![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik weet het, de meesten zullen dit een belachelijk topic vinden, maar ik ga het er toch maar is op wagen.
Stel dat Europa zich het voornemen stelt om een Marshall Plan voor Marokko op te stellen, zodat het binnen de 10 jaar op hetzelfde economisch- en welvaartniveau als de EU komt. Dan zou er toch een sterke stimulus gevormd worden voor de Marokkanen die ginder zijn om ginder te blijven en voor hen die hier maar tegen hun goesting zitten en zich verongelijkt en gediscrimineerd voelen en beperkt in hun godsdienstbeleving, om naar het even kansvolle thuisland te keren. Ja toch? Ik weet het, het is een mega-belachelijk topic, maar toch. Zotten zijn er ook nodig niet? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() je hebt gelijk, is een belachelijk topic
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Nee, dit is geen belachelijke topic. Zo'n Marshall Plan (kans dat het gebeurd is onbestaande natuurlijk) zou Marokkanen inderdaad een kans geven een toekomst uit te bouwen in eigen land. Of diegenen die hier zijn gaan terugkeren is een andere zaak. Velen zijn hier geboren en zijn en voelen zich dus Vlaming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() dus als ik het goed begrijp moet ieder in zijn eigen land blijven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() Ik zou liever zien dat men meer geld steekt in grens controle. Die immigranten gaan toch nooit meer terug. Dus meer middelen voor de douane en een streng europees immigratie beleid, vooral een immigratie stop op arabische en (noord) afrikaanse landen.
Laatst gewijzigd door Nussbaum : 28 augustus 2006 om 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() en de oostblokkers dan, wel raar aangezien zij diegene zijn die hier het meest illegaal verblijven en werken, wordt daar niet over gesproken
misschien moeten ze daar is eens beginnen zeker de mensenhandel en prostitutie aanpakken |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() Dat ze niet teruggaan? Ik verwacht niet dat dat gebeurt.
Vrouwenhandel moet idd hard aangepakt worden. Echter immigratie binnen de EU is in mijn ogen een goede zaak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() Ik heb geen migratie beleid. Ik ben van mening dat een europees immigratie beleid er ondermeer zoals als boven beschreven uit zou moeten zien. Ik denk dat een betere douane er ook wel komt.
Laatst gewijzigd door Nussbaum : 28 augustus 2006 om 22:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
1. De politieke wil. 2. De centjes.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ze voelen zich niks Vlaming. Moslim en alleen maar moslim. Zo voelt de overgrote meerderheid van de Marrokkanen zich. Een Marchall plan is een slecht idee. Ze moeten gewoon naar hun eigen land terugkeren en het land ontwikkelen. Zoals onze voorouders ook bij ons gedaan hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() er zijn er veel die hier geboren zijn en zich aanpassen aan de vlaamse normen, ze voelen zich pas moslim als ze gediscrimineerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zogenoemde discriminatie is een gevolg, geen oorzaak. Tien jaar geleden zou ik er niets op tegen om een moslim aan te nemen in een eigen zaak. Vandaag heb ik in dat fundamentalitsch gedoe geen zin. Dat ze maar zelf een eigen zaak beginnen. En nog beter in hun eigen land dan hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel erg. Maar het is eigen schuld, dikke bult. Want in de jaren '80 werden jonge Marokkanen gewoon op dezelfde manier aangeworven als jonge Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen die. Dat was een populistische leuze van links.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een grove leugen !!!! Het volstond Ahmed of Rachid als naam op te geven om er zeker van te zijn dat je niet werd aangenomen. Er zijn trouwens genoeg anonieme testen per telefoon (door Vlamingen die zich uitgaven voor allochtoon) gebeurd.