Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2006, 18:30   #1
ilfalco
Minister-President

Standaard Nederlanders registreren Belgische uitvaartdomeinen

Nederlanders registreren Belgische uitvaartdomeinen

Nederlanders registreren steeds vaker de Belgische uitvaartdomeinen op het internet. Dat zegt de Vlaamse Autonome Raad voor het Uitvaartwezen (VARU) maandag in een communiqué.

Zo zouden onder meer uitvaart.be, begrafenis.be, uitvaartpolis.be en uitvaartverzekering.be in Nederlandse handen zijn. Onze noorderburen beperken zich niet tot ons land, maar registreerden ook gelijkaardige domeinnamen in alle andere Europese landen, evenals in Amerika en Zuid-Afrika, aldus VARU, dat met een beschuldigende vinger wijst naar de doorgedreven commercialiteit van de Nederlanders. De organisatie suggereert alvast een nieuwe .vl domeinnaam. (belga)

8)
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 19:45   #2
Jelmer
Vreemdeling

Standaard

Met de komende vergrijzing in Europa is goed geld te verdienen in de uitvaardbranche...
Jelmer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 19:45   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Laten we eens pleiten voor het volledig openstellen van de .watdanook markt.
Oud 25 juli 2006, 20:32   #4
Frodo
Vreemdeling

Standaard

REACTIE VAN DE MAN DIE DE DOMEINEN REGISTREERDE:

SOURCE:
http://www.marketingfacts.nl/bericht...pers/#reacties

Met verbazing las ik het bericht op uw website over het stelen van begrafenissites. Laat ik eerst zeggen dat het me verbaast dat het ANP hier uberhaupt over schrijft! Alsof de uitvaartsector de enige sector is waar Nederlanders domeinen als .be, .net, .com proberen te registreren. Ook ilse.nl registreert Ilse.be. Dus zo ongebruikelijk is het niet. Het is duidelijk komkommertijd.

Nu over naar de VARU. Ik heb destijds een beperkt aantal domeinen, ik dacht 2 geregistreerd, toen er nog strenge eisen golden aan de registratie van .be domeinen. Aan die eisen voldeed ik keurig, waarbij ik trouwens hulp heb gekregen van een Vlaamse uitvaartondernemer. Het .be domein is later geliberaliseerd. Iedereen mag dus .be domeinen registreren. Ik heb er toen nog een aantal geregistreerd. Kortom, in tegenstelling tot wat de VARU beweert heb ik geen domeinen geregistreerd 'nog voordat het internet werd uitgevonden'.

Ook ben ik niet van plan, zoals de VARU beweert, de Vlaamstalige domeinen te verkopen. In tegendeel. Ik ben van plan een uitvaartsite te maken helemaal gericht op de Vlaamstalige markt. Omdat de structuur van de Vlaamse uitvaartsector afwijkt van die van de Nederlandse (in Vlaanderen speelt de overheid en overheidstoezicht een veel grotere rol), ben ik op zoek naar een partner die inhoudelijk kan bijdragen. Ik denk dan aan een grote uitvaartpartij die actief is in de Vlaamse markt. Vanzelfsprekend nodig ik ook de VARU uit om een bijdrage te leveren aan een dergelijk initiatief.

De reden dat ik nog geen Vlaamstalige uitvaartsite heb op dit moment, is het simpele gevolg dat er tot voor kort onvoldoende belangstelling was vanuit de consument. Dat leid ik af uit de bezoekersstatistieken. Het bezoek vanuit Belgie is te laag om grote investeringen te doen. De laatste tijd is dat aan het veranderen en om die reden staat een Vlaamse uitvaartsite nu in de planning. Er is dus geen sprake van domeinen pikken of verkopen.

We vermoeden dat de hitte een beetje naar het hoofd is gestegen van de VARU. Het is opvallend dat vele ontwikkelingen vanuit de Nederlandse uitvaartwereld door de voorzitter van de VARU wordt gezien als bedreiging. En dat is jammer want met een dergelijke houding laat de VARU vele kansen aan zich voorbij gaan.

Tot slot bedank ik de VARU hartelijk voor de free publicity.
Frodo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be