![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Op een partijcongres van het VB in juni 2006:
Vrienden partijgenoten, Lieve mensen, Als enige vrouwelijke districtsraadlijsttrekker neem ik ineens het voortouw en stel ik u vandaag mijn collega-lijsttrekkers van alle Antwerpse districten voor. Uiteraard is het me een waar genoegen om al die mannen voor te stellen. Ik hoop en verwacht dat hier op mijn plaats de volgende keer een man staat, (en jij komt dan op voor vrouwenrechten?!)die dan alle vrouwelijke lijsttrekkers voor de districten zal voorstellen, want ik kan u verzekeren dat de vrouwen een grote sprong voorwaarts gaan maken bij de volgende verkiezingen. Nog nooit stonden er zoveel vrouwen op onze kieslijsten. En dat is nodig! De rechten en vrijheden die vrouwen in de westerse wereld na jarenlange strijd om gelijkwaardigheid hebben verworven, hebben nog nooit zó onder druk gestaan dan nu door de opkomst van de islam in onze stad. Door de islamisering dreigen de rechten en vrijheden van vrouwen volledig uitgehold te worden. (Hoezo?) In de dagelijkse praktijk wordt het soms moeilijk om daadwerkelijk gebruik te maken van je rechten en vrijheden als vrouw. Elke vrouw maakt het bijvoorbeeld wel eens mee dat ze achterna geroepen of gefloten wordt. (een ware schande... ) Meestal is dat niet zo’n groot probleem, maar de manier waarop vooral jonge moslimmannen vrouwen intimideren is echter niet meer zo onschuldig. Een groot aantal mosliminwijkelingen discrimineert vrouwen en dat is volledig in strijd met onze fundamentele mensenrechten en de gelijkheid tussen man en vrouw, die zij overigens niet kennen. (Bent u ook al een islamofoob? Oeps, ik bedoel islamoloog?) Ik wil mij kunnen gedragen en kleden zoals ik zelf wil. Ik wil een vrije vrouw in een vrije stad blijven. (Niemand houdt je tegen schat) Vrouwen hebben evenzeer als mannen recht op vrije meningsuiting. Elke vrouw heeft recht op onderwijs, het recht om geld te verdienen, om eigendom te bezitten, handel te drijven en, zéér belangrijk, persoonlijk haar echtgenoot te kiezen. (Wat een zin! Maar die rechten bestaan hier toch wel al enkele decennia) Vrouwen moeten mee trachten de samenleving naar hun hand te zetten. Met de komende verkiezingen krijgen vrouwen daadwerkelijk de kans om iets te veranderen in onze stad en de districten. We moeten onze gelijke rechten, waar we zolang voor gevochten hebben, en onze Vlaamse eigenheid bewaren. Ik ben een fiere Antwerpse vrouw en voor mijn rechten zal ik blijven vechten. (Amen!.. Euh, maar wie wil je die rechten ontnemen?) Het kartel Vlaams Belang-Vlott heeft niet alleen bijzondere aandacht voor vrouwen, maar voor alle inwoners van ’t stad. Een lokaal bestuur moet immers zo dicht mogelijk bij de bevolking staan. In een stad als Antwerpen is het quasi onmogelijk om iedereen te bereiken vanuit het stadhuis op de Grote Markt. Vandaar dat de districten en de roep om decentralisatie zo belangrijk zijn. (Een splitsing... hoe ongewoon voor het VB..) Vlaams Belang-Vlott wil hier bijvoorbeeld door de districtsvoorzitter rechtstreeks laten verkiezen. Die voorzitter heeft dan ten minste de nodige democratische autoriteit en kan als dusdanig uitgroeien tot een echte districtsburgemeester. En uiteraard moeten er vanaf 2007 meer bevoegdheden naar de districtsbesturen gaan. De bevolking moet actief betrokken worden bij het leefbaarheids- en veiligheidsbeleid en om het democratisch gehalte van de districten te verhogen wil Vlaams Belang-Vlott de invoering van volksraadplegingen op districtsniveau. De huidige bevoegdheden waarmee de districtsbesturen het moeten stellen zijn momenteel absoluut onvoldoende. (Absoluut...) Zo moet het pakket van bevoegdheden inzake openbare werken maximaal gedecentraliseerd worden zodat districten zelf en autonoom kunnen beslissen over de heraanleg van straten en pleinen. Inzake het openbare domein pleit ik dan ook voor de decentralisatie van de stedelijke technische dienst. (Splits, splits splits,...) Ook de volledige bevoegdheid op het vlak van verkeer, jeugd, senioren, sport en cultuur moeten in handen van de districtsbesturen liggen. Meer bevoegdheden impliceert vanzelfsprekend dat ook de dotaties voor de districten opgetrokken moeten worden. (Vanzelfsprekend.. maar je zal daar toch wel wat centjes voor nodig hebben hoor) Je kan immers geen beleid voeren zonder centen. (Haha, grapjas) De reden voor die beperkte bevoegdheden van de districtsbesturen was de angst die er destijds bij de traditionele partijen bestond voor de electorale kracht van het toenmalige Vlaams Blok. (Bestonden die beperkte bevoegdheden niet al vóór de opkomst van het VB?) Die angst is een slechte raadgever gebleken, want ondanks de vele aanvallen halen we met uw steun in meerdere (nee enkele) districten de absolute meerderheid. Zoals ik reeds zei, is het voor kleinere districten makkelijker om open te staan voor de noden van de bevolking. Daarom is een district zoals Antwerpen-centrum eigenlijk te groot en wil het kartel Vlaams Belang-Vlott een opsplitsing van dit district in 4 districten, nl. Antwerpen-Binnenstad, Antwerpen-Noord, Antwerpen-Zuid en Antwerpen-Linkeroever. (Splits, splits, splits, splits,...) De lijsttrekker voor dit grote district Antwerpen-centrum krijgt dus een zware opdracht. (Oh la la) Het zal immers ook in het district Antwerpen zijn waar we de gevolgen van het vreemdelingenstemrecht, de snel-belg-wet en de stadsvlucht van autochtone gezinnen het sterkst zullen voelen. Zijn we daarom pessimistisch in onze verwachtingen? Neen. (Nee, pessimisme zou inderdaad zeer ongewoon zijn voor het VB..) Want de lijsttrekker in Antwerpen heeft sterke schouders en heeft een serieus politiek gewicht dat hij in de strijd kan gooien. (Een echte man he..) Hij krijgt daarbij de steun van Hilde de Lobel op de lijst, die gepokt en gemazeld is in de Seefhoek, één van de zwaarst geteisterde wijken van onze stad. (Uhuh, door wat? Tornado's?) enz enz... de volledige onzin: http://www.ankevandermeersch.be/page.php?linkID=58 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Wel komisch commentaar
![]() De enige puntjes van kritiek die ik heb zijn: 1. de splitsing in districten was volgens mij eerder een idee van de meerderheidspartijen om het Vlaams Belang dwars te zitten, alleen proberen ze er nu hun eigen voordeel uit te halen omdat ze toch zien dat het een realiteit is geworden 2. de Seefhoek is echt wel een slechte buurt. En ook als niet-VB'er zou ik willen dat er iets aan gebeurt (en ik ben er zeker van dat een heleboel allochtone bewoners daar net hetzelfde willen, zónder de racistische prietpraat over "de islam dit" en "de islam dat"...)
"Nee, onze wetenschap is geen illusie. Een illusie zou het zijn te geloven dat wij uit andere bron zouden kunnen krijgen wat zij ons niet geven kan" - Sigmund Freud Laatst gewijzigd door Mamaloe : 29 augustus 2006 om 04:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Uh-Huh Laat staan dat die vrouw, een benul heeft wat gender-maistream is ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() @ Uh-Huh
Leuke en vooral terechte commentaar op een typisch staaltje gezwam door een plaatselijke VB-conifeer. ![]()
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Dat zegt al genoeg...
