Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Mag de staat een evenement tegen een politieke partij financieel steunen
Ja, moet kunnen 17 18,28%
Neen, mag niet. 76 81,72%
Aantal stemmers: 93. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2006, 23:24   #1
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard Worden de concerten tegen Vlaams Belang bekostigd door de staat?

Op de website van http://www.0110.be/ staat een reclamelogo van de Nationale Loterij.

Als dit betekent dat de Nationale Loterij een concert financieel steunt, waarvan de organisatoren duidelijk blijk geven dat deze gericht is tegen het Vlaams Belang een week voor de verkiezingen, dan kan dit volgens mij niet.

Dit is mijn inziens totaal onwettelijk.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 23:27   #2
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Onwettelijk: nee (denk ik)
Degoutant: ja

Maar dat Vhofstadt en co. alles uit de kast aan't halen zijn is wel duidelijk
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 23:28   #3
Truder
Minister-President

Truder's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Truder
Standaard

Dit kan gewoon niet.
Dit is ondemocratisch.
Truder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 23:28   #4
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Wordt niet alles van 'gratis' dingen bekostigd door de staat ?
Uiteindelijk dokken wij aan de staat, en dokken wij gewoon voor al die nonsens mee.
In dit geval wordt het oogluikend toegestaan, het is immers tegen extreem rechts/racisme en voor verdraagzaamheid . Geen haan die hier naar gaat kraaien.
Maar u hebt gelijk (jippie, voor de 6de maal al vandaag dacht ik)!
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 00:02   #5
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Het kan toch niet zijn dat de staat ons aller geld besteedt om een welbepaalde oppositiepartij de kop in te drukken?

Dit is inderdaad totaal ondemocratisch en degoutant.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 juli 2006 om 00:02.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 00:18   #6
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wij, de kleine garnalen, kunnen daar toch niets tegen inbrengen. Ik vind het al degoutant dat al die artiesten zich voor die kar van Tommeke & co laten spannen. Ik krijg zo dat gevoel terug van toen ik voor het eerst hoorde dat Margriet Hermans de politiek instapte. En al de daarop volgende BV's...
Ik lig er niet van wakker, gratis concertje meepakken, de afrekening een week later zal er niet anders door worden. Het is op zich een sjieke manier van campagne voeren, uw tegenstanders onderuit proberen te halen met wat artiesten die eens een liedje komen zingen, maar of ze nu net die uitwerking gaat hebben die Tom zo hard beoogt...ik heb er een ander idee over.
Oud 7 juli 2006, 00:21   #7
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat ik eigenlijk nog het amusantste van al vind, is dat ze na al die 'zwarte zondagen' nog niets wijzer zijn geworden.
Alhoewel, volgens mij zijn ze dat net wel, ze beseffen perfect wat ze in de hand werken.
It's a conspiracy theory ! 8)
Oud 7 juli 2006, 00:25   #8
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Mhhh... interessant, misschien moet ik maar wat meer op de nationale loterij beginnen spelen.
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 00:32   #9
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Prima. Het Vlaams ministerie van Cultuur of Integratie mag die concerten wmb ook sponsoren. Het zou een mooi teken zijn.
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 00:58   #10
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Wij, de kleine garnalen, kunnen daar toch niets tegen inbrengen.
So why bother, *knip*?

Citaat:
Ik vind het al degoutant dat al die artiesten zich voor die kar van Tommeke & co laten spannen.
Ja, natuurlijk. Iedereen die zich uitspreekt voor verdraagzaamheid en tegen racisme en geweld laat zich voor een kar spannen. Simpele ziel. Het is niet omdat het VB de partij is die 'zegt wat u moet denken' dat anderen niet meer voor zichzelf kunnen denken. Uw partij vertegenwoordigt geen 30% van de stemmen. Dat betekent dat 70% er nog altijd anders over denkt al merk je daar op dit forum niet veel van.

Citaat:
maar of ze nu net die uitwerking gaat hebben die Tom zo hard beoogt...ik heb er een ander idee over.
U weet duidelijk niet wat Tom beoogt. Hebt u het interview met hem gelezen? Hij maakt zich geen illusies over het feit dat hij (of Clouseau of Will Tura of Arno of Laura Lynn of al die anderen) mensen zoals u van gedacht kunnen veranderen of veel impact zullen hebben op de verkiezingen. Het is een statement over wat wij vinden. Wat u ervan vindt en wat de impact zal zijn is irrelevant.

Tom maakt zich nog geen illusies over de vraag of het deel van de bevolking dat voor het VB stemt nog vatbaar is voor rationaliteit en de realiteit zoals ze is. De moorden door HVT hebben het VB alleen maar stemmen opgeleverd. Dat zegt genoeg over waar die partij voor staat en wat voor burgeroorlog haar kiezers voor ogen hebben.

Gelieve een beetje beleefd te blijven.

mvg,
Arnold.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 01:06   #11
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als dit betekent dat de Nationale Loterij een concert financieel steunt, waarvan de organisatoren duidelijk blijk geven dat deze gericht is tegen het Vlaams Belang een week voor de verkiezingen, dan kan dit volgens mij niet.

Dit is mijn inziens totaal onwettelijk.
Volgens u, uws inziens, ... blablabla.

Als het concert onbelangrijk is en u niet interesseert, wat zit u zich dan zo druk te maken? Wij gaan een feestje bouwen tegen racisme en onverdraagzaamheid en daarmee basta. De belangrijkste Vlaamse kunstenaars doen daar belangenloos aan mee en mensen zoals ik financieren dat door het sturen van een smsje.

Richt maar een feestje in ter ondersteuning van uw partij en voor racisme en onverdraagzaamheid en laat me weten welke kunstenaars buiten de Strangers u nog kan overtuigen ...
Oud 7 juli 2006, 01:06   #12
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
De moorden door HVT hebben het VB alleen maar stemmen opgeleverd. Dat zegt genoeg over waar die partij voor staat en wat voor burgeroorlog haar kiezers voor ogen hebben.

Met dank aan al de andere partijen en de media die niet genoeg konden krijgen van het VB in het verdomdhoekje te steken wat duidelijk niet geapprecieerd werd door de man in de straat.

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 juli 2006 om 01:07.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 01:08   #13
kaatd
Banneling

Standaard

als u met "de man in de straat" die 30% kiezers bedoelt, dan vraag ik me af hoe u de overige 70% betittelt.
Oud 7 juli 2006, 01:14   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als u met "de man in de straat" die 30% kiezers bedoelt, dan vraag ik me af hoe u de overige 70% betittelt.

Ik bedoel wel de mensen die vroeger niet voor het VB stemden maar na de hetze tegen het VB van mening zijn verandert.
Oud 7 juli 2006, 01:18   #15
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U weet duidelijk niet wat Tom beoogt.

"Ik krijg stenen kloten van artiesten die suggereren dat ze een verhaal hebben. Tom Barman om hem niet te noemen."

Was getekend:
Stijn Meuris
Oud 7 juli 2006, 06:51   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U zou eens met die 70 % anderen moeten praten, en voelen, hoe alleen u eigenlijk staat in uw redenering...

Want het is niet omdat 70 % niet stemt voor het belang er bij die 70% geen "racisten" zitten.

Ik weet pertinent zeker dat er heel wat CD&V , VLD en SP(a) stemmers zijn, die nog minder moeten weten van ne Marokaan in hun bedrijf dan ik, bv, en ik ben een van die 30 %.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 07:02   #17
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
"Ik krijg stenen kloten van artiesten die suggereren dat ze een verhaal hebben. Tom Barman om hem niet te noemen."

Was getekend:
Stijn Meuris
ze zullen Stijn Meruis niet vragen denk ik
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 07:17   #18
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

hmmm daar heb je een punt
hopelijk vinden we een juridisch gaatje
Het probleem is dat ze dan gaan antwoorden dat het concert bedoelt is voor verdraagzaamheid en racisme. Tussen de regels in weten we dat ze natuurlijk óók het Vlaams Belang viseren vermits zij het VB racistisch vinden.
Er zijn nu al meerdere duidelijke bewijzen die aanduiden dat al de organisators van 0110 zich 1 week voor de verkiezingen richten tegen het Vlaams Belang via een groot event. Dit alles in een onthullende reportage in Knack.
De discussie naar de kiezer toe zal dus draaien of er politieke motieven achter zitten of niet.
Er zijn volgens mij motieven achter en links blijft dit lmaar ontkennen maar de mensen hebben dat wel door.
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  barmaninknack.jpg
Bekeken: 117
Grootte:  320,9 KB
ID: 9747
Tom Barman (frontman van de onbekende amateurgroep Deus) werd eens betrapt met hard drugs op zak en staat bij de politieke gekend als gebruiker.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 07:47   #19
Hexy
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
So why bother, *knip*?

Ja, natuurlijk. Iedereen die zich uitspreekt voor verdraagzaamheid en tegen racisme en geweld laat zich voor een kar spannen. Simpele ziel. Het is niet omdat het VB de partij is die 'zegt wat u moet denken' dat anderen niet meer voor zichzelf kunnen denken. Uw partij vertegenwoordigt geen 30% van de stemmen. Dat betekent dat 70% er nog altijd anders over denkt al merk je daar op dit forum niet veel van.

U weet duidelijk niet wat Tom beoogt. Hebt u het interview met hem gelezen? Hij maakt zich geen illusies over het feit dat hij (of Clouseau of Will Tura of Arno of Laura Lynn of al die anderen) mensen zoals u van gedacht kunnen veranderen of veel impact zullen hebben op de verkiezingen. Het is een statement over wat wij vinden. Wat u ervan vindt en wat de impact zal zijn is irrelevant.

Tom maakt zich nog geen illusies over de vraag of het deel van de bevolking dat voor het VB stemt nog vatbaar is voor rationaliteit en de realiteit zoals ze is. De moorden door HVT hebben het VB alleen maar stemmen opgeleverd. Dat zegt genoeg over waar die partij voor staat en wat voor burgeroorlog haar kiezers voor ogen hebben.
Slecht geslapen of waren de argumenten op ???
Hexy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 07:49   #20
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
So why bother, *knip*?

De 'verdraagzaamheid' druipt er weer af.

Het is onuitgegeven dat artiesten zich lenen tot zulke praktijken waarbij honderdduizenden Vlamingen voor niet-democraten zullen worden versleten en hun visie op een aantal zeer belangrijke maatschappelijke pijnpunten als ,,niet-democratische retoriek'' zal worden afgedaan.

Dit is allesbehalve 'zinvol muzikaal geweld' maar juist een initiatief dat de diversiteit in Vlaanderen in de kiem wil smoren.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be