![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer hulpvragen loontrekkenden bij Brusselse OCMW's
BRUSSEL - De negentien Brusselse OCMW's krijgen steeds meer mensen over de vloer die werken, maar toch niet rondkomen met hun inkomen. Die zogenaamde ,,working poor'' of arme werkenden moeten het stellen met een maandloon van zowat 1.200 euro, te weinig om rond te komen. De Brusselse OCMW's trokken vrijdag aan de alarmbel op een persconferentie. Volgens de Openbare Centra voor Maatschappelijk Welzijn gaat het om een relatief nieuw, maar zeer onrustwekkend fenomeen dat steeds meer mensen treft. De centra pleiten er onder meer voor de toekenning van hulp niet langer te koppelen aan een statuut, maar aan het inkomen. De OCMW's wijzen er ook op dat jongeren zonder een werkloosheidsuitkering zich vaak tot hen wenden. Ze benadrukken nog dat 625 euro niet voldoende is om te overleven. Bron,GVA Dit is inderdaad en heel groot onderschat probeem in onze samenleving Tijd om de laagste lonen op te trekken zodat werken weer intresant wordt
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() TWAALFHONDERD EURO ? (achtenveertig duizend ouwe beffen) En daar kunnen ze niet mee rondkomen???? Working poor? Sta me toe hier even heel kort op te repliceren: ha, ha, ha, ha, ha, hahahahahahahaha....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook zo een consumtiemaatschappij geworden waar sommige mensen nu eenmaal niet tegen opwassen zijn
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Goh, 't is toch maar andermans geld dat ze opdoen, misschien heeft dat er iets mee te maken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Dat ze eens leren hun inkomen beter te besteden...
Deze zomer gingen ons twee gasten op kamp met de scouts en sponsorden mijn vriendin en ik dat kamp voor €250. De leiding moest hiermee voeding kopen en dat deden ze in de Aldi...De rekening was iets hoger, maar soit...Weet je wat ze daar allemaal voor hadden? Een gezin van drie had dat in geen maand allemaal naar binnen kunnen spelen...
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(ik verdien zelf veel minder trouwens)
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Dat had ik dan verkeerd begrepen... Maar toch, met 1200 euro dien je rond te kunnen komen.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 8 september 2006 om 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken heel wat mensen met een netto maandloon dat net de €1000 overschrijdt - ze leven niet breed, maar ze leven voldoende. Het zijn dan ook stuk voor stuk starters en/of ongekwalificeerde mensen (voor dié bepaalde job).
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet met een auto rijden,je moet merkproducten kopen om te eten,enz.............
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() één ervan ben ik,en ik heb daar totaal geen moeite mee,maar toch vind ik het eigenlijk niet kunnen om 40 uur te werken voor +-1000 euro
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met 1.200€ kan je aardig rondkomen. Het ware dat je ergens iets huurt in de villawijken in de Brusselse rand. D�*n kan je daarmee misschien een tuinhuisje betrekken. Dat een OCMW daar zelfs nog maar oren naar heeft, toont enkel aan dat verantwoordelijkheidszin ver te zoeken is wanneer men met andermans geld aan het brassen is.
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken een goed bedrijf in hartje Antwerpen (aan het Sint-Jansplein) waar je zo aan de slag kunt, geen opleiding nodig (alleen wat matig kunnen tokkelen op een PC en wat begrip kunnen opbrengen voor de maritieme sector). Leuke job, toffe collega's, en een leuker loon.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op mijn leeftijd?
En ik ben gelukkig dat ik mijn werk kan blijven doen omdat ik dit erg graag doe,dus geld is wat MIJ betreft niet zo belangrijk,toch vind ik het fout om mensen te laten werken voor 1000 euro per maand
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 8 september 2006 om 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() De stichter van het VWS die wist dat al lang...
Die wil een basisinkomen van 1.500 € netto... zonder te werken... ![]() Of vergis ik me, Eddy? Laatst gewijzigd door Chipie : 8 september 2006 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vergeet echter niet dat , indien je in de privé werkt, je baas daar ongeveer € 2500 voor neertelt. Dus als je vindt dat je te weinig verdient gelieve u te wenden tot SPa, groen en VLD en CD&V, allen hebben boter op het hoofd en hebben een overmatige dure overheid geschapen (v.b. vele overheden , gesponsorde vakbonden,....) VLD heeft nog de schaamteloosheid om na 8 jaar te regeren te stellen dat : "wie hard werkt moet vooruitgaan !" Enkel koopkracht uit roerend/onroerend is erop vooruitgegaan, koopkracht uit arbeid is er na 8 jaar Verhofstadt op achteruitgegaan. Sociale en fiscale fraude blijven welig tieren. En alsof dat niet genoeg is hebben deze politici nog de boodschap om langer te moeten werken aan deze Jan en Piet en Marjan gepluimd. 't Zijn zotten, die en werken en VLD stemmen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |