Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2003, 07:54   #1
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

THEOLOOG : JEZUS WAS HOMOSEKSUEEL

Een befaamde methodistische theoloog beweert dat Jezus homoseksueel was. Dominee Theodore Jennings, professor aan het theologisch seminarie 'United Church of Christ' van Chicago, probeert dat hard te maken in zijn boek: 'The Man Jesus Loved: Homoerotic Narratives From the New Testament' (De man van wie Jezus hield: homo-erotische vertellingen uit het Nieuwe Testament). Doorheen het boek citeert hij bijbelfragmenten. Zo zou "de apostel van wie Jezus hield" - zoals vermeld in het Evangelie van Johannes - de homoseksuele vriend van Jezus geweest zijn. Ook de dienaar van de Romeinse soldaat die door Jezus werd genezen, was de vriend van de homoseksuele soldaat. Die relatie werd door Jezus niet veroordeeld. De 'Ééngemaakte Kerk van Christus' staat bekend om haar homovriendelijkheid, telt heel wat homoseksuele priesters onder zijn bedienaars en biedt zegeningdiensten aan aan samenwonende partners. Hoewel Jennings les geeft in een seminarie van de Ééngemaakte Kerk is hij eigenlijk gewijd tot priester van de Methodisten. Deze kerk is officieel tegen homoseksualiteit gekant. Theologen discussiëren al decennialang over de seksuele geaardheid van Christus en het boek van Jennings zal het debat zonder twijfel nog wat aanzwengelen.
Jennings is alleszins niet alleen met zijn mening. De Australische wetenschapper Rollan McCleary meent dat niet alleen Jezus, maar ook minstens drie, misschien wel vier van zijn volgelingen, homoseksueel was (waren). De academicus, zelf homoseksueel, is tot die conclusie gekomen na het grondig bestuderen van geschriften, bijbelse vertalingen en astrologische kaarten van Jezus. De man zou geoefend zijn in het interpreteren van astrologische kaarten. Zo zou de planeet Uranus, dikwijls terug te vinden in de astrologische kaarten van homoseksuelen, prominent aanwezig zijn in die van Jezus. McCleary heeft er een volledige doctoraatsthesis aan gewijd. Voor de namen van de homoseksuele apostelen is het wachten op de publicatie van die thesis die binnenkort verkrijgbaar zou zijn in de 'betere' boekhandel.

http://www.gaylive.be/extern.php?url=www.pinkwave.be
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2003, 08:57   #2
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Of Jezus homo was of niet, zullen we heel moeilijk kunnen achterhalen, maar de man heeft het natuurlijk niet slecht bekeken. Een boek schrijven over een controversieel thema omtrent Jezus, dat levertje gegarandeerd veel media-aandacht op en hierdoor verkoop je goed.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2003, 10:32   #3
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
De man zou geoefend zijn in het interpreteren van astrologische kaarten. Zo zou de planeet Uranus, dikwijls terug te vinden in de astrologische kaarten van homoseksuelen, prominent aanwezig zijn in die van Jezus. McCleary heeft er een volledige doctoraatsthesis aan gewijd. Voor de namen van de homoseksuele apostelen is het wachten op de publicatie van die thesis die binnenkort verkrijgbaar zou zijn in de 'betere' boekhandel.
Dit laatste had je echt niet moeten zeggen...

Dit is weer zo een grapje van Uranus... Your anus...
Oud 8 juni 2003, 18:36   #4
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
De man zou geoefend zijn in het interpreteren van astrologische kaarten. Zo zou de planeet Uranus, dikwijls terug te vinden in de astrologische kaarten van homoseksuelen, prominent aanwezig zijn in die van Jezus. McCleary heeft er een volledige doctoraatsthesis aan gewijd. Voor de namen van de homoseksuele apostelen is het wachten op de publicatie van die thesis die binnenkort verkrijgbaar zou zijn in de 'betere' boekhandel.

Fan van deze man?

Oud 8 juni 2003, 18:38   #5
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
THEOLOOG : JEZUS WAS HOMOSEKSUEEL

Een befaamde methodistische theoloog beweert dat Jezus homoseksueel was. Dominee Theodore Jennings, professor aan het theologisch seminarie 'United Church of Christ' van Chicago, probeert dat hard te maken in zijn boek: 'The Man Jesus Loved: Homoerotic Narratives From the New Testament' (De man van wie Jezus hield: homo-erotische vertellingen uit het Nieuwe Testament). Doorheen het boek citeert hij bijbelfragmenten. Zo zou "de apostel van wie Jezus hield" - zoals vermeld in het Evangelie van Johannes - de homoseksuele vriend van Jezus geweest zijn. Ook de dienaar van de Romeinse soldaat die door Jezus werd genezen, was de vriend van de homoseksuele soldaat. Die relatie werd door Jezus niet veroordeeld. De 'Ééngemaakte Kerk van Christus' staat bekend om haar homovriendelijkheid, telt heel wat homoseksuele priesters onder zijn bedienaars en biedt zegeningdiensten aan aan samenwonende partners. Hoewel Jennings les geeft in een seminarie van de Ééngemaakte Kerk is hij eigenlijk gewijd tot priester van de Methodisten. Deze kerk is officieel tegen homoseksualiteit gekant. Theologen discussiëren al decennialang over de seksuele geaardheid van Christus en het boek van Jennings zal het debat zonder twijfel nog wat aanzwengelen.
Jennings is alleszins niet alleen met zijn mening. De Australische wetenschapper Rollan McCleary meent dat niet alleen Jezus, maar ook minstens drie, misschien wel vier van zijn volgelingen, homoseksueel was (waren). De academicus, zelf homoseksueel, is tot die conclusie gekomen na het grondig bestuderen van geschriften, bijbelse vertalingen en astrologische kaarten van Jezus. De man zou geoefend zijn in het interpreteren van astrologische kaarten. Zo zou de planeet Uranus, dikwijls terug te vinden in de astrologische kaarten van homoseksuelen, prominent aanwezig zijn in die van Jezus. McCleary heeft er een volledige doctoraatsthesis aan gewijd. Voor de namen van de homoseksuele apostelen is het wachten op de publicatie van die thesis die binnenkort verkrijgbaar zou zijn in de 'betere' boekhandel.

http://www.gaylive.be/extern.php?url=www.pinkwave.be
Heel flauw... Het is toch niet omdat de brave man zijn Maria Magdalena af en toe eens anaal trakteerde dat hij daarom ook een homo was !? Trouwens, ik vind ook dat er op een pakje condooms moet staan dat men extra dik geribde condooms nodig heeft voor optimale bescherming bij anale sex...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2003, 18:41   #6
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:

U bent fan van deze man?

Oud 8 juni 2003, 21:38   #7
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Oud 10 juni 2003, 15:53   #8
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Sinds wanneer hecht jij belang aan de opinie van Methodistische of Mormoonse of Getuige van Jehova-achtige theologen?
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 15:59   #9
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Sinds wanneer hecht jij belang aan de opinie van Methodistische of Mormoonse of Getuige van Jehova-achtige theologen?
Denken die ook allemaal dat Jezus een homo was?

But, on topic:
Als gij mirakels kunt doen, zou gij u dan met 13 wulpse knaapjes (apostelen) omringen? Misschien is Michael Jackson wel de reincarnatie van Jezus...
Oud 10 juni 2003, 16:00   #10
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Of Jezus nu hetero, homo of bi was, I couldn't care less. Zijn andere boodschappen (verdraagzaamheid, naastenliefde en stuff) vind ik belangrijk. Niet wat zijn sexuele geaardheid was, noch wat hij eventueel allemaal deed met Maria Magdalena.
Oud 10 juni 2003, 16:01   #11
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Ik voeg zelfs toe: ik hoop dat hij ervan genoten heeft, homo of niet...
Oud 10 juni 2003, 16:01   #12
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Denken die ook allemaal dat Jezus een homo was?

But, on topic:
Als gij mirakels kunt doen, zou gij u dan met 13 wulpse knaapjes (apostelen) omringen? Misschien is Michael Jackson wel de reincarnatie van Jezus...
Volgens mij was Jezus gewoon een politiek voorstander van het gedoogbeleid... Dat laatste avondmaal bijvoorbeeld... Spacecake ja !
Oud 10 juni 2003, 16:12   #13
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Volgens mij was Jezus gewoon een politiek voorstander van het gedoogbeleid... Dat laatste avondmaal bijvoorbeeld... Spacecake ja !
Oh maar daar zullen ook wel theologische studies over bestaan hoor, om te bewijzen de apostelen constant beneveld rondliepen en zich zelfs voorstelden dat de vissen en de broden met véél meer waren dan in het echt.
Oud 10 juni 2003, 16:14   #14
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
[Als gij mirakels kunt doen, zou gij u dan met 13 wulpse knaapjes (apostelen) omringen? Misschien is Michael Jackson wel de reincarnatie van Jezus...
Laat die knaapjes maar zitten maar water in wijn veranderen klinkt mij heel wat beter. 13 apostelen? Waren het er geen 12?
Oud 10 juni 2003, 16:20   #15
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Of Jezus homo was of niet, zullen we heel moeilijk kunnen achterhalen, maar de man heeft het natuurlijk niet slecht bekeken. Een boek schrijven over een controversieel thema omtrent Jezus, dat levertje gegarandeerd veel media-aandacht op en hierdoor verkoop je goed.
Bah, ik denk dat je hier de nagel op de kop slaat.

Alleszins, als het waar is, was de man in kwestie op zijn minst biseksueel, de rollebolaffaire met Maria Magdalena is alleszins legendarisch.

Ik heb alleszins het celibaat in de kerk nooit begrepen.
Oud 10 juni 2003, 16:36   #16
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Alleszins, als het waar is, was de man in kwestie op zijn minst biseksueel, de rollebolaffaire met Maria Magdalena is alleszins legendarisch.
Ik zal u zelfs meer zeggen... Die kon niet meer op haar benen lopen als Jezus zijne 'divine intervention' in haar vlamde... Die wist tenminste nog eens wat een orgasme was...
Oud 10 juni 2003, 16:55   #17
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik zal u zelfs meer zeggen... Die kon niet meer op haar benen lopen als Jezus zijne 'divine intervention' in haar vlamde... Die wist tenminste nog eens wat een orgasme was...
Bah, het lichaam van Christus ontvangen is best wel leuk zeker als vrouw?

(een beetje zelfspot mag he, ik ben wel katholiek, maar gene kwezel)
Oud 29 juli 2009, 15:46   #18
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 16:00   #19
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Draad-necrofiel.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 29 juli 2009 om 16:00.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 16:00   #20
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

wanneer onderzoekt iemand of jezus een zombie was?
Dat opstaan uit de dood enzo lijkt mij toch een degelijk startpunt.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be