![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mensen met een handicap zijn gelijkwaardig aan mijzelf en alle anderen. Toch krijgen zij niet genoeg aandacht. Langs deze weg hoop ik kandidaten met een handicap een steun te kunnen bieden. Hoe staan de forummers tegenover kandidaten met een handicap? En ik krijg hier Hertsberge ipv Oostkamp en ik heb op Oostkamp geklikt nochtans, wat is dat nu weer? ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 22 september 2006 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben blij dat deze mensen voor zichzelf opkomen en ik hoop dat velen hun voorbeeld volgen (al moeten ze uiteraard niet allemaal op de N-Va lijst gaan staan ![]()
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Respect!
Wie weet verhuis ik nog vlug naar Oostkamp! |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Nu nog een astmalijder die 't weet uit te houden in al die (kuche kuche) rook in de wandelgangen.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Eerlijk gezegd, ik denk dat Helga Stevens toch heel wat in gang heeft gezet daar hoor betreffende mensen met een handicap. Voor hen valt nu ook stilaan een drempel weg: kandidaten die doof zijn of rolstoelgebruiker én bij volle verstand...zoiets geeft uiteraard moed.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moeten ongetwijfeld korte vergaderingen worden daar.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou niet op iemand met een handicap stemmen omdat die een handicap heeft.
Onze maatschappij zou overigens nogal zielig zijn als enkel gehandicapten iets kunnen veranderen voor gehandicapten ![]() Ik apprecieer de titel van dit topic overigens wel. Doven kunnen doorgaans heel goed functioneren in de maatschappij en alles doen wat een horende ook kan (inclusief dansen en naar feestjes gaan). Met wat kleine aanpassingen van de mensen rondom hen wordt leven heel aangenaam (bijv. er altijd voor zorgen dat de dove in kwestie je goed kan zien als je iets vertelt en niet door gesprekken gaan heencrossen), maar als ze beginnen praten tegen mensen die ze niet kennen worden ze vaak behandeld als volslagen idioten, soms zelfs als zwaar mentaal gehandicapten. Alsof het niet deftig kunnen babbelen iets zegt over je intelligentie. 'Die klapt raar, die moet wel dom zijn'. Kan ik zooo kwaad van worden, ik heb er ook al een aantal keer een winkel of een horecazaak voor verlaten. Het is overigens niet ik die doof ben, maar een nogal substantieel deel van mijn familie. De doven in mijn familie zijn doof door een erfelijke ziekte. Ze hebben als kind nog allemaal gehoord en zijn nadien pas doof geworden. Ze hebben dus leren spreken en behelpen zich vnl. met liplezen. Dat spreken verwatert natuurlijk na een tijd, waardoor het met de leeftijd meer en meer lijkt op gebroebel. Ook andere doven (van de dovenclub eh) kunnen vaak in meer of mindere mate verstaanbaar spreken. Ik wens mevrouw Van Daele dus heel veel succes en ik hoop dat ze geen stem minder krijgt omdat ze doof is. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb je t gezien of niet? Ik ken Zele maar al te goed omdat ik daar aan sport doe. Schande spreekt men erover. Soms kan ze plots totaal haar draad kwijtraken. Over politiek spreekt ze enkel zwart, dat t klootzakken zijn die "politiekers". En verstaan doe je ze soms amper (heb ik gemerkt op tv). Dus ik ben maar al te goed geplaatst om daarover hier mijn zegje te doen!