Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2006, 05:12   #1
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard de macht van de rothschilds ?

Ik ben een studietje begonnen naar de machten achter onze overheden. persoonlijk geloof ik wel in de conspiracytheorie waarbij de werkelijke macht in handen zou zijn van een paar zeer rijke families van internationale bankiers

Wat ik niet kan begrijpen dat is dat zo veel mensen deze werkelijke machthebbers van de wereld niet eens bij naam kennen hoewel er in de literatuur en op het internet veel informatie ( hoewel het ook wel een zooitje is ) over te vinden is.

Het is eigenlijk onvoorstelbaar hoe de Rothschilds ervoor kunnen zorgen dat jan met de pet zijn werkelijke "broodheren" niet eens kent en dat er op onze scholen in de geschiedenislessen met geen woord over deze heerschappen gerept wordt.

Met deze draad is het mijn bedoeling enerzijds om te informeren maar anderszijds ook om als het enigszins kan zelf verder geinformeerd te worden

Hieronder vatte ik alvast met mijn eerder bescheiden kennis van het Engels één en ander samen wat te vinden is op deze site

Mayer Amschel Bauer die later de naam Bauer in Rothschild veranderde begon met het beheren van het 600 000 pond van de prince william van hanau toen die naar denemarken moest vluchten. De prins had dit geld dat eigenlijk bestemd was geweest voor de uitbetaling voor soldaten om te beginnen al achterover gedrukt. Maar Mayer Amschel Rothschild deed niet voor hem onder en drukte het op zijn beurt achterover. Dit was zodoende het startkapitaal geworden van de internationale bankiersfamilie Rothshild.

Met dit kapitaal dat ze eerst nog wat vermeerderden via investeringen zetten de Rothschilds vervolgens een koeriersnetwerk op poten. Ook in die tijd was het immers al zo dat de macht in handen was van degene die de informatiestroom beheerste. Zo kwam het dat op het moment dat de slag om waterloo ging plaatsvinden de Rothschilds een voor die tijd snelle verbinding tot stand brachten vanop hun eigen post vlakbij het slagveld tot bij de beurs van londen.

Toen de strijd in het nadeel van de Fransen beslist was waren de Rothshilds in londen de eersten die aldaar over deze informatie beschikten. Indien engeland zou winnen dan zouden de koersen van de londense aandelenmarkt duizelingwekkend de hoogte in schieten. Om nog meer winst te kunnen maken veroorzaakte Nathan Rothschild in eerste instantie een paniek op de londense beurs. Dit deed hij door op grote schaal aandelen te beginnen verkopen, daarmee de indruk wekkende over de informatie te beschikken dat Frankrijk gewonnen was. Het gevolg daarvan was een crash van de aandelenkoersen en een massale verkoop. Wanneer de verkoopwoede was uitgeraast gaf Nathan Rothschild ( zoon van Mayer Amschel ) totaal in tegengestelde richting de opdracht aan zijn handelaars om massaal terug te beginnen opkopen voor een appel en een ei. Vervolgens werd het nieuws bekend dat engeland toch gewonnen was en de koersen schoten opnieuw de hoogte in. Nagenoeg iedereen had gigantische verliezen gemaakt maar de Rothschilds vertwintigvoudigden die dag hun kapitaal en veroverde daarmee meteen controle over de grootste markt van de wereld in die tijd, de markt van The Britisch Empire.

Maar natuurlijk vonden de internationale bankiers nog steeds dat ze niet rijk en machtig genoeg waren. Ook de macht over de tweede grootste markt van die tijd ( de Franse ) liet hen dus niet onverschillig. Maar de Aristocratische Fransen vonden de Rothshilds die niet van adel waren aanvankelijk maar een stelletje boeren. Door het verlies van de oorlog had Frankrijk behoefte aan verschillende leningen en die gingen ze dus niet aan bij de Rothschilds. Via andere banken gaf de Franse staat kasbons uit om de staatskas te spekken.

