![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
|
On Fri, 07 Jul 2006 10:36:17 GMT, "..___!_/\\*..+!!_!'_____"
<[email protected]> wrote: >Er staat deze week een prachtig opiniestukje in Trends: >http://www.trends.be/CMArticles/Show...§ionID=246 > >Conclusie: moesten ze hun geld niet in belastingvriendelijke 'trusts' >gestopt hebben, zou de overheid er belastingen over geïnd hebben en >zou het geld niet zijn terechtgekomen waar het nu wel goed besteed >wordt (lees ook de voorlaatste alinea over Rockefeller). > >Wie durft nu nog roepen dat kapitalisme slecht is. > >Lees ook maar eens het artikel over 'De schurk Ché Guevara' op Beliens >site: "Tezelfdertijd voorspelt hij dat de gemiddelde Cubaan in 1980 >een hogere levensstandaard dan een Amerikaan zal hebben. Dertig jaar >na zijn dood bestaat die levenstandaard uit 2, 5 kilo rijst, 500 gram >bonen en 4 eieren per maand en 400 gram vlees ieder half jaar." > >Blijven volhouden, gebrainwashte meelopers? ....zoals te verwachten was blijven de grootste roepers uit deze NG nu opvallend stil... of zouden ze het niet begrijpen? K |
|
|
#2 |
|
|
Vitae forma vocatur "..___!_/\\*..+!!_!'_____"
<[email protected]>, die Mon, 10 Jul 2006 10:46:37 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Fri, 07 Jul 2006 10:36:17 GMT, "..___!_/\\*..+!!_!'_____" ><[email protected]> wrote: > >>Er staat deze week een prachtig opiniestukje in Trends: >>http://www.trends.be/CMArticles/Show...§ionID=246 >> >>Conclusie: moesten ze hun geld niet in belastingvriendelijke 'trusts' >>gestopt hebben, zou de overheid er belastingen over geïnd hebben en >>zou het geld niet zijn terechtgekomen waar het nu wel goed besteed >>wordt (lees ook de voorlaatste alinea over Rockefeller). >> >>Wie durft nu nog roepen dat kapitalisme slecht is. >> >>Lees ook maar eens het artikel over 'De schurk Ché Guevara' op Beliens >>site: "Tezelfdertijd voorspelt hij dat de gemiddelde Cubaan in 1980 >>een hogere levensstandaard dan een Amerikaan zal hebben. Dertig jaar >>na zijn dood bestaat die levenstandaard uit 2, 5 kilo rijst, 500 gram >>bonen en 4 eieren per maand en 400 gram vlees ieder half jaar." >> >>Blijven volhouden, gebrainwashte meelopers? > >...zoals te verwachten was blijven de grootste roepers uit deze NG nu >opvallend stil... Hoe groot mijn roeper in deze ng , weet ik niet, maar een ding snap ik niet, namelijk wat betekent "..___!_/\\*..+!!_!'_____" >of zouden ze het niet begrijpen? Wat valt er te begrijpen wat men hier vlgs jou niet wordt begrepen? >K -- Fusti |
|
|
#3 |
|
|
On Mon, 10 Jul 2006 16:28:42 +0200, Fustigator <[email protected]>
wrote: >Vitae forma vocatur "..___!_/\\*..+!!_!'_____" ><[email protected]>, die Mon, 10 Jul 2006 10:46:37 GMT, in >littera <[email protected]> in foro >be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: Ik begrijp dit hierboven niet. Ik begrijp ook niet waarom we anno 21e eeuw nog steeds moeten geleerd klinken in een taal die oorspronkelijk gesprokend werd door Italiaanse bruten die onder meer onze contreien kwamen verkrachten, leegroven, opschransen en 'cultiveren' en die voor geen meter wiskunde en wetenschap beoefenden. Een taal die dan werd gerecycleerd door een leugenachtige Kerk en ontluikende wetenschappers, die dachten dat ze het wiel hadden uitgevonden (kijk maar naar al die onnozelaars met hun Big Bang). Jammer dat we juist door hen vergeten zijn wat er (mogelijk) was in de tijden van voor ons aller collectief geheugen. Maar daarvoor moet je wel wat verder zoeken dan in de doorsnee bibliotheek of internet-spinneweb. >>...zoals te verwachten was blijven de grootste roepers uit deze NG nu >>opvallend stil... > >Hoe groot mijn roeper in deze ng , weet ik niet, maar een ding snap ik >niet, namelijk wat betekent "..___!_/\\*..+!!_!'_____" Het moet toch niet altijd met spitsvondige woorden-lettersamenrijgsels? >>of zouden ze het niet begrijpen? > >Wat valt er te begrijpen wat men hier vlgs jou niet wordt begrepen? Dat ondanks al zijn fouten, het zuiver kapitalisme nog steeds het minst slechte systeem is. Dat de overheid daarbij corrigerend optreedt, maar zich verder afzijdig houdt, vangt al veel van de fouten van het toch niet perfekte systeem op. We zijn hier in Europa de volledig andere kant aan het opgaan. Ik vond het artikeltje op lvb zijn site over de voorspelling van de 'nulgroei-EU-economie' en de 'negatieve-groei-idem' hoogst gepast dan wel angstwekkend. K |
|
|
#4 |
|
|
<[email protected]>, die Mon, 10 Jul 2006 15:22:23 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Mon, 10 Jul 2006 16:28:42 +0200, Fustigator <[email protected]> >wrote: > >>Vitae forma vocatur "..___!_/\\*..+!!_!'_____" >><[email protected]>, die Mon, 10 Jul 2006 10:46:37 GMT, in >>littera <[email protected]> in foro >>be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >Ik begrijp dit hierboven niet. Brute pech voor je! >Ik begrijp ook niet waarom we anno 21e >eeuw nog steeds moeten geleerd klinken in een taal die oorspronkelijk >gesprokend werd door Italiaanse bruten die onder meer onze contreien >kwamen verkrachten, leegroven, opschransen en 'cultiveren' en die voor >geen meter wiskunde en wetenschap beoefenden. Zal ik dat in 't Grieks doen? die hadden nog meer verstand van wiskunde dan de Romeinen, die, btw , je op wiskundig vlak niet moet onderschatten. *Waar* waren de Germanen toen? >Een taal die dan werd >gerecycleerd door een leugenachtige Kerk en ontluikende >wetenschappers, die dachten dat ze het wiel hadden uitgevonden (kijk >maar naar al die onnozelaars met hun Big Bang). Big "bumps"? >Jammer dat we juist >door hen vergeten zijn wat er (mogelijk) was in de tijden van voor ons >aller collectief geheugen. Maar daarvoor moet je wel wat verder zoeken >dan in de doorsnee bibliotheek of internet-spinneweb. Toen waren de Gerlmanben maar stammen die het peil bereikt haden van de Indiane in N-Amerika in de 19e eeuw... >>>...zoals te verwachten was blijven de grootste roepers uit deze NG nu >>>opvallend stil... >> >>Hoe groot mijn roeper in deze ng , weet ik niet, maar een ding snap ik >>niet, namelijk wat betekent "..___!_/\\*..+!!_!'_____" > >Het moet toch niet altijd met spitsvondige >woorden-lettersamenrijgsels? Leg dan uit... >>>of zouden ze het niet begrijpen? >> >>Wat valt er te begrijpen wat men hier vlgs jou niet wordt begrepen? > >Dat ondanks al zijn fouten, het zuiver kapitalisme nog steeds het >minst slechte systeem is. Daar ben ik het met je eens. >Dat de overheid daarbij corrigerend >optreedt, maar zich verder afzijdig houdt, vangt al veel van de fouten >van het toch niet perfekte systeem op. Daar ben ik het ook met je eens. > >We zijn hier in Europa de volledig andere kant aan het opgaan. Ik vond >het artikeltje op lvb zijn site over de voorspelling van de >'nulgroei-EU-economie' en de 'negatieve-groei-idem' hoogst gepast dan >wel angstwekkend. LvB is een goede vriend , die vaak zeer rake ideeën naar voren brengt>. > >K -- Fusti |
|
|
#5 |
|
|
On Mon, 10 Jul 2006 21:37:16 +0200, Fustigator <[email protected]>
wrote: >>>Vitae forma vocatur "..___!_/\\*..+!!_!'_____" >>><[email protected]>, die Mon, 10 Jul 2006 10:46:37 GMT, in >>>littera <[email protected]> in foro >>>be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >> >>Ik begrijp dit hierboven niet. > >Brute pech voor je! Nee, bewuste keuze in de humaniora. :)' >Zal ik dat in 't Grieks doen? Dat zou er al beter op trekken. >die hadden nog meer verstand van wiskunde dan de Romeinen, die, btw , >je op wiskundig vlak niet moet onderschatten. Waarom zie ik daar dan niets van terugkeren in mijn geheugen dat gewijd is aan de wiskundelessen van weleer? >*Waar* waren de Germanen toen? Die schranstten, veroverden, brutaliseerden, verkrachtten, gekleed in dierenvellen in plaats van geconfectionneerde lakens en laurierkransen. :) >>Jammer dat we juist >>door hen vergeten zijn wat er (mogelijk) was in de tijden van voor ons >>aller collectief geheugen. Maar daarvoor moet je wel wat verder zoeken >>dan in de doorsnee bibliotheek of internet-spinneweb. > >Toen waren de Gerlmanben maar stammen die het peil bereikt haden van >de Indiane in N-Amerika in de 19e eeuw... Ik denk dat dat toch een ietwat stereotype Karl May opmerking is voor wat de Indianen betreft. Ze zijn net als wij, heel veel vergeten, of er is veel verloren gegaan, zoals u het wil. >>>Hoe groot mijn roeper in deze ng , weet ik niet, maar een ding snap ik >>>niet, namelijk wat betekent "..___!_/\\*..+!!_!'_____" >> >>Het moet toch niet altijd met spitsvondige >>woorden-lettersamenrijgsels? > >Leg dan uit... Het beginsel van ongedwongen kunst is dat de uitleg door de toeschouwer wordt aangebracht. Dat maakt niet alleen het leven van de kunstenaar makkelijk, het geeft de toeschouwer ook de mogelijkheid zich met het werk te vereenzelvigen. Het is al bij al een sluwe marketing-techniek om complete rommel aan de man te brengen. maar we wijken af. Hopelijk begrijpen de inheemse indianen het nu wel. :) K |
|
|
#6 |
|
|
<[email protected]>, die Tue, 11 Jul 2006 07:01:41 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: Morfi zoî "..___!_/\\*..+!!_!'_____" simera Triti, 11 Iouliou 2006 07:01:41 stin gramma <[email protected]> sto foro be.politics( kè alli) alithos egrapse o ti akolouthi: >On Mon, 10 Jul 2006 21:37:16 +0200, Fustigator <[email protected]> >wrote: > >>>>Vitae forma vocatur "..___!_/\\*..+!!_!'_____" >>>><[email protected]>, die Mon, 10 Jul 2006 10:46:37 GMT, in >>>>littera <[email protected]> in foro >>>>be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >>> >>>Ik begrijp dit hierboven niet. >> >>Brute pech voor je! > >Nee, bewuste keuze in de humaniora. :)' Ach, dit is nog zieliger. > >>Zal ik dat in 't Grieks doen? > >Dat zou er al beter op trekken. Had het willen doen, maar Usenet aanvaardt de griekse letters niet in aandere talen, en in onze letters trekt het op niet veel.(zie poging hierboven) >>die hadden nog meer verstand van wiskunde dan de Romeinen, die, btw , >>je op wiskundig vlak niet moet onderschatten. > >Waarom zie ik daar dan niets van terugkeren in mijn geheugen dat >gewijd is aan de wiskundelessen van weleer? Omdat de Grieken reeds "alles" op wiskundevlak hadden (her)uitgevonden, want de Babyloniërs vooral maar ook de oude Egyptenaren hadden reeds een heleboel "wiskundigheden" otndekte. >>*Waar* waren de Germanen toen? > >Die schranstten, veroverden, brutaliseerden, verkrachtten, gekleed in >dierenvellen in plaats van geconfectionneerde lakens en >laurierkransen. :) Stambarbaren dus... >>>Jammer dat we juist >>>door hen vergeten zijn wat er (mogelijk) was in de tijden van voor ons >>>aller collectief geheugen. Maar daarvoor moet je wel wat verder zoeken >>>dan in de doorsnee bibliotheek of internet-spinneweb. >> >>Toen waren de Germanen maar stammen die het peil bereikt haden van >>de Indiane in N-Amerika in de 19e eeuw... > >Ik denk dat dat toch een ietwat stereotype Karl May opmerking is voor >wat de Indianen betreft. Ze zijn net als wij, heel veel vergeten, of >er is veel verloren gegaan, zoals u het wil. Dat zal wel. Hadden z e maar leren lezen en schrijven, dan hadden we meer over hen kunne vernemen. > >>>>Hoe groot mijn roeper in deze ng , weet ik niet, maar een ding snap ik >>>>niet, namelijk wat betekent "..___!_/\\*..+!!_!'_____" >>> >>>Het moet toch niet altijd met spitsvondige >>>woorden-lettersamenrijgsels? >> >>Leg dan uit... > >Het beginsel van ongedwongen kunst is dat de uitleg door de >toeschouwer wordt aangebracht. Dat maakt niet alleen het leven van de >kunstenaar makkelijk, het geeft de toeschouwer ook de mogelijkheid >zich met het werk te vereenzelvigen. Het is al bij al een sluwe >marketing-techniek om complete rommel aan de man te brengen. Dat dacht ik wel, eerlijk gezegd... :-))) >maar we wijken af. is niet erg. > >Hopelijk begrijpen de inheemse indianen het nu wel. :) Wie weet? Het heeft iets weg van de Germaanse runen in ieder geval. >K -- Fusti |
|
|
#7 |
|
|
On Tue, 11 Jul 2006 10:04:32 +0200, Fustigator <[email protected]>
wrote: >>>>>Vitae forma vocatur "..___!_/\\*..+!!_!'_____" >>>>><[email protected]>, die Mon, 10 Jul 2006 10:46:37 GMT, in >>>>>littera <[email protected]> in foro >>>>>be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >>>> >>>>Ik begrijp dit hierboven niet. >>>Brute pech voor je! >>Nee, bewuste keuze in de humaniora. :)' >Ach, dit is nog zieliger. Waarom? >>Waarom zie ik daar dan niets van terugkeren in mijn geheugen dat >>gewijd is aan de wiskundelessen van weleer? > >Omdat de Grieken reeds "alles" op wiskundevlak hadden >(her)uitgevonden, want de Babyloniërs vooral maar ook de oude >Egyptenaren hadden reeds een heleboel "wiskundigheden" otndekte. Err, de 'oude Egyptenaren'. Welke bedoel je dan? Deze met hun farao's die zeggen dat ze de pyramides gebouwd hebben (volgens de huidige Egyptologen-bedriegersbende) of het volk dat ze daadwerkelijk gebouwd heeft. (FYI Google eens op Graham Hancock, Zacharias Sitchin, Joseph Farell en Christopher Dunn.) Trouwens, de overleveringen van de Babyloniërs waren ook maar kopies van de spijkertabletten van de Sumeriërs, die op hun beurt vertellen over gebeurtenissen die ze misschien niet zelf meegemaakt hebben. >>Die schranstten, veroverden, brutaliseerden, verkrachtten, gekleed in >>dierenvellen in plaats van geconfectionneerde lakens en >>laurierkransen. :) >Stambarbaren dus... Is het nu anders? Weliswaar met hemd en das... >Dat zal wel. Hadden z e maar leren lezen en schrijven, dan hadden we >meer over hen kunne vernemen. 't Zou kunnen dat wij hen nooit goed begrepen hebben. Cortez en zijn bende bruten zitten daar wel voor een groot deel tussen. K |