Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2003, 01:21   #1
Dirk
Banneling

Dirk's schermafbeelding

Standaard

Naar de Waalse ambtenaren en hun gezinsleden zullen zowat 60.000"life badges" worden gestuurd. Een life badge is een kaart met gegevens van een internetsite waarop iemand informatie kan invoeren over zijn of haar gezondheidstoestand.

De life badge, een uitvinding van een Luikse spoedgevallenarts, vervangt de papieren die sommige mensen steeds bij zich hebben met gegevens over de allergieën die ze hebben, de ziektes waaraan ze lijden, enz... Zelfs in het buitenland kan een arts die geconfronteerd wordt met een patiënt in een noodtoestand in enkele minuten waardevolle informatie verkrijgen. De sociale diensten van het Waals gewest, die aan de oorsprong liggen van het initiatief, hebben een cel opgericht waar de ambtenaren met hun vragen over de"life badge" terecht kunnen. Minister Michel is van plan het project uit te breiden tot de ambtenaren van de lokale besturen.
Dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 17:37   #2
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

is eigenlijk een goed initiatief, maar gaat dit gegevensbestand vroeg of laat (of direkt) niet in handen vallen van mensen met minder bonafide bedoelingen, ik denk aan mensen die gezondheidsprodukten of levensverzekeringen proberen te slijten ???
Oud 24 oktober 2003, 17:52   #3
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat dit idee ook al geopperd was om in Vlaanderen te gebruiken. En wat voor nut heeft een SIS-kaart dan eigenlijk?

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 17:58   #4
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
is eigenlijk een goed initiatief, maar gaat dit gegevensbestand vroeg of laat (of direkt) niet in handen vallen van mensen met minder bonafide bedoelingen, ik denk aan mensen die gezondheidsprodukten of levensverzekeringen proberen te slijten ???
Is dat dan verkeerd dat iemand die kerngezond is, zijn levensverzekering minder kost dan iemand die volgens dokterdiagnose een dodelijke ziekte heeft? Lijkt me niet meer als normaal. Verder lijkt het me ook zeer goed om marketing voor gezondheidsproducten toe te spitsen op mensen die die gezondheidsproducten nodig hebben. Kortom, uw voorbeelden zijn niet al te goed. Ik kan me wel andere gevallen voorstellen waar zulks niet wenselijk is.
Oud 25 oktober 2003, 12:09   #5
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Is dat dan verkeerd dat iemand die kerngezond is, zijn levensverzekering minder kost dan iemand die volgens dokterdiagnose een dodelijke ziekte heeft? Lijkt me niet meer als normaal. Verder lijkt het me ook zeer goed om marketing voor gezondheidsproducten toe te spitsen op mensen die die gezondheidsproducten nodig hebben. Kortom, uw voorbeelden zijn niet al te goed. Ik kan me wel andere gevallen voorstellen waar zulks niet wenselijk is.
Zodus TomB iemand die door de natuur wat minder goede genen heeft geërft dan iemand anders moet dieper in de geldbuidel tasten, zo'n standpunten zijn een verwittiging voor al diegenen die voor privé-verzekeringen pleiten, de adder onder het gras is een dodelijke cobra!!!
Oud 25 oktober 2003, 12:27   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat TomB zijn gelijkheidsprincipe wel hevig aan corrosie vatbaar is!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2003, 16:12   #7
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Kom kom, ge moet de man zijn woorden interpreteren zoals ze bedoelt zijn. Iemand die op sterven na dood is, hoeft heden ten dagen ook niet te gaan aankloppen bij een verzekeringskantoor om een levensverzekering af te sluiten. En dat is niet meer dan logisch ook!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2003, 20:52   #8
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Goed idee

En waar gaan ze die life-badge laten?

Misschien doen zoals bij de WaffenSS.

Daar tatoeërden ze de bloedgroep onder de linkeroksel.

Misschien geen slechte plek voor een internetadres.

PS hoort dit niet thuis bij de rubriek "buitenland"

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2003, 20:59   #9
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
PS hoort dit niet thuis bij de rubriek "buitenland"
Ik dacht het ook al.

We hebben hier over Wallonië, dus ... .

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be