![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Europees Commissaris
|
........ drukt de stellige hoop uit dat de doelstellingen van het 'Manifest voor een zelfstandig Knokke in Europa' met bekwame spoed door alle rechtgeaarde Knokse politici, ongeacht tot welke politieke partij zij behoren, zullen verwezenlijkt worden. België houdt voor Knokke geen toegevoegde waarde in. Het is Knokke dat aan België zijn meerwaarde geeft. Enkel de anderen worden hier beter van. Elke volksgemeenschap heeft recht op zelfbeschikking. Onafhankelijkheid is een middel om de sociale, culturele en maatschappelijke ontwikkeling van alle leden van die gemeenschap te bevorderen en hen tot betere en meer gelukkige burgers te maken. Ook aan de andere gemeenten zal een dergelijke stap nieuwe kansen bieden.
Wij wensen alle Knokkenaren een mooie feestdag, al zullen we op een zelfstandig Knokke moeten wachten alvorens het een vrije dag en dus een échte feestdag voor alle Knokkenaren wordt -------- Men kan deze tekst vanzelfsprekend ook invullen met andere streken, steden, staten enz.. het is geen typisch "Knoks" verschijnsel, het spijtige is dat het zo dikwijls "knokken geblazen" is naar aanleiding van deze ongetwijfeld zeer patriottische en vaderlandslievende gevoelens. Begrijp me niet verkeerd : er is niets mis met het streven naar een beter politiek bestuur en het scheppen van andere staatkundige indelingen kan hiervoor een middel zijn. Helaas worden dergelijke redeneringen doorkruist met onzinnige romantische spreuken die in de 19de eeuw thuishoren of door een platte economisch/sociaal discours van "Alexander" (alles voor mij en niks voor een ander). Hoeveel draden en postings zijn er nu al geweest met dergelijke afgezaagde en afstompende argumenten ? De basiswaarheid is eigenlijk bijna populistisch simpel : Democratisch welbehagen en efficiëntie is er in eerder kleinere gemeenschappen. Economische en juridische efficiëntie is gedient met grote gemeenschappen. De kwestie is gewoon een evenwicht te vinden tussen deze componenten, evenwicht dat vooral de culturele eigenheid van kleinere gemeeschappen/talen/religies respecteerd zonder deze te isoleren. Ook een prettige 11 juli, 21 juli, Europadag, Zamenhofdag, Suikerfeest, Kerstmis, Dag van de VN enz... (misschien zou één wereldfeestdag economisch sociaal gezien ook niet slecht zijn als de goden het zouden toestaan)
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gééééuuuw.
![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ach ja... Belgicisten ontwaren overal separatistische bewegingen, maar de enige die echt bestaat, proberen ze zoveel te negeren...
Ze doen maar...
|
|
|
#4 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De flaminganten kunnen er blijkbaar niet mee lachen. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
En weeral een inhoudsloos bericht van 1handclapping.
|
|
|
#6 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Daar ben ik het volkomen mee eens: welk is de verantwoorde grootte van een natie, en hoe kom je er aan? Een Onafhankelijk Vlaanderen is de wens van een minderheid van de Vlamingen, het gevolg van een stereotyperende logica, en historisch niet gefundeerd. Dus niet de verantwoorde grootte.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 10 juli 2006 om 14:10. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
of nog: Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Minister-President
|
Vraag is wel hoe je je keuze motiveert: Vlaanderen is namelijk altijd een regio of provincie geweest, nooit een natie.
|
|
|
#9 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
overigens.. als men dan toch de historische toer opgaat: waarom dan geen verenigde Nederlanden? da's wel ooit geweest.. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verlost van de vetgemeste kapitalistische zwijnen uit Cnocque!! ![]() |