![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Zonder commentaar:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Chipie : 18 juli 2006 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Het ligt niet in mijn gewoonte vrouwen te verwennen met denegrerende scheldtirades maar voor deze 'madam' zou ik graag een uitzondering maken.
Neen, toch niet, liever leg ik haar over mijn knie voor een billenkletser van jewelste. Pfft, wat maal ik er eigenlijk om? Indien ik me druk maak of niet, enig verschil zal 't wel niet maken, zeker? Dus, business as usual...
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() K*twijf!!!
Ik kon het niet laten en 't deed deugd....
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Verhofstadt heeft toch niks te zeggen,ge weet toch wie hier den baas zijn,die criminelen van de ps,moet ge er dan van verschieten dat ze andere criminelen de hand boven het hoofd houden,ze zouden Onkelinckx de kosten van de jacht moeten laten betalen uit haar eigen zak.En als ge zijn advocaat en zijn vriendin hoort op de tv,zoudt ge er nog compassie mee krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
La Onkelinx is niet zomaar een minister. Zij is één van de drie tot vijf sleutelfiguren van het Belgisch regime. Dit is geen accident. Dat zij daar zit, de ene groffe fout na de andere kan maken, en toch blijven zitten, is te wijten aan het bestaan van het Belgisch regime zelf. In gelijk welk ander land zou zulk een brokkenpiloot al lang tot ontslag gedwongen zijn. Maar in België moet de "grootste partij van Wallonië" aan de macht blijven, en kan zo iemand niet afgezet worden. Wij kunnen niet voor of tegen Onkelinx stemmen, maar moeten wel al haar grillen en persoonlijke liflafjes op een cruciaal terrein als Justitie slikken. Dit begint stilaan mensenlevens te kosten. Een democratische revolutie is hier op haar plaats. De splitsing van Justitie is een prioriteit. Laatst gewijzigd door baarle : 18 juli 2006 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() De eerbaarheid van ontslag op eigen initiatief lijkt me niet aan haar besteed...Jammer!
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het fatsoen om ontslag te nemen bij grote fouten is reeds lang weg uit onze politiek. In Nederland bestaat dat fatsoen nog wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze kan zich dat permitteren omdat de specifieke Belgische structuur dit toelaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik dacht aan Italië (Berlusconi), Engeland (Blair), de VS (Bush), Frankrijk (de Villepin, Chirac), om maar een paar voorbeeldjes te geven. Ik ben eerlijk gezegd benieuwd naar de hoorzittingen in de Kamercommissie voor Justitie, wie weet gebeurt er wel een mirakel ... ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Schepen
|
![]() En dan nog? Dat is toch geen rechtvaardiging om het hier even slecht te doen!
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In België kan je jarenlang knoeien met justitie, iets wat elke mens raakt in zijn dagelijks leven, zelfs als er door je geknoei doden vallen, zonder dat je in problemen komt. Dat lijkt me dus toch wel over iets verschillends te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zeg ik toch ook niet? Wie zou er nu rouwen indien Onkelinx ontslag zou nemen?
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om een ander (Frans) voorbeeld te geven: heeft Preben ontslag genomen na de Outreau-debacle? Of wanneer Papon vrijgelaten is? Heeft Guigou ontslag genomen toen Patrick Henry terug aangehouden werd? Het niet opnemen van zijn eigen verantwoordelijkheid is geen Belgische ziekte, het is veeleer een epidemie.
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het niet opnemen van de eigen verantwoordelijkheid is trouwens geen exclusief recht van politici. Het is kenmerkend voor de meerderheid van de bevolking van elke verzorgingsstaat.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Eerst moest ik lachen van ongeloof, nu word ik alleen maar kwader en kwader. Waar gaat het met belgique naar toe. Onkelinkx heeft een FOUT gemaakt, meer dan één en weeral praat zich een PS'er zich uit de miserie die hij zelf veroorzaakt heeft.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 18 juli 2006 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wel hier is dus meer aan de hand dan alleen een paspoort. Dus reden te meer om het kabinet op zijn bakkes te doen gaan als ze zelf niet gaat. Alleen weer een typiche toestand van bij ons: welke van de 3 ![]() ![]() Das nu het voordeel van een unitair systeem, één regering en ge weet direc waar ge aan toe zijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uit uw reactie maak ik op dat, als er in dit land slechts één regering was, toestanden �* la Onckelinckx niet zouden voorvallen. Dus, ministers zouden géén fouten maken en als ze er dan al maakten zouden ze daarvoor verantwoordelijkheid opnemen. Kan u dat met feiten staven?
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 18 juli 2006 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Onkelinx en cie zouden beter minister worden in Plopsaland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(*) dixit een nieuwe Belg die inburgeringspogingen deed.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |