Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2006, 22:44   #1
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard Noord-Koreaanse raket had Hawaii als doel

Citaat:
De Noord-Koreaanse Taepodong-2 raket die eerder deze week werd afgeschoten had het Amerikaanse grondgebied Hawaii als doel. Dat bericht de Japanse krant Sankei Shimbun op basis van bronnen binnen de Japanese en Amerikaanse defensie. De raket stortte kort na lancering al in zee. Door middel van de stand van de raket en de hoogte hiervan zou berekend zijn dat Hawaii het doel was.

De krant beweert dat het niet de bedoeling was om de Hawaiiaanse eilanden te raken, maar wel om zo dicht mogelijk in de buurt te komen om te provoceren. De Amerikaanse vloot is gevestigd in Hawaii, en als de raket een eiland had geraakt zou dit weleens een oorlog met de Verenigde Staten tot gevolg kunnen hebben.

De raket heeft volgens een hooggeplaatste Zuid-Koreaanse militair in totaal maar zeven minuten gevlogen. Volgens Washington en Zuid-Korea faalde de raket al na 42 seconden. Noord-Korea stelt echter dat de proeven succesvol zijn verlopen. De Russische ruimtevaartorganisatie Roskosmos is tevreden dat de Noord-Koreaanse poging mislukt is. "Het bewijst op grote fouten tijdens de voorbereiding en lanceerfases en in de vluchten van de grote raketten. Ze verkeren in de voorbereidende fase van dit werk", aldus Anatoli Perminov van Roskosmos.

De raket kan het Amerikaanse vasteland niet halen, maar kan wel gericht worden op de Amerikaanse grondgebieden Hawaii en Alaska. Ook Japan en Zuid-Korea zijn mogelijkheden.
geschiedenis herhaalt zich
Revolutie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 22:58   #2
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Die Koreanen hebben hun moment goed gekozen, net als Iran.

De VS is momenteel niet bij machte om na de puinhoop in Irak nog ff een oorlogje te gaan voeren, en zij weten dat.
Bovendien heeft N-K ook nog hun (ex)-commi's zoals Rusland en China als bondgenoot. Niet direct militair, maar wel ivm het tegenwerken van sancties.

De zwakte van de VS in Irak heeft dus meer gevolgen dan de VS denken. Men is gewoon niet bang meer van deze grootmacht, ....en dit zal meer en meer blijken.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 23:10   #3
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Mhhhh klinkt zeer logisch allemaal.....niet.
Waarom zou Noord Korea een regelrechte oorlog risceren? De laatste die een verassingsaanval op Pearl Harbor uitvoerde heeft daar zeer hard voor moeten betalen. Japan stond toen wel in verhouding veel sterker dan dat Noord Korea nu staat.
Korea wou Pearl Harbor niet raken, eerder tonen dat ze het zouden kunnen doen.
Het is vooral provocatie.
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 23:16   #4
kaatd
Banneling

Standaard

Mag ik zo vrij zijn deze visie te betwisten? Als Noord-Korea stelt dat ze hun raketten willen testen, dan testen ze misschien gewoon hun raketten. Als het initiële doel Hawai lijkt te zijn en ze hun misie na zeven minuten aborteren, dan is dat niet noodzakelijk een 'falen' maar misschien wel de bedoeling.

Zeker als de krant zelf stelt:
Citaat:
De krant beweert dat het niet de bedoeling was om de Hawaiiaanse eilanden te raken,
Mag ik mezelf overigens afvragen waarom iedereen zo'n heisa maakt over het testen van raketten door Noord-Korea terwijl iedereen het testen van gelijkaardige raketten door andere landen blijkbaar de normaalste zaak ter wereld vindt?

De stelling van 'Washington' en 'Zuid-Korea' dat de raket faalde is ook in tegenspraak met de laatste paragraaf van het artikel dat stelt:
Citaat:
De raket kan het Amerikaanse vasteland niet halen, maar kan wel gericht worden op de Amerikaanse grondgebieden Hawaii en Alaska. Ook Japan en Zuid-Korea zijn mogelijkheden.
Ik wil niet het Stalinistische regime van Noord-Korea verdedigen maar ik ben even wars van de oorlogspropaganda van de VS en hun bondgenoten.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 23:24   #5
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ook nix tegen landen die 'verdedigingsraketten' uittesten. Maar als de helft van 't land om komt van de honger, vind ik die uitgaven op z'n minst immoreel. En veelzeggend over de huidige machthebbers van zulke landen.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 23:38   #6
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mag ik mezelf overigens afvragen waarom iedereen zo'n heisa maakt over het testen van raketten door Noord-Korea terwijl iedereen het testen van gelijkaardige raketten door andere landen blijkbaar de normaalste zaak ter wereld vindt?

