Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2006, 12:36   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Aboe Jahjah, zijn Belgisch paspoort, en de Hezbollah

Toen de oorlog in Libanon uitbrak ging Aboe Jahjah met veel (VRT)-trompet naar ginds om het "verzet" van Hezbollah te helpen.

Nu is het zo dat Hezbollah voor Europa officieel een terroristische organisatie is. Met andere woorden : Jahjah steunt en helpt actief mee met terrorisme, misbruik makende van ons Belgisch paspoort, welke hij met leugens heeft bekomen ( zegt hij zelf ).

Vandaar dat onze minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewael, deze man de toegang tot ons land moet verbieden, en hem illico presto zijn Belgisch paspoort moet afnemen.

Ik stel voor dat degenen die het hiermee eens zijn een e-mail in die zin sturen naar minister Dewael.

Blijf beleefd, schelden helpt niet.

E-mail adres Dewael (bij zijn assistente) : [email protected]
Oud 16 augustus 2006, 12:37   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

wel niet vergeten dat Hezbollah een regeringspartij is. is er iets mis met een democratische partij te steunen?
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 12:43   #3
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wel niet vergeten dat Hezbollah een regeringspartij is. is er iets mis met een democratische partij te steunen?
Het is niet per sé zo dat een regeringspartij een democratische partij is. Hamas? PS?
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 12:44   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Het is niet per sé zo dat een regeringspartij een democratische partij is. Hamas? PS?
en wie bepaalt dat?
Oud 16 augustus 2006, 12:48   #5
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Indien het wettelijk kan meen ik dat hem inderdaad het Belgisch staatsburgerschap dient ontnomen te worden en dat hij gedeporteerd moet worden naar Libanon.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 14:48   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat er meteen Jahjah-verdedigers en Hezbollah-goedpraters allerhande gaan beginnen argumenteren verwacht ik wel, hoewel het met mijn bericht niet de bedoeling is om hierover te discussiëren.

Dat degenen die het met mij eens zijn gewoon een mailtje sturen naar de minister.
De anderen moeten dat dan maar gewoon niet doen.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 14:50   #7
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik ga zeker Hezbollah en Jahjah niet goedpraten, maar je moet wel wettelijk blijven hé.

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 16 augustus 2006 om 14:55.
Oud 16 augustus 2006, 14:55   #8
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik ga zeker Hezbollah en Jahjah goedpraten, maar je moet wel wettelijk blijven hé.
In ons land is inderdaad "wettelijk" meestal het meest voordelige voor de vreemdelingen en de criminelen.

Met andere woorden : de criminele vreemdeling is de best beschermde soort door onze wetgeving, en vooral door de interpretatie en implementatie van deze wetgeving door Onckelinx en consoort.

Maar in het dossier Jahjah wordt het hoogtijd dat de minister het kankergezwel eruit haalt, de man gewoon zijn pas afneemt, en hem terugstuurt naar zijn Libanon. Hij mag zelfr kiezen of hij het Hezbollah-zuiden of andere oorden in dat land wenst te bezoeken.
Oud 16 augustus 2006, 14:57   #9
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik wou dus "niet goedpraten" bedoelen hé.

maar Jahjah de Belgische nationaliteit afnemen omdat hij naar Libanon is gegaan om een regeringspartij te steunen, dat wordt moeilijk. wat doe je met de Rode Kruis-medewerkers die in feite hetzelfde hebben gedaan? of denk jij dat hij meegevochten heeft?? looooooool
Oud 16 augustus 2006, 15:02   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik wou dus "niet goedpraten" bedoelen hé.

maar Jahjah de Belgische nationaliteit afnemen omdat hij naar Libanon is gegaan om een regeringspartij te steunen, dat wordt moeilijk. wat doe je met de Rode Kruis-medewerkers die in feite hetzelfde hebben gedaan? of denk jij dat hij meegevochten heeft?? looooooool
Hezbollah is officieel een terroristische organisatie. Zowel voor de Europese Unie als voor de Belgische Staat.

Verder heeft Jahjah zelf gezegd dat hij gelogen heeft om de Belgische pas te verkrijgen. En heeft hij zelf gezegd dat hij Hezbollah is gaan helpen met het "verzet".

Grond genoeg om hem te extradiëren van de Belgische nationaliteit én van het Belgisch grondgebied.
Oud 16 augustus 2006, 15:08   #11
araneus
Gouverneur

Standaard

Hij had de nationaliteit toch verkregen via een schijnhuwelijk. Wel de wet op een schijnhuwelijk is er, pas hem toe. Daar hoef je het feit dat hij naar Libanon is vertrokken of dat hij Hezbollah steunt niet bij te halen.

Jaarlijks worden er zo tientallen huwelijken nietig verklaard, waarom dan niet voor iemand die dit openlijk bekend ?
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 15:50   #12
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De communistische partij is regeringspartij in China. De ZANU-PF is regeringspartij in Zimbabwe. Zo is er nog een hele rits. Zijn dat dan alle democratische partijen? Om even terug te kijken in de geschiedenis: zo zou ook de Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei democratisch geweest zijn?

Als ze al via (vrije?) verkiezingen aan de macht gekomen zijn was dat onder het motto: "one man, one vote, once". En zo slaagt men er in van een van de steunpilaren, de periodieke vrije verkiezing, onderuit te halen.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 16 augustus 2006 om 15:51.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 15:52   #13
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Hezbollah is officieel een terroristische organisatie. Zowel voor de Europese Unie als voor de Belgische Staat.

Verder heeft Jahjah zelf gezegd dat hij gelogen heeft om de Belgische pas te verkrijgen. En heeft hij zelf gezegd dat hij Hezbollah is gaan helpen met het "verzet".

Grond genoeg om hem te extradiëren van de Belgische nationaliteit én van het Belgisch grondgebied.
Zo simpel als 1+1=2, voilá
Dag Abou, saluu, de kost en de wind van achter.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 17:12   #14
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Als TV-Satellieten niet langer het signaal van Al-Manar(Hezbollah-Tv) mogen verspreiden in Europa, vraag ik mij af het echt legaal is om de livestream ervan op je website te zetten.(Iemand die dit weet?)
http://www.arabeuropean.org/belgNL/n...ail.php?ID=100

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 17:28   #15
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Als TV-Satellieten niet langer het signaal van Al-Manar(Hezbollah-Tv) mogen verspreiden in Europa, vraag ik mij af het echt legaal is om de livestream ervan op je website te zetten.(Iemand die dit weet?)
http://www.arabeuropean.org/belgNL/n...ail.php?ID=100
bedankt voor de link, ik dacht da het besta ..
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 17:32   #16
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
inderdaad, ik heb ooit op een site site gelezen dat hizboellah diepe wortels in Lebanon heeft .. en die heeft er ook een politieke partij .. ik denk dat hizboellah ook polietiek erin geslaagd is, omdat zij de internationale en lebansese troepn in het zuiden toegelaten hebben .. dat is een goede initiatief
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 17:33   #17
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...
Bent u zeker dat Hezbollah officieel een terroristische organisatie is voor de Europese Unie? Want twee weken geleden was dat nog niet het geval:

"The EU will not for the time being put the Islamist Hezbollah movement on its blacklist of terrorist organisations but the discussion could re-emerge in the future, the Finnish EU presidency has said." (EUobserver.com)
Oud 16 augustus 2006, 22:40   #18
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Bent u zeker dat Hezbollah officieel een terroristische organisatie is voor de Europese Unie? Want twee weken geleden was dat nog niet het geval:

"The EU will not for the time being put the Islamist Hezbollah movement on its blacklist of terrorist organisations but the discussion could re-emerge in the future, the Finnish EU presidency has said." (EUobserver.com)
Je zou nog gelijk kunnen hebben ook. Wat niets verandert aan mijn mening.
Oud 16 augustus 2006, 22:41   #19
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Blijkt dat het Vlaams Belang mij voor is geweest :

klik hier.
Oud 16 augustus 2006, 22:56   #20
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou nog gelijk kunnen hebben ook. Wat niets verandert aan mijn mening.
De Hizbollah zelf komt niet voor in de lijst van terroristische organisaties, wel een van hun leidende figuren:

COUNCIL COMMON POSITION 2005/847/CFSP
of 29 November 2005
updating Common Position 2001/931/CFSP on the application of specific measures to combat
terrorism and repealing Common Position 2005/725/CFSP

List of persons, groups and entities referred to in Article 1

29. MUGHNIYAH, Imad Fa'iz (a.k.a. MUGHNIYAH, Imad Fayiz), Senior Intelligence Officer of HIZBALLAH, born
7.12.1962 in Tayr Dibba, Lebanon, passport No 432298 (Lebanon)

Verder ook nog: Hizbul Mujahideen (HM), zonder enige verdere precisering.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be