Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Van wie stamt de mensheid af volgens u?
De aap 44 70,97%
Adam en Eva 12 19,35%
Ik twijfel. 6 9,68%
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2006, 19:26   #1
Kweepeer
Partijlid

Kweepeer's schermafbeelding

Standaard Veel Belgen willen niet afstammen van apen

Citaat:
Veel Belgen willen niet afstammen van apen
Lang niet alle Belgen zijn overtuigd van de evolutietheorie van Darwin. Een deel van de Belgen gelooft niet dat de mens in feite een dier is dat verder is geëvolueerd dan de apen.
Volgens een studie van professor Jon Miller van de staatsuniversiteit van Michigan verwerpt 21 procent van de Belgische bevolking de evolutieleer. Opmerkelijk is dat in 1992 nog maar 15 procent van de Belgen tegen de evolutieleer waren. Aan de andere kant is ook de groep voorstanders van de evolutieleer gegroeid. Zeven op de tien Belgen geloofden in 1992 in de evolutietheorie, nu is dat 74 procent. Er zijn dus minder twijfelaars en meer mensen met een uitgesproken overtuiging.

In de andere Europese landen zijn de meningen over de evolutietheorie ongeveer hetzelfde. Maar in de Verenigde Staten wil 40 procent van de bevolking helemaal niet weten van de evolutieleer. Mogelijk is dat een gevolg van de grote invloed van enkele conservatieve protestantse kerken die de bijbel zeer letterlijk opvatten. De katholieke kerk daarentegen heeft nooit problemen gemaakt rond de evolutietheorie. In Europa wordt de evolutieleer ook op school onderwezen. In Amerika is dat niet zo.

De helft van de Turken verwerpt de evolutieleer en dat heeft mogelijk te maken met de invloed van de islam. Die is fel tegen de evolutietheorie. (PJ) bron: Het Nieuwsblad
Ooit was er eens een simpele leek die opschreef in zijn boekske dat wij allemaal afstammen van Adam en Eva, zijn persoonlijk verzonnen personages, en nu gelooft bijna de helft van de Amerikaanse bevolking zijn verhaaltje.

En er was eens een serieuze wetenschapper die het fantsoenlijk onderzocht en tot de conslusie kwam dat wij afstammen van de aap, en toch trekt iets meer dan de helft van de Amerikaanse bevolking dat in twijfel.

Maar wat denken jullie, komen wij af van de apen of van Adam en Eva? En waarom?
Kweepeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 19:37   #2
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Een goie onderwerp ..
maar nu wij zien in de wereld Evolutietheorie (blijft maar een theorie he) .. en wat Darwin schreef klopt niet helemaal .. en aan een andere kant zien wij Intelligent Design ... ik wil eigenlijk dat zij beter Evoluthoerie op school geven, omdat er meestal beweerd wordt dat het een wetenschappelijke theorie is .. goed .. want dat wordt door wetenschap zelf verslaan .. zoveel ik erover heb ik gelezen ..
En islam ??
of nu islam tegen evolutietheorie is , is niet duidelijk .. er is een soort van evolutie. maar niet da soort van Virus ...... aap ...>> mens ..
ja, ik geloof in Adem en Eva, en waarom zal ik later zeggen ..
{ Ik riep hen niet om te getuigen van de schepping der hemelen en der aarde, noch van hun eigen schepping noch neem Ik degenen die misleiden ooit tot helpers.}
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 19:55   #3
Kweepeer
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Een goie onderwerp ..
maar nu wij zien in de wereld Evolutietheorie (blijft maar een theorie he) .. en wat Darwin schreef klopt niet helemaal .. en aan een andere kant zien wij Intelligent Design ... ik wil eigenlijk dat zij beter Evoluthoerie op school geven, omdat er meestal beweerd wordt dat het een wetenschappelijke theorie is .. goed .. want dat wordt door wetenschap zelf verslaan .. zoveel ik erover heb ik gelezen ..
En islam ??
of nu islam tegen evolutietheorie is , is niet duidelijk .. er is een soort van evolutie. maar niet da soort van Virus ...... aap ...>> mens ..
ja, ik geloof in Adem en Eva, en waarom zal ik later zeggen ..
{ Ik riep hen niet om te getuigen van de schepping der hemelen en der aarde, noch van hun eigen schepping noch neem Ik degenen die misleiden ooit tot helpers.}
Inderdaad, in de evolutietheorie zitten nog veel gaten, maar het verhaaltje van Adam en Eva is nog onduidelijker. Wat doet dat sprookje bijvoorbeeld met de dinosaurussen? En is het wel gezond dat de dochters en zonen van Adam en Eva het met mekaar deden? En hoe zit dat met de ijstijden??
Oud 12 augustus 2006, 21:48   #4
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Ik heb op "De aap" gestemd.

Met als voorbehoud dat hiermee niet één der vandaag bestaande apensoorten bedoeld wordt, maar een aapachtige primaat die ettelijke miljoenen jaren geleden leefde (de gemeenschappelijke voorouder van mens en mensapen).
Oud 12 augustus 2006, 22:06   #5
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Er zijn nog wel meer theorieën hoor. Maar met dezelfde opmerking als Firestone (:hart: Firestone :hart stem ik op de apen.

Het zinnetje "mensen willen niet afstammen van apen" doet me een beetje glimlachen.
Oud 12 augustus 2006, 23:12   #6
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer Bekijk bericht
Inderdaad, in de evolutietheorie zitten nog veel gaten, maar het verhaaltje van Adam en Eva is nog onduidelijker. Wat doet dat sprookje bijvoorbeeld met de dinosaurussen? En is het wel gezond dat de dochters en zonen van Adam en Eva het met mekaar deden? En hoe zit dat met de ijstijden??
Ja, je hebt gelijk in die theorie zitten er veel gaten, maar of nu Adam en Eva nog onduidelijker zijn geloof ik niet .. weet jij dan waarom ? jij gelooft toch dat jij ouders hebt (mensen) en die ouders geloven ook weer dat zij ouders hebben (mensen) ... enz
maar dit is geen antwoord hoor op de vraag waarom ik in Adam en Eva geloof .. maar gewoon een teken ..
één ding is zeker .. niemand weet hoe het leven ontstaan is:
ik lees in de Tohorah (oude testament), nieuwe Testament, dus Bijbel, Evangelie en de Koran over Adam en Eva .. maar ik moet de koran nog eens grondig lezen.. en dan geef ik u een antwoord op de vraag waarom ik in Adam en Eva ..

groetjes en bedankt voor deze onderwerp interessant .. maar jij hebt niets gezegd ?
Aap of Adam en Eva ?? en WAAROM ?
Oud 12 augustus 2006, 23:28   #7
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik heb op "De aap" gestemd.

Met als voorbehoud dat hiermee niet één der vandaag bestaande apensoorten bedoeld wordt, maar een aapachtige primaat die ettelijke miljoenen jaren geleden leefde (de gemeenschappelijke voorouder van mens en mensapen).
Is maar half juist hoor. Chimps en Bonobo's en mensen stammen van dezelfde tak af die zich van de oergorillas afsplitste. 'T is te zeggen, de mens staat iets dichter bij de chimps en de bonobos dan bij de gorillas.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 23:33   #8
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Is maar half juist hoor. Chimps en Bonobo's en mensen stammen van dezelfde tak af die zich van de oergorillas afsplitste. 'T is te zeggen, de mens staat iets dichter bij de chimps en de bonobos dan bij de gorillas.
En waar is dit in tegenspraak met een gemeenschappelijke voorouder van mens en mensapen?
Oud 13 augustus 2006, 00:05   #9
Kweepeer
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ja, je hebt gelijk in die theorie zitten er veel gaten, maar of nu Adam en Eva nog onduidelijker zijn geloof ik niet .. weet jij dan waarom ? jij gelooft toch dat jij ouders hebt (mensen) en die ouders geloven ook weer dat zij ouders hebben (mensen) ... enz
maar dit is geen antwoord hoor op de vraag waarom ik in Adam en Eva geloof .. maar gewoon een teken ..
één ding is zeker .. niemand weet hoe het leven ontstaan is:
ik lees in de Tohorah (oude testament), nieuwe Testament, dus Bijbel, Evangelie en de Koran over Adam en Eva .. maar ik moet de koran nog eens grondig lezen.. en dan geef ik u een antwoord op de vraag waarom ik in Adam en Eva ..

groetjes en bedankt voor deze onderwerp interessant .. maar jij hebt niets gezegd ?
Aap of Adam en Eva ?? en WAAROM ?
Ik geloof eerder in theorie van Darwin die zegt dat we van de apen afstammen . Juist omdat ik denk dat die theorie nog steeds duidelijker is dan het verhaal van Adam en Eva. En zoals ik reeds accentueerde in het eerste bericht; de schrijver van het Adam-en-Eva-verhaal was geen geleerde, Darwin was dat wel.

Daarnaast stel ik ook vast dat we wel wat lijken op apen. Apen zijn ook slimmer en handiger dan alle andere diersoorten, net zoals wij.

Wist u trouwens dat het ontbreken van wijsheidstanden bij sommigen een teken zou zijn dat we nog steeds verder evolueren? In de oertijd hadden we namelijk meer tanden nodig om het taaie vlees te kunnen afbijten... .

Laatst gewijzigd door Kweepeer : 13 augustus 2006 om 00:12.
Oud 13 augustus 2006, 00:11   #10
Kweepeer
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
...Het zinnetje "mensen willen niet afstammen van apen" doet me een beetje glimlachen.
Tja, zo stond het bij het artikel van "Het Nieuwsblad".

Ik denk trouwens dat veel mensen voor Adam en Eva kiezen omdat ze een aap "laag" vinden.
Oud 13 augustus 2006, 00:23   #11
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer Bekijk bericht
Ik geloof eerder in theorie van Darwin die zegt dat we van de apen afstammen. Juist omdat ik denk dat die theorie nog steeds duidelijker is dan het verhaal van Adam en Eva. En zoals ik reeds accentueerde in het eerste bericht; de schrijver van het Adam-en-Eva-verhaal was geen geleerde, Darwin was dat wel.

Daarnaast stel ik ook vast dat we wel wat lijken op apen. Apen zijn ook slimmer en handiger dan alle andere diersoorten, net zoals wij.

Wist u trouwens dat het ontbreken van wijsheidstanden bij sommigen een teken zou zijn dat we nog steeds verder evolueren? In de oertijd hadden we namelijk meer tanden nodig om het taaie vlees te kunnen afbijten... .
beste Kweeper,
Ik ben moslim.. tot nu toe vind ik eigenlijk dat islam de waarheid is .. maar ik blijf niet zitten .. ik blijf nog zoeken en zoeken .. mischien is er iets anders logischer dan islam .. en zo vergelijk ik tussen manieren van leven omdat da de enige oplossing is om de waarheid te kunnen vinden ..
nu even terug naar evolutietheorie .. ik geloof ook wel dat er een soort evolutie bestaat.. ik heb al eerder gezegd dat het niet duidelijk is of islam tegen evolutitheorie is.. maar wel tegen het verhaal van 'weet het niet'> toeval > virus > water insect > land insect > .... > aap en dan mens ..
Ik lees in een overlevering van de profeet Mohammed dat Adam 30 m was , en hij zegt dat wij korter en korter worden in de loop van de tijd, daarmee zeg ik dat ik ook in een soort van evolutie geloof ..

jij zegt dat jij Evolutiethoerie duidelijker vindt, maar dit wilt niet zeggen dat Adam en Eva niet van toepassing is .. maar heb jij dan een bewijs ?? jij zegt dat we op apen lijken?? en waarom bestaan zij nog altyd?? waarom evolueren zij niet ?? ben jij dan zeker?? geef maar een bewijs .. !!
IK HEB NOG STEEDS GEEN ANTWOORD OP DE VRAAG GEGEVEN.. ik ga nog de koran grondig lezen en dan zeg ik waarom ik in Adam en Eva geloof .. maar om te beginnen, omdat evolutitheorie niet totaal waar is (er zitten veel gaten in), en er zijn veel beweringen die geschrapt zijn door wetenschappers (er zijn trouwens veel boeken door wetenschappers geschreven over deze theorie) .. ik heb 2 gelezen maar ben benieuwd om nog wat te horen .. God dank dat wetenschap naar voort gaat .. en ik vind het dom dat zij in VS Inteligent Design willen geven in plaats van deze theorie ..

vredevolle groetjes

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 augustus 2006 om 00:29.
Oud 13 augustus 2006, 00:41   #12
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Wij stammen van aapachtigen af, niet van apen. Hoewel we onze gemeenschappelijke voorouder met de chimpansee misschien een mensaap zouden kunnen noemen.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 13 augustus 2006 om 00:48.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 01:02   #13
Kweepeer
Partijlid

Standaard

Citaat:
beste Kweeper,
Ik ben moslim.. tot nu toe vind ik eigenlijk dat islam de waarheid is .. maar ik blijf niet zitten .. ik blijf nog zoeken en zoeken .. mischien is er iets anders logischer dan islam .. en zo vergelijk ik tussen manieren van leven omdat da de enige oplossing is om de waarheid te kunnen vinden ..
nu even terug naar evolutietheorie .. ik geloof ook wel dat er een soort evolutie bestaat.. ik heb al eerder gezegd dat het niet duidelijk is of islam tegen evolutitheorie is.. maar wel tegen het verhaal van 'weet het niet'> toeval > virus > water insect > land insect > .... > aap en dan mens ..
Ik lees in een overlevering van de profeet Mohammed dat Adam 30 m was , en hij zegt dat wij korter en korter worden in de loop van de tijd, daarmee zeg ik dat ik ook in een soort van evolutie geloof ..

jij zegt dat jij Evolutiethoerie duidelijker vindt, maar dit wilt niet zeggen dat Adam en Eva niet van toepassing is .. maar heb jij dan een bewijs ?? jij zegt dat we op apen lijken?? en waarom bestaan zij nog altyd?? waarom evolueren zij niet ?? ben jij dan zeker?? geef maar een bewijs .. !!
IK HEB NOG STEEDS GEEN ANTWOORD OP DE VRAAG GEGEVEN.. ik ga nog de koran grondig lezen en dan zeg ik waarom ik in Adam en Eva geloof .. maar om te beginnen, omdat evolutitheorie niet totaal waar is (er zitten veel gaten in), en er zijn veel beweringen die geschrapt zijn door wetenschappers (er zijn trouwens veel boeken door wetenschappers geschreven over deze theorie) .. ik heb 2 gelezen maar ben benieuwd om nog wat te horen .. God dank dat wetenschap naar voort gaat .. en ik vind het dom dat zij in VS Inteligent Design willen geven in plaats van deze theorie ..

vredevolle groetjes
Beste Yahyazakarya,

Wie zegt dat de apen niet meer evolueren?? Een evolutie is een langzame verandering, een evolutie is zo traag dat men er onder normale omstandigheden niets van opmerkt, het is geen revolutie.

En ja, wij lijken op apen. Vergelijk eens een mens met een aap of een mens met bijvoorbeeld een hond, u zal tot de conclusie komen dat we meer op apen lijken dan op honden. Apen bestaan inderdaad nog altijd en volgens mij evolueren zij dus ook, maar misschien niet in dezelfde richting als wij.

Evoluties zijn een feit. Elke diersoort evolueert en zal er volgens mij binnen veertig miljoen jaar ook anders uitzien.

U mag van mij gerust geloven in Adam en Eva, maar ik denk dat het eerder een fictief verhaal is dat misschien een symbolische, maar geen letterlijke betekenis heeft. Ik denk dat geen enkel verhaal in de Bijbel, de Koran of een ander "heilig" boek écht gebeurt is en dus letterlijk geïnterpreteerd moet worden.

Dat één of ander goddelijk wezen twee personen op aarde gedropt heeft om zich voort te planten vindt ik absurd. Het verhaal van 'weet het niet'> toeval > virus > water insect > land insect > .... > aap en dan mens waar u het over hebt is misschien toch niet zo gek als u denkt.

Enfin, 't zal nog wel enkele eeuwen duren vooraleer we weten hoe het allemaal echt gebeurt is zeker.
Oud 13 augustus 2006, 01:04   #14
Kweepeer
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Wij stammen van aapachtigen af, niet van apen. Hoewel we onze gemeenschappelijke voorouder met de chimpansee misschien een mensaap zouden kunnen noemen.
Nen aap is nen aap hé.
Oud 13 augustus 2006, 01:45   #15
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
..Enfin, 't zal nog wel enkele eeuwen duren vooraleer we weten hoe het allemaal echt gebeurt is zeker.
beste Kweepeer,
Ja, ik begrijp goed wat jij bedoeld, en jij hebt ook beetje gelijk he, dat het enkel eeuwen gaat duren vooraleer we de theorie kunnen bewijzen .. maar het probleem is niet aap<>mens, wij lijken mischien wel een beetje op apen zoals je zegt, maar dit is geen bewijs dat we apen waren.
En zo is de mens uit een aap gekomen, maar waar komt de aap uit? en ga maar zo verder, want één van de basis principes waarop deze theorie gebaseerd is (als biologische theorie) - en niet filosofisch omdat da weer anders is - is: het basis van leven is een zeer eenvoudige cel (??) .. dat is wel een probleem , en niemand kan dat bewijzen, en zeker in deze tijd van wetenschappelijke evolutie die ons liet zien dat de cel complexer dan Darwin dacht!!
Ik weet nog steeds niet waarom jij deze Theorie duidelijker dan het verhaal van Adam en Eva vindt !!
Citaat:
Het verhaal van 'weet het niet'> toeval > virus > water insect > land insect > .... > aap en dan mens waar u het over hebt is misschien toch niet zo gek als u denkt.
ok, maar dat denk jij gewoon .. het verhaal van Adam en Eva verschilt een beetje van het verhaal in de oude Testament en Thorah ..
Maar dat is niet zo belangrijk zolang maar het om de schepping gaat ..
Ik ga later een antwoord geven op uwen vraag .. !

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 augustus 2006 om 01:48.
Oud 13 augustus 2006, 09:34   #16
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
En waar is dit in tegenspraak met een gemeenschappelijke voorouder van mens en mensapen?
Mens en mensapen zitten in dezelfde tak.

Het zoiets als vragen 'welke mensensoort is de voorouder van blanken en zwarten', terwijl die uit dezelfde soort zijn voortgekomen.

De mens stamt af van de mensapen. Niet van de apen. En de mensapen staan eigenlijk dichter bij de mens dan bij de apen.

Eigenlijk zijn de mensapen een soort mensen.

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 13 augustus 2006 om 10:00.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 10:46   #17
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
En zo is de mens uit een aap gekomen, maar waar komt de aap uit? en ga maar zo verder, want één van de basis principes waarop deze theorie gebaseerd is (als biologische theorie) - en niet filosofisch omdat da weer anders is - is: het basis van leven is een zeer eenvoudige cel (??) .. dat is wel een probleem , en niemand kan dat bewijzen, en zeker in deze tijd van wetenschappelijke evolutie die ons liet zien dat de cel complexer dan Darwin dacht!!
Misschien kan dit je helpen:
http://www.bbc.co.uk/schools/gcsebit...tionrev8.shtml
http://collections.ic.gc.ca/gardens/...ime%20Line.htm

Sommige mensen schijnen te denken dat Darwin een soort profeet is en Darwinisme een religie.
Darwin is niet de enige geleerde die evolutie bestudeerde:
http://www.ucmp.berkeley.edu/history/evotmline.html

Citaat:
Ik weet nog steeds niet waarom jij deze Theorie duidelijker dan het verhaal van Adam en Eva vindt !!

ok, maar dat denk jij gewoon .. het verhaal van Adam en Eva verschilt een beetje van het verhaal in de oude Testament en Thorah ..
Maar dat is niet zo belangrijk zolang maar het om de schepping gaat ..
Ik ga later een antwoord geven op uwen vraag .. !
Persoonlijk vind ik het verhaaltje van Adam en Eva absurd omdat het gebaseerd is op het bestaan van een Schepper .
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 10:46   #18
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Als we afstammen van Adam en Eva zijn we - gelet op de erfelijkheid - met z'n allen genetische misbaksels.
Stel je maar eens voor...
Adam doet het met Eva en zij hebben bijvoorbeeld twee kinderen (een jongen en een meisje).
Adam doet het ook met zijn dochter en daar heeft hij een zoon mee.
Eva doet het met haar zoon en dat brengt een dochter mee.
De kinderen van Adam en Eva doen het met elkaar en dat levert ook een jongen en een meisje op.
Na een vijftal generaties begint de genetische aftakeling op te treden en na een zevental generaties is de genetische verzwakking zo ernstig dat overleven onmogelijk wordt.

Eens de test doen misschien? Koop twee konijnen en kweek er maar op los, weliswaar zonder bijkomende aankoop van andere konijnen. Wedden dat je het geen twee jaar volhoudt vooraleer de meest eigenaardige fysische en psychische afwijkingen zich uitbundig manifesteren?

De genetische basis van de mens moet uitgebreid zijn en daarom is de A&E-theorie larie en apekool.
Dat Darwin in de juiste richting zit, daar twijfel ik niet aan, maar uitdieping en verfijning zal mettertijd wel mogelijk zijn.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 13 augustus 2006 om 10:49.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 10:47   #19
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ik ben hier door god gezonden, en heb een missie, maar da's voor later.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 11:01   #20
Kweepeer
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oké, ik zal het nu wat duidelijker toelichten. De scheppingsverhalen zijn teksten die geschreven zijn door mensen die een antwoord wilden vinden op de vraag "Vanwaar komen wij?" en deze verhalen komen uit een tijd dat we nog totaal geen wetenschappelijke kennis hadden.

In de 19de eeuw, de tijd van Darwin, was er wel reeds wetenschap en toen konden we reeds zaken fantsoenlijk uitpluizen en bewijzen. Later hebben nog betere wetenschappers deze theorie bevestigd en verbeterd.

De scheppingsverhalen zijn filosofische vragen met antwoorden en filosofie is géén wetenschap hé. Filosofie is gewoon een antwoord op een vraag waar we geen antwoord kunnen op geven. Filosofie mag men nooit letterlijk opvatten.

Daarom geloof ik in de evolutietheorie van Darwin en daarom is deze duidelijker en meer betrouwbaar.

Laatst gewijzigd door Kweepeer : 13 augustus 2006 om 11:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be