![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vind van niet en hoewel ik nergens vind waar ze dit precies doen, heb ik wel het gevoel dat het gebeurd. (Na een halve eeuw CVP)
Wat vinden jullie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moeten burgers financiëel opdraaien voor mekaars geloof of gebrek eraan?
De staat moet enkel vrij spreekrecht en uiting van religieuze opinies garanderen, niet beperkt naar inhoud, enkel in de ruimte. Wie wil moet kunnen onsnappen aan gepreek en ander gedaas.
![]() |
![]() |
#4 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De kerken in Italië en Griekenland bezitten vastgoed en bedrijven. Als die geen belasting betalen is dat ten eerste oneerlijke concurrentie en ten tweede een vorm van subsidie aan die kerken. Dat is niet goed.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De staat moet al haar geld aan harriechristus geven, dan is er nog een kleine kans dat deze wereld gered worde.
Met de katholieke kerk is het niks gedaan: deze was al aan Satan overgeleverd vanaf den beginne. Constantijn den Grote: weet je nog wel? Om maar te zwijgen van Julius Caesar, die model heeft gestaan voor de Here Jezus. Ach, ach, ach: wanneer zullen de Belgen ooit wakker worden? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() On topic : de Staat heeft het ook zo geregeld dat we allemaal mee afdokken om brokkenrijders aan een verzekering te helpen die ze anders nooit zouden krijgen.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de kerk heeft genoeg rijkdom van zichzelf en wordt krachtens de leer van Jezus geacht juist zelf de armen te steunen. Maar liever knijpt ze deze nog eens extra uit. En dan wordt de Paus zalig verklaard omdat deze slechts één zieke heeft weten te genezen. Maar zichzelf genezen kan de kerk niet. En het domme volk steunt van harte deze krankzinnigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Nee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zon gaat onder en ze kijkt er naar....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Ok blij dat er niemand hier afkomt van: "Ja, tzal wel zijn"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik behoef geen subsidie: begrip en erkenning en roem is voor mij beloning genoeg. Ik kan verder best met een klein AOW inkomen rondkomen. Ja: ik ben nog echt bescheiden, anders dan de katholieke kerk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Subsidies voor onderhoud en restauratie van het religieus erfgoed. De voorgangers kunnen betaald blijven worden door de staat, maar dan voor priesters een kleine loonsverhoging en voor bisschoppen een drastische loonsverlaging. Lonen voor de voorgangers van de religies moeten goed bekeken en onderzocht worden, en dan berekend vanuit hoeveelheid werk (Imam bv. enkel op vrijdag, priester feitelijk heel de week) en andere factoren die kunnen meespelen.
|
![]() |
![]() |