![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Het is niet meteen een groot politiek debat dat hier wordt geopend, maar kan er iemand me zeggen wat ik kan doen aan burenlawaai?
Onze buren maken dag en nacht kabaal, al meermaals de politie gebeld, maar die kunnen 'alleen bemiddelen'. Onze buren zijn Marokkanen, die geen woord Nederlands willen spreken (ze kunnen het wel, maar weigeren het gewoon). Zou dat er voor iets tussen zitten? ![]() Enfin, we staan met onze rug tegen de muur, er valt zogezegd niets aan te doen en we hebben zelfs van de politie al de raad gekregen om te verhuizen en ons huis te verkopen ![]() Sinds wanneer moeten wij ons aanpassen, of opkrassen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hen op dezelfde wijze het leven zuur maken!
![]() Of blijven klacht indienen tot de politie er iets aan doet. Misschien ook de buren aan de andere kant mobiliseren? Zij zullen er wel evenveel last van hebben als gij. Waar woont ge trouwens?
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Klinkt wellicht makkelijk voor mij hier achter mijn PC, maar ik zou in de eerste plaats hun zelf al eens aanspreken.
Veel mensen slagen die stap over en bellen gelijk naar de politie, hier mee zijn de gemoederen dan al opgehitst en verbrand je elke vorm van dialoog in de toekomst. De politie komt dan zeggen tegen die gasten he' doe wat kalm aan, politie draait hun rug en die gasten voelen zich natuurlijk uitgedaagd. Wellicht gaat het hier om jongeren, best kun je proberen te praten met de oudste van de groep of omgeving, een Marokaanse opa of ene in een wit kleed werkt ook altijd goed, er is altijd wel iemand naar waar die gasten opkijken en die moet zijn vinger maar omhoog steken en het zal heel wat minder zijn. Als het natuurlijk familie's zelf zijn die misschien niet weten hoe zich te gedragen zit je natuurlijk met een probleem. Doe toch eens een poging om te praten op een rustige manier. Het kan natuurlijk zijn dat je dat allemaal al hebt gedaan, en niets helpt dan is dit een trieste zaak en kan je alleen maar alles blijven aangeven aan de politie en hopen dat je dossier ooit eens dik genoeg is dat men wel gaat handelen... maar dat kan lang duren vrees ik.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() En ik woon dan weer tussen allemaal Marokkanen die bijna muisstil zijn.
![]() Heb je trouwens al geprobeerd om met je buren te praten? Als er nog andere Marokkanen in je buurt wonen kan je ook aan iemand vragen om op te treden als tolk. Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 6 september 2006 om 16:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood... Waar een Bill is, is een weg... Laatst gewijzigd door Bill : 6 september 2006 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Zulke problemen moet men onderling trachten te oplossen..En daarvoor moet men mekaar eerst proberen begrijpen..ik bedoel qua mening..Als dat lukt, mag je rekenen op een rustige buur |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Misschien een buurtwerker inschakelen.
![]()
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() De buren lachen ons vierkant uit als we gaan vragen om wat stiller te zijn.
Waarom? Omdat ze weten dat we hen niks kunnen maken. Telkens wij of de wijkagent daar geweest zijn, is het de eerste dagen zelfs erger. De buren aan de andere kant hebben er inderdaad ook last van, maar zij willen nergens iets op papier, omdat ze er bang voor zijn.... Het is een familie met 4 kinderen en die vrouw is zwanger van haar 5de, dus het lawaai zal er niet meteen op verbeteren. Als je ze vanachter tegen elkaar hoort praten (roepen en tieren eigenlijk), is het in het Nederlands, maar bel daar aan en ze spreken alleen Frans! Het lawaai begint meestal rond 7 uur 's morgens (zowel in de week als in het weekend) en eindigt nooit voor 23uur. De hele dag door.... Vorige week 2 nachten dat ze zelfs vroeger begonnen: één nacht om kwart voor 6 en de nacht nadien al om 4 uur! Als wij dat aan de politie zeggen, dan krijgen we: 'als het ging om een radio of tv, dan konden we dat in beslag nemen. We kunnen toch moeilijk de lawaaimakkers meenemen?' En waarom niet? Na al die maanden en al die telefoons hebben ze nog niet één keer pv willen opstellen! Hun uitleg: 'dat brengt toch niks op.' Tof zeg, apenland O ja, by the way, wij wonen in Sint-Niklaas |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De vriendin van mijn vader woont in Lokeren en die komt iets gelijkaardig tegen. Het is begonnen met lawaai, daarvoor hebben ze dan de politie gebeld, die zijn geweest, maar meer dan vragen of het wat stiller kon hebben ze ook niet gedaan, en van toen af is het veel erger geworden.
Buurvrouw hangt hare was op de scheidingsmuur in den hof (das zo'n houten muurke dat serieus stress krijgt van zo'n tapijt dat erover gesmeten wordt), ze laten hun vuilbakken een heel week op den oprit staan (en soms vallen die om zodat als mijn stiefma binnen wilt rijden ze eerst die vuilbakken moet rechtzetten) en zo meer van da fraais... Met kerst hadden we daar een feestje, gewoon onder vrienden, en toen hadden de buren de flikken gebeld, omdat er bij ONS teveel lawaai was! Maar ge hebt er van soorten zenne! Achter ons (ik woon aant Vanbeversplein) woont er een Turkse familie, en daar hebt ge dus absoluut gene last van. Integendeel, die komen zelfs zeggen wanneer ze een feestje houden en zich op voorhand excuseren als er teveel lawaai zou zijn! ![]()
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Algemeen: iedereen moet zich houden aan de regels die gelden, na 22u moet je proberen zo stil mogelijk te zijn punt. Als wij thuis een feestje hebben verwittig ik ook altijd de buren dat er wat lawaai kan zijn en nodig hen uit om een pintje te komen meedrinken. Zij doen hetzelfde bij ons. Goed nabuurschap, het is geen utopie hoor.
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Nee dat doen zij niet, komen verwittigen
Ja over zo'n muurtje gesproken.... Wij hebben een scheidingsmuur van 2,5m En het gebeurt heel vaak dat één van ons 's morgens in zijn pyjama de honden buitenlaat enzo en dan sta je daar, kijk je omhoog en hangen die kinderen doodleuk over de muur, je een beetje te begapen en uit te lachen |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tja, in dat geval is het rampzalig natuurlijk als de politie het al begint op te geven... dan sta je er alleen voor.
Idd proberen om misschien met wat buren een blok (lol...toevallige woordkeuze) te vormen. Koop u nen grote hond... op honden hebben ze het zo niet. En geef nen BBQ als de wind in hun richting staat en zeg dat je enkel varkensvlees aan het bakken bent. En met gelijke munt betalen effe doorbijten, wanneer zij gaan slapen zet je je discobar maar eens open in je achtertuin. Ik dacht ook dat je kan klacht neerleggen wegens overlast, neem misschien rechtstreeks contact op met een vrederechter en vraag al eens om advies. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
En doen wat Metal Tom zei: Een stevige portie Metal dag in dag uit door de boxen laten knallen. Black metal, Trash Metal, Grindcore, Doom Metal, allez, zoek er iets uit ![]()
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten." Laatst gewijzigd door C uit W : 7 september 2006 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() oppassen dat ze u niet verdenken van "rechts extremisme" en er bij u geen huiszoeking volgd!!
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Als de politie niet wil ingrijpen , gewoon is 5 min met hen klappen.
Bij mij heeft dat toen geholpen en sinsdien zijn die agenten daar vriendelijk tegen mij. Gewoon de wettelijke kanten van zulke gevallen is napluizen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burgemeester
|
![]() De politie dient op te treden en PV te maken als je officiel klacht wil neerleggen.
Dat is de manier om iedere cafe krijgt te sanctioneren bij geluidsoverlast. Overlast van buren is juridisch niet anders. Als ze hun tapijt over jouw kant van de muur leggen kap je daar varkensdrek over, er is kans dat je die tapijt gratis krijgt. anders een varkens velletje half over hun tuinmuur leggen. Gist in hun beerput heeft een geweldig effekt, de stront zal de voordeur uit schuimen. De actie van Carlgustaaf is prima, probeer eens klassieke christelijkekerkmuziek, of het opgenomen geluid van een varkensstal, starten op het moment dat het daar ophoudt.De ramadan is een goed moment. Als ze je aanspreken in het chinees antwoorden of iets dat er op trekt. Kinderen die boven op de tuinmuur u begluren; strooi jeukpoeder (als de wind naar hun kant staat). Tijdens hun paasfeest speel je een band met blatende schapen af en dien terrecht of onterecht klacht in tegen huisslachting bij je buren. Laatst gewijzigd door humble : 7 september 2006 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |