![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Mag de staat een evenement tegen een politieke partij financieel steunen | |||
Ja, moet kunnen |
![]() ![]() ![]() |
17 | 18,28% |
Neen, mag niet. |
![]() ![]() ![]() |
76 | 81,72% |
Aantal stemmers: 93. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de website van http://www.0110.be/ staat een reclamelogo van de Nationale Loterij.
Als dit betekent dat de Nationale Loterij een concert financieel steunt, waarvan de organisatoren duidelijk blijk geven dat deze gericht is tegen het Vlaams Belang een week voor de verkiezingen, dan kan dit volgens mij niet. Dit is mijn inziens totaal onwettelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Onwettelijk: nee (denk ik)
Degoutant: ja Maar dat Vhofstadt en co. alles uit de kast aan't halen zijn is wel duidelijk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Dit kan gewoon niet.
Dit is ondemocratisch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wordt niet alles van 'gratis' dingen bekostigd door de staat ?
Uiteindelijk dokken wij aan de staat, en dokken wij gewoon voor al die nonsens mee. In dit geval wordt het oogluikend toegestaan, het is immers tegen extreem rechts/racisme en voor verdraagzaamheid ![]() Maar u hebt gelijk (jippie, voor de 6de maal al vandaag dacht ik)! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan toch niet zijn dat de staat ons aller geld besteedt om een welbepaalde oppositiepartij de kop in te drukken?
Dit is inderdaad totaal ondemocratisch en degoutant. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 juli 2006 om 00:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij, de kleine garnalen, kunnen daar toch niets tegen inbrengen. Ik vind het al degoutant dat al die artiesten zich voor die kar van Tommeke & co laten spannen. Ik krijg zo dat gevoel terug van toen ik voor het eerst hoorde dat Margriet Hermans de politiek instapte. En al de daarop volgende BV's...
Ik lig er niet van wakker, gratis concertje meepakken, de afrekening een week later zal er niet anders door worden. Het is op zich een sjieke manier van campagne voeren, uw tegenstanders onderuit proberen te halen met wat artiesten die eens een liedje komen zingen, maar of ze nu net die uitwerking gaat hebben die Tom zo hard beoogt...ik heb er een ander idee over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik eigenlijk nog het amusantste van al vind, is dat ze na al die 'zwarte zondagen' nog niets wijzer zijn geworden.
Alhoewel, volgens mij zijn ze dat net wel, ze beseffen perfect wat ze in de hand werken. It's a conspiracy theory ! 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Mhhh... interessant, misschien moet ik maar wat meer op de nationale loterij beginnen spelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Prima. Het Vlaams ministerie van Cultuur of Integratie mag die concerten wmb ook sponsoren. Het zou een mooi teken zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tom maakt zich nog geen illusies over de vraag of het deel van de bevolking dat voor het VB stemt nog vatbaar is voor rationaliteit en de realiteit zoals ze is. De moorden door HVT hebben het VB alleen maar stemmen opgeleverd. Dat zegt genoeg over waar die partij voor staat en wat voor burgeroorlog haar kiezers voor ogen hebben. Gelieve een beetje beleefd te blijven. mvg, Arnold. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het concert onbelangrijk is en u niet interesseert, wat zit u zich dan zo druk te maken? Wij gaan een feestje bouwen tegen racisme en onverdraagzaamheid en daarmee basta. De belangrijkste Vlaamse kunstenaars doen daar belangenloos aan mee en mensen zoals ik financieren dat door het sturen van een smsje. Richt maar een feestje in ter ondersteuning van uw partij en voor racisme en onverdraagzaamheid en laat me weten welke kunstenaars buiten de Strangers u nog kan overtuigen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met dank aan al de andere partijen en de media die niet genoeg konden krijgen van het VB in het verdomdhoekje te steken wat duidelijk niet geapprecieerd werd door de man in de straat. Laatst gewijzigd door daiwa : 7 juli 2006 om 01:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() als u met "de man in de straat" die 30% kiezers bedoelt, dan vraag ik me af hoe u de overige 70% betittelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zou eens met die 70 % anderen moeten praten, en voelen, hoe alleen u eigenlijk staat in uw redenering... Want het is niet omdat 70 % niet stemt voor het belang er bij die 70% geen "racisten" zitten. Ik weet pertinent zeker dat er heel wat CD&V , VLD en SP(a) stemmers zijn, die nog minder moeten weten van ne Marokaan in hun bedrijf dan ik, bv, en ik ben een van die 30 %. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() hmmm daar heb je een punt
hopelijk vinden we een juridisch gaatje ![]() Het probleem is dat ze dan gaan antwoorden dat het concert bedoelt is voor verdraagzaamheid en racisme. Tussen de regels in weten we dat ze natuurlijk óók het Vlaams Belang viseren vermits zij het VB racistisch vinden. Er zijn nu al meerdere duidelijke bewijzen die aanduiden dat al de organisators van 0110 zich 1 week voor de verkiezingen richten tegen het Vlaams Belang via een groot event. Dit alles in een onthullende reportage in Knack. De discussie naar de kiezer toe zal dus draaien of er politieke motieven achter zitten of niet. Er zijn volgens mij motieven achter en links blijft dit lmaar ontkennen maar de mensen hebben dat wel door. Tom Barman (frontman van de onbekende amateurgroep Deus) werd eens betrapt met hard drugs op zak en staat bij de politieke gekend als gebruiker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is onuitgegeven dat artiesten zich lenen tot zulke praktijken waarbij honderdduizenden Vlamingen voor niet-democraten zullen worden versleten en hun visie op een aantal zeer belangrijke maatschappelijke pijnpunten als ,,niet-democratische retoriek'' zal worden afgedaan. Dit is allesbehalve 'zinvol muzikaal geweld' maar juist een initiatief dat de diversiteit in Vlaanderen in de kiem wil smoren. |
|
![]() |
![]() |