![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wat vinden jullie van deze foto's?
Ik vind ze in ieder geval prachtig. Maar ik denk wel dat er van bepaalde groepen moord en brand geroepen ga worden. Ik vind dat met godsdiensten de spot mag gedreven worden. Vooral als ze artistiek gemaakt zijn. De vraag is echter of er na de Deense cartoonrellen nu de Vlaamse fotorellen gaat onstaan? ![]() Dit zijn de brave versies om sommige mensen niet te kwetsen voor de originele foto's http://www.isawyou.be/site/album.htm (en op war klikken) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Niet echt origineel.
Wel mooie meisjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() dit is geen kunst maar wat mij betreft moet dit kunnen. Natuurlijk mag dit soort rommel niet gesubsidieerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik wil dat het wel gesubsidieerd wordt. Het idee dat zulke kunst, die de decadentie stimuleert, gesteund word door de overheid vind ik een leuk idee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Kunst zou sowieso niet gesubsidieerd mogen worden. Als iets niet voldoende gegeerd wordt om geld genoeg op te brengen om de kunstenaar in z'n onderhoud te kunnen voorzien, dan is het een teken dat de mensen het niet goed genoeg vinden.
Die betreffende foto's en enkele reeksen van die site vind ik persoonlijk vrij goe qua compositie en belichting, je hebt er natuurlijk wel de meest choquerende uitgekozen om hier te laten zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik vind het grappig en goed gevonden. Maar subsidies voor kunst? Wat is er dan vernieuwend en baanbrekend aan als men direct al aanvaard wordt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Lijkt mij smakeloos. Maar ik zou het niet verbieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ochottekes, niet veel gewoon zeker?
Dit zijn heel brave, weinig provocerende studioproduktjes. Technisch heel prima (ik verwacht van deze fotograaf trouwens niet anders) en in lijn met z'n minder geïnspireerde werken. Jean heeft heel wat meer in z'n mars dan dit serietje. Kunst? Zeer zeker. Iedereen die iets afweet van fotografie zal dit beamen. Grote kunst (met de grote "K")? In dit geval niet echt. Véél te academisch, te gemakkelijk, teveel déj�* vue. ps. op de site staan véél knapper zaken. (ook veel mindere werkjes, maar dat heb je nu eenmaal als je volop een oeuvre aan het opbouwen bent) Subsidiëren? Waarom? Een goeie fotograaf verdient tegenwoordig vrij goed z'n boterham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Leuke foto's. Ongecensureerd doormailen naar enkele ayatollah's in het Midden-Oosten en ze krijgen er weer hetzelfde als met de cartoons. De modellen zullen met de dood bedreigt worden. Over de fotograaf spreekt men een fatwa uit en bij protesten zullen verschillende doden vallen.
Verder niks bijzonders, al zijn de foto's smaakvoller dan wat men in sommige herenbladen publiceert. Of men kunst moet subsidiëren: hangt er van af. Dit project steunen zou voor een overheid een uitnodiging zijn tot een aanslag in ons land. |
![]() |
![]() |