![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
|
http://www.secessie.nu/pdf/15-3.pdf Graag gedaan. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
|
|
#2 |
|
|
"Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Graag gedaan. > Méér dan twee woorden kan je idd. niet aan elkaar rijgen,- wat we al wisten. u. |
|
|
#3 |
|
|
uncle schreef:
> Méér dan twee woorden kan je idd. niet aan elkaar rijgen,- wat we al wisten. Waarbij je op z'n Fustiaans op de boodschapper schiet, maar niet op het artikel zelf. De Vlaamse Beweging staat boven de partijen. Het debacle van de VU en van Schiltz, en het daaropvolgende succes van het VB zijn gewoon instrumenten in de handen van de Vlaamse Beweging op de weg naar Vlaamse Onafhankelijkheid. Schiltz (een onderschatte figuur) heeft gedaan wat hij kon, het VB heeft de fakkel overgenomen, en heeft geleerd van de tactische fouten (die er geen waren, in het tijdsgewricht) van de VU. Bovendien heeft het VB aansluiting gevonden bij de reactie op de revolte tegen de Islamisering en onderwerping van Europa, bij de benadrukking van onze roots die in de Verlichting liggen (of zoals LVB dat noemt, de "xenofobie"). Een belangrijker thema. Het VB is een nuttige idioot, net zoals de VU dat was. Schiltz is een belangrijke pion geweest, het VB is dat ook. Het einddoel is gewoon Vlaamse Onafhankelijkheid en diep in zijn hart zal Hugo, en vanuit de hemel nu, daar ook wel heel blij mee zijn. Of Europa zijn roots zal kunnen bewaren, daar valt op termijn erg aan te twijfelen. Demografie is politiek. De buik van het Paard is al lang open, de Danaïden zitten al midden in de stad en ze lopen naar de Poort. Que sera, sera. Na de implosie van het VB (bij de volgende zwarte zondag, of de volgende) komt er wel een nieuwe Phoenix. Ideëen dood je niet met poco diabolisaties en gemanipleerde "rechterlijke" uitspraken. Het wordt op termijn wachten op het nieuwe EB, met een nieuw plakkaat van Verlaetinghe. Ondertussen uiteraard hoed af voor venten zoals Schiltz die hun handen vuil hebben wilen maken, en hun ouddaagse afgang bij Spirit wordt met de mantel der liefde bedekt. VHfc (links liberaal & anarchist & verlichte globalist & Flamingans.vl & 1 beetje treurig om het verscheiden van Lampo, Schiltz en dra Claus) |
|
|
#4 |
|
|
Ghingis Khan schreef:
> http://www.secessie.nu/pdf/15-3.pdf > > Graag gedaan. Bedankt, klokkeluidend kanariepietje. VHfc |
|
|
#5 |
|
|
"VHfc" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ups.com... uncle schreef: > Méér dan twee woorden kan je idd. niet aan elkaar rijgen,- wat we al > wisten. Waarbij je op z'n Fustiaans op de boodschapper schiet, maar niet op het artikel zelf. De Vlaamse Beweging staat boven de partijen. Het debacle van de VU en van Schiltz, en het daaropvolgende succes van het VB zijn gewoon instrumenten in de handen van de Vlaamse Beweging op de weg naar Vlaamse Onafhankelijkheid. Schiltz (een onderschatte figuur) heeft gedaan wat hij kon, het VB heeft de fakkel overgenomen, en heeft geleerd van de tactische fouten (die er geen waren, in het tijdsgewricht) van de VU. Bovendien heeft het VB aansluiting gevonden bij de reactie op de revolte tegen de Islamisering en onderwerping van Europa, bij de benadrukking van onze roots die in de Verlichting liggen (of zoals LVB dat noemt, de "xenofobie"). Een belangrijker thema. Het VB is een nuttige idioot, net zoals de VU dat was. Schiltz is een belangrijke pion geweest, het VB is dat ook. Het einddoel is gewoon Vlaamse Onafhankelijkheid en diep in zijn hart zal Hugo, en vanuit de hemel nu, daar ook wel heel blij mee zijn. Of Europa zijn roots zal kunnen bewaren, daar valt op termijn erg aan te twijfelen. Demografie is politiek. De buik van het Paard is al lang open, de Danaïden