![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat heb je liever? | |||
Vereniging van Vlaanderen, Nederland en Duitsland |
![]() ![]() ![]() |
9 | 47,37% |
Belgie |
![]() ![]() ![]() |
10 | 52,63% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Een vereniging van Vlaanderen, Nederland en grote broer Duitsland of het huidige Belgie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het liefst heb ik een onafhankelijk Vlaanderen, vrij van vereniging met Nederland en/of Duitsland.
Als ik echter zou moeten kiezen tussen België en die Vereniging, dan kies ik voor die vereniging. Ik betwijfel het echter sterk dat zulk een vereniging aan de orde zou zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan nog liever België. Dat is immers gemakkelijker te bekampen dan dat Dietsland. België valt vanzelf wel uit elkaar, dus dat is wel mooi meegenomen.
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 6 augustus 2006 om 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() en wat heb jij liever?
een broodje gerookte zalm of een soms martino? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() België.
Waarom tegen het Belgische Staatsunie zijn en niet tegen een imperialistisch rijk waar just alleen Wallonië ontbreekt? Daar ontbreekt elke logica volgens mij. Je bent volksnationalist of je bent het niet. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 6 augustus 2006 om 20:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() Germanen. De taal heeft niks met de etnische afkomst te maken, m'n beste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Het Nederlandse volk en het Vlaamse volk is hetzelfde volk. De Duitse taal is ook nog eens verwant aan de Nederlandse taal. Ik verstond en sprak al Duits zonder ooit een les Duits gehad te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() (en uw argument van het Duits slaagt op niet veel. Het is algemeen geweten, de meest gehate taal om te leren in het middelbaar (ik heb het trouwens nooit gehad) en moeilijker dan Frans) Máar, ik zeg niet dat ik het niet graag hoor. Ik heb ook Rammstein, Oomph!, Wir Sind helden, en Fettes Brot ![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 6 augustus 2006 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een reden om tegen dat Diets imperium te zijn: ik hou teveel van Duitsland om ze op te schepen met dat klein-burgerlijke Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met andere woorden: een onafhankelijk Vlaanderen is de beste keuze. Vlaanderen als lidstaat in Europa, los van verenigingen met imperialistische mogendheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb geen enkel bezwaar tegen een groot-Nederland(wel tegen een onafhankelijk VL, maar das een andere discussie).
Alleen zie ik niet in waarom de moffen er terug bij zouden moeten.
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Al zou ik dat laatste toch nog in vraag stellen. Ik sta niet te springen om als "lidstaat" erkend te worden van een economische reus (het Europa van het grootkapitaal) op politieke voetjes van leem. Trouwens, dat is collaboreren met de centralistische machtsstaten en staat haaks op de solidariteit met de volkeren die net als ons het staatsjuk willen afwerpen. Op naar het Europa der volkeren! Laatst gewijzigd door Ambiorix : 6 augustus 2006 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die eerste zin is tegenstrijdig met de tweede. Vlaanderen kan enkel onafhankelijk worden als het uit de huidige Europese Unie stapt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je hebt die internatiole organisaties(Nato, EU,...) nu eenmaal nodig.(tenzij je een Noord-korea aan de Noordzee wil stichten).
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
om ja te knikken en je te voegen naar swerelds politiemacht? neen bedankt. Als we onafhankelijk willen zijn, dan meteen écht onafhankelijk, en geen 51ste Amerikaanse lidstaat bij wijze van spreke. We moeten dat atlantisme achter ons laten en met de Europese volkeren onze eigen weg gaan. Solidariteit, strijdbaarheid, en onafhankelijkheid! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dus niet waar je de tegenstrijdigheid ziet. Of het moet zijn dat je landen als Frankrijk en Duitsland ook niet als onafhankelijke staten ziet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() straks deel 3 in de reeks 'wat heb je liever': RODE of GROENE pepers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |