![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de regionale uitgave van de standaard lezen we:
( http://www.standaard.be/Krant/Tekst/...713&demo=False ) "Jeroen Vranckaert (22) uit Opwijk werd maandagavond na het arenaconcert in het park van het Hof ten Hemelrijck met een mes in de rug gestoken. Hij is aan de beterhand, maar hij ontsnapte op het nippertje aan erger, want het lemmet kwam in de buurt van de hartstreek en doorprikte een long." Bovendien: " De amokmakers van Iraakse afkomst zijn volgens slachtoffer Jeroen Vranckaert bij de jongeren bekend. ,,Afgelopen zaterdag en een week eerder had de man die mij heeft neergestoken, zijn mes al twee keer getrokken. Hij bedreigde in jeugdhuis Nijdrop ook al een van de jongeren'', zegt Jeroen. ,,De jongen, een Irakees, vertelt in zeer gebroken Nederlands aan al wie het wil weten dat hij zich enkel met zijn mes kan verdedigen, omdat hij maar één arm heeft. De linkerarm is van plastic. Hij heeft zijn arm naar eigen zeggen verloren tijdens een ontploffing. Hij heeft ons ook verteld dat hij zijn ouders heeft verloren in de oorlog.'' ,,Een man van Afrikaanse afkomst , die steeds met de vier amokmakers meeloopt, en de jongeren uitdaagt, staat bij de politie al voor verschillende feiten bekend. De amokmakers zijn dus gekend, Wij hopen alleen dat we het groepje niet meer tegenkomen, want heel wat jongeren in Opwijk hebben het al met hen aan de stok gehad'', zegt het slachtoffer" Dus de politie en het gerecht kenden de amokmakers .... maar ... traden niet op. Hebben die jongeren dan geen recht om tijdig en dringend gewezen te worden het rechte pad terug te bewandelen ??? Mocht het behoorlijk bestuur daar wat meer aandacht aan besteden, dan zou het Vlaams (on)Belang niet zoveel stemmen halen, en niet zo achterbaks bestreden moeten worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als er meer lessen uit het verleden worden getrokken en effectievere maatregelen genomen worden om tegemoet te komen aan de noodkreet van de bevolking inzage het onveiligheidsgevoel alleen al, dan zou het VB schade oplopen op een democratisch verantwoorde manier. Doen ze dat niet (of is het haast niet voelbaar in de maatschappij), dan is de groei van het VB verzekerd, tot spijt van wie het benijdt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De vlieger op en adieu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() het Arenaconcert Is Dit Ook Een Organisatie Die Opkomt Voor Meer Verdraagzaamheid, Ze Zijn Er Duidelijk Niet In Gelukt In Hun Opzet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar volledig stuk posten werkt natuurlijk ook: De Standaard Online donderdag 13 juli 2006 ,,Dit hield ik hier niet voor mogelijk'' Jeroen (22) werd neergestoken na arenaconcert Jeroen Vranckaert (22) uit Opwijk werd maandagavond na het arenaconcert in het park van het Hof ten Hemelrijck met een mes in de rug gestoken. Hij is aan de beterhand, maar hij ontsnapte op het nippertje aan erger, want het lemmet kwam in de buurt van de hartstreek en doorprikte een long. Dit had ik nooit voor mogelijk gehouden in Opwijk'', zegt Jeroen. ,,Ik was met enkele vrienden aan het napraten na het arenaconcert van de covergroep Mo Groove toen plots vier jongeren van vreemde origine ons kwamen beschimpen. We kennen die amokmakers al langer, want het is niet de eerste keer dat ze jongeren lastigvallen. Ze hebben het ook vaak op de meisjes gemunt, waarna ze de partners uitdagen.'' Centimeters geluk ,,We vroegen wat er aan de hand was. Toen we hen aanmaanden om ons met rust te laten, ontstond er wat trek- en duwwerk. Dat ontaardde in een vechtpartij. Er werd met stoelen en tafels gegooid. Ik viel van de arena naar beneden en ineens trok iemand een mes. Ik kon hem nog wegschoppen, maar daarna stak hij het mes in mijn rug. Ik was bang dat hij me opnieuw zou steken. Ik liep weg en ging hulp halen.'' ,,Even later lag ik in het ziekenhuis in Asse. Omdat ze mij daar niet onmiddellijk konden opereren, werd ik naar het Onze-Lieve-Vrouwziekenhuis in Aalst overgebracht. De operatie werd uitgesteld. Na de diagnose van de dokters bleek dat de wonde met antibiotica kon worden bestreden. Ik heb een klaplong doordat het mes mijn linkerlong doorboorde. Ik krijg nu zuurstof toegediend, maar stappen gaat moeilijk. Ik mag volgens de artsen van geluk spreken, want had het mes mij een paar centimeter hoger geraakt, dan had ik het niet overleefd. Het was mijn inziens de bedoeling van de dader om mij te doden. Ik hoop dat ik hem nooit meer tegenkom, want ik weet niet hoe ik zal reageren'', zegt Jeroen. De verdachte, een 23-jarige vluchteling uit Irak, woont in een opvangstudio voor asielzoekers in de Steenweg op Merchtem in Opwijk. Drie getuigen hebben hem als dader aangewezen. Hij werd opgepakt. De asielzoeker heeft nog een beroepsprocedure lopen tegen een uitwijzingsbevel. Hij is aangehouden, en wordt door het gerecht en de politiediensten verder met de hulp van een tolk verhoord. (jhw/ego) hoort bij opmes2 Burgemeester roept op tot kalmte Burgemeester Lutgard Van der Borght (CD&V) reageert verbolgen op het incident. de messteek die de Irakees toediende. Ze veroordeelt het geweld en roept de Opwijkenaars op tot kalmte. Op het eerstvolgende schepencollege worden extra maatregelen voor het park aan het Hof ten Hemelrijck besproken. In de zomer worden er elke maandag parkconcerten georganiseerd. Het idee om in de zomer elke maandag openluchtconcerten te organiseren in het park van het cultureel centrum Hof ten Hemelrijck is op zich lovend. Een paar honderd enthousiaste bezoekers genoten er al twee maandagen in openlucht van een concert. Alleen is het afgelopen maandag grondig fout gelopen, en moest een jonge man het bijna met zijn leven bekopen. Het park heeft al een tijdje een kwalijke reputatie: rondhangende jongeren die amok maken, vandalisme, lawaaihinder, vuilnisemmers die in brand worden gestoken, sluikstorten, enzomeer. ,,Omdat er al hinder was in het park, stelde het gemeentebestuur al een parkreglement op'', zegt burgemeester Van der Borght. ,,Dat legt een sluitingsuur op om klein vandalisme te bestrijden. Grote problemen hebben we er nog niet gehad, tot afgelopen maandag. Iemand in de rug steken met een mes, is een laffe daad, ongeacht of de dader nu van vreemde origine is of niet.'' ,,We zullen de veiligheid van het park op het college bespreken en we zullen samen met de korpschef, de schepen van Cultuur, de cultuurfuntionaris en de cafetariauitbaatster nagaan welke extra maatregelen we kunnen nemen. Er is sowieso al politiecontrole. De gemeente investeerde 300.000euro in het park, waar ook het jeugdhuis Nijdrop zal worden gebouwd. Wij willen dat alles er veilig kan gebeuren en zullen daarom de nodige stappen zetten'', besluit de burgemeester. (JHW) hoort bij opmes1 Amokmakers bekend bij jongeren en politie De amokmakers van Iraakse afkomst zijn volgens slachtoffer Jeroen Vranckaert bij de jongeren bekend. ,,Afgelopen zaterdag en een week eerder had de man die mij heeft neergestoken, zijn mes al twee keer getrokken. Hij bedreigde in jeugdhuis Nijdrop ook al een van de jongeren'', zegt Jeroen. ,,De jongen, een Irakees, vertelt in zeer gebroken Nederlands aan al wie het wil weten dat hij zich enkel met zijn mes kan verdedigen, omdat hij maar één arm heeft. De linkerarm is van plastic. Hij heeft zijn arm naar eigen zeggen verloren tijdens een ontploffing. Hij heeft ons ook verteld dat hij zijn ouders heeft verloren in de oorlog.'' ,,Een man van Afrikaanse afkomst , die steeds met de vier amokmakers meeloopt, en de jongeren uitdaagt, staat bij de politie al voor verschillende feiten bekend. De amokmakers zijn dus gekend, Wij hopen alleen dat we het groepje niet meer tegenkomen, want heel wat jongeren in Opwijk hebben het al met hen aan de stok gehad'', zegt het slachtoffer. (JHW) Joris HERPOL en Erik GYSELINCK, (jhw/ego)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik erover gekeken of mis ik in heel het verslag gewoon het woord "racistisch"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Dit soort crapuul moet men hard en effectief aanpakken.