zitten al midden in de stad en ze lopen naar de Poort. Que sera, sera. Na de implosie van het VB (bij de volgende zwarte zondag, of de volgende) komt er wel een nieuwe Phoenix. Ideëen dood je niet met poco diabolisaties en gemanipleerde "rechterlijke" uitspraken. Het wordt op termijn wachten op het nieuwe EB, met een nieuw plakkaat van Verlaetinghe. Ondertussen uiteraard hoed af voor venten zoals Schiltz die hun handen vuil hebben wilen maken, en hun ouddaagse afgang bij Spirit wordt met de mantel der liefde bedekt. -------------------------------------------- En ik mijn best, ik bedek niets met de mantel der liefde, een verrader is een verrader en daar blijf ik bij. --------------------------------------------- -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
|
|
#6 |
|
|
uncle schreef:
>> Graag gedaan. > Méér dan twee woorden kan je idd. niet aan elkaar rijgen,- wat we al wisten. > u. Niet gemogen dit weekend? Of werkt het allemaal niet meer zo goed? |
|
|
#7 |
|
|
Vitae forma vocatur "VHfc" <[email protected]>, die 6 Aug 2006
21:46:46 -0700, in littera <[email protected]. com> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >uncle schreef: > >> Méér dan twee woorden kan je idd. niet aan elkaar rijgen,- wat we al wisten. > >Waarbij je op z'n Fustiaans op de boodschapper schiet, voel je jezelf dan als aangeschoten wild, dit natuurlijk door jager Fusti? :-)))))) >maar niet op het >artikel zelf. De Vlaamse Beweging staat boven de partijen. ik zou zeggen tussen de partijen. Voorbijgestreefde romantiekers vind je inderdaad in verschillende partijen.Vlanderen is een mythe, vooral voor Flaminganten. > Het debacle >van de VU en van Schiltz, en het daaropvolgende succes van het VB zijn >gewoon instrumenten in de handen van de Vlaamse Beweging op de weg naar >Vlaamse Onafhankelijkheid. Schiltz (een onderschatte figuur) heeft >gedaan wat hij kon, het VB heeft de fakkel overgenomen, en heeft >geleerd van de tactische fouten (die er geen waren, in het >tijdsgewricht) van de VU. Bovendien heeft het VB aansluiting gevonden >bij de reactie op de revolte tegen de Islamisering en onderwerping van >Europa, bij de benadrukking van onze roots die in de Verlichting liggen >(of zoals LVB dat noemt, de "xenofobie"). Een belangrijker thema. Alsof men Flamingant moet zijn om de islamisering tegen te kunnen houden.... maar enfin VHfc, je bent echt in een parallele wereld bezig. >Het VB is een nuttige idioot, net zoals de VU dat was. Schiltz is een >belangrijke pion geweest, het VB is dat ook. Het einddoel is gewoon >Vlaamse Onafhankelijkheid en diep in zijn hart zal Hugo, en vanuit de >hemel nu, daar ook wel heel blij mee zijn. Is ie wel in de hemel geraakt? Moet ie niet eerst een stagepriode in het vagevuur doorbrengen als gevolg van zijn duistere praktijken tujdens zijn mandaten? >Of Europa zijn roots zal >kunnen bewaren, daar valt op termijn erg aan te twijfelen. Demografie >is politiek. De buik van het Paard is al lang open, de Danaïden zitten >al midden in de stad en ze lopen naar de Poort. Que sera, sera. Je beeldspraak, hoe leuk die ook is , is wat verward. >Na de implosie van het VB (bij de volgende zwarte zondag, of de >volgende) komt er wel een nieuwe Phoenix. Proest. ooit aan gedacht dat de volgende generaties minder Vlaams-romantisch zouden kunne zijn als de onze? > Ideëen dood je niet met poco >diabolisaties en gemanipleerde "rechterlijke" uitspraken. Het wordt op >termijn wachten op het nieuwe EB, met een nieuw plakkaat van >Verlaetinghe. Ondertussen uiteraard hoed af voor venten zoals Schiltz >die hun handen vuil hebben wilen maken, en hun ouddaagse afgang bij >Spirit wordt met de mantel der liefde bedekt. Ach Schiltz heeft het voordeel gehad op Willy Claes dat ie nooit gepakt is geweest. Bedek je zijn afwijkende gedragingen op financieel gebied ook met de mantel der liefde? >VHfc (links liberaal & anarchist & verlichte globalist & Flamingans.vl >& 1 beetje treurig om het verscheiden van Lampo, Schiltz en dra Claus) -- Fusti |
