![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gentse Fieste
Voila de nieuwe feesten gaan van start. Alhoewel feesten? Zijn 600 of 800 optredens op 10 dagen wel een feest eigenlijk? Gentse feesten of is het één mega concert? Volgens mij zijn die dingen zeker niet hetzelfde. Een stadsfeest is zo een beetje een waaier van diversiteiten onder elkander. Wat Gent doet is alles volstouwen met optredens. Ieder plein, straat, waterloop dat is concerten, daartussen ieder leeg gebouw, garage of tent dat zijn nog eens concerten. Daartussen wat plastische kunst en uiteraard toneel voorstellingen. Optredens dus tot je er bij neervalt. Cultuur en cultuur en niks anders, en cultuur in Gent dat is een concert en lauwe pintjes. En daar hebben we dus geen gebrek aan. Maar het kan ook iets teveel van het goede zijn soms. Daarom zou ik liever zien dat er wat minder geconcerteerd word hier en daar en dat er wat andere initiatieven tussen komen.
|
|
|
#2 |
|
Minister-President
|
Ja, de programmagids is weer bijzonder lijvig dit jaar.
Maar we gaan ons weer eens goed amuseren de komende weken... Ik droom ook nog wel eens terug naar die kleinschaliger fieste. Vind het al een hele prestatie dat je tegenwoordig nog geen "inkom" hoeft te betalen om van het geheel te genieten. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 juli 2006 om 04:35. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Europees Commissaris
|
Eigenlijk groter, de straatjes zijn veeeeeeeel smaller.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Minister-President
|
Gentse Fieste
Voila de nieuwe feesten zitten erop. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Parlementslid
|
Ja en ik heb die gemist door revalidatie na operatie. Had zo gepland om der bij te zijn
Maar kga da compensere op Flikkendag. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Lokaal Raadslid
|
Gentse Feeste : da's feesten gelijk de beesten!
Het goeie is dat de duizenden negers die de laatste 4 jaar onophoudelijk proberen een centje te verdienen onmiddellijk worden opgepakt, het slechte is dat niemand nog een volwaardig initiatief durft te nemen tijdens de feesten. De groenen vonden het leuker om alle vormen van plezier en feest als overlast te bestempelen en sommige organisatoren kregen zulke extreem zware boetes omdat ze een kwartiertje 5dB boven de nieuwe 90dB norm kwamen dat ze nooit nog een poot zullen uitsteken op de feesten. Daarom zijn er nog zo weinig alternatieven buiten de traditionele podia, maar de feesten zelf blijft het beste wat België te bieden heeft. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Gouverneur
|
En wie heeft de Gentse Fieste meegemaakt van dichtbij??? Ik alvast wel. Was leuk dit jaar.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
|
|