Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2006, 11:59   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Reizende parlementsleden

Liefst 27 federale parlementsleden vertrekken vandaag naar Congo om de verkiezingen van zondag te observeren.
Het ministerie van Buitenlandse zaken en het federale parlement betalen de missie.

(Zie Het Nieuwsblad blz 25 voor de volledige lijst.)

Alle hop 27 man die op onze kosten een weekje op reis gaan naar Afrika......
en wie zal het betalen.... ik en gij en ja gij ook ..... en die daar vanachter staat en denkt dat hij veilig is... gij moogt ook betalen...

Kunnen we in godsnaam dat geld niet voor iets anders gebruiken.

IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 12:04   #2
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Dat Congo een door goed gecontrolleerde vrije verkiezingen gelegitimeerde regering krijgt is voor onze economie van het allergrootste belang
(neen : niet de "waalse" en/of "vlaamse" maar wel degelijk de gansche belgische). Vanzelfsprekend hoort de wapenindustrie hier ook bij - België is een van de belangrijkste exporteurs op wereldniveau van de zgn "lichte" wapens.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 12:17   #3
Tegendradigaard

Standaard

te oordelen aan het grote aantal PS mensen die meegaan zou het wel eens kunnen dat die optreden als handelsvertegenwoordigers van FN....
Oud 27 juli 2006, 12:23   #4
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Democratie mag iets kosten
Bovendien kunnen deze verkiezingen voor Congo misschien een nieuwe start betekenen.
Het leeft alleszinds onder de Congolezen.
Dus nu zeggen tegen hen, trekt uwe plan want enkele kneuten hier vinden dat het teveel geld kost om wat waarnemers te sturen, tja laat ons dan nog wat navelstaren en zwelgen in onze overdaad
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 12:28   #5
Tegendradigaard

Standaard

Waar halen wij de pretentie vandaan om daar eens aan de congolezen te zeggen hoe ze hun land moeten organiseren ????

Dat is puur of neo-kolonialisme en betutteling.

Laat die mensen toch hun plan trekken.

Of moeten we in navolging van uncle sam ook nog eens wat troepen sturen als het ons niet aanstaat ?
En om die Irakezen, sorry Congolezen, een staatshoofd op te dringen dat wij wensen en verkiezen ?

En ik vind dat als ze uit vrije wil willen gaan om de verkiezingen te controleren dan moeten ze hun kosten uit hun eigen zak betalen. ze verdienen genoeg om dat te kunnen betalen.

Maar dan raken we een gevoelige snaar bij die 'idealisten'....

ach om de poen is het te doen.... als ze het zelf zouden moeten betalen zou er misschien 1 van de 27 nog gaan...
Oud 27 juli 2006, 12:39   #6
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Waar halen wij de pretentie vandaan om daar eens aan de congolezen te zeggen hoe ze hun land moeten organiseren ????

Dat is puur of neo-kolonialisme en betutteling.

Laat die mensen toch hun plan trekken.

Of moeten we in navolging van uncle sam ook nog eens wat troepen sturen als het ons niet aanstaat ?
En om die Irakezen, sorry Congolezen, een staatshoofd op te dringen dat wij wensen en verkiezen ?

En ik vind dat als ze uit vrije wil willen gaan om de verkiezingen te controleren dan moeten ze hun kosten uit hun eigen zak betalen. ze verdienen genoeg om dat te kunnen betalen.

Maar dan raken we een gevoelige snaar bij die 'idealisten'....

ach om de poen is het te doen.... als ze het zelf zouden moeten betalen zou er misschien 1 van de 27 nog gaan...
Wij hebben niet de pretentie om hen te gaan vertellen hoe ze het moeten doen.
Maar verschillende partijen die meedingen in de verkiezingen hebben gevraagd dat er internationale waarnemers zouden zijn om toe te kijken op een correct verloop van de stembusgang.

