Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2006, 06:59   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard De België-route

"Antwerpen onderzoekt de "België-route"

di 18/07/06 - Het Antwerpse stadsbestuur onderzoekt welke juridische maatregelen mogelijk zijn tegen de Nederlandse website www.buitenlandsepartner.nl.

Op de site worden Nederlanders die hun partner of gezin in het buitenland naar Nederland willen brengen, aangeraden om dat via België te doen. Zo kunnen ze de strenge Nederlandse wetgeving omzeilen.
Antwerpen protesteert nu tegen dat zogenoemde "Handboek voor de België-route".
Het aantal inschrijvingen in Antwerpen van Nederlanders van buitenlandse origine is opvallend gestegen sinds de publicatie van het handboek op de site."

Bron VRTnieuws.

Allez zeg, hoe is het mogelijk... Is de bonte coalitie plots van mening dat we niet meer iedereen moeten opvangen in Antwerpen en in dit land ?
Is de bonte coalitie plots van mening dat gezinshereniging niet meer zo maar mag �* volonté......?

De bonte Antwerpse coalitie is toch niet gevangen in het web van het racisme.... ?

zo zie je maar wat er van komt met een burgemeester die een tante heeft die op een Vb lijst staat he...

Ach het zullen wel verkiezingen zijn binnenkort zekers....

a propos ik ben van mening dat die website rustig mag bestaan. Want eigenlijk geeft die website gewoon aan hoe slecht de wet dus wel is in dit apenland he...
Eigenlijk zegt die website gewoon hetgeen iedereen al lang weet (tenminste als je het WIL weten) : die zogenaamde immigratiestop bestaat gewoon niet.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 07:06   #2
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gaan de Nederlanders toch nog gelijk hebben, door de Belgen als stommelingen voor te stellen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 07:13   #3
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het wel kras, dat ze zelf schrijven dat er in Nederland strenge wetten gelden.
Hoeveel mensen zullen via deze site hier in België terechtkomen, of hier al zijn erdoor. Het zal volgens mij pak minder zijn, dan zij die uit zichzelf naar hier komen. Uiteindelijk weten ze niet enkel in Nl dat het hier makkelijk en goed wonen is. Dat is tot ver buiten de Europese grenzen bekend.
Verder is dit gewoon één zielige tot niets leidende actie van ons stadsbestuur. Je zegt het al zelf, het zijn weer binnenkort verkiezingen... De mensen moeten weer gepaaid worden. Liefst dan nog met deze soort kleine dingen, waar ze heel hard over roepen, maar die uiteindelijk niets uithalen. Want uiteindelijk is het wel onze regering die mogelijk gemaakt heeft, dat zo'n websites bestaan.
Beter was het indien onze wetten even streng waren dan als die van Nederland. Maar of Nederland zelf nu zo'n goed vb is...dat is dan weer een andere discussie die ik hier niet ga voeren.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 07:42   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
a propos ik ben van mening dat die website rustig mag bestaan. Want eigenlijk geeft die website gewoon aan hoe slecht de wet dus wel is in dit apenland he...
Eigenlijk zegt die website gewoon hetgeen iedereen al lang weet (tenminste als je het WIL weten) : die zogenaamde immigratiestop bestaat gewoon niet.
Goed gezien, Tegendradige.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 07:44   #5
Tegendradigaard

Standaard

ik zie wat anderen niet zien... ik zie de lijn....
Oud 19 juli 2006, 07:48   #6
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik vind het wel kras, dat ze zelf schrijven dat er in Nederland strenge wetten gelden.
Hoeveel mensen zullen via deze site hier in België terechtkomen, of hier al zijn erdoor. Het zal volgens mij pak minder zijn, dan zij die uit zichzelf naar hier komen. Uiteindelijk weten ze niet enkel in Nl dat het hier makkelijk en goed wonen is. Dat is tot ver buiten de Europese grenzen bekend.
Verder is dit gewoon één zielige tot niets leidende actie van ons stadsbestuur. Je zegt het al zelf, het zijn weer binnenkort verkiezingen... De mensen moeten weer gepaaid worden. Liefst dan nog met deze soort kleine dingen, waar ze heel hard over roepen, maar die uiteindelijk niets uithalen. Want uiteindelijk is het wel onze regering die mogelijk gemaakt heeft, dat zo'n websites bestaan.
Beter was het indien onze wetten even streng waren dan als die van Nederland. Maar of Nederland zelf nu zo'n goed vb is...dat is dan weer een andere discussie die ik hier niet ga voeren.
dat zo een website bestaat is op zich niet erg...schaf de wetten af, waar die website op wijst, en dan verdwijnt die website vanzelf, vermits waardeloos geworden. Als om de wetten te veranderen/af te schaffen/ bij te werken een nieuwe regering nodig is, dan hoeft u enkel in die richting te stemmen.Simpel...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 08:12   #7
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
dat zo een website bestaat is op zich niet erg...schaf de wetten af, waar die website op wijst, en dan verdwijnt die website vanzelf, vermits waardeloos geworden. Als om de wetten te veranderen/af te schaffen/ bij te werken een nieuwe regering nodig is, dan hoeft u enkel in die richting te stemmen.Simpel...
Inderdaad.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Oud 19 juli 2006, 08:38   #8
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad!
Het ergerlijke aan de stemmen is, dat voor wie je ook stemt, op één partij na, die stemmen toch leiden tot één grote coalitie waar je stem enkel meetelt voor de postjes.
Voor mij dit jaar een foertstem !! En als het niet betert tegen volgend jaar (waar ik al vrij zeker van ben trouwens) zullen het toekomstgericht nog meer foertstemmen worden. En niet bij mij alleen.
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 19 juli 2006 om 08:41.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 08:42   #9
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:

ik snap je niet
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 08:54   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het is ridicuul dat de immigratiewetten niet op europees niveau worden genomen.

Als Nederland zijn immigratie (enfin, zijn importhuwelijken) wetten verstrengd haalt dat niks uit indien in de andere Schengenlanden niet dezelfde criteria worden toegepast.

Vandaar dat Mohammed uit Nederland nu even bij nonkel Ali in Antwerpen kan komen wonen (Schengenlanden) en van daaruit zijn importbruid (die té jong is volgens Nederland (minimum 22 dacht ik), maar niet volgens de Belgische wetten) kan invoeren, zelfs al voldoet Mohammed niet aan de Nederlandse gestelde inkomenseisen (minstens 120% van minimum inkomen), want die gelden evenmin in België.

Eenmaal Fatima in België ingeschreven kan het pasgehuwde stel gewoon terug naar Amsterdam gaan wonen zonder dus aan de Nederlandse eisen te hebben voldaan.

Zoiets noemt men dweilen met de kraan open.

Laatst gewijzigd door circe : 19 juli 2006 om 08:55.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be