euh..... ik wel enkele redenen bedenken. Maar vooral omdat Kim Il Jung een aan grootheidswaanzin leidende gek is
Oud 7 juli 2006, 00:32   #7
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Ik heb ook nix tegen landen die 'verdedigingsraketten' uittesten. Maar als de helft van 't land om komt van de honger, vind ik die uitgaven op z'n minst immoreel. En veelzeggend over de huidige machthebbers van zulke landen.
U heeft een punt en ik ga me niet verlagen tot het verdedigen van het Noord Koreaans regime.
Maar het land dat het meest ter wereld uitgeeft aan bewapening telt een kleine 45 miljoen inwoners die onder de armoedegrens leven. Dat aantal neemt jaarlijks met een paar miljoen toe.
Oud 7 juli 2006, 00:42   #8
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
vooral omdat Kim Il Jung een aan grootheidswaanzin leidende gek is
Ach, u bent psychiater en u doet aan analyse via de massamedia en internet? Interessante praktijk. Geeft u aan uw patiënten (ik veronderstel dat de man patiënt is bij u aangezien u over hem een diagnose heeft gesteld) ook therapie via de massamedia en internet? 's Wel modern ...

Misschien zou u eens moeten lezen wat de vorige Minister van Buitenlandse Zaken van de VSA over de man zegt. Zij heeft hem ontmoet. Ze is natuurlijk geen psychiater zoals u, maar toch ...
Citaat:
Former US Secretary of State Madeleine Albright, who has met Mr Kim, said that the North Korean leader was very well informed and "was not delusional. I found him very much on top of his brief," she said.Mr Kim is said to assiduously follow international events on the internet, and some see him as a clever manipulator, willing to take great risks to underpin his regime.

Laatst gewijzigd door kaatd : 7 juli 2006 om 00:42.
Oud 7 juli 2006, 01:10   #9
Fonske
Gouverneur

Standaard

U beweert dus dat Kim Il Jung geen mogalomane gek is.
Heeft u al enkele reportages over Kim Il jung gezien of over zelf over Noord Korea? Die personencultus vind u niet megalomaan? Zelf Stalin komt op dat gebied maar aan de knieen van de vent.

Citaat:
Former US Secretary of State Madeleine Albright, who has met Mr Kim, said that the North Korean leader was very well informed and "was not delusional. I found him very much on top of his brief," she said.Mr Kim is said to assiduously follow international events on the internet, and some see him as a clever manipulator, willing to take great risks to underpin his regime.
U weet of u weet niet dat psychopaten naar de buitenwereld vaak zeer charmante mensen zijn, zo ziet u maar. Beweer hierbij zeker niet dat onze Kim ne psychopaat is, maar zo ziet u maar, mensen kunnen wel degelijk vijnzen hoor.

Laatst gewijzigd door Fonske : 7 juli 2006 om 01:18.
Oud 7 juli 2006, 01:13   #10
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Noord-Korea is op dit moment de aandachtshoer aan het spelen. Zij willen zich opstellen als dé anti-imperialistische staat en aan het hoofd van alle anti-Amerikaanse krachten. Doordat Iran die laatste positie meer en meer begint in te nemen, moesten ze wel iets doen om de aandacht te trekken.

Dat de raket gefaalt heeft, is volgens mij meer een teken dat er spoed is gezet om toch nog snel het nieuws te kunnen halen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 07:23   #11
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Mag ik zo vrij zijn deze visie te betwisten? Als Noord-Korea stelt dat ze hun raketten willen testen, dan testen ze misschien gewoon hun raketten. Als het initiële doel Hawai lijkt te zijn en ze hun misie na zeven minuten aborteren, dan is dat niet noodzakelijk een 'falen' maar misschien wel de bedoeling.

Zeker als de krant zelf stelt:

De stelling van 'Washington' en 'Zuid-Korea' dat de raket faalde is ook in tegenspraak met de laatste paragraaf van het artikel dat stelt:

Ik wil niet het Stalinistische regime van Noord-Korea verdedigen maar ik ben even wars van de oorlogspropaganda van de VS en hun bondgenoten.
Tijd om N Korea eens een geslaagde test van een Amerikaanse raket of 10 te laten voelen...