Laatst gewijzigd door dejohan : 13 juli 2006 om 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() dejohan :
Citaat:
1. eerst een mes in zijn corpus; 2. dan nog uitmaakt worden voor crapuul; 3. wat is de prijs van een enkele busrit : Opwijk-....-Antwerpen ? Het geweer reist voorlopig nog gratis. NAschrift : kansarme, uitgestoten irakezen en afrikanen kan men toch moeilijk crapuul noemen nietwaar ?
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zal in de toekomst beteren met het nieuwe voorstel van onze minister van justitie: tot 3 jaar cel enkelband om de overbevolking tegen te gaan. Wees nu eens eerlijk: welke rechter zal dergelijke boefjes veroordelen tot een hogere straf, als er al en veroordeling komt. En waarom zou zo iemand niet meteen terug naar Irak mogen gestuurd worden? Neen, met de huidige stand van zaken is het VB zeker van een gestage groei. En diegenen die dat maar niet kunnen begrijpen moeten vandaag de dag toch echt wel stront in hun ogen hebben.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik nogmaals benadrukken wat mij meest stoort bij dit bericht?
Dat slachtoffer was op een haar (enfin, enkele centimeters) dood. Letterlijk: dood. Wat is nu het verschil met het dramatisch incident in Antwerpen? De chance dat hij nu nog leeft? Maatschappelijk bekeken zijn beide incidenten even erg. En onze pers .... gelijk de boer, hij ploegde voort. En onze politiekers ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar heeft de vermoorde pianist in Mechelen het ook weer zelf uitgelokt:
http://www.brusselsjournal.com/node/1184 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Welke zieke geest komt er nu op dat ik met "krapuul" die Jeroen bedoel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij leest een ander artikel dan ik denk ik. Dit staat er op mijn scherm: Op 2 juli 2006 werd de 77-jarige pianist Philibert Mees in zijn woning in Mechelen overvallen en vermoord. Hij werd met messteken om het leven gebracht, en gewikkeld in lakens en pastic onder het bed verstopt. De hoofdverdachte, een «jongeman» van in de twintig, heeft ondertussen al bekend dat hij de dader is. Het parket en de media zijn bijzonder karig met informatie over de dader van de overval en de moord. Wat wel bekend is, is dat men hem te pakken heeft gekregen via de GSM van het slachtoffer die nog in zijn bezit was. Blijkbaar was de dader dom genoeg om die zelf te gebruiken. Aanvankelijk ontkende de verdachte alle betrokkenheid, maar uiteindelijk ging hij toch door de knieën en bekende hij de moord. In het belang van het onderzoek wil het parket de identiteit en de woonplaats van de dader niet vrijgegeven, maar hij wordt consequent omschreven als een «twintiger». Volgens de eerste berichten was de dader van allochtone afkomst, maar sindsdien is dat niet meer herhaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat hij daarbij toevallig inhet bezit kwam van de bezittingen van die racistische pianist is een ongelukkig toeval...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad ander artikeltje. Vandaag schreef HLN:
Citaat:
Laatst gewijzigd door circe : 14 juli 2006 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Ok ok.
Best mogelijk dat dit een bullshit verhaal is. Anyway: moord valt zelfs als het waar is niet goed te spreken. Laatst gewijzigd door dejohan : 14 juli 2006 om 13:51. |
![]() |
![]() |