![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
|
Een Nigeriaanse Christenhondse vrouw die leed aan epilepsie, hemofilie
en torenhoge bloeddruk is op stuitende, ostentatieve, haardragende, onverdraagzame, provocerende en in puur neofascistische respectloze stijl expres gaan doodvallen midden een vredelievende groep Moslims, die haar met zachte liefdevolle aandrang nog naar het ziekenhuis wouden begeleiden. En waar zat Filip Dewinter? Barmans zangstonde is broodnodig! Lees meer hier: http://www.christian-international-n..._christen.html VHfc |
|
|
#2 |
|
|
VHfc heeft uiteengezet op 9/07/2006 :
> Een Nigeriaanse Christenhondse vrouw die leed aan epilepsie, hemofilie > en torenhoge bloeddruk is op stuitende, ostentatieve, haardragende, > onverdraagzame, provocerende en in puur neofascistische respectloze > stijl expres gaan doodvallen midden een vredelievende groep Moslims, > die haar met zachte liefdevolle aandrang nog naar het ziekenhuis wouden > begeleiden. En waar zat Filip Dewinter? Barmans zangstonde is > broodnodig! > > Lees meer hier: > http://www.christian-international-n..._christen.html > Heeft veel weg van een urban legend. Je vindt dit verhaal in zeer verschillende versies. De leeftijd van het meisje is soms 14 soms 20. Soms is ze christen soms is ze gewoon 'agressief en gek', nooit heeft ze een afkomst of naam. Soms beledigde ze de profeet Jezus Christus, soms Mohammed, soms missioneerde ze als christen. Het gebeuren vindt plaats op steeds andere data. Soms zijn er verschillende aanhoudingen verricht, soms stond de politie toe te kijken, soms werd de politie verjaagd. De versie die jij uit koos is het prototype: geen datum, geen plaats, geen namen. En... een zwart-wit foto met een niet-zwarte vrouw belaagd door niet-zwarte mannen, helemaal niet Nigeriaans, noch hedendaags. Blijft nog de vraag welke opportuniteit dit verhaal dient en wat het zegt over de gretigheid waarmee sommigen het verspreiden. "It doesn't matter whether inaccurate information is intentionally or accidentally put in our paths, we have the obligation to know that something is accurate before we repeat it. And it doesn't matter whether the slander is directed at friends or enemies." John Tartaro. -- VG Karlos |
|
|
#3 |
|
|
"karlos" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Heeft veel weg van een urban legend. Je vindt dit verhaal in zeer > verschillende versies. De leeftijd van het meisje is soms 14 soms 20. Soms > is ze christen soms is ze gewoon 'agressief en gek', nooit heeft ze een > afkomst of naam. Soms beledigde ze de profeet Jezus Christus, soms > Mohammed, soms missioneerde ze als christen. Het gebeuren vindt plaats op > steeds andere data. Soms zijn er verschillende aanhoudingen verricht, soms > stond de politie toe te kijken, soms werd de politie verjaagd. > De versie die jij uit koos is het prototype: geen datum, geen plaats, geen > namen. En... een zwart-wit foto met een niet-zwarte vrouw belaagd door > niet-zwarte mannen, helemaal niet Nigeriaans, noch hedendaags. > Blijft nog de vraag welke opportuniteit dit verhaal dient en wat het zegt > over de gretigheid waarmee sommigen het verspreiden. > "It doesn't matter whether inaccurate information is intentionally or > accidentally put in our paths, we have the obligation to know that > something is accurate before we repeat it. And it doesn't matter whether > the slander is directed at friends or enemies." John Tartaro. > Jij post hier te weinig, Karlos ;)) Tuurlijk is Visual niet vies van in zijn rechtsche kraam passende urban legends. Maarre anderzijds klinkt zijn verhaal niet zo gek: we weten allemaal dat vooral in Afrika de afschuwelijkste dingen gebeuren, onder gelijk welke vlag of religie of gewoonweg bestialiteit. u. |