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 07:24   #12
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Die Koreanen hebben hun moment goed gekozen, net als Iran.

De VS is momenteel niet bij machte om na de puinhoop in Irak nog ff een oorlogje te gaan voeren, en zij weten dat.
Bovendien heeft N-K ook nog hun (ex)-commi's zoals Rusland en China als bondgenoot. Niet direct militair, maar wel ivm het tegenwerken van sancties.

De zwakte van de VS in Irak heeft dus meer gevolgen dan de VS denken. Men is gewoon niet bang meer van deze grootmacht, ....en dit zal meer en meer blijken.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 12:27   #13
barvo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Tijd om N Korea eens een geslaagde test van een Amerikaanse raket of 10 te laten voelen...
Amerika durft niet aan te vallen evenals Noord Korea. Het is een soort patsstelling zoals in de Koude Oorlog
barvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 12:41   #14
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Pure propaganda en conditionering. Er is in 2002 al eens een Koreaanse raket in Alaska geland en toen heeft niemand daar aandacht aan geschonken, terwijl dat veel groter nieuws is dan een test richting Hawai.

.
Oud 7 juli 2006, 12:54   #15
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfde hypocrisie bij de 'non-proliferanten' van atoom-wapens en energie: allen hebben zelf hun oogst al dik binnen........

Bovendien zijn de oliehandelaren (ook de Amerikaanse) best in hun nopjes met die tests: een nieuwe prijs-hausse is op aan de gang:

Het Nieuwsblad:
WENEN - De tests met raketten door Noord-Korea en de sterke vraag in de VS hebben de prijs van ruwe olie van de organisatie van olie-exporterende landen (OPEC) tot een nieuwe recordhoogte doen stijgen.
Oud 7 juli 2006, 13:10   #16
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien zou u eens moeten lezen wat de vorige Minister van Buitenlandse Zaken van de VSA over de man zegt. Zij heeft hem ontmoet. Ze is natuurlijk geen psychiater zoals u, maar toch ...
... dus u gelooft hierbij gewoonweg klakkeloos wat een kapitalistische hoer en vertegenwoordigster van de grootste schurkenstaat ter wereld zegt over één van haar grootste vijanden, een vertegenwoordiger van een land waar volksdemocratie en vrijheid nog wel degelijk iets te betekenen hebben? Komaan zeg, het is wel duidelijk dat dit kadert in een poging om de man als "handelingsbekwaam" voor te stellen: op deze manier is het ook handiger om hem schuld in de schoenen te schuiven. Moest het gaan om een gek waarbij een select clubje onderdanen in de praktijk verantwoordelijk is voor de eventuele wandaden die in dat land gebeuren, dan wordt het natuurlijk moeilijker om het vijandsbeeld in stand te houden.
Oud 7 juli 2006, 15:05   #17
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

KoreaTimes : `NK Missile Warhead Found in Alaska’

Uit 2003. Veel straffer dan die test van nu. Maar waarom hoorden we daar toen niets over?? Wat is de rol van de media? Denk!

Laatst gewijzigd door exodus : 7 juli 2006 om 15:06.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 15:12   #18
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Noord-Korea is op dit moment de aandachtshoer aan het spelen. Zij willen zich opstellen als dé anti-imperialistische staat en aan het hoofd van alle anti-Amerikaanse krachten. Doordat Iran die laatste positie meer en meer begint in te nemen, moesten ze wel iets doen om de aandacht te trekken.

Dat de raket gefaalt heeft, is volgens mij meer een teken dat er spoed is gezet om toch nog snel het nieuws te kunnen halen.
Ben ik het 100% mee eens.

Anderzijds is de aandacht van andere "gevallen" zoals Iran nu weer eens even verslapt. Ik ben eigenlijk eerder nieuwsgierig wat Ahmedinedjad met zijn kernkoppen van plan is. Dreigt die ook enkel om aandacht?
Oud 7 juli 2006, 15:18   #19
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk eerder nieuwsgierig wat Ahmedinedjad met zijn kernkoppen van plan is.
Bij iemand die elke 5 minuten roept dat ie Israel van de kaart wil vegen, blijft het gissen natuurlijk...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 15:37   #20
stonaar
Banneling

stonaar's schermafbeelding

Standaard

Ik was tegen aanval op Irak, maar de Amerikanen mogen van mij het communistsche regime ten val brengen.
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be