogen opleggen. Stel dat er 1/5 Vlamingen een Onafhankelijk Vlaanderen willen, waarom hebben ze dan met één provincie niet genoeg?
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah bien, le racisme, ce mot consacré. Tout le monde est raciste. Sauf les francophones, ça va de soi.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 juli 2006 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Anti-Vlaams Front? Is dat ook niet aanklaagbaar wegens racisme?
Deze flammingante hier, heeft zelf een Waalse vader met buitenlandse roots, maar toch blijft men mij hier door mijn kritische mening voor racist aanzien. Het bewijs dat een stigma nergens op slaat. Ik zou graag een ANTI-STIGMA FRONT oprichten, alhoewel ik geloof dat de grote meerderheid van het anti-Vlaams Front hier niet in zullen passen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Racisme kan enkel worden ingeroepen tegen blanken. Wat denk jij wel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus: "Leve het anti-Vlaams front!" ![]() Citaat:
Voor mijn part moet je er niet wettelijk om vervolgd worden, maar als je het hier op een forum wil komen etaleren, dan moet je er ook tegen kunnen dat het weerstand én weerwerk oproept. Citaat:
Geen dank.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Och ja, vergeten dat PC België de modale Vlaming niet meer als blank herkent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
![]() [quote=Supe®Staaf;1792991]
Citaat:
![]() Vlamingen zijn inderdaad geen ras. Het is een volk Citaat:
Ik ben Vlaams nationalist en jij Belgisch unionist. Het is logisch dat we hier een daar wel eens botsen, maar het lijkt me geen reden om stenen naar elkaar te gooien. Citaat:
Je bent het gewoon met iemand eens over iets, of niet. Zo simpel is het voor mij. Als iedereen het ooit volledig met elkaar eens zou geraken, dan pas stopt alle geweld en alle oorlogen en persoonlijk begin ik stilaan te geloven dat het een utopie is, gezien meningen altijd verdeeld zullen blijven. Daarom vind ik dat we er gewoon met z'n allen het beste van moeten maken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Vlamingen zijn noch een ras noch een volk.
|
![]() |
![]() |