![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Besten,
volgens mijn bescheiden mening is wat er nu gaande is slechts een façade voor een groter offensief. Ik verklaar mij nader: Velen hebben al geopperd dat het huidige geweld niet in verhouding staat tot de feiten; nl. een Israëlisch soldaat wordt ontvoerd en Israël reageert met Libanon plat te gooien. Het doel is m.i. verder te zoeken. Ik verklaar mij nog naderder: - de volgende stap is: Syrië komt zich moeien, Israël reageert agressief - Iran komt zich moeien; volgende stap: Israël gooit de kerncentrales in Iran plat Israêl krijgt dan ook elk jaar 3 miljard dollar van de VS en die moeten dan in Iran zelf het vuile werk niet gaan doen + dat Bush al genoeg kritiek heeft te verduren. En wie dan Israël zou aanvallen krijgt weer te maken met de VS. Persoonlijk ben ik tegen dit scenario, maar ik vind wel dat er steeds controle moet zijn op gebied van kerntechnologie; ik vertrouw die Iranezen trouwens ook voor geen haar Laatst gewijzigd door neutron : 26 juli 2006 om 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Israël heeft geen cassus belli nodig om de Iraanse kerncentrales plat te gooien. Ze hebben die van Irak begin jaren '80 ook plat gegooid, simpelweg omdat ze Sadam niet vertrouwden met die technologie.
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de wereldopinie is veranderd, iedereen heeft internet, enz volgens mij hebben ze wel gewacht op een "aanleiding" en die natuurlijk snel gevonden, want wie een stok zoekt vindt er wel één, maar het mag nu niet te bruusk gaan, daarom een trage opbouw, denk ik Laatst gewijzigd door neutron : 26 juli 2006 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarmee Israël dan doet wat het gehele diplomatiek korps van de US en EU hoopt dat ze zouden doen.
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alles op zijn tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Mmm, welk parfum heb jij vandaag op Jozef? Kruitdamp met een vleugje bloed?
![]() |
#8 | |
|
![]() Nee, realisme. Schakel die kerncentrales uit, en de regio heeft kans om een stuk rustiger te worden...
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Net aslof met het uitschakelen van die kerncentrales alles rustiger gaat worden. Je denkt toch niet dat alles daar automatisch gaat. Er zijn er die een totale oorlog willen in het midden oosten en het zullen krijgen. Er wordt aan touwtjes getrokken. De motivatie is het allerbelangrijkste in het verloop, niet het uitschakelen van enkele kerncentrales.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In plaats van die gasten terug te geven schieten de Libanezen dan nog raketten af op Israelische steden en dan nog zover ze kunnen. Da's dan vragen om extra grote middelen. De Libanezen blijven maar raketten afschieten, en hebben de oorlog aan Israel verklaard. Logisch dat ze dan ook oorlog krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Oorspronkelijk bericht door Al-Zawahri
,De hele wereld is een slagveld dat open voor ons ligt. De oorlog met Israël hangt niet af van wapenstilstanden, maar is een Jihad in naam van Allah die zal duren tot ons geloof zegeviert van Spanje tot Irak'', zei de uit Egypte afkomstige Al-Zawahri. ,,We zullen overal aanvallen uitvoeren.'' Bron: DS |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Ja, want die hebben daar al voor veel slachtoffers gezorgd????
Laatst gewijzigd door Edina : 27 juli 2006 om 23:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Idiote reactie. Die kerncentrales zijn als het ware een troefkaart die wordt uitgespeeld: gij valt mij aan en ik ontketen een nucleaire holocaust. Pak ze die troefkaart af, en dan zullen ze zich wel twee keer bedenken voor dat ze al te luid voortvaren.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
planning begint te werken: De Veiligheidsraad van de VN heeft Iran tot 31 augustus de tijd gegeven om zijn uraniumverrijking te stoppen en een pakket internationale maatregelen te aanvaarden. nog enkele maanden en Iran wordt gebombardeerd Laatst gewijzigd door neutron : 31 juli 2006 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Hoe zou u reageren als in het hypothetische geval De Winter als MP van Vlaanderen een atoomprogramma opstart en tegelijk voor de hele wereld verkondigt dat hij Wallonië wenst vernietigd te zien ? De misiles zouden ons hier nogal om de oren vliegen, dus wat betreft Iran, die gaan ook nog wat vuurwerk te zien krijgen, omdat in wezen Allah daar het laatste woord heeft in de persoon van de Iraanse president en zijn mullahs. En die hebben, in tegenstelling tot de VN, een veertien eeuwen oude agenda op zak die verleden, heden en toekomst samenvat. Inch Allah !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
http://video.google.com/videoplay?do...26006461047517
![]() |