Citaat:
Groot gelijk. Dat kan wel zijn maar de oorspronkelijke tekst bestaat ook uit veel one-liners zonder inhoud... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Uh-Huh
Op een partijcongres van het VB in juni 2006: Vrienden partijgenoten, Lieve mensen, Als enige vrouwelijke districtsraadlijsttrekker neem ik ineens het voortouw en stel ik u vandaag mijn collega-lijsttrekkers van alle Antwerpse districten voor. Uiteraard is het me een waar genoegen om al die mannen voor te stellen. Ik hoop en verwacht dat hier op mijn plaats de volgende keer een man staat, (en jij komt dan op voor vrouwenrechten?!) ...u vergat verder te lezen... -> die dan alle vrouwelijke lijsttrekkers voor de districten zal voorstellen, want ik kan u verzekeren dat de vrouwen een grote sprong voorwaarts gaan maken bij de volgende verkiezingen. Nog nooit stonden er zoveel vrouwen op onze kieslijsten. En dat is nodig! De rechten en vrijheden die vrouwen in de westerse wereld na jarenlange strijd om gelijkwaardigheid hebben verworven, hebben nog nooit zó onder druk gestaan dan nu door de opkomst van de islam in onze stad. Door de islamisering dreigen de rechten en vrijheden van vrouwen volledig uitgehold te worden. (Hoezo?)...uw naïviteit is grappig in deze...open uw ogen aub. In de dagelijkse praktijk wordt het soms moeilijk om daadwerkelijk gebruik te maken van je rechten en vrijheden als vrouw. Elke vrouw maakt het bijvoorbeeld wel eens mee dat ze achterna geroepen of gefloten wordt. (een ware schande... )....u vergat wederom verder te lezen ->(geen probleem hoor ![]() Een groot aantal mosliminwijkelingen discrimineert vrouwen en dat is volledig in strijd met onze fundamentele mensenrechten en de gelijkheid tussen man en vrouw, die zij overigens niet kennen. (Bent u ook al een islamofoob? Oeps, ik bedoel islamoloog?)...u kent blijkbaar de geschriften(Koran) niet die u aanhangt.. Ik wil mij kunnen gedragen en kleden zoals ik zelf wil. Ik wil een vrije vrouw in een vrije stad blijven. (Niemand houdt je tegen schat)....uw naïviteit is wederom grappig... Vrouwen hebben evenzeer als mannen recht op vrije meningsuiting. Elke vrouw heeft recht op onderwijs, het recht om geld te verdienen, om eigendom te bezitten, handel te drijven en, zéér belangrijk, persoonlijk haar echtgenoot te kiezen. (Wat een zin! Maar die rechten bestaan hier toch wel al enkele decennia)....ze bestaan idd, maar komen weldegelijk onder druk te staan in sommige wijken! PS. ![]() Vrouwen moeten mee trachten de samenleving naar hun hand te zetten. Met de komende verkiezingen krijgen vrouwen daadwerkelijk de kans om iets te veranderen in onze stad en de districten. We moeten onze gelijke rechten, waar we zolang voor gevochten hebben, en onze Vlaamse eigenheid bewaren. Ik ben een fiere Antwerpse vrouw en voor mijn rechten zal ik blijven vechten. (Amen!.. Euh, maar wie wil je die rechten ontnemen?)....euh...'r u blind? ![]() ....De conservatieve Islam-aanhangers tiens Het kartel Vlaams Belang-Vlott heeft niet alleen bijzondere aandacht voor vrouwen, maar voor alle inwoners van ’t stad. Een lokaal bestuur moet immers zo dicht mogelijk bij de bevolking staan. In een stad als Antwerpen is het quasi onmogelijk om iedereen te bereiken vanuit het stadhuis op de Grote Markt. Vandaar dat de districten en de roep om decentralisatie zo belangrijk zijn. (Een splitsing... hoe ongewoon voor het VB..)....Bent u dan zo'n voorstander van de fusie van districten(aan A'pen) die boven onze kop beslist is?...Niet elke splitsing is sowieso slecht hoor. Vlaams Belang-Vlott wil hier bijvoorbeeld door de districtsvoorzitter rechtstreeks laten verkiezen. Die voorzitter heeft dan ten minste de nodige democratische autoriteit en kan als dusdanig uitgroeien tot een echte districtsburgemeester. En uiteraard moeten er vanaf 2007 meer bevoegdheden naar de districtsbesturen gaan. De bevolking moet actief betrokken worden bij het leefbaarheids- en veiligheidsbeleid en om het democratisch gehalte van de districten te verhogen wil Vlaams Belang-Vlott de invoering van volksraadplegingen op districtsniveau. De huidige bevoegdheden waarmee de districtsbesturen het moeten stellen zijn momenteel absoluut onvoldoende. (Absoluut...)...wow, we zijn het eens ![]() Zo moet het pakket van bevoegdheden inzake openbare werken maximaal gedecentraliseerd worden zodat districten zelf en autonoom kunnen beslissen over de heraanleg van straten en pleinen. Inzake het openbare domein pleit ik dan ook voor de decentralisatie van de stedelijke technische dienst. (Splits, splits splits,...)Opnieuw, ...niet elke splitsing is fout....Meer nog, de defusie van Antwerpen is gewoon nodig!! Ook de volledige bevoegdheid op het vlak van verkeer, jeugd, senioren, sport en cultuur moeten in handen van de districtsbesturen liggen. Meer bevoegdheden impliceert vanzelfsprekend dat ook de dotaties voor de districten opgetrokken moeten worden. (Vanzelfsprekend.. maar je zal daar toch wel wat centjes voor nodig hebben hoor)..Uiteraard...maar een defusie betekent ook een verdeling van de middelen(lees: sowieso meer middelen voor de districten) Je kan immers geen beleid voeren zonder centen. (Haha, grapjas)...Zie boven. De reden voor die beperkte bevoegdheden van de districtsbesturen was de angst die er destijds bij de traditionele partijen bestond voor de electorale kracht van het toenmalige Vlaams Blok. (Bestonden die beperkte bevoegdheden niet al vóór de opkomst van het VB?)...De fusie dateert van '83.....Het VB bestaat sinds '76(dacht ik)..... Die angst is een slechte raadgever gebleken, want ondanks de vele aanvallen halen we met uw steun in meerdere (nee enkele)...n�* 8okt. weet ik dit niet zo zeker(u blijkbaar wel) districten de absolute meerderheid. Zoals ik reeds zei, is het voor kleinere districten makkelijker om open te staan voor de noden van de bevolking. Daarom is een district zoals Antwerpen-centrum eigenlijk te groot en wil het kartel Vlaams Belang-Vlott een opsplitsing van dit district in 4 districten, nl. Antwerpen-Binnenstad, Antwerpen-Noord, Antwerpen-Zuid en Antwerpen-Linkeroever. (Splits, splits, splits, splits,...)...Jaja ![]() De lijsttrekker voor dit grote district Antwerpen-centrum krijgt dus een zware opdracht. (Oh la la) Het zal immers ook in het district Antwerpen zijn waar we de gevolgen van het vreemdelingenstemrecht, de snel-belg-wet en de stadsvlucht van autochtone gezinnen het sterkst zullen voelen. Zijn we daarom pessimistisch in onze verwachtingen? Neen. (Nee, pessimisme zou inderdaad zeer ongewoon zijn voor het VB..)...Pessimisme kan soms gelijk zijn aan realisme, weet u... Want de lijsttrekker in Antwerpen heeft sterke schouders en heeft een serieus politiek gewicht dat hij in de strijd kan gooien. (Een echte man he..)...Volgens de islam(die u aanhangt) zijn het idd enkel de mannen die het verschil kunnen maken ![]() Hij krijgt daarbij de steun van Hilde de Lobel op de lijst, die gepokt en gemazeld is in de Seefhoek, één van de zwaarst geteisterde wijken van onze stad. (Uhuh, door wat? Tornado's?)...Jaja, de seefhoek is een paradijs ![]() Laatst gewijzigd door zorlac : 31 augustus 2006 om 02:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() .
Laatst gewijzigd door zorlac : 31 augustus 2006 om 02:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dubbele post wegens traagheid forum/ Maar reeds ge-edit
......excuses ![]() Laatst gewijzigd door zorlac : 31 augustus 2006 om 02:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de islam is niet het grote gevaar als het op gendergelijkheid aankomt. het grote gevaar zit em in onze eigen rolpatronen en sluimerende ongelijkheid tussen man en vrouw. veel minder extreem, veem minder opvallend, veel hardnekkiger en dus veel moeilijker te bestrijden. en het VB zal er alleszins niks tegen doen. de enige vrouwen die mogen doen alsof ze belangrijk zijn, zijn blonde poppemiekes of dochters en vrouwkes van. al is het ook niet meer dan wat schijn.
|
![]() |
![]() |