![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ex-politiecommissaris Bart Debie (Vlaams Belang) naar strafrechter
![]() De raadkamer heeft de Antwerpse ex-politiecommissaris Bart Debie naar de rechtbank verwezen voor onder meer het folteren van verdachten, inbreuken op de antiracismewet en schriftvervalsing. Drie van zijn vroegere collega's werden buiten vervolging gesteld --------------------------------- Bartje wilde eventjes SS-kampbewakertje spelen met gevangenen en toen bleek dat zelfs dat niet mocht in dit linkse apenland. Bartje droef natuurlijk. Gelukkig mocht Bartje nog veiligheidsadviseur bij het VB gaan spelen. het VB vond dat immers niet erg. maar wat zal de rechter nu zeggen? spannend hé... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat is het hier stil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Uiteraard, als VB-er gold en geldt voor hem ook geen vermoeden van onschuld. Zo mocht hij niet voor het VB gaan werken, zelfs al was hij toen nog niet in verdenking gesteld, laat staan in staat van beschuldiging, laat staan veroordeeld. Maar 't is een VB-er (da's bewezen) en bovendien een vuile flik, dus even de rechtstaat opzij zetten. Zijn "slachtoffers" waren natuurlijk eerzame hardwerkende allochtonen waar wij allen voor in de bres moeten springen als hun rechten geschaad worden ? Ik behoor niet tot degenen die geloven dat het hele rechtssysteem in België corrupt is en ik denk dat Debie een zeer grote kans maakt op een eerlijk en onpartijdig proces, daar moet zijn advokaat trouwens op toezien. Ik ben inderdaad benieuwd hoe dit gaat aflopen maar nog veel meer hoe het proces gaat verlopen. Mocht hij over de schreef gegaan zijn (wat altijd kan, doe hem zijn job van toen maar eens na), dan zal hij een terechte sanctie krijgen en met het ondergaan van die straf zal zijn schuld uitgewist zijn. Zo werkt dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel u eerst eens de vraag wat dat krapuul op zijn kerfstok had...
Dat die dan zo eens op een kast lopen of van een trap vallen, accidenten gebeuren hé zeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind hem altijd een zeer aangename gezel, maar ja, ik mispeuter ook niets zodat ik in een verhoorkamer zou zitten eh.
Verdacht wel, ik hoor net dat andere medebeschuldigden allemaal "vrijgesproken" zijn, enkel zijn zaak wordt doorgeschoven. Enfin, als hij schuldig is, mag hij van mij best een flinke straf krijgen - maar het druipt er zo af dat er met vele politiecommissarissen in dit land een uiterst vuil spelletje wordt gespeeld.
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() De politie : uw vriend en helper. Gezien de functie vind ik dat de rechter hier zeer streng moet zijn. Onafgezien van een vermoeden van onschuld, moet men in zulke gevallen het bewijs door getuigen toch zeer ernstig nemen.
Als er weer komt vast te staan dat er hier sprake is van racistisch geweld,is het dan weer een krankzinnige ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In bepaalde landen hangen daarom in verhoorcellen camera's.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]() [quote=1handclapping;1736966]De politie : uw vriend en helper. Gezien de functie vind ik dat de rechter hier zeer streng moet zijn. Onafgezien van een vermoeden van onschuld, moet men in zulke gevallen het bewijs door getuigen toch zeer ernstig nemen.[quote]
Zo streng als bij Luc lamine ? Dat terzijde, het is natuurlijk waar dat Debie in bepaalde middens (we blijven beleefd) grote wrevel (we drukken ons zacht uit) had opgewekt omdat hij door zijn vroeger contacten heel wat inside informatie kreeg over het reilen en zeilen bij de Antwerpse politie en trouwens ook één en ander van het Antwerps parket. Ik ga niet suggereren dat hij daardoor gemakkelijker "gepakt" wordt maar er zijn er een paar in deze middens die hier een feestje zullen voor bouwen, zeg maar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle middelen zijn goed om het Belang nog eens te kakken te zetten in aanloop naar de verkiezingen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Volgens het VTM-journaal is Bart Debie lijsttrekker voor het Vlaams Belang in Borgerhout. Ik neem aan dat hij in deze omstandigheden 'niet kan functioneren' of dat de partij alleszins een enorm groot risico loopt door hem niet tenminste tijdelijk uit de politieke arena terug te trekken tot er duidelijkheid is over schuld of onschuld.
Het feit dat hij nu 'veiligheidsadviseur' is bij het Vlaams Belang is alleszins veelzeggend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef eens een bron? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() heel het vb is nu zo zeker? daarom: leve de linksen (*doet che gevaar t-shirt aan*), leve de joints!!!, weg met ons!!! leve de ongewassen dreadlocks!!!! leve de vernegering van het engels (bitch yooo y'alll), leve mtv en de negermuziek!!!! leve de multiculturaliteit!! weg met ons!!!, leve de allochtonen, leve het CGKR!!, leve de VB bashers, leve de anti-rechtsen, leve de krakende anarchisten, leve de heroïnespuiters!! leve de gefrustreerde anti-racist, leve het brainwashen van onze vlaamse jeugd (fuck waarden en normen, smoor liever een joint, dan ben je hip en supercool) leve de skatebroeken in maat xxxxxl, leve de bandanas en gangsterstyle jongeren, leve de stoere marokaanse jongerenbendes (we laten ons met plezier doen), weg met ons!!! leve de gayparades!!! leve de partijen die zogezegt iets voor de jongeren willen doen dmv drugs te legaliseren, leve het huidig migrantenbeleid, weg met ons, leve het openen van topics waarin de misdaden van 1 persoon doorgetrokken word naar een volledige partij (je moet niet ontkennen, zwartketterij is je bedoeling) kortom, laten we onszelf eens lekker zachtjesaan vernietigen, onder het motto van "progressiviteit", dat horen de mensen graag, tmoet toch vooruitgaan, niet? en iedereen die dit niet aanvaard praten we lekker een schuldgevoel aan en zeggen we dat hij een vuile vlams blokker is, dan zullen ze wel rap hun muil houden!!! want iedereen haat het vlaams blok, niet? en als we allemaal het hierboven geschrevene zeggen, dan zijn we iedereens vriendje!!!!! iedereen die naar rechts riekt of vb of wat dan ook: verketteren die boel!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Schavuit : 31 mei 2006 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Nee, het is vast toeval dat ze uitgerekend gekozen hebben voor een politiecommissaris die ervan verdacht wordt zijn arrestanten slagen en verwondingen toe te hebben gebracht. Alle andere voormalige politiecommissarissen waren bezet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus ik dien nu een klacht in dat Freya VDB mij gisteren verkracht heeft, die uiteraard serieus behandeld dient te worden, en gedurende die tijd moet ze dan maar opkrassen?
![]() |