De rothschilds die echter meester waren in het beheersen van geldstromen en het manipuleren van koersen begonnen via tussenpersonen ( banken ) gebruik makend van hun enorme kapitaal de kasbons op te kopen. En op het moment dat ze er voldoende van in handen hadden veroorzaakten ze een devaluatie van hun waarde door ze weer massaal overal op de europese markten te gaan dumpen. Ten gevolge hiervan moest de Franse troon de Rothshilds wel ontbieden en smeken om een lening waardoor ze controle verwierven over de Franse markt.

hun volgende grote slag sloegen ze toen ze er in de verenigde staten in 1913 in slaagden de nationale bank te doen privatiseren. Dankzij hun enorme kapitaal konden ze daar natuurlijk meteen een gigantisch aandeel van opkopen. Door middel van de privatisering van de nationale bank van op dat moment het land met de grootst groeiende markt werden de Rotschilds eigenlijk de ware regering van deze grootmacht achter de schermen. Meer uitgebreidde info hierover hier

Verder is het zo dat er voor de oprichting van de Belgische staat ook centjes nodig waren natuurlijk. Die centen werden naar verluid natuurlijk ook bij de Rotschilds geleent. Meer zelfs Belgie mocht opgericht worden op voorwaarde dat er bij de internationale bankiersfamilie geleent werd. Tot op de dag van vandaag zou een gedeelte van de staatschuld aan de Rothschilds verschuldigd zijn. Over precieze cijfers hierover beschik ik echter niet ( duiding inzake is dus zeker welkom, ook wat betreft andere activiteiten van de internationale bankiersclan )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 juli 2006 om 05:42.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 05:26   #2

Standaard

nog een interessante link

http://www.yayabla.nl/Showarticle.asp?article=1304
Oud 28 juli 2006, 05:42   #3
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

Het is eigenlijk onvoorstelbaar hoe de Rothschilds ervoor kunnen zorgen dat jan met de pet zijn werkelijke "broodheren" niet eens kent en dat er op onze scholen in de geschiedenislessen met geen woord over deze heerschappen gerept wordt.
Zo onvoorstelbaar dat de eerste de beste ******** in een wip en een gauw hen meent te kunnen ontmaskeren door wat te googlen.
Of wacht, jij beschouwt jezelf natuurlijk niet als een jan met de pet.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 juli 2006 om 05:42.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 05:44   #4

Standaard

ja onvoorstelbaar he

allee en nu een poging om iets inhoudelijks bij te brengen

als je een non believer bent spreek het dan tegen he - als wat ik mij beschouw is hier totaal niet terzake

Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 juli 2006 om 05:46.
Oud 28 juli 2006, 05:46   #5
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
ja onvoorstelbaar he

allee en nu een poging om iets inhoudelijks bij te brengen

als je een non believer bent spreek het dan tegen he

dat heb ik juist gedaan mijn beste.
Hoe kan er nu een complot zijn als jij het in 5 minuten meent te ontmaskeren? Tenzij je zelf een Rothshild bent natuurlijk.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 juli 2006 om 05:46.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 09:17   #6
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een studietje begonnen naar de machten achter onze overheden. persoonlijk geloof ik wel in de conspiracytheorie waarbij de werkelijke macht in handen zou zijn van een paar zeer rijke families van internationale bankiers

Hieronder vatte ik alvast met mijn eerder bescheiden kennis van het Engels één en ander samen wat te vinden is op deze site
Beste KBF,

Vanzelfsprekend wens ik u veel succes met uw studie waarmee u hoopt uw geloof in samenzweringen te bewijzen. Laat me echter enige terughoudendheid toe.

Alvorens uw studie te beginnen kan u misschien best beginnen met de volgende site te raadplegen: www.rothschild.com.
Het zal u een duidelijk beeld geven van de momentele omvang van de zakelijke groep Rothschild.
Hiervoor kan u best de jaarverslagen raadplegen en dat kan via deze link: www.rothschild.com/pressoffice/anualreports/
U kan op de website ook de geschiedenis van de familie Rothschild overlopen.

