Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Israel-Libanon groeit uit tot WO III
Ja 4 10,53%
Nee 26 68,42%
Weet niet 8 21,05%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2006, 21:03   #1
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard Begin Wereldoorlog III ?

Is met de ontvoering van de 2 Israelische soldaten de Derde Wereldoorlog begonnen?

Volgens mij zou het best kunnen. Hezbollah heeft dat niet zomaar gedaan. Libanon zou de 2 Israeliers gemakkelijk kunnen teruggeven aan Israel maar weigert dat en kiest voor een oorlog.

Hezbollah haalt zijn slag thuis: de bevolking van Libanon radikaliseert. De haat tegen Israel zal nog vele jaren blijven. Wat kan Israel aanvangen met een geradikaliseerd land aan zijn noordergrens? Permanent bezetten?

De kans dat de hele regio meegesleurd wordt in dit proces is verre van denkbeeldig, eens de massa's opgezweept raken en van hun regeringen om 'aktie' gaan smeken...

Wie denkt er anders over?
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 21:30   #2
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Ik mag niet,stemmen, weet niet waarom.

Maar ik denk niet direct in de richting van een WOIII. Maar de zaak zal pas echt escaleren moest er een aanval tegen Iran komen van de VS en anderen. Het probleem is dat het westen weinig keus heeft met zo een fanatieke praat plus het mogelijke bezit van kernbommen in de nabije toekomst door de huidige leiding van Iran. Dit is trouwens vermoedelijk de reden dat Israël de hesbollah wil uitschakelen. Het zou kunnen uitdraaien op een groot regionaal conflict maar een WO denk ik niet.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 21:42   #3
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Is met de ontvoering van de 2 Israelische soldaten de Derde Wereldoorlog begonnen?

Volgens mij zou het best kunnen. Hezbollah heeft dat niet zomaar gedaan. Libanon zou de 2 Israeliers gemakkelijk kunnen teruggeven aan Israel maar weigert dat en kiest voor een oorlog.

Hezbollah haalt zijn slag thuis: de bevolking van Libanon radikaliseert. De haat tegen Israel zal nog vele jaren blijven. Wat kan Israel aanvangen met een geradikaliseerd land aan zijn noordergrens? Permanent bezetten?

De kans dat de hele regio meegesleurd wordt in dit proces is verre van denkbeeldig, eens de massa's opgezweept raken en van hun regeringen om 'aktie' gaan smeken...

Wie denkt er anders over?
Nee, die is begonnen met 9/11. Daarvoor was er al een aanloop van pakweg 50 jaar, vanaf het ontstaan van de staat Israël. Langzaama aan heeft zich bij een deel van de moslims in het Midden-Oosten een haat gevormd tegen het Westen, vooral tegen Israël en de VS. Maar ook Afghanistan, TsjeTsjenië en zelfs Somalië hebben hiertoe bijgedragen. En uiteraard het feit dat er in het Midden-Oosten alleen maar dictaturen bestaan. Onvrede onder de bevolking wordt gekanaliseerd en op de Joden afgeschoven. Verbazingwekkend hoeveel Moslims écht geloven dat er een groot Joods complot is, gebaseerd op een vals document uit Tsaristisch-Rusland, dat precies dat complot moest aantonen (het heeft een naam, maar ik ben hem kwijt).
De War on Terror, zoals die door Bush is afgekondigd en die de rest van het Westen met zich heeft meegesleurd (of we nu willen of niet), is eigenlijk de nieuwe Wereld-Oorlog. Alleen wordt die nu niet tussen staten onderling uitgevochten, maar tussen groepen en staten. Maar uiteraard worden bepaalde groepen ook door andere staten gesteund (vb. door Iran). Maar eigenlijk zat die oorlog er al lang aan te komen, of Bush nu was verkozen of niet. Bush heeft de begin fase van de oorlog alleen gigantisch slecht geleid, met alle gevolgen vandien.
Het lange termijn effect is niet te overzien, maar ik vrees dat er effectief een clash of civilations komt. Die is nog niet bezig, maar we denken van wel en gaan onze mentaliteit daar dan ook op afstemmen. Een self-fullfilling-prophecy.
Oud 30 juli 2006, 21:47   #4
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

ik heb nee gestemd. Ik denk dat dit niet zal uitgroeien tot een 3de wereldoorlog, wel integendeel, het is juist bedoeld om de 3de wereldoorlog tegen te houden of toch op zijn minst uit te stellen.

Ik besef wel dat ik nu toch wel een heel controversiele en aparte mening geef.

Ik zal een analyse proberen te maken om mijn mening te verduidelijken.

ik zal ze zo rap mogelijk posten.

tot later.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 21:57   #5
MURRAY
Lokaal Raadslid

MURRAY's schermafbeelding

Standaard

Eyskens had toch gelijk.

Ik denk inderdaad dat de kans 50/50 is dat de situatie escaleert. Nu ja, de VS en Israel willen dat het uit de hand loopt.

De jongens van Fox e. d. zijn de situatie al aan het voorbereiden.

O'Reilly, Hannity en vooral die Glenn Beck op het einde! Wat een freaks.

http://www.youtube.com/watch?v=7rMyCFYQcEA&search=wwIII

Als je deze video bekijkt en nog zegt dat het Amerikaanse publiek niet gemanipuleerd wordt, dan kan ik je niet meer helpen.
MURRAY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 21:59   #6
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Ik denk het niet. In de wereldoorlogen had je staten die militair aan elkaar gewaagd waren. Israël steekt echter met kop en schouders boven al zijn buren uit.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 22:09   #7
Argusx43
Minister

Standaard

Als ge 'Albert Pike and the three Worldwars' intikt op Google, is het even schrikken. Ze zouden alle drie bereid zijn om een wereldorde te scheppen.
En je kan er van zeggen wat je wil, maar de laatste WO is precies aan het komen zoals die vent had gezegd in 1871. Door een conflict tussen zionisten en islamieten.....
Oud 30 juli 2006, 22:10   #8
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Nee, die is begonnen met 9/11.
9/11 diende inderdaad om de geesten klaar te maken voor een groots treffen, het overtrof immers alles wat je tot dan voor mogelijk had gehouden. Enkel te vergelijken met de massamoord op de Joden in WO II of de atoombommen op Japan.

Volgens mij was de ontvoering van de 2 Israeli's de volgende stap in de ultieme escalatie. De overgang naar een echt gewapend treffen. Iedereen wist immers wat die kidnapping zou betekenen. Volgens mij gokken ze toch wel heel hoog, die fundamentalisten. Het lijkt wel op een alles of niets.
Oud 30 juli 2006, 22:14   #9
MURRAY
Lokaal Raadslid

MURRAY's schermafbeelding

Standaard

Vergeet ook niet dat het momentum gecreëerd door 9/11 op zijn laatste benen loopt. Het is eigenlijk nu of nooit.
MURRAY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 22:22   #10
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MURRAY Bekijk bericht
Als je deze video bekijkt en nog zegt dat het Amerikaanse publiek niet gemanipuleerd wordt, dan kan ik je niet meer helpen.
over manipulatie gesproken:

http://video.google.com/videoplay?do...anda+palestine
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 22:25   #11
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Als je van de duivel, euh, Pike spreekt, hier heb je hem...

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 30 juli 2006 om 22:26.
Oud 30 juli 2006, 22:28   #12
Argusx43
Minister

Standaard

Albert Pike voorzag de drie wereldoorlogen in 1870.
http://www.cuttingedge.org/ce1070.html

Enfin voor wie het interesseert. Toch straf dat het in die richting loopt zoals toen voorspelt.
Oud 30 juli 2006, 22:28   #13
Metternich

Standaard

Citaat:
Is misschien maar een detail maar ergens rond de 4e minuut zegt een Palestijn aan een wegversperring volgens de vertatling:

"We proberen in Jeruzalem te geraken."

Maar als je hem hoort spreken, hoor je hem op geen enkel moment El-Quds zeggen maar hoor je wel duidelijk Rammalah (wat toch een hemelsbreed verschil is).

Laatst gewijzigd door Metternich : 30 juli 2006 om 22:28.
Oud 30 juli 2006, 22:29   #14
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Nee, die is begonnen met 9/11. Daarvoor was er al een aanloop van pakweg 50 jaar, vanaf het ontstaan van de staat Israël. Langzaama aan heeft zich bij een deel van de moslims in het Midden-Oosten een haat gevormd tegen het Westen, vooral tegen Israël en de VS. Maar ook Afghanistan, TsjeTsjenië en zelfs Somalië hebben hiertoe bijgedragen. En uiteraard het feit dat er in het Midden-Oosten alleen maar dictaturen bestaan. Onvrede onder de bevolking wordt gekanaliseerd en op de Joden afgeschoven. Verbazingwekkend hoeveel Moslims écht geloven dat er een groot Joods complot is, gebaseerd op een vals document uit Tsaristisch-Rusland, dat precies dat complot moest aantonen (het heeft een naam, maar ik ben hem kwijt).
De War on Terror, zoals die door Bush is afgekondigd en die de rest van het Westen met zich heeft meegesleurd (of we nu willen of niet), is eigenlijk de nieuwe Wereld-Oorlog. Alleen wordt die nu niet tussen staten onderling uitgevochten, maar tussen groepen en staten. Maar uiteraard worden bepaalde groepen ook door andere staten gesteund (vb. door Iran). Maar eigenlijk zat die oorlog er al lang aan te komen, of Bush nu was verkozen of niet. Bush heeft de begin fase van de oorlog alleen gigantisch slecht geleid, met alle gevolgen vandien.
Het lange termijn effect is niet te overzien, maar ik vrees dat er effectief een clash of civilations komt. Die is nog niet bezig, maar we denken van wel en gaan onze mentaliteit daar dan ook op afstemmen. Een self-fullfilling-prophecy.
het Protocol van de Wijzen van Zion.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 22:35   #15
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Als je van de duivel, euh, Pike spreekt, hier heb je hem...
een draak is geen duivel
Oud 30 juli 2006, 22:43   #16
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
een draak is geen duivel
Juist een symbool ervan.
Oud 30 juli 2006, 22:57   #17
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Juist een symbool ervan.
ik prefereer de oosterse betekenis achter het symbool
Oud 30 juli 2006, 22:59   #18
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Is misschien maar een detail maar ergens rond de 4e minuut zegt een Palestijn aan een wegversperring volgens de vertatling:

"We proberen in Jeruzalem te geraken."

Maar als je hem hoort spreken, hoor je hem op geen enkel moment El-Quds zeggen maar hoor je wel duidelijk Rammalah (wat toch een hemelsbreed verschil is).
was me niet echt opgevallen. En men moet dit niet beschouwen als de absolute waarheid, het blijft natuurlijk ook wel een vorm van propaganda.
Oud 30 juli 2006, 23:05   #19
Argusx43
Minister

Standaard

East is east and west is west, and never the twain shall meet, till earth and sky stand presently and God great judgement seat.

Er is zoveel verschil niet meer de dag vandaag tussen het oosten en westen.
Het hakenkruis bijv.ook een oosters symbool. Het Sint-Pietersplein in Rome heeft er een. Het zijn de spaken van het zogenaamde levenswiel.
Oud 30 juli 2006, 23:18   #20
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Het hakenkruis bijv.ook een oosters symbool. Het Sint-Pietersplein in Rome heeft er een. Het zijn de spaken van het zogenaamde levenswiel.
Het hakenkruis is een universeel symbool, net zoals de cirkel. De Romeinse legioenen marcheerden er al mee rond.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be