![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Op het forum wordt volgens mij door sommigen overgefocused op cultuurverschillen. Het wij-zijdenken overheerst de dialoog. Het cultuurverschil wordt dan door sommigen al te graag uitgebuit als uitsluitingscriterium.
Deze fixatie, angst voor het vreemde en wederzijdse vooroordelen zijn eerder de oorzaak van miscommunicatie tussen individuen met verschillende culturele achtergrond, dan de mate waarin culturen werkelijk van elkaar verschillen. Vandaar dat een goed begin is het eigen gedrag en de eigen vooroordelen onder de loep te nemen. De oplossing voor racistisch denken is volgens mij iedereen te benaderen als een zelfstandig individu en niet als vertegenwoordiger van de groep waartoe hij of zij behoort of gerekend wordt. Het onbevooroordeeld benaderen van anderen en het zoeken naar gelijkenissen, zonder de verschillen uit het oog te verliezen is de belangrijkste voorwaarde tot een aangenaam contact. Het vereist een focusverlegging en serieuze inspanning voor hardcore-racisten die de kern van hun identiteit en hun eigenwaarde in de eerste plaats ontleend hebben aan de groep waarmee ze zich in hun hoofd identificeren. Jezelf en de ander in de eerste plaats beschouwen als individuen is voor hen daarom niet evident. Zonder de groep verliezen ze een belangrijk deel van hun identiteit en waarde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De uitzondering als je het mij vraagt. Dat is zo met gelovigen, atheisten, studenten, jeugdbendes en zelfs met mensen die hun land voorgoed, of zelfs maar tijdelijk verlieten. Of waarom knoopt zelfs een vakantieganger zo gemakkelijk contact met landgenoten? Je geeft het ook nooit op, hé Thomas?
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het is maar een poging om oplossingen aan te reiken hoor. Dat dat voor sommigen vervelend is, begin ik nu stilaan hier wel te begrijpen...
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Niet opgeven, Thomas!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil best geloven dat je het goed bedoelt maar oplossingen reik je niet aan door zulke dingen te zeggen.
Oplossingen vindt je pas als je elkaar niet uitsluit. Dat geldt voor allochtonen maar ook voor autochtonen die hun territorium moeten delen met anderen met een groot cultuurverschil en die dat op de duur als bedreigend ervaren. Het heeft geen zin dat te ontkennen of hen ervoor te criminaliseren. Geef liever toe dat er een probleem is dan win je tenminste hun vertrouwen terug. Van daaruit kan er pas goodwill groeien om er samen iets aan te doen.
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens mijn visie daarover wordt aan de kul gedeeld Ze is dus het resultaat van degelijk onderzoek en niet van wat cafepraat als wat u hier komt schrijven.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Meaning is difference
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik bespaar het hem knuppel zijn schaamtelijke berichtjes publiekelijk te maken
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Speciaal voor Knuppel,
Ik heb Thomas 2berichtjes gestuurd, waarin ik respectievelijk naar zijn studies vroeg en naar een inhoudelijke reactie in verband met positieve discriminatie (het ging daar eventjes over in een bepaalde topic en ik wacht reeds weken op thomas zijn commentaar wat die positieve discriminatie betreft) Wanneer Thomas dit stalking wenst te noemen dan doet hij dat maar. Wanneer Thomas mij persoonlijk aan wenst te vallen raakt mij dat eveneens niet en zal ik daar heus niet wakker van liggen Wanneer Thomas weigert om inhoudelijk te reageren, dan is dat jammer maar zijn keuze Wanneer hij mijn bewering afdoet als cafépraat is dat zijn goed recht, maar dan nodig ik hem uit om het te weerleggen Wanneer Thomas denkt dat de KUL zijn visie deelt is hij verkeerd, want het is hij die de visie deelt van de KUL Wanneer Thomas denkt dat de KUL alwetend is, is dat zijn goed recht Maar ik neem aan dat Thomas dus nog steeds student is en in het bezit is van geen enkel diploma en dan hoef ik weinig commentaar te krijgen van hem dat ik cafépraat verkoop!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ontkent Thomas dat er bij geboorte geen cultureelverschil bestaat tussen personen? Heb ik ergens geschreven dt cultuur niet wijzigt misschien? Het antwoord is 2maal neen! Dus waar zou ik moeten aan beginnen Thomas?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik heb vroeger al eens mijn definitie rond positieve discriminatie op dit forum geplaatst. Ik zal het opzoeken en het u later meedelen. Ik ben echter niet van plan om hier voor iedereen apart het allemaal nog es dubbel over te doen. En het feit dat u zich vooral wil laat leiden door de de leeftijd van iemand of het behaalde diploma of studierichting, ipv u enkel te concentreren op de inhoudelijke argumentatie, vind ik absoluut verkeerd . Daarom wil ik ook niet ingaan op deze persoonlijke vragen die een rol kunnen spelen in de discussie. Waarschijnlijk ben ik ouder dan u, alhoewel ik niet beweer dat ik dat via de beperkte informatie, die ik over u heb goed kan inschatten. In elk geval wil ik geen discussie voeren met u die gekleurd wordt en afhankelijk is van wie nu juist de meeste diploma's heeft en waarin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Leuk als een discussie uitmondt op diploma en leeftijds argumenten!
![]() ![]() fijn hé! en maar niet snappen waarom sommigen een 'neger' lui vinden en anderen dit racisme vinden. Keep up the good work! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar goed, einde discussie en terug on topic. Ik zal even mijn vraag herhalen: Thomas ontkent u dat er bij geboorte geen cultureelverschil bestaat tussen personen? Heb ik ergens geschreven dat cultuur niet wijzigt misschien? Volgens mij is het antwoord 2maal neen!? Dus waar zou ik moeten aan beginnen Thomas? (waar verkocht ik cafépraat?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De oplossing is volgens mij veel eenvoudiger: Verminder het aantal ongewenste vreemdelinden(Illegalen,criminelen,Jah Jah,Azuz...) IEDREREEN TEVREDEN;de racisten;want minder vreemdelingen de anti-racisten want minder racisme bij het eigen volk Van het ei van Columbus gesproken ![]() |
|
![]() |
![]() |