Beter begint u niet onmiddellijk met het opzoeken van 'theoriëen' die voldoen aan uw geloof omdat u binnen de kortste keren verdwaald in een kluwen van de meest onwaarschijnlijke nonsens.

Ik verklaar waarom ik over nonsens spreek...

De eerste bron die u hierboven aanhaalt doe ik even aan geloofwaardigheid inboeten, maar verder doet u er natuurlijk mee wat u wil.

Het gaat om de 'Bible Believers' en dit is een fundamentalistische, christelijke sekte die hetgeen in de bijbel staat als waarheid én letterlijk aanneemt.
Zij aanvaarden het Darwinisme niet maar geloven dat hun god de wereld schiep in zes dagen. Het komt erop neer dat wetenschap voor hen van geen tel is, maar louter hun geloof waarheid betekent. Verwacht dus van die mensen geen wetenschappelijke onderbouw, maar wel interpretaties die hun geloof bevestigen.

De oprichter van deze sekte is ene William Branham en ik citeer hem even: "A voice said, as John the Baptist introduced my first coming, your message will introduce my second coming".
Hier zegt Branham dus dat hij een profeet is die de tweede komst van christus moet aankondigen. Veronderstel, beste KBF, dat plots iemand naast u komt staan en in uw oor fluistert dat hij een door god gezonden profeet is, gelooft u dat?

Branham beweerde dat de taak van zijn sekte beschreven wordt in de bijbelse tekst Malachi 4. Ik citeer:
"Wij zijn verarmd, doch wij zullen de woeste plaatsen weer opbouwen. Alzo zegt de heer: Zullen zij bouwen, zo zal ik afbreken en men zal hen noemen: landpalende goddeloosheid, een volk op het welk de heer vergramd is tot in eeuwigheid".

De Bible Believers zien zichzelf dus als redders van een verarmd geloof die moeten bekeren en de 'heidenen' bevechten. Onder heidenen verstaat Branham vooral de moordenaars van zijn eerste messias en wie waren dat? De Joden, inderdaad. De Rothschilds zijn Joden.

Wanneer je de Bible Believers aanhaalt als bron om één of andere theorie te onderbouwen, weet dan dat je op hoongelach zal worden onthaald.

Nu kom ik bij de tweede bron die je aanhaalt: www.yayabla.nl/showarticle.asp?article=1304

Eigenlijk komen we hier bij de fantastische Illuminate-samenzweringstheoriëen. In het kort komen die theoriëen erop neer dat de wereld reeds eeuwen zou worden beheerst door 13 dynastieke bloedlijnen oa de Rothschilds, maar ook bijvoorbeeld de Duponts en de Rockefellers.

Onmiddellijk ga ik een prominent filosoof en schrijver aanhalen en wel Umberto Eco. De boodschap in zijn boek 'De Slinger van Foucault' vat hij als volgt samen:
"Je kunt historische fantasten altijd herkennen, doordat ze vroeg of laat over de Tempeliers beginnen".

Nu citeer ik een belangrijk stukje uit de door jou aangehaalde bron:

"De Rothschilds zouden ook te maken hebben met de Prieure de Sion (Priorij - Orde van Sion) welke anno vandaag nog steeds zou bestaan vanaf (naar wat bekend is) de 12e eeuw. Volgens de Dossiers secrets welke in de bestseller ‘Heilig bloed, heilige graal’ volop werden onderzocht en besproken, zette deze ‘onzichtbare’ Orde van Sion de ‘zichtbare’ Orde van Tempeliers op, welke functioneerde als hun militaire tak. De Orde van Sion was daarom in die tijd de onzichtbare kracht achter de Tempeliers, en vele intriges in die tijd (ook direct gericht tegen dergelijke personages binnen de Tempeliers zelf. De grootmeesters der Tempeliers functioneerden als de lagere graden binnen de Orde van Sion. Volgens de Dossiers Secrets (Het Heilige bloed, heilige graal) waren Leonardo da Vinci en Isaac Newton ondermeer voor hun tijdsbestek leiders geweest van de Orde van Sion)."

