Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2006, 09:00   #1
bartje
Minister-President

Standaard Vlaamse bedrijfsleiders willen meer bevoegheden voor Vlaanderen

Volgens de financieel economische tijd vinden de Vlaamse bedrijfsleiders dat Vlaanderen meer bevoegdheden moet krijgen en dat de Vlaamse regering efficiënter moet kunnen ingrijpen op de arbeidsmarkt; dat staat allemaal in schril contrast met de Waalse bedrijfsleider die meer bevoegdheden voor regio's niet zo nodig acht.
Ook is m'n in Vlaanderen veel meer tevreden over de Vlaamse Regering.

Ook wil 68 % van de Vlaamse bedrijfsleiders dat het cordon opgeheven wordt maar 75 % vindt het VB dan ook weer geen geschikte partij om te besturen.

Mja ondanks wat sommigen willen doen geloven is hier nog maar eens duidelijk dat er wel meer en meer een verschil begint te onstaan de de Vlaamse en Waalse denkwijze.

Zouden die resultaten nu ook weer de schuld zijn van het Vlaemsche mediacomplot waar zelfs de bedrijfsleiders zich laten in meeslepen???

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 09:25   #2
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Volgens de financieel economische tijd vinden de Vlaamse bedrijfsleiders dat Vlaanderen meer bevoegdheden moet krijgen en dat de Vlaamse regering efficiënter moet kunnen ingrijpen op de arbeidsmarkt; dat staat allemaal in schril contrast met de Waalse bedrijfsleider die meer bevoegdheden voor regio's niet zo nodig acht.
Ook is m'n in Vlaanderen veel meer tevreden over de Vlaamse Regering.

Ook wil 68 % van de Vlaamse bedrijfsleiders dat het cordon opgeheven wordt maar 75 % vindt het VB dan ook weer geen geschikte partij om te besturen.

Mja ondanks wat sommigen willen doen geloven is hier nog maar eens duidelijk dat er wel meer en meer een verschil begint te onstaan de de Vlaamse en Waalse denkwijze.

Zouden die resultaten nu ook weer de schuld zijn van het Vlaemsche mediacomplot waar zelfs de bedrijfsleiders zich laten in meeslepen???
En ik die dacht dat minstens 75 % van de mensen voor unitarisme was .
Oud 16 september 2006, 09:36   #3
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
En ik die dacht dat minstens 75 % van de mensen voor unitarisme was .
75%???

176%
Oud 16 september 2006, 10:38   #4
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Meerderheid Vlaamse bedrijfsleiders tegen cordon sanitaire

68 procent van de Vlaamse bedrijfleiders wil dat het cordon sanitaire rond het Vlaams Belang wordt opgeheven. Toch vindt ook 75 procent van de ondernemers het Vlaamse Belang geen geschikte partij om het land te besturen.

(tijd) - Dat blijkt uit een opiniepeiling van TNS Media in opdracht van DE TIJD bij een representatief samengesteld staal van 400 bedrijfsleiders. De resultaten van de peiling staan morgen uitgebreid in DE TIJD.

Zo goed als alle Vlaamse bedrijfsleiders vinden ook dat Vlaanderen meer bevoegdheden moet krijgen. Ze vinden met name dat de Vlaamse regering veel efficiënter moet kunnen ingrijpen op de arbeidsmarkt en zeggenschap moet krijgen over het economische beleid. Dit resultaat steekt schril af bij de peiling die zusterkrant L'Echo organiseerde bij Franstalige bedrijfsleiders. Daar ziet amper één op de drie ondernemers brood in meer bevoegdheden voor de regio's.

Dat laatste resultaat hangt allicht nauw samen met de inschatting die Waalse ondernemers maken over hun regionale regering. Terwijl acht op de tien Vlaamse ondernemers vertrouwen heeft in de Vlaamse regering, staat slechts 22 procent van de Franstalige ondernemers achter het beleid van de Waalse regering. Elio di Rupo, de sterke man in Wallonië, wordt door Waalse bedrijfsleiders al evenmin gesmaakt. Slechts één op de drie ondernemers zegt vertrouwen te hebben in Di Rupo. Ze noemen de PS, de partij van Di Rupo, zelfs onomwonden een obstakel voor een herstel van de Waalse economie.

De Belgische bedrijfsleiders noemen investeringen in innovatie en opleiding verder belangrijker dan een verlaging van de loonkosten. Dat is een opvallend ander accent dan de klassieke boodschap van de werkgeversorganisaties, die heel hard hameren op een verlaging van de loonlasten.

Wat verlangen bedrijfsleiders van hun gemeentebestuur? Zijn Vlaamse ondernemers politiek meer of minder politiek betrokken? Stemmen managers nu echt allemaal liberaal? Vinden bedrijfsleiders dat hun lonen gepubliceerd moeten worden? Hoe kijken ze aan tegen de fusie van Suez en Gaz de France? Meer resultaten van de politieke enquête van De TIJD en L'Echo bij bedrijfsleiders vindt u morgen in beide kranten.

http://www.tijd.be/mijn_nieuws/binne...asp?Id=2438964
De Waalse bedrijfsleiders hebben blijkbaar niet al te veel vertrouwen in de Waalse regering
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be