![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() België kraaaaaaakt in haar voegen. Hier en daar probeert een belgicistische nuttige idioot om ideeën uit te dokteren opdat zijn wanstaat blijft bestaan.
Zo las ik net een poging om de journaals in het Frans en Nederlands te ondertitelen ![]() Anderen stellen dan weer tweetaligheid voor om elkaar beter te begrijpen ![]() De Belgische staat zelf heeft zelfs haar federalisatiedatum moeten vervalsen om een jubileumjaar te kunnen faken en aan propaganda te kunnen doen. Zoals iedereen wel weet is 1980 niet het begin van het federale België, maar vormde het Sint-Michielsakkoord het begin van de contrafederatie in 1993. Welke pogingen heb jij nog al zien nemen om België te redden, zowel door het establishment als door de nuttige idioten? Of welke zou jij doen als belgicist. Kwestie van eens goed te kunnen lachen.
![]() |
#2 |
|
![]() Ik denk spontaan aan die foto met die grote volksopkomst, waar paola 2 keer opstond
![]() Of in dat 'jubeljaar', toen er volgens de politie meer volk op de grote markt van Brussel stond dan op de weiden in werchter |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
- de koninklijke familie nederlands leren (zware opdracht blijkbaar want na 175 jaar diezelfde familie aan de macht is er nog steeds geen enkele nederlandsbekwaam) - de ongelijkheid afschaffen bij de verkiezingen (als Vlamingen 100 stemmen nodig hebben om verkozen te worden dan hebben Walen ook 100 stemmen nodig en geen 50) - ik zou de VRT de uitspraak van taal-vreemde woorden toch op zijn minst met een Vlaamse tongval laten doen en niet zoals nu "dossié" want daar krijg ik gewoon het "SCHIJT" (of gaan ze dat "SKIJT" uitspreken) van - om de achterstand van Walonië weg te werken zou ik een Vlaming aan het hoofd zetten van de Waalse regering, niet willen dat is ook geen probleem maar dan krijgt Walonië NIETS meer van transfers. - doek de PS op, het kan niet wezen dat een partij die voordeel heeft aan een steeds slechter wordende economische situatie zich verrijkt met de SHIT van een ander. - kijk erop toe dat PERSVRIJHEID geldt en dat journalisten zijn en geen hoernalisten (is gevolg van PC-mainstream en de zwaarden van Damocles boven de hoofden van journalisten als ze over een politiek incorrect onderwerp schrijven. Alleeh, het begin... ![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In feite wacht iedereen tot iemand de moed opbrengt om te durven zeggen dat men er maar een einde aan moet maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() maar...maar.... zullen die koekendozen met albert en paola op dan ook verdwijnen?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dat is dan net de term die de PC-partijen graag in de schoenen schuiven van het VB.
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Belgische paradox in het politieke spectrum, met andere woorden. Partijen aan de linkerzijde, die zichzelf als 'progressief' zien, zijn in casu staatshervorming bezhoudsgezind. Terwijl het net de rechterzijde is die progressie nastreeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Een conservatief wil bewaren wat goed is. En zeg nu zelf, wat is er goed aan België?
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() maar nee jong dat is ni progressief, progressief zijde pas als ge het fantastisch vind dat mensen zich laten dood spuiten of aan de drugs zitten en al in de bomen hangend miserie verkopen terwijl dit de belastingbetaler elke dag 100 000 euro kost.
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De groot-Nederlandse gedachte gebaseerd op taal is hiermee dus ook een lachertje. Groot- of Heel-Nederlandse gedachte ... verbeter mij maar, ik ga er mijn kop niet over breken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De zoveelste Belgicistische mythe.
Taal is maar één van de vele aspecten die aan een hereniging verbonden zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Groot-Nederlands= geopolitieke en geschiedkundige basis Het eerste omvat de Nederlands sprekende gebieden, het tweede omzeggens BENELUX. Ofwel is het taalgebaseerd ofwel niet en heb je er de Walen bij. Laatst gewijzigd door Ferre : 22 augustus 2006 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar zoals we de laatste jaren uit tal van voorbeelden hebben kunnen zien, trekt dat aspect het maar een bepaalde tijd. Belziek is zieliger (zieker) dan ex-Joegoslavië, de ex-USSR, Spanje, en noem maar op. In Spanje hebben 5miljoen Catalanen (5 op >40miljoen Spanjaarden) meer bekomen dan de 6miljoen Vlamingen (6 op 10miljoen Belgen). Dit alleen al toont aan hoe ZWAAR een bevolkingsgroep weegt in een land, en de 12% Catalanen die Spanje rijk is, WEGEN stukken meer dan de 60% Vlamingen die Belziek rijk (maken) is. BARSTEN... NU
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of men nu een taal-culturele of een geopolitiek-pragmatische reünist is, doet er eigenlijk niet toe. Veel kans dat de Walen meewillen is er immers niet, zij zullen immers op de eerste plaats op basis van de taal kiezen. In praktijk is het reünisme een mix van geopolitieke, pragmatische, culturele, taalkundige, economische en efficiency-overwegingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als men een vereniging of heriniging met Nederland als resultaat heeft ben ik daar niet tegen. Een onafhankelijk Vlaanderen mag ook, maar dan graag toch con structief samenwerken met Nederland op terreinen die ons gezamenlijk aanbelangen.
En je zou kunnen beweren: België splitst niet, het zoekt gewoon hereniging met Nederland ![]() We zien wel, eerst in Vlaanderen (op welke staatkundige wijze ook) een efficiënt bestuur krijgen van en op elk niveau dat zich met of in Vlaanderen wenst te bemoeien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Moest de situatie omgekeerd zijn (40miljoen belgen, 5miljoen Vlamingen en 10 miljoen spanjaarden, 6 miljoen catalanan) dan spraken we al lang niet meer over Spanje. Dan had Spanje nu Spanje geweest zonder Cataluña. BTW, het Catalaans statuut dat ze hier hebben verkregen, is minder verregaand dan had moeten zijn, maar daar zaten de SOSSEN voor zo ongeveer alles tussen. De Catalanen hebben er tenminste al 2 volksraadplegingen opzitten, en de Vlaming?!
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De Catalanen hebben ook wel het 'geluk' dat die Basken eerder fanatiek separatisme nastreven. De Catalanen krijgen goodwill als voorbeeld voor de Basken om zich enkel via politieke weg te manifesteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Zoals reeds gezegd: het enig probleem in dit sublieme koninkrijk zijn flaminganten. Die verpesten de boel. Voor de rest gaat het hier zeer goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Als alles zeer goed ging, dan waren er geen Vlaams-nationalisten. Ik snap trouwens niet dat een advocaat + voorzitter van een partij die gaat doorbreken, volgens u toch, tijd heeft om op een forum wat te komen zeveren.
Racism is a weapon of mass destruction Laatst gewijzigd door 100% VLAMING : 22 augustus 2006 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |