![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Als ik het goed begrijp, is een belangrijke (rechts/nationalistische) reden ter rechtvaardiging van het afschermen van (Vlaamse, Belgische, Europese, ...) grenzen voor vreemdelingen de hypothese dat "dit ons grondgebied is" en "onze voorvaderen hiervoor gevochten hebben".
Ik heb hier toch enkele vragen bij: - Waarom zou de eventuele verdienste van voorvaderen automatisch worden doorgegeven naar afstammelingen? Dat ruikt naar een soort "geboorterecht", maar ik betwijfel of dat ergens in een VN-charter of dergelijke gerechtvaardigd wordt... - Gesteld dat er mensen zijn die bovenstaand probleem kunnen oplossen, betekent dat dan ook niet dat wij meteen ook verantwoordelijk zijn voor de misdaden van onze voorvaderen, en bijgevolg bijvoorbeeld Congolese vluchtelingen automatisch zouden moeten regulariseren? Ik stel het mogelijk wat cru, maar ik zou hier toch graag wat meer inzicht in krijgen...
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Ook reacties die uitdrukken waarom de vraag zo irrelevant is, zijn welkom
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het gaat er wel over welke argumenten je kan aanhalen om meer of minder rechten te claimen dan iemand anders. Het lijkt logisch meer rechten toe te kennen naarmate verdienste (zelfde principe als wanneer je voor meer uren werk ook meer betaald zou worden, al wordt dat niet altijd toegepast). Ik trok enkel maar in twijfel of het feit hier geboren te zijn of als kind van bepaalde ouders al dan niet iets kan rechtvaardigen. Uiteindelijk is dat zeker en vast geen verdienste...
![]() |