![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=2241 Bron:ATV Een zeer goed initiatief vind ik Maar waarom zijn er zo weinig goekope winkels, en wie bepaald nu wie juist minder bedeeld is hé?
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ja das wel waar er zijn mensen die niet werken voor het geld en niet toe komen en mensen die wel werken en nie toekomen
gaat ge mensen dan ook beoordelen of ze werken of nie en of ze net iets te veel geld hebben om daar te mogen komen maar eigenlijk in hun budget moeten knippen om toch maar genoeg eten te kunnen kopen gaan die winkels wel blijven want er wordt nu een zekerheid voor de zogenaamde midnerbedeelden gecreerd , die eigenlijk evengoed weer snel weg is.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Wie de 'eigenaar' van zulke winkels? Wie betaalt het prijsverschil? Hoe worden de werknemers daar verloond?
En wat met de mensen die niettegenstaande die 'meer sociale' prijzen, daar toch nog niet kunnen kopen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Eum bestaat dat niet al, goedkope winkels? Aldi, Lidl, etc...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dit is gewoon een druppel water op de gloeiende plaat...
Het zal bepaald worden door de ocmw vermoed ik, Waarschijnelijk gaat dees winkeltje overompeld worden, waarna een of andere winkelgroep klanten verliest en dat ze gaan aandringen op een privatisering ... Juist gelijk naast witte producten,budget winkeltjes gaan maken/oprichten ofzo... leve de maatschapij die geen structureele maatregelen durft nemen tegen segregatie... van gelukten en niet gelukten... (sarcams) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dees winkeltje is voor de laagste klasse.
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Men wil werken aantrekkelijker maken door het (financiële)verschil met werklozen groter te maken, en terecht. Maar dit initiatief doet net het omgekeerde. Waarom zou je nog werk zoeken, als je weet dat, buiten de bijkomende kosten die werken met zich meebrengen(transport, kinderopvang,...), je nu ook nog meer zult moeten gaan betalen voor uw levensmiddelen. Dit stimuleert enkel de SZ-hangmat mentaliteit! Ik zeg niet dat minderbedeelden niet geholpen moeten worden, maar niet op deze manier. Beter zou zijn hogere uitkeringen te geven aan mensen die niet meer in staat zijn te werken(meestal wegens medische redenen, pensioen,...) en werklozen die wel nog deze mogelijk hebben ook hogere financiële steun te geven, maar deze te beperken in de tijd en alzo een verplichtende stimulans te geven. Op deze manier hoeven deze mensen ook niet te kopen in sociale winkels, wat nóg beter is voor hun waardigheid. De betrachting moet zijn mensen UIT hun benarde situatie te halen ipv ze te settelen in hun sociaal milieu. Kortom....weeral een slecht signaal! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Minderbedeelden moeten strijd voeren om hun rechten terug te verwerven en net als iedereen naar de gewone winkel te gaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar dat mag niet omdat ze kleine winkeliers zouden kapothelpen. Kapitalisme hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
dat is max 155 euro... de groep gaat van gepensioneerden die met heel weinig moeten rondkomen tot mensen die zeer zwaar in financiele problemen zitten,dit gaat van mensen die zware medische kosten moeten rondkomen tot een heel gamma van mensen die sociaal benadeeld zijn of op straat wonen ... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ten laaste niet iedereen setled zich daarin maarword erin gedwongen door een of andere gegeven die zowel structureel van aard is en een sub -jectief gegeven dat somige mensen geen nut meer zien in de arbeids ethos gedoe... ten laaste ben ik akkoord dat er mensen zijn die misbruik maken maar de kost kan niet op tegenover de structureele wantoestanden... als besluit die winkels zijn een noodzakelijk kwaad en het kwaad is een signaal dat onze samenleving armen bijkweekt die achteropsukkelen dit word ge-illustreerd in de vorm van zo een armen sukkelaars winkelke... alles in blauw zijn mijn reacties.
"Watch out! Pink deathclaw, three o'clock!" A junkie in New Reno. http://nukedfuture.ytmnd.com/ ![]() Laatst gewijzigd door pinbag : 17 juni 2006 om 22:44. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"Watch out! Pink deathclaw, three o'clock!" A junkie in New Reno. http://nukedfuture.ytmnd.com/ ![]() Laatst gewijzigd door pinbag : 18 juni 2006 om 02:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In vrijwel iedere stad zijn er de goedkope winkels en dan mag ik de Kringloopwinkels,met hun groeiende aanbod,niet vergeten...
Nog nooit is het aandeel voeding/kledij zo laag geweest in het uitgavenpatroon. Als de maatschappij ZOU verarmen,dan zal,automatisch de "onderkant" van de distributiemarkt vergroten...... Af en toe WERKT de vrije markt zelfs ![]() Toegegeven,huisvesting is WEL een probleem,maar mijn aanvoelen is dat de Immo-sektor aan de vooravond van een down-slope staat (overaanbod). Me dunkt dat OCMW's binnenkort massas vrijwel nieuwe appartementen en en zelfs huizen voor "zachte prijsjes" zullen kunnen "requireren". |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
In Nederland zijn zulke speciale winkels al enigszins in opkomst, zo te zien enigszins "gedoogd". Ik las ergens dat het o.a tamelijk vaak gaat om artikelen die òf te dicht bij de opgedrukte versheidsdatum komen (NIET eroverheen) en ook wel eens om zeer verse producten met fout-etiketten, waar geen (commerciëel) alternatief voor bestaat dan vernietiging. Ik vind dit een duivels dilemma: verspilling tegenover nuttig gebruik. Gevoelsmatig kan het mij geen barst schelen vanuit welk "principe" hulp wordt geboden aan werkelijk behoeftigen. Het mag van mij minstens TIJDELIJK functioneren, totdat de uitbanning van armoede een feit is. Er moet, vind ik, in ieder geval geen armoede "gecreëerd" worden om te zorgen dat die winkeltjes blijven bestaan (en laat niemand mij wijsmaken dat zulk risico onbestaanbaar is).
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |