![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ,,Wallonië gaat niet vooruit''
![]() BRUSSEL - In een interview met de krant Le Soir zegt MR-voorzitter Didier Reynders dat Wallonië niet vooruit gaat en dat het Marshallplan nog niets concreet heeft opgeleverd. Hij wijst daarbij met beschuldigende vinger naar de PS en de cdH. ,,Het Waalse Gewest beperkt zich tot twee dossiers: Francorchamps en de sociale huisvesting (...). In realiteit heeft de federale regering meer gedaan voor Wallonië (fiscale hervorming, verlaging van de sociale lasten, generatiepact, enz.) dan de Waalse regering zelf'', vervolgt Reynders. Volgens de voorzitter van de Franstalige liberalen zijn talrijke Vlamingen ervan overtuigd dat Wallonië hulp moet krijgen, maar zouden ze graag zien dat er met die hulp ook daadwerkelijk iets gedaan wordt. ,,Binnen de Franse Gemeenschap is het al niet veel beter'', gaat de minister van Financiën verder. ,,De bibliotheken, musea en instituten die ijveren voor het erfgoed krijgen minder geld dan de voorgaande jaren (...). Als ik zie dat bijna alle extra middelen voor de culturele sector naar de RTBF gaan, stel ik mij toch enkele vragen'', besluit Reynders. Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF03082006_032 Ik kan Didier Reynders geen ongelijk geven! Het is langer geweten dat de PS allesbehalve goed is voor Wallonië. De wil is er wel, maar wordt tegengewerkt door eigenbelang van bovengenoemde partij. Dit is geen pleidooi om een splitsing te rechtvaardigen maar wel een pleidooi om de Waalse bevolking de ogen te openen en om hen te laten inzien dat de PS dringend moet inbinden.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 3 augustus 2006 om 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was drie jaar geleden in een Waals stadje, ik waande me echt in de DDR waar ook al eens geweest was.
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Henegouwen vind ik over het algemeen ook een trieste zooi, maar dat vind ik van Noord-Frankrijk ook eerlijk gezegd.
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De problemen van Wallonië kunnen opgelost worden door doorgedreven ontwikkelingshulp. Door een splitsing zullen ze van Europa veel meer fondsen krijgen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zal het almaar slechter gaan met Wallonië, met alle gevolgen vandien.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wallonië is inderdaad een ramp op zich. Maar dat is niet het probleem van de Vlamingen : ze willen hun Onafhankelijk Vlaanderen om uiteindelijk van die "domme Walen" te bevreden worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat Wallonië achteruit blijft boeren ligt niet aan de PS maar aan de Vlaams-nationalen.
Belgique unitair! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te be(v)reden worden?
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hier weten we immers al langer wat Reynders, Kim en Everytime pas vandaag over de Walen denken.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() het gaat verder uitstekend met de natuur in wallonië.
die in vlaanderen, dat is een ramp. de natuur is er kapotgewerkt door de mens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Wow, geweldig on-topic zeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() De Walen zijn onze vijanden niet. De PS, het FDF en de UF wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Veel geluk daarmee, stuk frustré.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter