![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Ben recent verhuisd en wens een kabel abonnement. Weet er iemand hoe je deze kunt bestellen? Google levert alleen maar digitale abo's aan, ik wens geen onnodige extra kosten te maken.
Telenet bv spreekt wel over analoge en over dat sommige van hun klanten dat hebben, maar je kunt het niet bestellen via hun website. Bij de telenet moet je minstens digitaal gaan (de klootzakken). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is de toekomst vriend, analoog gaat eruit of je het nu wil of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Als je bij telenet digitaal gaat moet je sowieso een analoog abonnement hebben. De enige manier om een analoog abonnement te bestellen, is als "optie" bij een digitale bestelling. In de praktijk komt dat neer op een groffe prijsverdubbeling!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door HAMC : 30 augustus 2008 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger zat iedereen met een klein tv'ke met een antenne te kijken ...Véél makkelijker ...
En op een camping zitten en naar de voetbal kijken bij mensen met een caravan zit er ook niet meer in ... ![]() Vooruitgang ??? ![]()
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben ook verhuisd recent en ik heb gewoon een analoog kabel abonnement bij Telenet zonder problemen. Een alternatief is een antenne kopen en een digitale tuner. (samen zo'n 200 Euro). Dan kijk je gratis, wel momenteel enkel de VRT-kanalen Een en Canvas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar doe zoals ik... geen kabel ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() analoog is marginaal, minder zenders en slechte beeldkwaliteit. Wordt toch afgeschaft dus iedereen zal mee moeten, waarom schaf je anders geen zwart wit televisie aan ?
Is nóg goedkoper. digitaal heb je pas met een HDMI kabel dus dan moet je de High Definition digibox of digicorder huren. De gewone digibox haalt de ruis van de analoge kabel. digitaal is gewoon een marketing naam. Je blijft dat aansluiten via scart dus veel digitaal is daar niet aan ![]() je bespaart wel 12% btw omdat digitaal goedkoper belast word door de overheid. Dus analoog komt u duurder uit, toch zeker op lange termijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik prefereer toch analoog.
Ik heb immers geen enkele behoefte aan digitale televisie. TV zegt me trouwens niet veel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De televisie onderdrukt de werkende arbeidersmassa! Als goed kommunist kijk je dus geen TV!
![]() |
![]() |
#11 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik ontvang, canal+ nederland, tv vlaanderen en nog zo'n 2500 andere (betaal) zenders. Kostprijs? nul frank. Alleen de aankoop van je setje, wat rondzoeken op internet en je dreambox heeft de mogelijkheid om de benodigde codes automatisch van het internet af te halen. (heeft ingebouwde LAN). Is nix illegaals aan. Niet velen weten het. En het fijne van een schotel is, je kijkt naar wat je wilt, wanneer je wilt en waar je wilt. Ontvangst met je setje van 60cm over heel europa gegarandeerd. Al dat digitaal gezeik van belgacom tv (op de voetbal na dan) en telenet is gewoon geldklopperij. Zenderaanbod? daar lach ik mee.
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Of kijk gewoon geen tv
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik kijk eigenlijk geen tv meer. Het apparaat dient meer voor nu en dan dvd's af te spelen. Internet is de dag van vandaag meer als voldoende om via steaming video me toegang te geven tot bvb het nieuws en dergelijke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() Helaas kan ik je hier geen illegale en strafbare informatie geven. Een beetje googelen over "dreambox" en "cardsharing" misschien .....
![]()
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Burgemeester
|
![]() Maar wanneer het regent of hagelt heb je vaak dat je helemaal geen beeld krijgt (nadeel van digitaal), terwijl vroegeer op analoog je dan een beetje sneeuw kreeg (met schotel dus)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het grootste voordeel van ne schotel is wel bij onweer. Het mag buiten bliksemmen als ne gek, no problem. Ne kabelkijker trekt in zulk geval best zijn antennestekker uit zijn tv, want als er in de buurt de bliksem inslaat gebeurt de ontlading ook via de bovengrondse antenneleidingen. Patat, en je tv is kaput. Nee hoor, nix als voordelen (vooral financieel) met ne schotelontvangst. Even rekenen : kabelabbonement/jaar = ?? 120-130€ ?? huur digibox(corder)= ?? 60/jaar ?? aansluitkosten en diverse kosten bij eventueel verhuis= ??? ronden we af op 200€/JAAR. aankoop schotelset (met dreambox en plaatsing) +/- 350€ all in. EENMALIGE KOST DUS. Tel zelf uit wat je al die jaren als kabelkijker had kunnen uitsparen. Ik kijk al sinds 1986 alleen naar de schotel. je mag me ook PM-en zunne...
JEAN MARIE FOR PRESIDENT. YES HE CAN... Laatst gewijzigd door kaptenkirk : 31 augustus 2008 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Niet echt. De analoge kabel wordt uitgefaseerd op vraag van Europa.
![]() |
![]() |
#20 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
- Per analoge kanaal kan men maar 1 zender zenden, per digitaal kanaal 8 of meer zenders. - Analoog is moeilijk te scramblen (coderen), digitaal heeft men een arsenaal aan codeertechnieken en men kan elke zender apart coderen. Wat ik in de toekomst zie gebeuren? Kabelkijkers krijgen "boeketten" aangeboden. Bv basisboeket met een 10-tal nederlandstalige zenders voor een paar euro. Men kan telkens boeketten "bijkopen" maar de prijs zal zeker naar de 50€/maand (of meer) gaan, wil men alles op de kabel zien. Vermoedelijk rond de 300 zenders. Voor het merendeel ne hoop rommel eigenlijk, want de beste zenders zijn al in handen van buitenlandse maatschappijen. Belgacom tv heeft behalve belgische voetbal, nix te bieden. Telenet lult met primetv en andere "thema" zenders. Kwaliteit? La me nie lachen. Ik heb naar hun "digitale" kwaliteit gekeken bij zo'n dealer. Om te huilen. Zelfs de goedkoopste satellietontvanger geeft beter beeld dan hun (energiezuipende) decoders. Veel keuze hebben de kabelkijkers niet hé. Kiezen tussen de pest of de cholera (belgacom of telenet). Zoiets doet mijn libertijns hart pijn. Wie wilt, kan ik een realtime screenshot van eender welke zender van astra/hotbird hier laten zien. Eender welke... gratis... Laatst gewijzigd door kaptenkirk : 31 augustus 2008 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |