![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Ik heb een bijstandsuitkering en in het afgelopen jaar heb ik het voor
elkaar gekregen om op mijn spaarrekening een saldo te sparen dat op honderdvijftig euro na even hoog is als het bedrag dat ik maandelijks krijg. Hoe kan ik sparen met een uitkering, terwijl ik rook en blow? Dat is zeer eenvoudig: ik stel prioriteiten. Ik rijd geen auto, bezoek geen festivals, koop geen cd's of films (want ik heb toch internet) en ben zuinig op mijn kledig, waardoor het lang meekan. Uiteraard heeft mijn spaargedrag ook nadelen; ik zal geen beroep meer kunnen doen op de bijzondere bijstand, want de bankafschriften dienen te worden overlegd. Gelukkig had ik mijn wasmachine net op tijd gekregen. -- Een mens is niet geboren om het bedrijfsleven, een overheid of een god te dienen... |
![]() |
#2 |
|
![]() "thobias" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Ik heb een bijstandsuitkering en in het afgelopen jaar heb ik het voor > elkaar gekregen om op mijn spaarrekening een saldo te sparen dat op > honderdvijftig euro na even hoog is als het bedrag dat ik maandelijks > krijg. > > Hoe kan ik sparen met een uitkering, terwijl ik rook en blow? Dat is zeer > eenvoudig: ik stel prioriteiten. > > Ik rijd geen auto, bezoek geen festivals, koop geen cd's of films (want ik > heb toch internet) en ben zuinig op mijn kledig, waardoor het lang meekan. > > Uiteraard heeft mijn spaargedrag ook nadelen; ik zal geen beroep meer > kunnen doen op de bijzondere bijstand, want de bankafschriften dienen te > worden overlegd. > > Gelukkig had ik mijn wasmachine net op tijd gekregen. De VVD is je dankbaar. |
![]() |
#3 |
|
![]() On Tue, 29 Aug 2006 23:30:18 +0200, thobias <[email protected]>
wrote: >Ik heb een bijstandsuitkering en in het afgelopen jaar heb ik het voor >elkaar gekregen om op mijn spaarrekening een saldo te sparen dat op >honderdvijftig euro na even hoog is als het bedrag dat ik maandelijks >krijg. Waarom spaar je? Geef de boel uit man, als je koelkast ontploft kun je met je knipkaart een nieuwe krijgen of anders via bijzondere bijstand. Sparen is voor goed verdienende mensen. Nix voor jou dus. Adiós, Cheche |
![]() |
#4 |
|
![]() "Cheche" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > On Tue, 29 Aug 2006 23:30:18 +0200, thobias <[email protected]> > wrote: > > >Ik heb een bijstandsuitkering en in het afgelopen jaar heb ik het voor > >elkaar gekregen om op mijn spaarrekening een saldo te sparen dat op > >honderdvijftig euro na even hoog is als het bedrag dat ik maandelijks > >krijg. > > > Waarom spaar je? Geef de boel uit man, als je koelkast ontploft kun je > met je knipkaart een nieuwe krijgen of anders via bijzondere bijstand. > Sparen is voor goed verdienende mensen. Nix voor jou dus. Als je spaart is dat prima. Je kunt betere spullen aanschaffen die veel langer meegaan. Iets wat niet in het belang lijkt van de uitkeerders. Alleen moet je dat niet zichtbaar maken voor de uitkerende instanties. Dus niet op de bank zetten maar ga postzegels en/of oude munten verzamelen. Die kun je vrijwel zonder controle te gelde maken en de bedragen zijn ongelimiteerd. Je recht op bijzondere bijstand komt niet in het geding en de nota van gekochte spullen zijn altijd te splitsen. A. |
![]() |
#5 |
|
![]() "thobias" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Ik heb een bijstandsuitkering en in het afgelopen jaar heb ik het voor > elkaar gekregen om op mijn spaarrekening een saldo te sparen dat op > honderdvijftig euro na even hoog is als het bedrag dat ik maandelijks > krijg. > > Hoe kan ik sparen met een uitkering, terwijl ik rook en blow? Dat is zeer > eenvoudig: ik stel prioriteiten. > > Ik rijd geen auto, bezoek geen festivals, koop geen cd's of films (want ik > heb toch internet) en ben zuinig op mijn kledig, waardoor het lang meekan. > > Uiteraard heeft mijn spaargedrag ook nadelen; ik zal geen beroep meer > kunnen doen op de bijzondere bijstand, want de bankafschriften dienen te > worden overlegd. > > Gelukkig had ik mijn wasmachine net op tijd gekregen. > ga cursussen geven in deze leefwijze. (het minimalisme?) vrgr David |
![]() |
#6 |
|
![]() "thobias" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Ik heb een bijstandsuitkering en in het afgelopen jaar heb ik het voor > elkaar gekregen om op mijn spaarrekening een saldo te sparen dat op > honderdvijftig euro na even hoog is als het bedrag dat ik maandelijks > krijg. > > Hoe kan ik sparen met een uitkering, terwijl ik rook en blow? Dat is zeer > eenvoudig: ik stel prioriteiten. > > Ik rijd geen auto, bezoek geen festivals, koop geen cd's of films (want ik > heb toch internet) en ben zuinig op mijn kledig, waardoor het lang meekan. > > Uiteraard heeft mijn spaargedrag ook nadelen; ik zal geen beroep meer > kunnen doen op de bijzondere bijstand, want de bankafschriften dienen te > worden overlegd. > > Gelukkig had ik mijn wasmachine net op tijd gekregen. > > -- > Een mens is niet geboren om het bedrijfsleven, een overheid of een god te > dienen... > Waarom dan wel? Weet jij dat? > |
![]() |
#7 |
|
![]() Chief yew betcha tikte :
> thobias wrote: >> Ik heb een bijstandsuitkering en in het afgelopen jaar heb ik het voor >> elkaar gekregen om op mijn spaarrekening een saldo te sparen dat op >> honderdvijftig euro na even hoog is als het bedrag dat ik maandelijks >> krijg. >> >> Hoe kan ik sparen met een uitkering, terwijl ik rook en blow? Dat is >> zeer eenvoudig: ik stel prioriteiten. >> >> Ik rijd geen auto, bezoek geen festivals, koop geen cd's of films >> (want ik heb toch internet) en ben zuinig op mijn kledig, waardoor >> het lang meekan. >> >> Uiteraard heeft mijn spaargedrag ook nadelen; ik zal geen beroep meer >> kunnen doen op de bijzondere bijstand, want de bankafschriften dienen >> te worden overlegd. > Je kunt toch in contanten sparen, of op rekening bij familie zetten? Nu denk ik het goed te doen, blijkt het nog niet zo te zijn. -- Een mens is niet geboren om het bedrijfsleven, een overheid of een god te dienen... |
![]() |
#8 |
|
![]() thobias wrote:
> Ik heb een bijstandsuitkering en in het afgelopen jaar heb ik het voor > elkaar gekregen om op mijn spaarrekening een saldo te sparen dat op > honderdvijftig euro na even hoog is als het bedrag dat ik maandelijks > krijg. > > Hoe kan ik sparen met een uitkering, terwijl ik rook en blow? Dat is > zeer eenvoudig: ik stel prioriteiten. > > Ik rijd geen auto, bezoek geen festivals, koop geen cd's of films > (want ik heb toch internet) en ben zuinig op mijn kledig, waardoor > het lang meekan. > > Uiteraard heeft mijn spaargedrag ook nadelen; ik zal geen beroep meer > kunnen doen op de bijzondere bijstand, want de bankafschriften dienen > te worden overlegd. Je kunt toch in contanten sparen, of op rekening bij familie zetten? |
![]() |
#9 |
|
![]() thobias wrote:
> Chief yew betcha tikte : >> thobias wrote: >>> Ik heb een bijstandsuitkering en in het afgelopen jaar heb ik het >>> voor elkaar gekregen om op mijn spaarrekening een saldo te sparen >>> dat op honderdvijftig euro na even hoog is als het bedrag dat ik >>> maandelijks krijg. >>> >>> Hoe kan ik sparen met een uitkering, terwijl ik rook en blow? Dat is >>> zeer eenvoudig: ik stel prioriteiten. >>> >>> Ik rijd geen auto, bezoek geen festivals, koop geen cd's of films >>> (want ik heb toch internet) en ben zuinig op mijn kledig, waardoor >>> het lang meekan. >>> >>> Uiteraard heeft mijn spaargedrag ook nadelen; ik zal geen beroep >>> meer kunnen doen op de bijzondere bijstand, want de bankafschriften >>> dienen te worden overlegd. > >> Je kunt toch in contanten sparen, of op rekening bij familie zetten? > > Nu denk ik het goed te doen, blijkt het nog niet zo te zijn. Je doet het goed natuurlijk, ik heb ook zo jaren prima van de bijstand kunnen leven, met het verschil dat ik het gespaarde regelmatig uitgaf aan liftvakantietjes. (Meestal Berlijn, lekker goedkoop en wild kamperen is daar easy ![]() Maar aangezien ik het belachelijk vind dat je gestraft zou worden voor je zuinige leefstijl, doe ik je de tip van hande. Contant sparen is net zo makkelijk, en dat beetje rente dat je bank je geeft weegt niet op tegen de privacy die je er voor terug krijgt. |