De ganse Priorij van Sion bleek niet meer te zijn dan de verzinsels van enkele fantasten onder leiding van ene Pierre Plantard. Let wel, er zijn nog altijd mensen die blijven geloven in het bestaan van de Priorij ook al werd aangetoond dat alle documenten (bijvoorbeeld die 'Dossiers Secrets') vervalsingen waren.

Staat u me toe niet te veel geloof te hechten aan allerhande samenzweringstheoriëen geponeerd door enerzijds mensen die geloven in hun goddelijke opdracht dat te doen en, anderzijds door mensen die blijven geloven in iets dat met wetenschappelijke zekerheid als onjuist werd aangetoond.

De simpele waarheid:
De Rothschilds zijn een oude familie die inderdaad veel geld heeft verdiend en dat tot op de dag van vandaag doet. Daar is niks verkeerd mee. Hebben zij politieke invloed gehad en hebben ze die nog steeds? Zonder twijfel, maar dat is eerder te wijten aan de zwakheid van de politici dan wel aan het pragmatisme dat men bij alle ondernemers terugvindt.
Het is natuurlijk verleidelijk om belangrijke personen of organisaties pogen in verband te brengen met belangrijke historische gebeurtenissen. Niet zomaar een verband want dat verkoopt niet goed. Een samenzwering daarentegen dat verkoopt omdat mensen nu eenmaal toegankelijk zijn voor dergelijke zaken.
Ik ben daar niet voor toegankelijk en aanvaard slechts dat wat onderbouwd is met geloofwaardige bronnen en onweerlegbare feiten. Behalve dat de Rothschilds rijk zijn - waar op zich niets verkeerd mee is - heb ik nog geen enkel element aangereikt gekregen dat op enige geloofwaardigheid kan duiden.

Desalniettemin wens ik u veel plezier tijdens uw studie. Het kan een aardige bezigheidstherapie zijn, maar toch zou ik u eerder aanraden om u als koning der bedelaars te bekommeren om het lot van uw 'onderdanen'.
Oud 28 juli 2006, 12:18   #7

Standaard

merci beste La Chunga voor uw inhoudelijke posting die stof tot nadenken geeft. Ik kom er nog op terug .

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 juli 2006 om 12:21.
Oud 28 juli 2006, 14:59   #8

Standaard

Citaat:
Beste KBF,

Vanzelfsprekend wens ik u veel succes met uw studie waarmee u hoopt uw geloof in samenzweringen te bewijzen. Laat me echter enige terughoudendheid toe.
ik ben idd nogal overtuigd van machten die achter de schermen opereren en die doorgaans nogal onderschat worden. Anderzijds is het natuurlijk wel zo dat aangezien ze ook achter de schermen opereren er logischer wijs nogal wat speculatie over kan zijn. Ik ben er mij dus van bewust dat er heel wss nogal wat hoaxen over cirkuleren. Mijn studie heeft dan ook als doel een poging te doen om de waarheid van de nonsens te trachten onderscheiden en te peilen naar de werkelijke macht van deze en andere figuren achter de schermen. Waarbij ik meteen moet toegeven dat dit een quasi hopeloze onderneming is. In alle geval is een situatie waarbij een veelheid aan informatie cirkuleert wel een ideale bescherming voor eventuele anonieme machten. Dat laatste is een onweerlegbaar feit, doch dat anderzijds tegenstrijdig genoeg toch ook weer niets kan bewijzen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 juli 2006 om 14:59.
Oud 28 juli 2006, 15:12   #9