In een land zo groot als heel Europa, zonder basisinfrastructuur als wegen, hotels, sanitair .... is dat trouwens geen sinecure.
Jij stelt het hier voor alsof het een snoepreisje betreft, ik kan je uit eerste hand vertellen dat dit niet zo is (Ben reeds meerdere malen in Congo geweest, zowel privé als professioneel)
Bovendien is er in Congo geen traditie wat betreft de technische aspecten van het organiseren van verkiezingen.
Wat is er nu in 's hemelsnaam mis met het helpen op poten zetten van een democratie.
Trouwens niet enkel uit Belgie zijn er delegaties, maar uit verschillende Westerse landen.
Oud 27 juli 2006, 12:46   #7
Tegendradigaard

Standaard

Wat er mis mee is, is dat die vetbetaalde politici nog eens op ONZE KOSTEN (is het nu duidelijk misschien) naar ginder gaan.
Moesten onze politici democratische idealisten zijn, dan zouden ze gaan zonder dat het ons EXTRA GELD zou kosten (het zelf betalen dus).

Een voorbeeld: ik werk en mijnen baas betaalt mijn loon. Ik zeg tegen mijnen baas : ik wil een week in Spanje gaan zien hoe ze daar mijn job doen. Aja das goed zegt mijnen baas : hop hier is uw vliegtuigticket en nog wat extra zakgeld.

denkt gij echt dat die dat zou doen in de prive ? Allez mijnen baas toch nie. Die zou zeggen : als gij naar Spanje wilt gaan dan pakt ge verlof (dat hebben die parlementsleden nu al) en betaalt ge uw reis zelf.

Anders zou natuurlijk zijn als mijnen baas zou zeggen : Ga naar Spanje en ga daar kijken hoe men daar uw job doet. Dan stuurt hij mij en dan is het niet meer dan normaal dat hij de kosten betaalt.

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 27 juli 2006 om 12:46.
Oud 27 juli 2006, 14:17   #8
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Maar jongen toch

Deze politici hebben niet zelf beslist om eens naar Congo te reizen.
De vraag komt van de Congolezen zelf teneinde toe te zien op een goed verloop van de verkiezingen.

Deze politici trekken een loon net als de politici die nu van hun vakantie aan 't genieten zijn.
Als je er dan toch van overtuigd bent dat alle politici zakkenvullende profiteurs zijn, dan zou je tenminste tevreden moeten zijn dat deze nog aan het werk zijn terwijl de anderen op verlof zijn.

Kritisch staan tov de verkozenen is positief en noodzakelijk, maar alles afbreken uit een soort van ziekelijke jaloezie dat vereist professionele hulp.
Oud 27 juli 2006, 14:19   #9
Tegendradigaard

Standaard

Dus als ik iemand in Spanje zo zot krijg om te vragen : kom eens kijken hoe ik het doe, dan moet mijnen baas mijn reis en en verblijf betalen...

hoe heet dien ene nu weer die vanuit Spanje post... 'k zal hem eens vragen of hij mijnen baas niks kan vragen...
Oud 27 juli 2006, 14:20   #10
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Maar jongen toch

Kritisch staan tov de verkozenen is positief en noodzakelijk, maar alles afbreken uit een soort van ziekelijke jaloezie dat vereist professionele hulp.
aga douke douke aga aga aga...

tja mijne psychiater is juist met vakantie en mijn pillekes geraken op he....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 27 juli 2006, 14:23   #11
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als ik iemand in Spanje zo zot krijg om te vragen : kom eens kijken hoe ik het doe, dan moet mijnen baas mijn reis en en verblijf betalen...

hoe heet dien ene nu weer die vanuit Spanje post... 'k zal hem eens vragen of hij mijnen baas niks kan vragen...
Als uwen baas het belangrijk vindt dat dieje Spanjaard het werk dat hij moet doen, perfect doet, dan zou hij kunnen beslissen om iemand daar naartoe te sturen.

En dus zal hij de kosten voor die reis op zich nemen.

Per analogie, de Belgische staat heeft een verzoek gekregen voor het sturen van waarnemers ; de Belgische staat vindt een eerlijke stembusgang in Congo een belangrijk iets en stuurt waarnemers

Dus de Belgische staat neemt de kosten van die verplaatsing op zich.

Niet zo moeilijk toch ....

