Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2006, 15:58   #1
bk232214
Gouverneur

Standaard Het gaat de ronde

Ih Italie gaat de ronde om een apart stuk strand voor Moslims.
Daarna komt Nederland aan de beurt , mischien vragen de moslims een apart stuk land zoals in Vlaanderen V.B Brussel
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 16:21   #2
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Ih Italie gaat de ronde om een apart stuk strand voor Moslims.
Daarna komt Nederland aan de beurt , mischien vragen de moslims een apart stuk land zoals in Vlaanderen V.B Brussel
Is volgens mij 100% duidelijk dat het over die stranden uit dat artikel gaat.

De invoering van apartheid volgens religie in Europa in het publiek terrein.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 18:58   #3
Arnold
Minister

Arnold's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat het gaat over http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2..._moslimas.html, maar ik zou de topicstarter toch willen verzoeken om in het vervolg duidelijker te zijn met zijn onderwerpen.

mvg,
Arnold.
Arnold is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 07:57   #4
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ROME, Italy (AP) -- Hotels at an Italian seaside resort are eager to act on the town's decision to authorize the creation of all-female beach sections for muslim women, with at least one hotel owner saying Friday that plans are already under way to open the first of such secluded areas next month.

The city council of Riccione, a popular resort on Italy's Adriatic coast about 90 miles east of Florence, has said it is prepared to authorize requests to set up partitions on parts of the shoreline to satisfy requests from the town's growing numbers of Arab and Muslim tourists.

"They can have anything they want, but they can't go to the beach, at least not without all those heavy clothes," Attilio Cenni, owner of the upscale Grand Hotel des Bains, said of his female Muslim guests.

Cenni said he plans to open the first secluded section starting in September on a stretch of shoreline of about 1,000 square meters (10,000 square feet) and to expand further next season across the more isolated beaches on Riccione's outskirts.

He also plans a TV advertising campaigns in Saudi Arabia and the United Arab Emirates, Cenni told The Associated Press in a telephone interview.

Popular with German and French tourists, Riccione's mass-tourism venues have recently started to attract thousands of Arab and Muslim visitors each year, mostly from the conservative Arabian peninsula, city officials say.

Supporters of the idea say that the separate beaches would allow observant Muslim women to shed their headscarves and long robes and enjoy the sun in privacy; religious restrictions otherwise oblige them to cover up if men are present.

"I can only be in favor of such a proposal," said Tomas Corazza, manager of the Hotel Mediterraneo. "It allows them to use the beach while respecting their traditions and their religion."

Corazza didn't have immediate plans to open a beach for Muslims this season but said he would advertise this new feature in a mailing list he sends to some 3,000 Arabs who are frequent guests at the hotel.

Cenni said he was already discussing with authorities the only snag in the proposal — the fact that the partitions won't reach into the sea but will have to stop short of the waterline to allow public passage.

While Riccione's municipality would consider authorizing the construction of reserved seaside swimming pools, Cenni said he hopes he will be allowed to close-off the entire beach with covered partitions and have female lifeguards patrol the sea in water scooters to keep men away. In Italy, all shorelines must be accessible to the public.

"That sounds a little bit like a fantasy," said Andrea Cicchetti, a spokesman for Riccione's mayor.

But Cenni insists that if the partitions are mounted on isolated beaches the inconvenience to passers-by and swimmers will be minimal, allowing his guests to swim without having to don headscarves and robes again.

"These are areas where there is little passage and any problem could be solved with common sense and sensitivity," he said. "We want to make a beach where these ladies will be free."

Bestaan er eigenlijk zulke stranden in moslimlanden?

Laatst gewijzigd door Havana : 9 augustus 2006 om 07:57.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 08:54   #5
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Stel nu voor dat ik daar nietsvermoedend voorbijkom en al die lekkere moslimwijven met hun dikke tetten en dito kont zie, word ik dan gecastreerd én onthoofd door het plaatselijk moskeebestuur?
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 13:31   #6
SpaceRunner
Burger

SpaceRunner's schermafbeelding

Standaard

Allé, voor het grote geld moet alles maar weer wijken en is segregatie perfect toegestaan. Het spijtige van de zaak is natuurlijk, dat toch een redelijk grote groep moslims dit zullen toejuichen. Integratiebevorderend noemen ze dat dan. Bah!

Gelukkig zijn er af en toe toch nog eens mensen wel met een portie hersenen, zoals die man uit Gent (was het nu een schepen of gemeenteraadslid) die geen heil zag in aparte zwemuren voor moslima's.
SpaceRunner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 14:22   #7
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpaceRunner Bekijk bericht
Allé, voor het grote geld moet alles maar weer wijken en is segregatie perfect toegestaan. Het spijtige van de zaak is natuurlijk, dat toch een redelijk grote groep moslims dit zullen toejuichen. Integratiebevorderend noemen ze dat dan. Bah!

Gelukkig zijn er af en toe toch nog eens mensen wel met een portie hersenen, zoals die man uit Gent (was het nu een schepen of gemeenteraadslid) die geen heil zag in aparte zwemuren voor moslima's.
Ge moet meegaan met uwen tijd en niet zeuren. Apartheid is nu "in" en "cool".

Apartheid is "keitof".
Oud 9 augustus 2006, 14:28   #8
SpaceRunner
Burger

SpaceRunner's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Ge moet meegaan met uwen tijd en niet zeuren. Apartheid is nu "in" en "cool".

Apartheid is "keitof".
Allé, nog even en we kunnen MTV opzetten voor de laatste nieuwtjes over deze nieuwe hippe trend.
SpaceRunner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 16:16   #9
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Bestaan er eigenlijk zulke stranden in moslimlanden?
ik geloof dat ik daar wel iets over gelezen heb voor een tijdje: in Saud-Arabië denk ik zijn er zulke stranden waar alleen vrouwen gaan zonnen= verboden toegang voor mannen. Als ze dat bij hun thuis doen is dat OK voor mij, maar hier stukken grond komen bezetten in Europa?!Ge weet hoe het begint: men geeft hen een vinger, en reeds snel vreten ze uw hele arm op, vooraleer ze aan uw borstkas beginnen knagen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 17:07   #10
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik geloof dat ik daar wel iets over gelezen heb voor een tijdje: in Saud-Arabië denk ik zijn er zulke stranden waar alleen vrouwen gaan zonnen= verboden toegang voor mannen. Als ze dat bij hun thuis doen is dat OK voor mij, maar hier stukken grond komen bezetten in Europa?!Ge weet hoe het begint: men geeft hen een vinger, en reeds snel vreten ze uw hele arm op, vooraleer ze aan uw borstkas beginnen knagen...
Gij spreekt over die mensen precies of het gaat over ratten.
Oud 9 augustus 2006, 17:50   #11
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Heu, volgens het CGKR is het VB verantwoordelijk voor de segregatie in de maatschappij. Sinds wanneer is dat actief in Italië?
A propos: heeft Italië niet net zijn rechtse Berlusconi ingeruild voor linkse Prodi? Raar hé, dat rechts verantwoordelijk geacht wordt voor segregatie, maar links het toepast.
Creëren sommige migrantengroepen hun eigen segregatie niet? Ik stel vast dat groepen die gesloten gemeenschappen vormen op zichzelf, precies minder overlast veroorzaken dan bv de moslims die segregatie enerzijds aanvechten als racisme en anderzijds het bevorderen door een soort van apartheid voor hen als toppunt van verdraagzaamheid te aanzien.
Het is precies iets van alles willen en daarbij ook het tegenstrijdige. Eigenlijk zou het voor iedereen eens duidelijk moeten zijn: eieren of joeng. De moslims integreren, of ze aanvaarden dat ze zelf hun segregatie veroorzaken en leven er rustig in verder. Natuurlijk kunnen ze ook naar hun eigen landen terugkeren, maar daar kunnen ze zich blijkbaar geen privéstrand permitteren. Daar is dat het domein van 1 of andere oliesjeik.
De Europese stranden zijn normaal van iedereen, dus ook van de moslims die hier vertoeven, maar blijkbaar is niet iedereen hier content mee.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 17:55   #12
Boadicea

Standaard

Citaat:
Nee, die mensen zijn geen ratten. Dat zijn de linkse kapitalisten, die hun eigen volk verkopen voor meer omzet.
Oud 9 augustus 2006, 22:21   #13
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is beeldspraak, en dat vertaalt mijn gevoelens.
Trouwens, mensen kunnen zich best als dieren gedragen."Moedig als een leeuw", "het varken uithangen" , "apestreken", "zo dom als een ezel" enz enz...
Oud 9 augustus 2006, 22:25   #14
carlgustaaf
Banneling

Standaard

als de moslims eigen stranden willen, dan moeten er ook stranden komen waar geen moslims toegelaten zijn? Anders hebben zij meer rechten dan wij!
Oud 9 augustus 2006, 23:27   #15
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
als de moslims eigen stranden willen, dan moeten er ook stranden komen waar geen moslims toegelaten zijn? Anders hebben zij meer rechten dan wij!
"slegs vir katolieke"

Het kot zou meteen te klein zijn terwijl het eigenlijk hetzelfde is.
Oud 9 augustus 2006, 23:46   #16
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Nee, die mensen zijn geen ratten. Dat zijn de linkse kapitalisten, die hun eigen volk verkopen voor meer omzet.
jaja, linkse kapitalisten... zoals die dat bevel gaven tot de slachting van Peterloo zeker, of Badajoz.

En tiens, het waren toevallig de beschermers van het Spaans kapitalisme die de Marokkaanse regulares naar Spanje haalden. Je weet wel over wie ik het heb.

Laatst gewijzigd door driewerf : 9 augustus 2006 om 23:48.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 14:43   #17
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
jaja, linkse kapitalisten... zoals die dat bevel gaven tot de slachting van Peterloo zeker, of Badajoz.

En tiens, het waren toevallig de beschermers van het Spaans kapitalisme die de Marokkaanse regulares naar Spanje haalden. Je weet wel over wie ik het heb.
Eigenlijk snap ik geen bal van je geraaskal en kan het me ook niet schelen.

Misschien moet ik mijn verontschuldigingen aanbieden aan de ratten. Dit zijn namelijk erg sociale dieren, in tegenstelling tot sommige zogenaamd verdraagzame mensen.
Oud 11 augustus 2006, 22:43   #18
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Eigenlijk snap ik geen bal van je geraaskal en kan het me ook niet schelen.

Misschien moet ik mijn verontschuldigingen aanbieden aan de ratten. Dit zijn namelijk erg sociale dieren, in tegenstelling tot sommige zogenaamd verdraagzame mensen.
de argumenten van Boadicea zijn op.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 00:22   #19
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
de argumenten van Boadicea zijn op.
Nee, mijn argument is dat ik eigenlijk nog meer respect heb voor ratten, dan voor linkse collaborateurs, die hun land en cultuur verkopen voor een grotere omzet.
Oud 12 augustus 2006, 00:39   #20
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan Bekijk bericht
"slegs vir katolieke"

Het kot zou meteen te klein zijn terwijl het eigenlijk hetzelfde is.
inderdaad.Nadat de apartheid in Z-Afrika afgeschaft werd, willen de moslims die nu in Europa invoeren...daarin gesteund door...net degenen die zich tégen opstelden 10 jaar geleden?!De zogezegde zelfverklaarde anti-racisten & anti-fascisten?!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be