Standaard

Citaat:
Alvorens uw studie te beginnen kan u misschien best beginnen met de volgende site te raadplegen: www.rothschild.com.
Het zal u een duidelijk beeld geven van de momentele omvang van de zakelijke groep Rothschild.
Hiervoor kan u best de jaarverslagen raadplegen en dat kan via deze link: www.rothschild.com/pressoffice/anualreports/
U kan op de website ook de geschiedenis van de familie Rothschild overlopen.
merci voor de links - de eerste had ik eigenlijk ook al en ik was van zinnens deze zeker ook onder de loepe te nemen. Maar de tweede had ik nog niet en vind ik wel heel relevant doch werkt helaas niet
Oud 28 juli 2006, 16:06   #10
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
merci voor de links - de eerste had ik eigenlijk ook al en ik was van zinnens deze zeker ook onder de loepe te nemen. Maar de tweede had ik nog niet en vind ik wel heel relevant doch werkt helaas niet
Dit is een rechtstreekse link naar het laatste jaarverslag:

http://www.rothschild.com/pressoffice/annualreports/reports/NMR2005.PDF
Oud 28 juli 2006, 17:00   #11

Standaard

Citaat:
De ganse Priorij van Sion bleek niet meer te zijn dan de verzinsels van enkele fantasten onder leiding van ene Pierre Plantard. Let wel, er zijn nog altijd mensen die blijven geloven in het bestaan van de Priorij ook al werd aangetoond dat alle documenten (bijvoorbeeld die 'Dossiers Secrets') vervalsingen waren.
bron ?
Citaat:
anderzijds door mensen die blijven geloven in iets dat met wetenschappelijke zekerheid als onjuist werd aangetoond.
verbaast me niks maar kan u ook hier iets concreter zijn aangaande die wetenschappelijke zekerheden ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 juli 2006 om 17:01.
Oud 28 juli 2006, 17:37   #12
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
bron ?verbaast me niks maar kan u ook hier iets concreter zijn aangaande die wetenschappelijke zekerheden ?

Ik ga hieronder vlug wat bronnen geven, maar je zal zelf alles moeten gaan opzoeken.

Deze drie boeken kunnen al een begin zijn:
Jean-Jacques Bedu, 'Rennes-le-Château - Autopsie d'un mythe' (1990)
Jean-Luc Chaumeil: "Le Trésor du Triangle d'Or", Editions Alain Lefeuvre 1979.
René Descadeillas: "Mythologie du Trésor de Rennes", Savary 1988.

Dit is een interessante link, je kan best die site op je gemak eens doorsurfen: Priory of Sion Archives of Paul Smith

Laatst gewijzigd door La Chunga : 28 juli 2006 om 17:50.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 18:11   #13
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

lol = the Walter Rothschild Zoological Museum kwam het juist tegen op bbc.com

Lionel Walter Rothschild was born in 1868, the eldest son of Nathan Mayer, 1st Baron Rothschild of Tring, head of the distinguished firm of merchant bankers NM Rothschild & Sons and Member of Parliament for Aylesbury.

Blijkbaar moeten de Rothschild dikke namen zijn in de zoologie en biologie simpele deductie.

Laatst gewijzigd door pinbag : 28 juli 2006 om 18:12.
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 07:23   #14

Standaard het gaat niet om wie er wat zegt maar wel om wat er gezegd wordt

@ La chunga

het is idd zo dat er bedenkingen te maken zijn bij de organisaties van de sites waarvan ik info aanbracht. Er is zoals je weet ook heel veel verschillende info te vinden overal op het net over deze zaken.

waar het mij hier om te doen is is een poging enigszins te achterhalen wat historisch feiten zijn en wat niet ( en ook te peilen naar de werkelijke hedendaagse macht van de rotschilds ) - vandaar dat ik in mijn openingspost mij beperkte tot wat als historische feiten wordt omschreven en waarvoor de schrijvers van de originele tekst zich ook beweren te baseren op de geschiedsschrijving ( oa the Jewish Encyclopaedia ). Het gebral over samenzweringen van de duivel heb ik daarom bewust al van bij aanvang niet mee vertaald en samengevat.

ik ben er me ook van bewust dat antisemieten de rotschilds er nu en in het verleden ( zo ook oa adolf hitler ) bij sleuren om hun antisemitisme te rechtvaardigen.

wees gerust dat ik me daarvan tenvolle bewust ben en dat het geenszins mijn bedoeling is om door vragen te stellen omtrent één joodse familie daarmee antisemitisme te voeden.