|
|
#4 |
|
|
VHfc wrote:
> Lees meer hier: > http://www.christian-international-n..._christen.html De foto bij dat artikel verscheen op 26 januari 2006 in Père Ubu, met als titel "Lapidation en Iran". Scan verkrijgbaar op aanvraag. Leuk om zien dat diezelfde foto nu gebruikt wordt bij een artikel over een steniging in Nigeria. Ik zou me niet te veel illusies maken over de betrouwbaarheid van beide verhalen. Luc |
|
|
#5 |
|
|
On Sun, 09 Jul 2006 22:52:09 GMT, Luc Van Braekel <[email protected]>
wrote: >VHfc wrote: > >> Lees meer hier: >> http://www.christian-international-n..._christen.html > >De foto bij dat artikel verscheen op 26 januari 2006 in Père Ubu, met >als titel "Lapidation en Iran". Scan verkrijgbaar op aanvraag. > >Leuk om zien dat diezelfde foto nu gebruikt wordt bij een artikel over >een steniging in Nigeria. > >Ik zou me niet te veel illusies maken over de betrouwbaarheid van beide >verhalen. > >Luc Het lijkt me op zich al merkwaardig dat iemand in staat is hiervan een foto te maken en heelhuids weg te raken. Zelfs voor een joernalist komt me dit voor als gekkenwerk. Fullator |
|
|
#6 |
|
|
Luc Van Braekel schreef:
> De foto bij dat artikel verscheen op 26 januari 2006 in Père Ubu, met > als titel "Lapidation en Iran". Scan verkrijgbaar op aanvraag. De foto is al vele maanden te vinden op Google images. Gedegen nieuwssites vermelden altijd de bron, de EO niet. Meestal is die bron Getty, of AFP. Ik heb even snel door Getty gewaad, en hem niet gevonden. IMHO is het een Photoshop creatie. VHfc |
|
|
#7 |
|
|
karlos schreef:
> Heeft veel weg van een urban legend. Je vindt dit verhaal in zeer > verschillende versies. De leeftijd van het meisje is soms 14 soms 20. > Soms is ze christen soms is ze gewoon 'agressief en gek', nooit heeft > ze een afkomst of naam. Soms beledigde ze de profeet Jezus Christus, > soms Mohammed, soms missioneerde ze als christen. Het gebeuren vindt > plaats op steeds andere data. Soms zijn er verschillende aanhoudingen > verricht, soms stond de politie toe te kijken, soms werd de politie > verjaagd. Misschien is het iets dat gewoon heel veel voorkomt, en waar een prototype wordt uit gedistilleerd. Urban legends hebben altijd wortels in de realiteit. Je ziet bijvoorbeeld nooit de *omgekeerde* "legendes". Natuurlijk heb je gelijk wat de accuratesse betreft. De foto erbij vind je trouwens al maanden op Google images, bron onbekend. Hij lijkt me bovendien gefotoshopt (zie mijn antwoord op Fullator, zie ook LVB). > Blijft nog de vraag welke opportuniteit dit verhaal dient en wat het > zegt over de gretigheid waarmee sommigen het verspreiden. Wat de EO er mee wil weet ik niet. Het was mijn bedoeling om ergens aan te sluiten bij het bus-"incident", dat ondertussen al in de plooien van de komkommertijd is gevallen. Namelijk het omkeren van de causaliteit, het victimiseren van het slachtoffer en de hagiografie van de daders, afhankelijk van de ethniciteit. Kortom, een illustratie van de 'wet van het abjecte Westen'. De gretigheid waarmee van Themssche's VB-familie wordt uitgespit, en een causaliteit wordt gezocht die er (volgens ondervragers, maar dat heb ik tweedehand) hoogstwaarschijnlijk *niet* is, vergeleken met de gretigheid waarmee de causilteit in het geval Demoor (die er hoogstwaarschijnlijk wel is) wordt ontkend. Kortom, de dubbele standaarden of het Stockholm-syndroom. In de marge heb ik hier enkele maanden iets gepost over de Soedanese volkerenmoord (definitie HRW) die fundamentalistische Moslims uit het Noorden pleegden op de Christenen en animinsten uit het Zuiden. Een genocide die nog steeds doorgaat en goed is gedocumenteerd. Een post waar nauwelijks reactie op kwam. Leve de emocratie dus. VHfc |
|
|
#8 |
|
|
Fullator schreef:
> Het lijkt me op zich al merkwaardig dat iemand in staat is hiervan een > foto te maken en heelhuids weg te raken. Zelfs voor een joernalist > komt me dit voor als gekkenwerk. In de beeldindustrie wordt de "waarheid" vaak ge-ensceneerd, vermoed ik. Ik heb je-weet-wel-waar enkele editorials staan van een legeroperatie in de Zuidelijke Filipijnen vlak na een bomaanslag (de Valentine bombings) in het betreffende bus-station. Het ging er op z'n Malays allemaal relax en met de glimlach aan toe. Maar ik rook leuke plaatjes, mits de juiste "regie". Dus S. ging even met de soldaten praten (mijn Bukidnoniaans is nog altijd niks) en vroeg of ze "gevaarlijk" wouden poseren. Dat was helemaal geen probleem, graag zelfs. Breed smilend gingen ze met hun machinegeweren poseren voor een groepsfoto. Het heeft ons heel wat werk en gepalaber gevraagd om te maken dat ze "gevaarlijk" acteerden en "gestresseerd", en vooral niet in de lens keken, dat hun machinegeweren duidelijk zichtbaar waren, en dan vooral maar hopen dat er niet eentje in een giechellach uitbarstte. Enfin, je weet hoe ik dat met giechel-Aline in je studio opgelost heb ;-) Ik vermoed dat in de nieuws-beelindustrie veel dergelijke "makkelijke" shots worden "gemaakt". Van de gruwelen in Mogadishu zul je wel niks te zien krijgen. Liever blode jan dan dode jan. Mundus vult decipi, en één woord zegt vaak meer dan duizend beelden, zeker in het post-Photoshop tijdperk. VHfc |
|
|
#9 |
|
|
VHfc heeft uiteengezet op 10/07/2006 :
> De gretigheid waarmee van Themssche's VB-familie wordt uitgespit, en > een causaliteit wordt gezocht die er (volgens ondervragers, maar dat > heb ik tweedehand) hoogstwaarschijnlijk *niet* is, vergeleken met de > gretigheid waarmee de causilteit in het geval Demoor (die er > hoogstwaarschijnlijk wel is) wordt ontkend. Kortom, de dubbele > standaarden of het Stockholm-syndroom. Het is maar hoe je het bekijkt. Toevallig was mijn schoondochter kind aan huis bij Guido Demoor en heeft vaak met hem gediscussieerd. Lieve familie en heel erg voor zijn lieve vrouw. Een vakbondsman van het spoor, met een duidelijke mening, zoals die hier zo vaak verwenst worden als ze weer eens voor hun rechten op komen. Maar in de dood best recupereerbaar. Wie hanteert hier de dubbele standaard? Jullie definitie van recupereren is duidelijk: niet meeheulen met de wolven is voldoende. -- VG Karlos |
|
|
#10 |
|
|
VHfc wrote:
> Luc Van Braekel schreef: > >> De foto bij dat artikel verscheen op 26 januari 2006 in Père Ubu, met >> als titel "Lapidation en Iran". Scan verkrijgbaar op aanvraag. > > De foto is al vele maanden te vinden op Google images. Gedegen > nieuwssites vermelden altijd de bron, de EO niet. Meestal is die bron > Getty, of AFP. Ik heb even snel door Getty gewaad, en hem niet > gevonden. IMHO is het een Photoshop creatie. > > VHfc Nou, Hugootje, .... Het is bewonderenswaardig hoe jij steeds opnieuw het kleinste foutje weet aan te wijzen..... bij eenieder die niet bewonderend op de knieën valt voor jou. Jammer dat die kritische zin zo selectief aangewend wordt *veg* -- Lex |
|
|
#11 |
|
|
Vitae forma vocatur "VHfc" <[email protected]>, die 10 Jul 2006
01:23:01 -0700, in littera <[email protected] .com> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: [.....] > >In de marge heb ik hier enkele maanden iets gepost over de Soedanese >volkerenmoord (definitie HRW) die fundamentalistische Moslims uit het >Noorden pleegden op de Christenen en animinsten uit het Zuiden. Een >genocide die nog steeds doorgaat en goed is gedocumenteerd. Een post >waar nauwelijks reactie op kwam. Leve de emocratie dus. Dat misschien, maar ik denk dat het erger is dan enkel emocratie. Moesten het Christenen zijn die fundamentalistische(dat zou er niet bij horen) moslims genocideren, zouden de kranten vol staan van wat er gebeurt: zouden ze TV ploegen en dies meer ter plekke sturen. Waarom doen ze dat niet? Omdat er geen politieke munt uit te slaan valt. Die Christenen hebben geen overvloed aan grondstoffen in hun bodem, hebben geen interessante allianties met anderen die dat wel hebben, terwijl de moslims dat wel aan de andere kant van de Rode zee hebben. En nog een hak zetten aan de RK Kerk , die in internationale fora vaak dwars ligt ivm mensenrechten en "noodzakelijke" bevolkingsregulatoire maatregelingen zoams verplichte contraceptie, abortus euthanasie en dies meer, dat is ook nog mooi meegenomen. De pers wordt gesubsidieerd: door commerciële lobbies , maar ook door politieke die dan overheidssteun aan de pers geven mits er enkel gerapporteerd wordt wat in "de goede richting" gaat. >VHfc -- Fusti |
|
|
#12 |
|
|
"Fustigator" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > En nog een hak zetten aan de RK Kerk , die in internationale fora vaak > dwars ligt ivm mensenrechten en "noodzakelijke" bevolkingsregulatoire > maatregelingen zoams verplichte contraceptie, abortus euthanasie en > dies meer, dat is ook nog mooi meegenomen. > Denkfoutje, Fusti: (vrijwillige) abortus en euthanasie behoren namelijk tot de rechten van de mens. u. |
|
|
#13 |
|
|
VHfc schreef: > Een Nigeriaanse Christenhondse vrouw die leed aan epilepsie, hemofilie > en torenhoge bloeddruk is op stuitende, ostentatieve, haardragende, > onverdraagzame, provocerende en in puur neofascistische respectloze > stijl expres gaan doodvallen midden een vredelievende groep Moslims, > die haar met zachte liefdevolle aandrang nog naar het ziekenhuis wouden > begeleiden. En waar zat Filip Dewinter? Barmans zangstonde is > broodnodig! > > Lees meer hier: > http://www.christian-international-n..._christen.html > > VHfc http://www.broodjeaap.nl |
|
|
#14 |
|
|
uncle wrote:
> "Fustigator" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> >> En nog een hak zetten aan de RK Kerk , die in internationale fora >> vaak dwars ligt ivm mensenrechten en "noodzakelijke" >> bevolkingsregulatoire maatregelingen zoams verplichte contraceptie, >> abortus euthanasie en dies meer, dat is ook nog mooi meegenomen. >> > > Denkfoutje, Fusti: (vrijwillige) abortus en euthanasie behoren > namelijk tot de rechten van de mens. Hop, daar gaan we weer. Bron? -- Lex |
|
|
#15 |
|
|
Fustigator wrote:
> Vitae forma vocatur "VHfc" <[email protected]>, die 10 Jul 2006 > 01:23:01 -0700, in littera > <[email protected] .com> in foro > be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > > [.....] > >> >> In de marge heb ik hier enkele maanden iets gepost over de Soedanese >> volkerenmoord (definitie HRW) die fundamentalistische Moslims uit het >> Noorden pleegden op de Christenen en animinsten uit het Zuiden. Een >> genocide die nog steeds doorgaat en goed is gedocumenteerd. Een post >> waar nauwelijks reactie op kwam. Leve de emocratie dus. > > > Dat misschien, maar ik denk dat het erger is dan enkel emocratie. > > Moesten het Christenen zijn die fundamentalistische(dat zou er niet > bij horen) moslims genocideren, zouden de kranten vol staan van wat er > gebeurt: zouden ze TV ploegen en dies meer ter plekke sturen. > > Waarom doen ze dat niet? Omdat er geen politieke munt uit te slaan > valt. Die Christenen hebben geen overvloed aan grondstoffen in hun > bodem, hebben geen interessante allianties met anderen die dat wel > hebben, terwijl de moslims dat wel aan de andere kant van de Rode zee > hebben. > > En nog een hak zetten aan de RK Kerk , die in internationale fora vaak > dwars ligt ivm mensenrechten en "noodzakelijke" bevolkingsregulatoire > maatregelingen zoams verplichte contraceptie, abortus euthanasie en > dies meer, dat is ook nog mooi meegenomen. > > De pers wordt gesubsidieerd: door commerciële lobbies , maar ook door > politieke die dan overheidssteun aan de pers geven mits er enkel > gerapporteerd wordt wat in "de goede richting" gaat. > Met de verhouiding christenen- moslims heeft dit *nix* te maken. Waar geen strategische belangen spelen, kan elke dictator naar hartelust de grofste mensenrechtenschendingen plegen, zonder dat er een haan naar kraait. Waar wel strategische belangen op het spel staan, hangt het er van af welke banden deze dictator met het kapitalistische westen (en de USA in het bijzonder) heeft: Zo hij de USA bevoordeligt, kan hij naar hartelust de grofste mensenrechtenschendingen plegen, zonder dat er een haan naar kraait. Zo hij de USA ongunstig gezind is, kan hij geen strobreed verleggen of hij krijgt van de VN- Veiligheidsraad de ene resolutie na dea ndere over zich heen; zonodig sturen ze wel een "bevrijdingslegerke" op zijn dak... -- Lex |
|
|
#16 |
|
|
Fustigator heeft uiteengezet op 10/07/2006 :
> Moesten het Christenen zijn die fundamentalistische(dat zou er niet > bij horen) moslims genocideren, zouden de kranten vol staan van wat er > gebeurt: zouden ze TV ploegen en dies meer ter plekke sturen. Zoals bij de Lord's Resistance Army van Joseph Kony? -- VG Karlos |
|
|
#17 |
|
|
"lexmaniac" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Fustigator wrote: >> Vitae forma vocatur "VHfc" <[email protected]>, die 10 Jul 2006 >> 01:23:01 -0700, in littera >> <[email protected] .com> in foro >> be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >> >> [.....] >> >>> >>> In de marge heb ik hier enkele maanden iets gepost over de Soedanese >>> volkerenmoord (definitie HRW) die fundamentalistische Moslims uit het >>> Noorden pleegden op de Christenen en animinsten uit het Zuiden. Een >>> genocide die nog steeds doorgaat en goed is gedocumenteerd. Een post >>> waar nauwelijks reactie op kwam. Leve de emocratie dus. >> >> >> Dat misschien, maar ik denk dat het erger is dan enkel emocratie. >> >> Moesten het Christenen zijn die fundamentalistische(dat zou er niet >> bij horen) moslims genocideren, zouden de kranten vol staan van wat er >> gebeurt: zouden ze TV ploegen en dies meer ter plekke sturen. >> >> Waarom doen ze dat niet? Omdat er geen politieke munt uit te slaan >> valt. Die Christenen hebben geen overvloed aan grondstoffen in hun >> bodem, hebben geen interessante allianties met anderen die dat wel >> hebben, terwijl de moslims dat wel aan de andere kant van de Rode zee >> hebben. >> >> En nog een hak zetten aan de RK Kerk , die in internationale fora vaak >> dwars ligt ivm mensenrechten en "noodzakelijke" bevolkingsregulatoire >> maatregelingen zoams verplichte contraceptie, abortus euthanasie en >> dies meer, dat is ook nog mooi meegenomen. >> >> De pers wordt gesubsidieerd: door commerciële lobbies , maar ook door >> politieke die dan overheidssteun aan de pers geven mits er enkel >> gerapporteerd wordt wat in "de goede richting" gaat. >> > > Met de verhouiding christenen- moslims heeft dit *nix* te maken. > > Waar geen strategische belangen spelen, kan elke dictator naar hartelust > de > grofste mensenrechtenschendingen plegen, zonder dat er een haan naar > kraait. > > Waar wel strategische belangen op het spel staan, hangt het er van af > welke > banden deze dictator met het kapitalistische westen (en de USA in het > bijzonder) heeft: > Zo hij de USA bevoordeligt, kan hij naar hartelust de grofste > mensenrechtenschendingen plegen, zonder dat er een haan naar kraait. > Zo hij de USA ongunstig gezind is, kan hij geen strobreed verleggen of hij > krijgt van de VN- Veiligheidsraad de ene resolutie na dea ndere over zich > heen; zonodig sturen ze wel een "bevrijdingslegerke" op zijn dak... en niet en nooit te vergeten: met in de hand een vodje met erop "UVRM" http://www.vormen.org/EersteStappen/5b.htm -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
|
|
#18 |
|
|
karlos schreef:
> Het is maar hoe je het bekijkt. Inderdaad. > Wie hanteert hier de dubbele standaard? Jullie > definitie van recupereren is duidelijk: niet meeheulen met de wolven is > voldoende. En je weet best dat dat niet eerlijk is. Ik heb me nooit tegen de vakbonden in het algemeen afgezet, wel tegen misbruiken. Je gebruikt mijn Croughs-argument met me een overigens niet terzake aanval op de vakbonden in de schoenen te schuiven. Gisteren heb ik een aangename namiddag doorgebracht met een lesbisch koppel (wiens trouw ik ga fotograferen volgende maand) en een paar vrienden. Eentje ervan zit constant op het scherp van de welvaartstaat, maar het is wel een werker. Die heeft onlangs (met de details heeft niemand op een publieke ng. zaken) zijn leven weer wat bij mekaar gekregen en had een job via een interimbureau als magazijnier. Hij heeft zijn ontslag gekregen omdat er 8 vaste krachten moesten verdwijnen. Dat schijnt zo te moeten van de vakbond, als er vaste krachten gaan, moeten de interimarissen ook gaan. CAO of zoiets. Het is de streek van Leopoldsburg-Hasselt. De baas was er naar het schijnt het hart van in, maar de vakbond heeft gesproken. En welke wolven hier huilen is onderhand duidelijk. Als de vaudeville (de omkering van de causaliteit en de schuld) rond Demoor wordt vermeld heet het ineens "recupereren". Emo-argument was dat het zo'n goeie vakbondsman was. Al was Demoor de voorzitter van de diepblauwe Libertarische internationale, wat heeft dat er in 's hemelsnaam mee te zien? Demoor is gemolesteerd door een bende kut-Marokkanen die (terecht) denken dat ze een kapersvrijbrief hebben, en de huilende wolven wentelen zich in afgrijzen omdat hun maakbaarheidsobsessie in gevaar komt. Als er wat meer paarsen het gezond verstand hadden van die Groene schepen uit Herentals stort het VB tot 15% in mekaar. Of een keizer zonder kleren rood of blauw ziet maakt niks uit. Hij is naakt. VHfc |
|
|
#19 |
|
|
lexmaniac schreef:
> Nou, Hugootje, .... Lex, even een uitzondering maken. Ik lees je niet meer. Laat het ons vriendelijk en vooral kort houden maar ik baal van achterbaksheid en intellectuele oneerlijkheid. In beide heb je je sporen met uitmuntendheid verdiend. Geen reply nodig. VHfc |
|
|
#20 |
|
|
karlos schreef:
> Het is maar hoe je het bekijkt. Wat niet wegneemt dat je moet blijven posten. Jij bent de één van de weinigen op dit forum die me ooit van idee hebt laten veranderen. Er is niks zo verleidelijk als een goed argument. VHfc |