|
|
#8 |
|
|
Vitae forma vocatur "Ghingis Khan" <[email protected]>, die Mon,
07 Aug 2006 07:47:56 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >"VHfc" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected] oups.com... >uncle schreef: > >> Méér dan twee woorden kan je idd. niet aan elkaar rijgen,- wat we al >> wisten. > >Waarbij je op z'n Fustiaans op de boodschapper schiet, maar niet op het >artikel zelf. Dit is toch een teken dat de boodschapper interessanter is dan wat ie vertelt. [...] -- Fusti |
|
|
#9 |
|
|
"Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > http://www.secessie.nu/pdf/15-3.pdf > > Graag gedaan. > > -- > Ghingis Khan Wreed goed artikel, Ghingis! Dank je! Schuim jij het internet maar af: wij zullen de vruchten wel plukken ;-) Heb het inmiddels al afgedrukt: te bewaren! hedwig |
|
|
#10 |
|
|
"uncle" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> >> Graag gedaan. >> > > Méér dan twee woorden kan je idd. niet aan elkaar rijgen,- wat we al > wisten. > u. >Meneer "U" u zou er niet verkeerd aan doen om het essai van Dr.Paul >Doevenspeck ( VU) eens te lezen. Het zou ,zonder uw mening te hoeven veranderen,een bredere kijk op de dingen geven . Het zou U mogelijk ook ervan weerhouden om nutteloze antwoorden de posten . Moest U voor uw partij(tje) zoveel ijver aan de dag leggen als Ghingis dan zou dat partijtje misschien nog toekomst hebben. U zult moeten toegeven dat het VB trouwe en energieke volgeing heeft nietwaar ???? MvrG. Dwarsligger |
|
|
#11 |
|
|
Fustigator schreef:
> Alsof men Flamingant moet zijn om de islamisering tegen te kunnen > houden.... Je hebt duidelijk het artikel niet gelezen dus. Hier ging het tweede deel precies over. Mag ik jou dan eens vragen, in alle openheid, welke partij jij zou aanbevelen ivm de ont-islamisering van *ons* Europa? Dit een uitdaging en ik wacht met spanning op je antwoord. VHfc |
|
|
#12 |
|
|
VHfc schreef:
> Mag ik jou dan eens vragen, in alle openheid, welke > partij jij zou aanbevelen ivm de ont-islamisering van *ons* Europa? Dit > een uitdaging en ik wacht met spanning op je antwoord. En attendant Godot? Kom op met je antwoord! VHfc |
|
|
#13 |
|
|
Vitae forma vocatur "VHfc" <[email protected]>, die 7 Aug 2006
14:02:00 -0700, in littera <[email protected]. com> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >Fustigator schreef: > >> Alsof men Flamingant moet zijn om de islamisering tegen te kunnen >> houden.... > >Je hebt duidelijk het artikel niet gelezen dus. Hier ging het tweede >deel precies over. Mag ik jou dan eens vragen, in alle openheid, welke >partij jij zou aanbevelen ivm de ont-islamisering van *ons* Europa? Dit >een uitdaging en ik wacht met spanning op je antwoord. Ik vind je inderdaad zelfs wat overspannen de laatste dagen :-) Helaas is in deze corrupto-particratisch bestel geen enkele partij, die een intelligente immigratiepolitiek durft te voeren, ook niet het VB, dat enkel een soort refuznik houding de mensen aanpraat, wat dom is. Jij hebt zelf eerder je ideeën omtrent de immigratie uiteengezet, en die vond ik veel beter dan die van het Behang. >VHfc -- Fusti |
|
|
#14 |
|
|
Vitae forma vocatur "VHfc" <[email protected]>, die 7 Aug 2006
15:40:51 -0700, in littera <[email protected]. com> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >VHfc schreef: > >> Mag ik jou dan eens vragen, in alle openheid, welke >> partij jij zou aanbevelen ivm de ont-islamisering van *ons* Europa? Dit >> een uitdaging en ik wacht met spanning op je antwoord. > >En attendant Godot? Kom op met je antwoord! Ongeduldige piemel :-)) Ik denk echt dat je wat overspanne bent. Ik heb je in je vorige mail in deze draad al van antwoord gediend. >VHfc -- Fusti |
|
|
#15 |
|
|
Fustigator schreef:
> Helaas is in deze corrupto-particratisch bestel geen enkele partij, > die een intelligente immigratiepolitiek durft te voeren, ook niet het > VB, dat enkel een soort refuznik houding de mensen aanpraat, wat dom > is. Maar we hadden het niet over de immigratie-politiek waar het VB inderdaad, net zoals de anderen, een volledig verkeerde politiek huldigt, maar over het verzet tegen de sluipende Islamificatie van Europa en het te grabbel gooien van de eigen Europese waarden, de dhimmificatie. Eigenlijk staat dat los van de immigratie, want de Moslims zijn er al. Ik kan alleen maar constateren dat alleen het VB dit thema aankaart. Jouw probleem is natuurlijk dat het VB een packade deal aflevert tussen *dit* standpunt en het Flamingantisme, en dat die deal voor jou onverteerbaar is. Het zou duidelijker zijn mocht je dit ook gewoon zo zeggen (wat je trouwens ooit gedaan hebt maar niet op de nieuwsgroep). > Jij hebt zelf eerder je ideeën omtrent de immigratie uiteengezet, en > die vond ik veel beter dan die van het Behang. Binnen de VLD leven gelijkaardige standpunten, LVB heeft het er af en toe over. Spijtig dat de VLD zo laag scoort in de peilingen. Liberalisme is ècht nodig, en het sociaal-economisch programma van het VB is vrij centristisch. In de marge: in het artikel waar het hier om ging (een èchte aanrader en een interessante analyse) wordt ook cijfermatig aangetoond dat het VB pas electoraal doorbrak op het moment dat het het immigratie- en veiligheidsprobleem ging mee bespelen. Verder ook dat het cordon niet zozeer uit morele overwegingen wordt in stand gehouden, maar wel door de SPA omdat de SPA ondanks haar numeriek onderwicht op die manier numeriek incontournable wordt in èlke coalitie. Voor het links-liberale miniscule Spirit geldt dit nog meer, daarom dat Spirit zo gebeten is op het VB. De grote verliezer in dit spel is de VLD, en de liberale vleugel in de VLD stelt al langer vragen bij het cordon. De CD&V twijfelt ook wat binnenskamers omdat ze zich wel realiseert dat een coalitie van Vlaanderen's twee grootste partijen een heel comfortabele meerderheid zou opleveren *zonder* de SPA. Het is ietwat naïef geweest van de VLD en de CD&V om zich ter wille van de SPA zo te laten meeslepen in het cordon, maar allicht zijn er veel te harde woorden gevallen om de bocht kort te kunnen nemen. Edoch, de telefoontjes tussen Annemans en Leterme bij de jongste Vlaamse regeringsvorming (door Leterme met een enigmatische 'no comment' afgedaan) waren veelbetekenend en genoeg om Stevaert in de gordijnen te jagen. Mijn prognose is dat de VLD bij de volgende verkiezingen dermate achteruitboert dat ze de interne tegenstellingen niet meer kan controleren, dat het laatste jaar van de legislatuur daarom onwerkbaar wordt, en de VLD als eerste het cordon *moet* doorbreken met veel binnenpretjes van de CD&V. Hoewel, bij gemeenteraadsverkiezingen spelen overwegend lokale factoren mee, ikzelf stem bvb. gemeentelijk Groen en op *mensen* om heel specifieke lokale redenen. VHfc |
|
|
#16 |
|
|
Vitae forma vocatur "VHfc" <[email protected]>, die 8 Aug 2006