ik vraag me dus nog altijd af of devolgende info die je niet enkel op de site van de biblebelievers kan vinden waar is, niet waar is of gedeeltelijk waar is.
Citaat:
Mayer Amschel Bauer die later de naam Bauer in Rothschild veranderde begon met het beheren van het 600 000 pond van de prince william van hanau toen die naar denemarken moest vluchten. De prins had dit geld dat eigenlijk bestemd was geweest voor de uitbetaling voor soldaten om te beginnen al achterover gedrukt. Maar Mayer Amschel Rothschild deed niet voor hem onder en drukte het op zijn beurt achterover. Dit was zodoende het startkapitaal geworden van de internationale bankiersfamilie Rothshild.

Met dit kapitaal dat ze eerst nog wat vermeerderden via investeringen zetten de Rothschilds vervolgens een koeriersnetwerk op poten. Ook in die tijd was het immers al zo dat de macht in handen was van degene die de informatiestroom beheerste. Zo kwam het dat op het moment dat de slag om waterloo ging plaatsvinden de Rothschilds een voor die tijd snelle verbinding tot stand brachten vanop hun eigen post vlakbij het slagveld tot bij de beurs van londen.

Toen de strijd in het nadeel van de Fransen beslist was waren de Rothshilds in londen de eersten die aldaar over deze informatie beschikten. Indien engeland zou winnen dan zouden de koersen van de londense aandelenmarkt duizelingwekkend de hoogte in schieten. Om nog meer winst te kunnen maken veroorzaakte Nathan Rothschild in eerste instantie een paniek op de londense beurs. Dit deed hij door op grote schaal aandelen te beginnen verkopen, daarmee de indruk wekkende over de informatie te beschikken dat Frankrijk gewonnen was. Het gevolg daarvan was een crash van de aandelenkoersen en een massale verkoop. Wanneer de verkoopwoede was uitgeraast gaf Nathan Rothschild ( zoon van Mayer Amschel ) totaal in tegengestelde richting de opdracht aan zijn handelaars om massaal terug te beginnen opkopen voor een appel en een ei. Vervolgens werd het nieuws bekend dat engeland toch gewonnen was en de koersen schoten opnieuw de hoogte in. Nagenoeg iedereen had gigantische verliezen gemaakt maar de Rothschilds vertwintigvoudigden die dag hun kapitaal en veroverde daarmee meteen controle over de grootste markt van de wereld in die tijd, de markt van The Britisch Empire.

Maar natuurlijk vonden de internationale bankiers nog steeds dat ze niet rijk en machtig genoeg waren. Ook de macht over de tweede grootste markt van die tijd ( de Franse ) liet hen dus niet onverschillig. Maar de Aristocratische Fransen vonden de Rothshilds die niet van adel waren aanvankelijk maar een stelletje boeren. Door het verlies van de oorlog had Frankrijk behoefte aan verschillende leningen en die gingen ze dus niet aan bij de Rothschilds. Via andere banken gaf de Franse staat kasbons uit om de staatskas te spekken.

De rothschilds die echter meester waren in het beheersen van geldstromen en het manipuleren van koersen begonnen via tussenpersonen ( banken ) gebruik makend van hun enorme kapitaal de kasbons op te kopen. En op het moment dat ze er voldoende van in handen hadden veroorzaakten ze een devaluatie van hun waarde door ze weer massaal overal op de europese markten te gaan dumpen. Ten gevolge hiervan moest de Franse troon de Rothshilds wel ontbieden en smeken om een lening waardoor ze controle verwierven over de Franse markt.

hun volgende grote slag sloegen ze toen ze er in de verenigde staten in 1913 in slaagden de nationale bank te doen privatiseren. Dankzij hun enorme kapitaal konden ze daar natuurlijk meteen een gigantisch aandeel van opkopen. Door middel van de privatisering van de nationale bank van op dat moment het land met de grootst groeiende markt werden de Rotschilds eigenlijk de ware regering van deze grootmacht achter de schermen. Meer uitgebreidde info hierover hier

