Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2006, 07:01   #1
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard Red de vogels tijdens de hitte

Hierbij een oproep om met z'n allen de dieren door de droge warme dagen heen te helpen. Zet water buiten, voor de vogels maar ook voor bvb zwerfkatten. Zo kunnen we een beetje meehelpen voorkomen dat er heel wat dieren dood vallen door uitdroging.

"Vergeet de vogels in deze hitte niet"

Vogelbescherming Vlaanderen raadt iedereen die een tuin heeft aan zuiver en fris water ter beschikking te stellen van de vogels en het verschillende keren per dag te verversen zodat de vogels zich kunnen baden en drinken. Vogelbescherming deed de oproep omdat het KMI tot donderdag een tweede hittegolf voorspelt.

"Het mag gewoon regenwater zijn. Personen met een vijvertje hebben zeker al kunnen genieten van de vele vogels die er hun dorst lessen of een bad nemen. Zorg ervoor dat het bad niet te diep is of leg er dikke keien in zodat kleine en grote vogels gemakkelijk aan het water geraken", aldus directeur Jan Rodts van Vogelbescherming Vlaanderen.

Botulisme
De milieuvereniging vraagt ook aan de parkbeheerders te zorgen voor de nodige stroming in het water om botulisme bij watervogels te voorkomen. Botulisme is een voedselvergiftiging die door de bacterie clostridium botulinum veroorzaakt wordt. De bacterie overleeft alleen in zuurstofarm of -loos water. Vervuilde vijvers, die ondiep zijn en stilstaand water bevatten, zijn het meest risicovol.

"Botulisme kan vermeden worden door een fontein of een waterval in werking te zetten om het zuurstofgehalte in het water te verhogen", aldus Rodts.

Bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...BottomArtikels
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 08:12   #2
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hierbij een oproep om met z'n allen de dieren door de droge warme dagen heen te helpen. Zet water buiten, voor de vogels maar ook voor bvb zwerfkatten.
ja, lok eerst de vogels, zodat die katten eten hebben
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 09:02   #3
Tavek
Banneling

Standaard

Ik wou dat juist zeggen, ik ga dat hier thuis niet doen met onze kater die hier rondloopt.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 09:15   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Onze 2 jongens Zorro en Loup Garou zouden het fantastisch vinden, koude vogelsoep.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 10:28   #5
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

katten zijn geen vlamingen he

katten liggen met zo n weer heel de dag te luieren dus de vogels moeten er niet veel schrik van hebben.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 10:29   #6
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Hierbij een oproep om met z'n allen de dieren door de droge warme dagen heen te helpen. Zet water buiten, voor de vogels maar ook voor bvb zwerfkatten. Zo kunnen we een beetje meehelpen voorkomen dat er heel wat dieren dood vallen door uitdroging.

"Vergeet de vogels in deze hitte niet"

Vogelbescherming Vlaanderen raadt iedereen die een tuin heeft aan zuiver en fris water ter beschikking te stellen van de vogels en het verschillende keren per dag te verversen zodat de vogels zich kunnen baden en drinken. Vogelbescherming deed de oproep omdat het KMI tot donderdag een tweede hittegolf voorspelt.

"Het mag gewoon regenwater zijn. Personen met een vijvertje hebben zeker al kunnen genieten van de vele vogels die er hun dorst lessen of een bad nemen. Zorg ervoor dat het bad niet te diep is of leg er dikke keien in zodat kleine en grote vogels gemakkelijk aan het water geraken", aldus directeur Jan Rodts van Vogelbescherming Vlaanderen.

Botulisme
De milieuvereniging vraagt ook aan de parkbeheerders te zorgen voor de nodige stroming in het water om botulisme bij watervogels te voorkomen. Botulisme is een voedselvergiftiging die door de bacterie clostridium botulinum veroorzaakt wordt. De bacterie overleeft alleen in zuurstofarm of -loos water. Vervuilde vijvers, die ondiep zijn en stilstaand water bevatten, zijn het meest risicovol.

"Botulisme kan vermeden worden door een fontein of een waterval in werking te zetten om het zuurstofgehalte in het water te verhogen", aldus Rodts.

Bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...BottomArtikels
Ik vind het dan al belangrijker de ouderen van dagen tijdens deze hitte bij te staan...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 10:35   #7
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Heu, ik heb geen tuin. Waar moet ik dat water zetten?
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 10:47   #8

Standaard

op je dak mss ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 18 juli 2006, 10:50   #9
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
op je dak mss ?
Als ik daar op geraak zonder mijn nek te breken.
Oud 18 juli 2006, 11:01   #10
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Heu, ik heb geen tuin. Waar moet ik dat water zetten?
Vensterbank.
Oud 18 juli 2006, 11:12   #11

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Als ik daar op geraak zonder mijn nek te breken.
voor een heks kan dat toch geen probleem zijn he .
Oud 18 juli 2006, 16:35   #12
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Ik vind het dan al belangrijker de ouderen van dagen tijdens deze hitte bij te staan...
Mag je ook doen natuurlijk, maar hoe ben je dat van plan? Ga je rond bij de ouderen in je buurt om ze te trakteren op een ijsje? Ga je een ventilator voor ze kopen of ga je met een waaier naast ze staan?

Het is niet omdat je een bakje water in je tuin zet dat je geen kans meer hebt om die zaken voor ouderen te doen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 22:35   #13
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Red de vogels niet tijdens deze hitte!

Vergeet niet dat deze hittegolf een uitgelezen kans is om de populatie duiven uit te dunnen. Ze zijn niet enkel dragers van menig bacterie en virus (zoals de vogelgriep), ze zijn ook lelijk, eten de kersen van mijn boom én schijten talloze waardevolle historische gebouwen kapot.

Kortom: vergeet niet, als u een zo een halfdood exemplaar ziet spartelen, uw hond enkele jacht-vaardigheden bij te brengen. In geen geval water geven.
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 22:38   #14
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Misschien waterbakjes ontwerpen waar duiven niet aankunnen maar mussen en lijsters wel.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 22:49   #15
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

dat zou een aardig compromis zijn.
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 23:13   #16
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
voor een heks kan dat toch geen probleem zijn he .
Verdorie, maar na al die hetse rond bepaalde affiches enkele jaren terug, heb ik mijn bezem goed in de kast opgeborgen.
Oud 18 juli 2006, 23:14   #17
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Vensterbank.
Yep, dat moet lukken.
Oud 18 juli 2006, 23:22   #18
Supervlaming
Gouverneur

Supervlaming's schermafbeelding

Standaard

Je kunt ook de bomen en struiken helpen overleven door tijdens het douchen een klein emmertje naast je te hebben staan dat met het spoelwater gevuld wordt dat anders maar wegvloeit. Dat gooi je bij voorkeur na zonsondergang leeg bij de bomen, struiken, over het gras. Verspil zo weinig mogelijk water. De Maas dreigt nu al droog te vallen en in Nederland sluit men de sluizen naar zee om zoveel mogelijk zoet water te behouden.

Om te illustreren dat dat verhaal van die vogels, katten, oudjes geen onzin is: de Vierdaagse (wandeltocht - voor de onwetenden) in Nijmegen is voor het eerst in de historie afgelast wegens de hitte die al twee mensenlevens heeft geëist.
Oud 18 juli 2006, 23:28   #19
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming Bekijk bericht
Je kunt ook de bomen en struiken helpen overleven door tijdens het douchen een klein emmertje naast je te hebben staan dat met het spoelwater gevuld wordt dat anders maar wegvloeit. Dat gooi je bij voorkeur na zonsondergang leeg bij de bomen, struiken, over het gras. Verspil zo weinig mogelijk water. De Maas dreigt nu al droog te vallen en in Nederland sluit men de sluizen naar zee om zoveel mogelijk zoet water te behouden.
Kan je dan niet beter gaan douchen onder een boom?

(zo'n primitieve douche met een emmer water en een vergiet)
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 00:16   #20
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Kan je dan niet beter gaan douchen onder een boom?

(zo'n primitieve douche met een emmer water en een vergiet)
Een ordinaire gieter is niet goed genoeg om de planten water te geven?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be