23:22:26 -0700, in littera <[email protected]. com> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >Fustigator schreef: > >> Helaas is in deze corrupto-particratisch bestel geen enkele partij, >> die een intelligente immigratiepolitiek durft te voeren, ook niet het >> VB, dat enkel een soort refuznik houding de mensen aanpraat, wat dom >> is. > >Maar we hadden het niet over de immigratie-politiek waar het VB >inderdaad, net zoals de anderen, een volledig verkeerde politiek >huldigt, maar over het verzet tegen de sluipende Islamificatie van >Europa en het te grabbel gooien van de eigen Europese waarden, de >dhimmificatie. Eigenlijk staat dat los van de immigratie, want de >Moslims zijn er al. ja en neen, omdat de immigratie van islamieten verre van afgelopen is. > >Ik kan alleen maar constateren dat alleen het VB dit thema aankaart. Klopt. >Jouw probleem is natuurlijk dat het VB een packade deal aflevert tussen >*dit* standpunt en het Flamingantisme, en dat die deal voor jou >onverteerbaar is. Het zou duidelijker zijn mocht je dit ook gewoon zo >zeggen (wat je trouwens ooit gedaan hebt maar niet op de nieuwsgroep). Iedereen tenzij de newbies, kent mijn standpunten, en die zijn IRL niet verschillend van deze in de nieuwsgroepen. >> Jij hebt zelf eerder je ideeën omtrent de immigratie uiteengezet, en >> die vond ik veel beter dan die van het Behang. > >Binnen de VLD leven gelijkaardige standpunten, LVB heeft het er af en >toe over. Spijtig dat de VLD zo laag scoort in de peilingen. Dat komt door het oxymoroneske "Paars". Want sossen en liberalen zijn tegenpolen waarvan het enige bindmiddel de vrijmetselarij is. en dat vind ik ongezond, mede omdat geheime genootschappen door de wet verboden zijn. >Liberalisme is ècht nodig, en het sociaal-economisch programma van het >VB is vrij centristisch. is er een echte sociaal-economisch programma bij het VB? Of strijden de verschillende facties in dat opzicht in de koeliessen? >In de marge: in het artikel waar het hier om ging (een èchte aanrader >en een interessante analyse) wordt ook cijfermatig aangetoond dat het >VB pas electoraal doorbrak op het moment dat het het immigratie- en >veiligheidsprobleem ging mee bespelen. Dat geloof ik ook. >Verder ook dat het cordon niet >zozeer uit morele overwegingen wordt in stand gehouden, maar wel door >de SPA omdat de SPA ondanks haar numeriek onderwicht op die manier >numeriek incontournable wordt in èlke coalitie. Dat zou zeker tenminste een rol kunnen meespelen. >Voor het >links-liberale miniscule Spirit geldt dit nog meer, daarom dat Spirit >zo gebeten is op het VB. Omdat het VB een directe concurrent is van Spirit: niet enkel in de links-rechtse verhoudingen maar ook inzake het (voor mij jammerlijke oubollige) Flamingantisme. >De grote verliezer in dit spel is de VLD, en de liberale vleugel in de >VLD stelt al langer vragen bij het cordon. De CD&V twijfelt ook wat >binnenskamers omdat ze zich wel realiseert dat een coalitie van >Vlaanderen's twee grootste partijen een heel comfortabele meerderheid >zou opleveren *zonder* de SPA. Het is ietwat naïef geweest van de VLD >en de CD&V om zich ter wille van de SPA zo te laten meeslepen in het >cordon, maar allicht zijn er veel te harde woorden gevallen om de bocht >kort te kunnen nemen. Edoch, de telefoontjes tussen Annemans en Leterme >bij de jongste Vlaamse regeringsvorming (door Leterme met een >enigmatische 'no comment' afgedaan) waren veelbetekenend en genoeg om >Stevaert in de gordijnen te jagen. Stevaert moet zwijgen tenzij in de cafés van Hasselt, want een goeverneur hoort boven de partijen te staan. >Mijn prognose is dat de VLD bij de volgende verkiezingen dermate >achteruitboert dat ze de interne tegenstellingen niet meer kan >controleren, dat het laatste jaar van de legislatuur daarom onwerkbaar >wordt, en de VLD als eerste het cordon *moet* doorbreken met veel >binnenpretjes van de CD&V. Mooie scenario iendied! >Hoewel, bij gemeenteraadsverkiezingen spelen >overwegend lokale factoren mee, ikzelf stem bvb. gemeentelijk Groen en >op *mensen* om heel specifieke lokale redenen. Hoe het kan verkeren... Klaag maar over de transfers (terecht, moet ik wel zeggen) , maar de manier waarop Johan Vandelanotte transfers vanuit de Federale gelden naar Oostende en Jean van de Casteele , burgemeester en stroman van dear Johan V, doorgesluisd heeft, zal me zeker nopen om voor de oppositie te stemmen. Gelukkig zit daar ook de VLD in en niet enkel het VB.. >VHfc -- Fusti |
|
|
#17 |
|
|
On 8 Aug 2006 23:22:26 -0700, "VHfc" <[email protected]> wrote:
>Fustigator schreef: > >> Helaas is in deze corrupto-particratisch bestel geen enkele partij, >> die een intelligente immigratiepolitiek durft te voeren, ook niet het >> VB, dat enkel een soort refuznik houding de mensen aanpraat, wat dom >> is. > >Maar we hadden het niet over de immigratie-politiek waar het VB >inderdaad, net zoals de anderen, een volledig verkeerde politiek >huldigt, maar over het verzet tegen de sluipende Islamificatie van >Europa en het te grabbel gooien van de eigen Europese waarden, de >dhimmificatie. Eigenlijk staat dat los van de immigratie, want de >Moslims zijn er al. Het staat er niet los van, want (mede) door de immigratie neemt hun aantal exponentieel* toe. >Ik kan alleen maar constateren dat alleen het VB dit thema aankaart. >Jouw probleem is natuurlijk dat het VB een packade deal aflevert tussen >*dit* standpunt en het Flamingantisme, en dat die deal voor jou >onverteerbaar is. Het zou duidelijker zijn mocht je dit ook gewoon zo >zeggen (wat je trouwens ooit gedaan hebt maar niet op de nieuwsgroep). > >> Jij hebt zelf eerder je ideeën omtrent de immigratie uiteengezet, en >> die vond ik veel beter dan die van het Behang. Een genuanceerd standpunt valt moeilijker te verkopen aan het profanum vulgus. >Binnen de VLD leven gelijkaardige standpunten, LVB heeft het er af en >toe over. Spijtig dat de VLD zo laag scoort in de peilingen. >Liberalisme is ècht nodig, en het sociaal-economisch programma van het >VB is vrij centristisch. De standpunten van LVB zijn gekenmerkt door hun pragmatiek. Net zoals die van VHfc overigens. Geen wonder dat die twee elkaar regelmatig vinden, over alle partijdoctrines heen. >In de marge: in het artikel waar het hier om ging (een èchte aanrader >en een interessante analyse) wordt ook cijfermatig aangetoond dat het >VB pas electoraal doorbrak op het moment dat het het immigratie- en >veiligheidsprobleem ging mee bespelen. Verder ook dat het cordon niet >zozeer uit morele overwegingen wordt in stand gehouden, maar wel door >de SPA omdat de SPA ondanks haar numeriek onderwicht op die manier >numeriek incontournable wordt in èlke coalitie. Voor het >links-liberale miniscule Spirit geldt dit nog meer, daarom dat Spirit >zo gebeten is op het VB. Het is het grote drama van de socialisten. Ze bestrijden het VB op de verkeerde plaats, op de verkeerde tijd en met de verkeerde wapens. En tegen alle beter weten in maken ze het sterker door hun wanhopig vasthouden aan oude vormen en gedachten. Dit gebrek aan flexibiliteit zal evenzeer hun ondergang worden als dit bij de brontosaurussen het geval was. Principes uit de 19de eeuw doen het niet zo goed in de 21ste. Intussen blijven ze hopen dat hun betonnen verankering in de maatschappij hen staande zal houden. Maar die verankering kan alleen nog worden gewaarborgd met corruptie en bloedtransfusies (lees paniekvoetbal en ad hoc wetsaanpassingen om extra kiezerspubliek te scheppen). En dus heeft het betonrot alle kansen gekregen; de fundamenten zullen het niet lang meer houden. >De grote verliezer in dit spel is de VLD, en de liberale vleugel in de >VLD stelt al langer vragen bij het cordon. De CD&V twijfelt ook wat >binnenskamers omdat ze zich wel realiseert dat een coalitie van >Vlaanderen's twee grootste partijen een heel comfortabele meerderheid >zou opleveren *zonder* de SPA. Het is ietwat naïef geweest van de VLD >en de CD&V om zich ter wille van de SPA zo te laten meeslepen in het >cordon, maar allicht zijn er veel te harde woorden gevallen om de bocht >kort te kunnen nemen. Edoch, de telefoontjes tussen Annemans en Leterme >bij de jongste Vlaamse regeringsvorming (door Leterme met een >enigmatische 'no comment' afgedaan) waren veelbetekenend en genoeg om >Stevaert in de gordijnen te jagen. De VLD is ten onder gegaan aan zijn eigen principeloosheid. Kiezers stemden op de man van het Burgermanifest en ze werden bedrogen. Het waren slechts woorden, trillingen van lucht. >Mijn prognose is dat de VLD bij de volgende verkiezingen dermate >achteruitboert dat ze de interne tegenstellingen niet meer kan >controleren, dat het laatste jaar van de legislatuur daarom onwerkbaar >wordt, en de VLD als eerste het cordon *moet* doorbreken met veel >binnenpretjes van de CD&V. Hoewel, bij gemeenteraadsverkiezingen spelen >overwegend lokale factoren mee, ikzelf stem bvb. gemeentelijk Groen en >op *mensen* om heel specifieke lokale redenen. Met een vrij hoge waarschijnlijkheid. Maar ook hier zien we de duivels spartelen in het wijwatervat, cfr. de manipulaties van Somers om de familiejuwelen te redden. Het is niet onwettelijk, maar het is wel kiezersbedrog. Op zich niet dodelijk, tenzij de kiezers het beginnen door te hebben. En dat is meer en meer het geval. Vrije val is ook niet gevaarlijk, maar je hebt dan best wel een parachute die werkt.. En dat lijkt me hier niet het geval. Zal me dat een klap geven! > >VHfc *exponentieel: als in logaritmisch. Ook de stijgingsgraad (afgeleide) neemt toe. Fullator |
|
|
#18 |
|
|
Vitae forma vocatur Fullator <lvolders@forget_it.telenet.be>, die Wed,
09 Aug 2006 09:56:51 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On 8 Aug 2006 23:22:26 -0700, "VHfc" <[email protected]> wrote: > >>Fustigator schreef: >> >>> Helaas is in deze corrupto-particratisch bestel geen enkele partij, >>> die een intelligente immigratiepolitiek durft te voeren, ook niet het >>> VB, dat enkel een soort refuznik houding de mensen aanpraat, wat dom >>> is. >> >>Maar we hadden het niet over de immigratie-politiek waar het VB >>inderdaad, net zoals de anderen, een volledig verkeerde politiek >>huldigt, maar over het verzet tegen de sluipende Islamificatie van >>Europa en het te grabbel gooien van de eigen Europese waarden, de >>dhimmificatie. Eigenlijk staat dat los van de immigratie, want de >>Moslims zijn er al. > >Het staat er niet los van, want (mede) door de immigratie neemt hun >aantal exponentieel* toe. Inderdaad. >>Ik kan alleen maar constateren dat alleen het VB dit thema aankaart. >>Jouw probleem is natuurlijk dat het VB een packade deal aflevert tussen >>*dit* standpunt en het Flamingantisme, en dat die deal voor jou >>onverteerbaar is. Het zou duidelijker zijn mocht je dit ook gewoon zo >>zeggen (wat je trouwens ooit gedaan hebt maar niet op de nieuwsgroep). >> >>> Jij hebt zelf eerder je ideeën omtrent de immigratie uiteengezet, en >>> die vond ik veel beter dan die van het Behang. > >Een genuanceerd standpunt valt moeilijker te verkopen aan het profanum >vulgus. Maar gelukkig zei Horatius: "Vulgus vult decipi, ergo decipiatur" >>Binnen de VLD leven gelijkaardige standpunten, LVB heeft het er af en >>toe over. Spijtig dat de VLD zo laag scoort in de peilingen. >>Liberalisme is ècht nodig, en het sociaal-economisch programma van het >>VB is vrij centristisch. > >De standpunten van LVB zijn gekenmerkt door hun pragmatiek. Net zoals >die van VHfc overigens. Geen wonder dat die twee elkaar regelmatig >vinden, over alle partijdoctrines heen. De realiteit zien zoals die is is een gave. Jammer dat die twee dat niet inzien inzake "Vlaamsvoelendheid" die beter "Vlaams-denkenheid" zou moeten zijn, en in de illuzie verkeren van een "onafhankelijk" Vlaanderen... >>In de marge: in het artikel waar het hier om ging (een èchte aanrader >>en een interessante analyse) wordt ook cijfermatig aangetoond dat het >>VB pas electoraal doorbrak op het moment dat het het immigratie- en >>veiligheidsprobleem ging mee bespelen. Verder ook dat het cordon niet >>zozeer uit morele overwegingen wordt in stand gehouden, maar wel door >>de SPA omdat de SPA ondanks haar numeriek onderwicht op die manier >>numeriek incontournable wordt in èlke coalitie. Voor het >>links-liberale miniscule Spirit geldt dit nog meer, daarom dat Spirit >>zo gebeten is op het VB. > >Het is het grote drama van de socialisten. Ze bestrijden het VB op de >verkeerde plaats, op de verkeerde tijd en met de verkeerde wapens. En >tegen alle beter weten in maken ze het sterker door hun wanhopig >vasthouden aan oude vormen en gedachten. Dit gebrek aan flexibiliteit >zal evenzeer hun ondergang worden als dit bij de brontosaurussen het >geval was. Principes uit de 19de eeuw doen het niet zo goed in de >21ste. Intussen blijven ze hopen dat hun betonnen verankering in de >maatschappij hen staande zal houden. Maar die verankering kan alleen >nog worden gewaarborgd met corruptie en bloedtransfusies (lees >paniekvoetbal en ad hoc wetsaanpassingen om extra kiezerspubliek te >scheppen). En dus heeft het betonrot alle kansen gekregen; de >fundamenten zullen het niet lang meer houden. dat is prachtig verwoord: socialisme is voorbijgestreefd, net als nationalisme. Maar de mensen zijn nog o zo conservatief. >>De grote verliezer in dit spel is de VLD, en de liberale vleugel in de >>VLD stelt al langer vragen bij het cordon. De CD&V twijfelt ook wat >>binnenskamers omdat ze zich wel realiseert dat een coalitie van >>Vlaanderen's twee grootste partijen een heel comfortabele meerderheid >>zou opleveren *zonder* de SPA. Het is ietwat naïef geweest van de VLD >>en de CD&V om zich ter wille van de SPA zo te laten meeslepen in het >>cordon, maar allicht zijn er veel te harde woorden gevallen om de bocht >>kort te kunnen nemen. Edoch, de telefoontjes tussen Annemans en Leterme >>bij de jongste Vlaamse regeringsvorming (door Leterme met een >>enigmatische 'no comment' afgedaan) waren veelbetekenend en genoeg om >>Stevaert in de gordijnen te jagen. > >De VLD is ten onder gegaan aan zijn eigen principeloosheid. Kiezers >stemden op de man van het Burgermanifest en ze werden bedrogen. Het >waren slechts woorden, trillingen van lucht. Mee eens. Woorden zijn niet voldoende. >>Mijn prognose is dat de VLD bij de volgende verkiezingen dermate >>achteruitboert dat ze de interne tegenstellingen niet meer kan >>controleren, dat het laatste jaar van de legislatuur daarom onwerkbaar >>wordt, en de VLD als eerste het cordon *moet* doorbreken met veel >>binnenpretjes van de CD&V. Hoewel, bij gemeenteraadsverkiezingen spelen >>overwegend lokale factoren mee, ikzelf stem bvb. gemeentelijk Groen en >>op *mensen* om heel specifieke lokale redenen. > >Met een vrij hoge waarschijnlijkheid. Maar ook hier zien we de duivels >spartelen in het wijwatervat, cfr. de manipulaties van Somers om de >familiejuwelen te redden. Het is niet onwettelijk, maar het is wel >kiezersbedrog. Op zich niet dodelijk, tenzij de kiezers het beginnen >door te hebben. En dat is meer en meer het geval. Vrije val is ook >niet gevaarlijk, maar je hebt dan best wel een parachute die werkt.. >En dat lijkt me hier niet het geval. Zal me dat een klap geven! Men oogst wat men gezaaid heeft! >>VHfc > >*exponentieel: als in logaritmisch. Ook de stijgingsgraad (afgeleide) >neemt toe. Dus hun invloed op onze maatschappij. > >Fullator -- Fusti |