Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2006, 22:48   #1
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Dour festival

iemand ook geweest?

Mijn mening: zálig vierdaags kampeer-, muziek-, zuip-, en amuseerfestival.
Werchter is nu voorgoed verleden tijd

http://www.dourfestival.be/
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 23:39   #2
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
iemand ook geweest?

Mijn mening: zálig vierdaags kampeer-, muziek-, zuip-, en amuseerfestival.
Werchter is nu voorgoed verleden tijd

http://www.dourfestival.be/
Jep,Dour is honderd keer cooler dan Werchter.Werchter is veruit het dwaasste festival van de grote festivals in Belgie,zowel qua sfeer,publiek als muziek...maar ja,wat verwacht je als we hier op het vlak van muziek al content zijn met fucking Zornik en die gemaquilleerde pseudojannet met een identiteitscrisis Koen Buysse.
Arm Vlaanderen...

Dour is ok en de 70$ waard in tegenstelling tot...

(even vermelden:ik was (met vele anderen) getuige van het tragische ongeval die fataal afliep aan de plas...ik las in de gazet dat het een hartaanval was door het koude water...onzin!Teletekst had het dan wel weer bij het rechte eind..ik weet niet wat in het nieuws gezegd is.
Er is bij die plas een plekje waar sommigen (onder gejoel van de toeschouwers) van de rotsen in het water springen (veilig,iets hoger dan halverwege de rotsen,recht naar beneden en diep water).Op een bepaald moment sprongen twee jongemannen meer naar rechts van helemaal boven aan de rotsen waar het niet recht naar beneden was en je als je niet ver genoeg sprong in ondiep water terechtkwam (met name net naast de kant).Die twee sprongen,de ene kwam juichend boven,de andere haalde het niet...(we zagen hem de struik op de oever raken in zijn val,hij kwam net in het water terecht,maar kwam allicht te hard op de stenen terecht mits het water aan de oever niet diep is).De ongelukkige werd dan door zwemmers in zijn buurt over het meer gezwommen o.m. met behulp van een luchtmatras,wat erg lang duurde...aan de overkant van het meer,de enige kant waar de hulpdiensten toegang toe hebben mits de rest rotsen zijn heeft de MUG nog gepoogd hem te reanimeren met hartmassage en mond-op-mond beademing,evenals defibrileren,maar het kwaad was al geschied.Een doek werd over het slachtoffer gelegd en dat was dat.
Mijn medeleven aan het slachtoffer,de familie en de vrienden en kennissen...)

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 18 juli 2006 om 23:46.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 23:45   #3
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Ben dit jaar vor de eerste keer in jaren niet meer gegaan. Sinds Stubru op de kar is gesprongen is het veel te druk geworden, de helft bestaat daar nu al uit vlamingen.Bovendien gaat deze grotere populariteit gepaard met meer professionalteit, waardoor het festival zijn charme en spontaniteit verliest. Ook meer regelegeving, er word minder toegelaten.
Ik kan me mijn eerste Dour nog herinderen, moet iets van een 6 a 7 jaar geleden zijn. Toen kon men op de kamping nog een kampvuurtje stoken. Toegegeven tegen het einde van het festival kwamen de flikken daar een stokje voor steken. Zulke provocatie kunnen jongeren in een anarchistische bui uiteraard niet hebben, dus de flikken werden al snel weggedreven in een regen van afval. Vervolgens werd er een groot vreugdevuur om de politie op de hoofdweg nog maar eens duidelijk te maken wie de baas was op de kamping. Dat vreugde vuur heeft gans de nacht gebrand op de stoelen en bankjes van de drank en eettent, maar ook , tenten en zelf een chemische toilet. De chaos en de ontploffingen( van gasbindonetjes, gevolgd door gejuig) stelde mij niet geheel op mijn gemak, but what a rush. Dat had daar heel goed kunnen verkeerd lopen.
Sindsdien hebben ze daar een Barrak neergepoot dat dienst doet als ad hoc kazerne (met kijktoren en al).
De politie is ook veel harder gaan opgetreden tegen drugs. Heb de laatste jaren verschillende razzia's gezien op tentjes van dealers.
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 23:49   #4
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Ben dit jaar vor de eerste keer in jaren niet meer gegaan. Sinds Stubru op de kar is gesprongen is het veel te druk geworden, de helft bestaat daar nu al uit vlamingen.Bovendien gaat deze grotere populariteit gepaard met meer professionalteit, waardoor het festival zijn charme en spontaniteit verliest. Ook meer regelegeving, er word minder toegelaten.
Ik kan me mijn eerste Dour nog herinderen, moet iets van een 6 a 7 jaar geleden zijn. Toen kon men op de kamping nog een kampvuurtje stoken. Toegegeven tegen het einde van het festival kwamen de flikken daar een stokje voor steken. Zulke provocatie kunnen jongeren in een anarchistische bui uiteraard niet hebben, dus de flikken werden al snel weggedreven in een regen van afval. Vervolgens werd er een groot vreugdevuur om de politie op de hoofdweg nog maar eens duidelijk te maken wie de baas was op de kamping. Dat vreugde vuur heeft gans de nacht gebrand op de stoelen en bankjes van de drank en eettent, maar ook , tenten en zelf een chemische toilet. De chaos en de ontploffingen( van gasbindonetjes, gevolgd door gejuig) stelde mij niet geheel op mijn gemak, but what a rush. Dat had daar heel goed kunnen verkeerd lopen.
Sindsdien hebben ze daar een Barrak neergepoot dat dienst doet als ad hoc kazerne (met kijktoren en al).
De politie is ook veel harder gaan opgetreden tegen drugs. Heb de laatste jaren verschillende razzia's gezien op tentjes van dealers.
Ja,veel flikken op Dour...
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 23:50   #5
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Niet zo ver( indien met de auto) van het festival is er een kanaal. Het is er veel minder druk dan aan de plas en er is ook een vrij hoge brug waar men vanaf kan springen (wel opletten voor de jetskies).
Ideaal om in de middag te vertouven (met dat warem weer altijd) om s'avonds naar het festival te keren. Er staat bijna nooit iets deftig op het podium voor 20u.
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 01:43   #6
ingenious

Standaard

ik ben er ni geraakt, zal voor volgend jaar zijn hopelijk. iemand toevallig mike patton met peeping tom gezien?
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 01:48   #7
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
ik ben er ni geraakt, zal voor volgend jaar zijn hopelijk. iemand toevallig mike patton met peeping tom gezien?
Is dat die kerel van Faith no more?
Oud 19 juli 2006, 03:23   #8
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Is dat die kerel van Faith no more?
ja. mijn afgod. ik had hem zo graag eens live gezien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
Oud 19 juli 2006, 11:44   #9
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
ja. mijn afgod. ik had hem zo graag eens live gezien.
Geef mij maar Till Lindemann.
Oud 19 juli 2006, 11:54   #10
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Geef mij maar Till Lindemann.
die komt nog ni tot aan de enkels van patton.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
Oud 19 juli 2006, 13:38   #11
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Hier zie ne foto van Patton:

Ziet er toch niet echt uit als een muzikant, wel een goeien songtekst die naast de foto staat.

Laatst gewijzigd door jOOSt : 19 juli 2006 om 13:38.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 14:11   #12
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
optreden tegen drugs? onbegonnen werk daar.
en kampvuurkes? wij hebben tijdens optreden van Apocalyptica vuurkestook gedaan, tussen het publiek kringske maken en gezellig gaan zitten. héel speciaal, en gewoon ondenkbaar op werchter. die "kookplaatsen" trouwens nooit gebruikt, altijd ons eten warm gemaakt op kamping. maar ik vond het nog genoeg anarchie om "dour" te zijn, anderzijds kan ik het niet vergelijken met zoveel jaar terug want toen was ik er niet.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 19 juli 2006 om 14:14.
Oud 19 juli 2006, 14:12   #13
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
(even vermelden:ik was (met vele anderen) getuige van het tragische ongeval die fataal afliep aan de plas...ik las in de gazet dat het een hartaanval was door het koude water...onzin!Teletekst had het dan wel weer bij het rechte eind..ik weet niet wat in het nieuws gezegd is.
Er is bij die plas een plekje waar sommigen (onder gejoel van de toeschouwers) van de rotsen in het water springen (veilig,iets hoger dan halverwege de rotsen,recht naar beneden en diep water).Op een bepaald moment sprongen twee jongemannen meer naar rechts van helemaal boven aan de rotsen waar het niet recht naar beneden was en je als je niet ver genoeg sprong in ondiep water terechtkwam (met name net naast de kant).Die twee sprongen,de ene kwam juichend boven,de andere haalde het niet...(we zagen hem de struik op de oever raken in zijn val,hij kwam net in het water terecht,maar kwam allicht te hard op de stenen terecht mits het water aan de oever niet diep is).De ongelukkige werd dan door zwemmers in zijn buurt over het meer gezwommen o.m. met behulp van een luchtmatras,wat erg lang duurde...aan de overkant van het meer,de enige kant waar de hulpdiensten toegang toe hebben mits de rest rotsen zijn heeft de MUG nog gepoogd hem te reanimeren met hartmassage en mond-op-mond beademing,evenals defibrileren,maar het kwaad was al geschied.Een doek werd over het slachtoffer gelegd en dat was dat.
Mijn medeleven aan het slachtoffer,de familie en de vrienden en kennissen...)
ja, wij hadden dag ervoor gaan zwemmen en wouden die dag ook gaan zwemmen maar echt een massa mensen kwam ons tegemoet van het meer met dat gerucht. ik zou het niet willen zien gebeurd hebben, heel droevig indeed..

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 19 juli 2006 om 14:13.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be