![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Erfenisrechten : voor zover ik mij herinner - en dat beloopt toch al een 40 jaar - zijn de eerste 500.000 F (12.500 €) vrijgesteld van erfenisrechten.
Met indexatie zouden die 500.000 F waarschijnlijk al 20.000.000 zijn of zelfs meer. De verlaging van de erfenisrechten die de Vlaamse Gemeenschap doorvoert is dus verre van voldoende om de onrechtstreekse verhoging maar enigszins in te halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Erfenisrechten zouden gewoon afgeschaft moeten worden. Is pure lijkenpikkerij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel zou ik bijna zeggen. Soms zijn het de lijkenpikkers die moeten betalen. Of zou je liever hebben dat de eigenaars tijdens hun leven jaarlijks belastingen op de stijgende waarde van hun eigendom moeten betalen ? Laatst gewijzigd door Bobke : 16 augustus 2006 om 00:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de bedelaars, aan de Kerk, en zelfs aan je kinderen. Enkel, weinig mensen laten nu nog geld na aan goede doelen, want de staat heeft hen al voor de helft gestroopt.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fout, je mag slechts een deel van je erfenis bij testament uit delen. De rest is een voorbehouden deel voor je wettelijke kinderen. Het deel dat je kan weg schenken is alles delen door het aantal kinderen dat je hebt plus 1 en dat deel mag je vrij weg schenken de rest niet. Zelf schenken onder levenden hebben invloed op de erfenis die je achter laat en word meegetelt in die erfenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ik had het over mijn mening, mag het?
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BTW = Belasting Toegevoegde Waarde. Als ge dat kaske kocht voor 100 € en het is er nu 1000 waard dan is er een toegevoegde waarde van 900 € waarop geen BTW betaald is. Maar ik dwaal af, het gaat hier over successierechten. Iemand die iets erft heeft daar meestal niet de minste verdienste aan maar heeft wel een leuk inkomen verworven. Ik vraag mij dus af waarom gij op uw inkomen uit arbeid 30% belastingen, of meer moet betalen terwijl nonkel Kamiel niets zou moeten betalen op zijn inkomen uit een erfenis. Bovendien beschouw ik successierechten als een herverdeling van het natuurlijk erfgoed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Belasting op arbeid moet men toch ook pas betalen als die arbeid EERST GELEVERD WORDT. En daarbij, als het huis nadien verkocht of verhuurd wordt, moet je toch ook nog eens belasting betalen op die inkomsten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Degenen aan wie het herverdeeld wordt evenmin. Wat ik heb verworven, is mijn eigendom, en daar doe ik mee wat ik wil.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom niet op een inkomen uit een erfenis waar ge meestal zelfs helemaal iets voor presteerde? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belasting is in de meeste gevallen diefstal. Een erfenis is trouwens een gift, geen betaling voor geleverde diensten. Die erfenis mag voor mijn part aan eender wie gegeven worden, omdat het de legitieme eigendom is van degene die zijn leven en vrijheid heeft besteed het op te bouwen.
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder betaald men ook autobelasting,terwijl men weet dat het voertuig van als het in verkeerstelling komt in waarde begingt te dalen,dus is het een controverse.
![]() |