Verder is het zo dat er voor de oprichting van de Belgische staat ook centjes nodig waren natuurlijk. Die centen werden naar verluid natuurlijk ook bij de Rotschilds geleent. Meer zelfs Belgie mocht opgericht worden op voorwaarde dat er bij de internationale bankiersfamilie geleent werd. Tot op de dag van vandaag zou een gedeelte van de staatschuld aan de Rothschilds verschuldigd zijn. Over precieze cijfers hierover beschik ik echter niet ( duiding inzake is dus zeker welkom, ook wat betreft andere activiteiten van de internationale bankiersclan )
????????????

in de quoot hieronder zet u echter al enigzins uiteen wat volgens u wel de waarheid is - daarom zie ik mij genoodzaakt er ook op in te gaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La chunga
De simpele waarheid:
De Rothschilds zijn een oude familie die inderdaad veel geld heeft verdiend en dat tot op de dag van vandaag doet. Daar is niks verkeerd mee.
als iemand nu zoveel geld verdient dat ie de ganse aarde bezit en van iedereen anders eist dat ze ofwel hem gehoorzamen of anders de aarde verlaten, is daar dan niks mis mee ? Neen mijn beste extreme rijkdom kan niet los gezien worden van wereldwijde extreme armoede -
Citaat:
Hebben zij politieke invloed gehad en hebben ze die nog steeds? Zonder twijfel, maar dat is eerder te wijten aan de zwakheid van de politici dan wel aan het pragmatisme dat men bij alle ondernemers terugvindt.
dus maw macht is gelijk aan recht ( cfr spinoza ). Als overheden te laks zijn om hun burgers tegen uitbuiting te beschermen dan hebben de uitbuiters het volste recht om pragmatisch en opportunistisch te zijn en van de situatie te profiteren om de burgers uit te buiten. Ja ik weet het Bush enco denken ook zo. Zij voegen daar vanuit hun opportunistisch bijbelfundamentalisme nog aan toe dat het feit dat arme burgers uitgebuit worden een straf van god is en dat men er dus geen medelijden mee moet hebbenn integendeel men mag er zelf rustig nog een schepje bovenop doen .

Citaat:
Het is natuurlijk verleidelijk om belangrijke personen of organisaties pogen in verband te brengen met belangrijke historische gebeurtenissen. Niet zomaar een verband want dat verkoopt niet goed. Een samenzwering daarentegen dat verkoopt omdat mensen nu eenmaal toegankelijk zijn voor dergelijke zaken.
Ik ben daar niet voor toegankelijk en aanvaard slechts dat wat onderbouwd is met geloofwaardige bronnen en onweerlegbare feiten. Behalve dat de Rothschilds rijk zijn - waar op zich niets verkeerd mee is - heb ik nog geen enkel element aangereikt gekregen dat op enige geloofwaardigheid kan duiden.

Desalniettemin wens ik u veel plezier tijdens uw studie. Het kan een aardige bezigheidstherapie zijn, maar toch zou ik u eerder aanraden om u als koning der bedelaars te bekommeren om het lot van uw 'onderdanen'.
dit klinkt zeer pedant en ik ben er niet toegankelijk voor - bent u mss lid van de loge van het grootoosten ofzo ? klinkt in alle geval als typische vrijmetselaarspraat .

"hou je maar bezig met je "onderdanen" en laat de grote mensen hun zaakjes maar verder beredderen" dat is wat u in feite zegt

ik ben het echter met u eens daar waar u zegt dat enkel historische feiten van belang zijn - om mijn "onderdanen" kan ik mij niet bekommeren bovendien - met welke centen zou ik dat moeten doen - ik ben zelf een arme luis ? Misschien kan u een brief schrijven aan de rotschilds - zij hebben daar hoe dan ook wel centen voor. of mss hebt u zelf centen - ik zou zeggen bekommer u dan maar om mijn "onderdanen".

neen als ik al iets kan doen voor mijn "onderdanen" dan is het wel in de eerste plaats trachten uitvlooien van wie ze nu eigenlijk echt onderdanen zijn en in wiens belang ze arm zijn. Mss dat het niet de Rotschilds zijn maar wat zeker is dat is dat er dankzij het kapitalisme zoals we dat nu kennen impliciete machtsstructuren zijn, dat er impliciete uitbuiting is en dat mijn "onderdanen" ook impliciet onderdanen zijn van deze impliciete machtigen der aarde. Deze impliciet machtigen der aarde hebben er alle belang bij om impliciet te blijven natuurijk. impliciete machtigen der aarde kunnen immers niet aangeklaagd worden laat staan bestreden worden.

de links die je me eerder aanbracht neem ik mee met vakantie om op mijn gemak uit te vlooien teneinde al of niet inzicht te bekomen in de impliciete onderdrukkingsstructuren waaronder mijn "onderdanen" gebukt gaan.

tot binnen twee weken allemaal

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 augustus 2006 om 07:37.
Oud 1 augustus 2006, 07:38   #15
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Terwijl de daklozen onvoldoende water vonden en de armen armer werden, heeft de koning zich bezig gehouden met de rothshilds...

En nu gaat de sire veertien dagen met verlof...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 07:39   #16

Standaard

geeuw

ter informatie : je staat ook allang op mijn negeerlijst van mentaal minderwaardigen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 augustus 2006 om 07:40.
Oud 1 augustus 2006, 12:45   #17
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geeuw

ter informatie : je staat ook allang op mijn negeerlijst van mentaal minderwaardigen
schreeuw van de leeuw

Uw negeerlijst schijnt niet goed te werken...

Citaat:
Terwijl de daklozen onvoldoende water vonden en de armen armer werden, heeft de koning zich bezig gehouden met de rothshilds...

Laatst gewijzigd door Chipie : 1 augustus 2006 om 12:47.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 13:09   #18
vulpes
Gouverneur

Standaard

een grote samenzwering lijkt mij wat overdreven..

het is wel zo dat aan lobbywerk wordt gedaan... en dat er dus achter het politieke toneel aan heel wat touwtjes wordt getrokken.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 13:59   #19
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht

kritiek uit men indien men belang bij het object van kritiek hebben...
Oud 1 augustus 2006, 14:26   #20
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ La chunga

in de quoot hieronder zet u echter al enigzins uiteen wat volgens u wel de waarheid is - daarom zie ik mij genoodzaakt er ook op in te gaan.
als iemand nu zoveel geld verdient dat ie de ganse aarde bezit en van iedereen anders eist dat ze ofwel hem gehoorzamen of anders de aarde verlaten, is daar dan niks mis mee ? Neen mijn beste extreme rijkdom kan niet los gezien worden van wereldwijde extreme armoede - dus maw macht is gelijk aan recht ( cfr spinoza ). Als overheden te laks zijn om hun burgers tegen uitbuiting te beschermen dan hebben de uitbuiters het volste recht om pragmatisch en opportunistisch te zijn en van de situatie te profiteren om de burgers uit te buiten. Ja ik weet het Bush enco denken ook zo. Zij voegen daar vanuit hun opportunistisch bijbelfundamentalisme nog aan toe dat het feit dat arme burgers uitgebuit worden een straf van god is en dat men er dus geen medelijden mee moet hebbenn integendeel men mag er zelf rustig nog een schepje bovenop doen.
Dat lijkt me volledig mis te zijn king.
Je kan dan zeggen dat het waarschijnlijk nooit zover zal komen, toch is het principieel niet uitgesloten.
Een systeem dat zulke exorbitante ontsporingen toelaat, kan je dit wel een goed systeem noemen?

Het hoeft zelfs zover niet te komen.
De verhoudingen zoals ze er nu uitzien zijn ook al behoorlijk scheefgetrokken.
Ik weet niet goed meer waar ik dit las maar 350 miljardairs zouden meer bezitten dan de armste 2.500.000.000 mensen.
Als dit niet klopt, gelieve te verbeteren.
Als het wel klopt, is dit volgens mij een absolute ontsporing die men moeilijk kan verrechtvaardigen.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be