Laatst gewijzigd door Sneta : 27 juli 2006 om 14:23.
Oud 27 juli 2006, 14:28   #12
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aga douke douke aga aga aga...

tja mijne psychiater is juist met vakantie en mijn pillekes geraken op he....
't is eraan te zien

Veel drinken en uit de zon blijven
Oud 27 juli 2006, 14:30   #13
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Als uwen baas het belangrijk vindt dat dieje Spanjaard het werk dat hij moet doen, perfect doet, dan zou hij kunnen beslissen om iemand daar naartoe te sturen.

Per analogie, de Belgische staat heeft een verzoek gekregen voor het sturen van waarnemers ; de Belgische staat vindt een eerlijke stembusgang in Congo een belangrijk iets en stuurt waarnemers

Mijnen baas zal zeggen dat ik in den boom mag klimmen....

maar ja mijnen baas is niet de Belgische staat he

Oud 27 juli 2006, 14:30   #14
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
't is eraan te zien

Veel drinken en uit de zon blijven
merci ... doe ze nog eens vol...

Oud 27 juli 2006, 14:34   #15
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En die gepaste of geschikte waarnemers zijn dan grotendeels PS politici?Die zijn nog te lomp en/of te corrupt om te zien wat er allemaal in hun eigen landsgedeelte verkeerd loopt, en nu gaan ze het eens, vanuit een of ander luxehotel, in Congo gaan oplossen???
Dat er onafhankelijke waarnemers moeten gestuurd worden om de zaken in goede banen te leiden en te controleren ok, maar juist dat soort volk?
Vijf procent nuttig werk en vijfennegentig plezierreisje of "zakenreis" ten voordele van bepaalde firma's misschien...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 14:51   #16
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En die gepaste of geschikte waarnemers zijn dan grotendeels PS politici?Die zijn nog te lomp en/of te corrupt om te zien wat er allemaal in hun eigen landsgedeelte verkeerd loopt, en nu gaan ze het eens, vanuit een of ander luxehotel, in Congo gaan oplossen???
Dat er onafhankelijke waarnemers moeten gestuurd worden om de zaken in goede banen te leiden en te controleren ok, maar juist dat soort volk?
Vijf procent nuttig werk en vijfennegentig plezierreisje of "zakenreis" ten voordele van bepaalde firma's misschien...
1) Niet alle Belgische waarnemers zijn van de PS

2) Niet alle PS politici zijn corrupt of is genuanceerd denken niet meer aan de orde.

3) Er zijn geen luxehotels in Congo tenzij in Kinshasa daar heb je er 2 (Memling & Intercontinental). Maar die kunnen zeker niet alle waarnemers logeren boven hun normale clienteel en bovendien de meeste waarnemers zitten ergens in het binnenland ver weg van enige luxe.

Laatst gewijzigd door Sneta : 27 juli 2006 om 14:52.
Oud 27 juli 2006, 14:51   #17
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En die gepaste of geschikte waarnemers zijn dan grotendeels PS politici?
PS is de grootste partij in het halfrond (26 PL), dat zij de meeste leden in de delegatie hebben is dan niet verwonderlijkd. PS-leden zijn soms corrupt, maar niet allemaal, dus diegenen die gestuurd zijn ook niet per definitie. Wat wel opvalt is dat VB geen enkele waarnemer meestuurt.
Maar dat heb ik al aangekaart in een thread in het subforum 'partij-discussie'.
Oud 27 juli 2006, 16:54   #18
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Die gaan gaan zien of een mens nog slechter kan regeren of in België.
De buurlanden waren geen optie. Kongo is een van de weinige landen die overschoten.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 16:57   #19
Tegendradigaard

Standaard

ze gaan misschien eens zien hoe ze de corrupte in congo nog kunnen verbeteren he... of ginder verse ideekes opdoen om politieke tegenstanders te vervolgen ... of gewoon te doden he... oeps das juist, die trukken hadden ze al redelijk onder de knie....
Oud 27 juli 2006, 17:12   #20
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Al een chance dat alle grote lichten hier bijeen zitten op het forum....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be